Popularne posty SKEEPER 16089 Napisano 30 Listopada 2014 Popularne posty Udostępnij Napisano 30 Listopada 2014 Witam w moim nowym temacie, w którym pokażę Wam proces powstawania przedłużki z pleksi. Będzie to rzecz bardzo podobna, jak rurki w górnej części tego rezerwuaru. Zaczynamy: Przedłużka czy złączka? - jedno i drugie, bo przedłuża i łączy . Opisując przebieg prac, będę używał nazwy "przedłużka" Zaczynamy od półfabrykatu w postaci rurki z pleksi. W naszym przypadku będzie to rurka o wymiarach 20/14, wytłaczana (ekstrudowana). http://i.imgur.com/SNyGKI2.jpg Po zgrubnym przycięciu na wstępny wymiar (ciąłem ją ręcznie z bardzo długiego kawałka, ponieważ maszyna nie zmieści 2 metrowerj rury), musimy przygotować końcówkę rurki do procesu gwintowania. http://i.imgur.com/oKrflCl.jpg Zaczniemy od wyrównania miejsca po cięciu ręcznym. Musimy mieś pewność, że zakończenie rurki będzie prostopadłe. Po umieszczeniu w tokarce, musiałem użyć kła tokarskiego do usztywnienia obrabianego materiału. Wygodniejszą sprawą byłaby tak zwana podtrzymka, ale ona pozostawiłaby ślad na rurce, którego nie usunąłbym (powstałaby skaza). http://i.imgur.com/5yV5xQn.jpg Do wstępnego wyrównania użyjemy wieloostrzowego noża z wymienną płytką z węglika spiekanego (nr noża nie będę podawać, bo są bardzo długie), o dość smukłej budowie, dzięki której wciśniemy się ostrzem pomiędzy kła a rurkę. http://i.imgur.com/E7W7Wpl.jpg Rozpoczynamy proces wyrównywania. http://i.imgur.com/NKcwYYd.jpg ...już prawie koniec http://i.imgur.com/jVj9gwm.jpg Przyspieszmy tempa. http://i.imgur.com/ezPyPYF.jpg ...i gotowe. http://i.imgur.com/wXbmsZN.jpg Nikt z Was pewnie nie ma złudzeń, że zakończenie rurki po tym procesie wygląda gorzej, niż po cięciu ręcznym, ale dla przypomnienia - tym sposobem uzyskaliśmy prostopadłe zakończenie, które możemy obrabiać dalej. Do kolejnego procesu, jakim będzie wygładzenie czoła rurki, użyjemy noża z wlutowaną płytką węglikową i po bardzo małych partiach zbierzemy materiał z czoła tak, żeby uzyskać gładką powierzchnię. http://i.imgur.com/JlK9Jky.jpg Rozpoczynamy. http://i.imgur.com/PPjt9Nh.jpg Jeszcze troszeczkę http://i.imgur.com/xB5qYGX.jpg Gotowe. Powierzchnię czoła rurki uzyskaliśmy taką, jaką chcieliśmy. http://i.imgur.com/VqnT1tz.jpg Nasuwa się pytanie - czemu od razu nie wyrównywać powierzchni przed uzyskaniem prostopadłego zakończenia? Odp: Wyrównanie powierzchni odbywa się bez udziału kła usztywniającego materiał (kieł daje kontrę na siły działające przy skrawaniu), a brak prostopadłego zakończenia może spowodować wysunięcie się obrabianego materiału z uchwytu tokarskiego, co może doprowadzić do jego zniszczenia (tu chodzi o cykliczne uderzenia, kiedy nóż tokarski napotyka na obracający się materiał). Jeżeli zakończenie jest prostopadłe, to nie ma tych uderzeń. W przypadku krótkich materiałów, nie ma z tym problemu - stosowanie kła lub podtrzymki nie jest konieczne. Drugą sprawą jest to, że gdybym ręcznie uciął równo, to mógłbym pominąć wstępne wyrównywanie . C.D.N. 19 Cytuj Link to post Share on other sites
MrSzarko 78 Napisano 30 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2014 Jeden post, a tak wiele cennych informacji Mistrzostwo Skeep, gratulacje Chętnie będę czytać takie przebiegi prac krok po kroku, bo też mam jakieś zapędy na złotą rączkę, a takie opisy na pewno mi się przydadzą. Choć nie jestem do końca pewien czy będzie mnie stać na tokarkę, czy jak to się tam zwie 1 Cytuj Link to post Share on other sites
SKEEPER 16089 Napisano 30 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2014 Dziękuję. Zapraszam na dalszą część lektury. Niektóre zdjęcia będę powielać, żeby wątku nie stracić. Żądaną powierzchnię uzyskaliśmy, ale krawędzie wciąż mają zadziory i są postrzępione. Nie jest to widoczne gołym okiem, ale palcem można to wyczuć. http://i.imgur.com/VqnT1tz.jpg Zaczniemy od krawędzi wewnętrznej - aby wygładzić ją, zrobimy delikatną fazę. Użyjemy do tego pogłębiacza wieloostrzowego (9 ostrzy), kąt 90 stopni. http://i.imgur.com/VHVsT6n.jpg Jest dość spory i masywny, przez co doskonale sprawdza się również jako narzędzie ręczne. Wymiana narzędzia - wyciągamy kła i wsadzamy pogłębiacz. Następnie wprowadzamy go do rurki. http://i.imgur.com/CTjZrTc.jpg Rozpoczynamy proces fazowania. Dzięki prostopadłej powierzchni, każde ostrze pogłębiacza jest używane i faza będzie równa. http://i.imgur.com/CZ4aTV6.jpg Gotowe. http://i.imgur.com/f8u6piD.jpg Cztery etapy za nami - poniższe zdjęcie pokazuje, jak czoło rurki się zmieniło. http://i.imgur.com/NjnJBqP.jpg C.D.N. 8 Cytuj Link to post Share on other sites
ernig 2969 Napisano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2014 Jak to jest zrobione by Skeep na coś takiego czekałem uwielbiam takie programy 1 Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3489 Napisano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2014 Podpinam sie Cytuj Link to post Share on other sites
SKEEPER 16089 Napisano 1 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2014 Kolejny etap. Jak wspomnieliśmy na samym początku, zewnętrzna średnica rurki wynosi 20mm. Do nagwintowania jej potrzebujemy 19, 8mm, więc zbierzemy troszkę materiału. Długość gwintu będzie wynosić 10mm. Zaznaczamy sobie na rurce żądaną odległość (jest to zaznaczenie orientacyjne, dokładnie będzie to odmierzone noniuszem posuwu wzdłużnego noża) http://i.imgur.com/9USlXQ0.jpg Do zebrania materiału użyjemy tego samego noża, którego używaliśmy do wyrównania wstępnego. http://i.imgur.com/DSMwZBW.jpg No to odpalamy maszynę i zaczynamy skrawanie. http://i.imgur.com/HpTGyMZ.jpg Gotowe. http://i.imgur.com/nfJyTft.jpg Już prawie mamy przygotowaną końcówkę do gwintowania, ale czego brakuje i skąd się wziął widoczny, delikatny pierścień w miejscu zebranego materiału, to powiem Wam, jak tylko zawiozę córkę na j. angielski. 5 Cytuj Link to post Share on other sites
smokowiec1203 19 Napisano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2014 dawaj kolejne materiały 1 Cytuj Link to post Share on other sites
SKEEPER 16089 Napisano 1 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2014 O.K. Wyjaśnijmy sobie, skąd powstał ten pierścień. Żeby wiedzieć dokładnie o co chodzi, to przybliżmy go i zaznaczmy na zdjęciu. http://i.imgur.com/RQAP2hG.jpg Na powstanie tego pierścienia miało wpływ tak naprawdę wiele czynników, ale głównym winowajcą jest temperatura. Podczas obróbki skrawaniem wytwarza się wysoka temperatura. Pleksi jest materiałem, który takich temperatur nie lubi. Chcąc zrobić zdjęcie, czyli wziąć do ręki telefon, uruchomić aparat, wycelować, złapać ostrość itd., to dla bezpieczeństwa zatrzymałem posuw wzdłużny. http://i.imgur.com/bxvKtC5.jpg Materiał wciąż się obracał, tarcie noża rozgrzewało go, temperatura rosła, a jak temperatura rośnie, to materiał się rozszerzył i w efekcie powstał pierścień o nieznacznie mniejszej średnicy. Pierścień jest w środku "gładki / przeźroczysty", ponieważ jak zapewne wielu z was wie, wysoka temperatura zamienia matową powierzchnię pleksi, w gładką i przeźroczystą. Po obróbce często używany jest palnik gazowy do wygładzenia matowych krawędzi. Lać wodę możemy jeszcze, ale nie stójmy w miejscu, lecz pozostała jeszcze jedna rzecz do zrobienia, czyli to, czego brakuje Skoro mamy już odpowiednią średnicę do gwintowania, to teraz wykonamy fazę (której brakuje) na zewnętrznej krawędzi rurki, abyśmy mogli łatwiej wprowadzić narzynkę. Do wykonania takiej fazy używam noża do robienia gwintów - uwielbiam go, tnie jak brzytwa i nie nagrzewa zbytnio materiału, choć nie jest to odpowiednie narzędzie do tego (nóż powinien mieć kąt 90 stopni, ten do gwintów ma 55 stopni). Mimo różnicy w kątach gwinty wychodzą bardzo ładne i odpowiednie. http://i.imgur.com/m8gPn46.jpg Rozpoczynamy fazowanie krawędzi zewnętrznej. http://i.imgur.com/KhAsZch.jpg Gotowe. http://i.imgur.com/C9PNfR1.jpg 9 Cytuj Link to post Share on other sites
MrSzarko 78 Napisano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2014 Chyba jeszcze żadna książka mnie nie wciagnęła jak Twoje poczynania skeep na końcu każdego postu myślę sobie, że chcę więcej 3 Cytuj Link to post Share on other sites
Popularne posty SKEEPER 16089 Napisano 2 Grudnia 2014 Autor Popularne posty Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2014 Mówisz, masz. Robiąc fazę na zewnętrznej krawędzi, tym samym w pełni zakończyliśmy przygotowania do procesu gwintowania. Kilka słów o narzynkach i gwintownikach, a w zasadzie chcę powiedzieć o moim przywiązaniu do pewnej firmy, którą jest: http://i.imgur.com/ofTNdLn.jpg Nie stosuję żadnego marketowego dziadostwa. Uwierzcie mi, że nie trzeba być specjalistą, aby docenić jakość tych narzędzi. Każdy z Was byłby w stanie gołym okiem zobaczyć różnicę w jakości ich wykonania - wykończenie, szlif, brak zadziorów itp. Fanar jest polską firmą i jest firmą liczącą się. Oczywiście na rynku istnieją również inne bardzo dobre firmy, pewnie nawet są i lepsze, ale ja zaopatruję się głównie w ich narzędzia, ponieważ mam do dyspozycji polską stronę, polski katalog, dostępność i znośną cenę. BTW - nie jest to reklama, tylko moje osobiste wrażenia. Zresztą firma nawet nie jest dla hobbystów, tylko siedzi głównie w branży typowo przemysłowej. Do gwintowania używam specjalnego płynu o nazwie Terebor, który ułatwia pracę narzędziu. Płyn jest błogosławieństwem przy gwintowaniu aluminium - polecam. Dzięki niemu, zniszczyłem znaczniej mniej gwintowników . http://i.imgur.com/qZCDbXD.jpg Rozpoczynamy gwintowanie. http://i.imgur.com/yIBInJg.jpg Kontynuujemy... http://i.imgur.com/Iss4W9t.jpg ..i dzięki naszej cierpliwości, staranności i dokładnemu przygotowaniu, efektem naszej pracy jest piękny gwint . http://i.imgur.com/KRQjLtY.jpg Kolejnym etapem będzie tworzenie korka. C.D.N. 11 Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 2 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2014 (edytowane) Skeeper wrzucił byś kiedyś przy okazji fotkę warsztatu . Bardzo mnie to ciekawi bo na fotkach wszystko wygląda mega sterylnie Edytowane 2 Grudnia 2014 przez PatrykT 3 Cytuj Link to post Share on other sites
Popularne posty SKEEPER 16089 Napisano 2 Grudnia 2014 Autor Popularne posty Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2014 (edytowane) wszystko wygląda mega sterylnie W takich warunkach pracuję. Pleksi, acetal, mosiądz, poliwęglan, aluminium, są delikatnymi materiałami i ostrożność przy pracy z nimi jest wskazana, ponieważ łatwo zrobić skazę, czy też uszkodzić lub zniszczyć próbkę.. Czystość zachować chcę i muszę, pozawala to na lepszą kontrolę podczas obróbki, wychwycić jakieś ewentualne niedoskonałości, dokładniej dokonać pomiaru, a poza tym przyjemniej się pracuje mając czyste ręce i narzędzia . Na zdjęcia warsztatu musicie niestety poczekać. e:// Mamy już zrobiony gwint z jednej strony rurki. Nagwintowaną stronę rurki musimy umieścić teraz w tokarce, aby móc nagwintować drugą stronę rurki, ale zaciskając szczęki uchwytu zniszczyłbym naszą pracę. http://i.imgur.com/zWbnzRP.jpg Zastosujemy więc nagwintowany wewnątrz kawałek rurki mosiężnej, którą umieścimy w uchwycie. http://i.imgur.com/HMmu0cH.jpg Do mosiężnej rurki wkręcimy nagwintowaną rurkę z pleksi, http://i.imgur.com/P6Ba3RK.jpg do samego końca. Tym sposobem nie uszkodzimy gwintu i nie zrobimy skazy na pleksi. http://i.imgur.com/Bby5tyh.jpg Gwintowanie drugiej strony rurki odbywa się identycznie, jak pierwszej, więc opisywać tego nie będziemy. Nadszedł czas na zrobienie korka - w rzeczywistości będzie to nakrętka uszczelniająca z nagwintowanym otworem GI1/4" Materiał z jakiego wykonamy nakrętkę, to znany Wam wszystkim acetal. Bierzemy kawałek półfabrykatu o średnicy 25 mm i umieszczamy w uchwycie. http://i.imgur.com/Ru2nDT8.jpg Zaczniemy od pozbycia się pozostałości po poprzednich obróbkach i wyrównamy powierzchnię czołową. Do tego użyjemy noża z wymienną płytką do obróbki zgrubnej. http://i.imgur.com/hUoszPb.jpg Zaczynamy. W pierwszej kolejności pozbędziemy się tego grzyba. http://i.imgur.com/jEWU6y0.jpg Jak już się go pozbyliśmy, to zaczynamy wyrównywać powierzchnię czołową. Taką operację nazywamy "planowaniem". http://i.imgur.com/xSPDyHo.jpg Podczas planowania powstało ciekawe zjawisko, a mianowicie uwidocznił się kołnierz (zaznaczony na zdjęciu). http://i.imgur.com/1QSQFX6.jpg Na powstanie kołnierza miał wpływ kształt noża - skrawał pod skosem i skrawał jednocześnie zbyt dużą partię materiału, co doprowadziło do wystąpienia wysokiej temperatury, przez co acetal stał się bardzo miękki i nóż tokarski nie był w stanie skrawać w tym miejscu, tylko formował acetal jak garncarz glinę. Nie było to planowanie ostateczne, więc powstanie kołnierza, który i tak odpadł przy zbliżeniu się noża do osi materiału, nie przeszkadza. Po uzyskaniu właściwej powierzchni czołowej, tak zwanym nawiertakiem przygotujemy miejsce pod wiertło. http://i.imgur.com/wmoFakB.jpg Przyjrzyjmy się bliżej nawiertakowi. Jak zapewne zwróciliście uwagę, nawiertak wygląda jak niedorozwinięte wiertło;) Jego konstrukcja umożliwia dokonanie wstępnego nawiercenia otworu nie wyginając się przy tym jak zwykłe wiertło, czyli będziemy mieli pewność, że zaczniemy wiercić dokładnie tam gdzie chcemy. http://i.imgur.com/kyBIpuo.jpg Rozpocznijmy nawiercanie. http://i.imgur.com/lvH1Hvn.jpg Głębiej. http://i.imgur.com/1ktGMW1.jpg Gotowe. Wykonaliśmy otwór nawiertakiem, dzięki któremu wiertło będzie właściwie prowadzone i we właściwym miejscu. http://i.imgur.com/0MID7gj.jpg C.D.N. E:// Otwór mamy nawiercony, to teraz będziemy wiercić. Bierzemy odpowiedniej średnicy wiertło i wiercimy otwór na głębokość 11 mm. http://i.imgur.com/A3v3Kz1.jpg Większość wierteł w moim warsztacie jest z firmy Baildon - znają się na rzeczy. Wiercimy wiercimy. http://i.imgur.com/8v04OSv.jpg Wywiercone. http://i.imgur.com/KqGtYVE.jpg Parę słów o wiertle. Kawałek żelastwa, który nie wzbudzająca ani zachwytu, ani emocji, traktujemy je obojętnie. Nas dzisiaj interesuje jego kształt, a dokładniej kąt wierzchołkowy. http://i.imgur.com/YDSEUyR.jpg?1 Jak widać na powyższym zdjęciu, kąt wierzchołkowy nie ma 180 stopni, tylko 118. Wywierciliśmy otwór o głębokości 11mm, ale nasz otwór nie ma odpowiedniego kształtu, abyśmy mogli go nagwintować i wkręcić 10 mm rurki. Po wywierceniu nasz otwór wygląda tak: http://i.imgur.com/iRXMhdb.jpg Wszyscy wiemy o co chodzi (wybaczcie amatorski rysunek). Obszary zaznaczone na szaro, to nadmiar materiału, którego się pozbędziemy. http://i.imgur.com/axAZ2KF.jpg Do wybrania nadmiaru materiału z wnętrza otworu, posłuży nam nóż zwany wytaczakiem. http://i.imgur.com/blpd1cA.jpg Gotowe. Nadmiar materiału wybrany i otwór prawie gotowy do gwintowania. http://i.imgur.com/W4lrKJV.jpg Prawie gotowy, ponieważ musimy jeszcze wykonać małą fazę na wewnętrznej krawędzi. Fazę wykonamy już wcześniej użytym pogłębiaczem. http://i.imgur.com/DLyywjJ.jpg Gotowe. http://i.imgur.com/E1trmGV.jpg Zaczynamy gwintowanie. http://i.imgur.com/OMQRcIi.jpg Nie zapomnijmy o płynie do gwintowania. http://i.imgur.com/aVXoimG.jpg Gwintujemy. http://i.imgur.com/ENDsKW1.jpg Nagwintowane. http://i.imgur.com/VWzsnLc.jpg Zrobimy jeszcze fazę na zewnętrznej krawędzi. Użyjemy noża, którego już znacie. http://i.imgur.com/LtotRK8.jpg Fazujemy. http://i.imgur.com/0KIM42j.jpg Mamy już nagwintowany otwór o głębokości 11 mm. Planowana wysokość korka, to 15mm. Ten kawałek acetalu, który jest umieszczony w uchwycie, jest zbyt krótki abyśmy mogli go dalej obrabiać. Chodzi o to, że wystająca poza uchwyt część ma długość około 10mm i tylko do tej części mamy dostęp (pozostała część jest w uchwycie). Musimy więc zrobić coś, co pozwoli nam zamontować obrabianą część tak, abyśmy mieli swobodny dostęp do całości Co zrobimy? Nie każdy odpad jest odpadem. http://i.imgur.com/C5oQAyF.jpg?1 Niewielki, nagwintowany kawałek rurki z pleksi wykorzystamy jako przedłużkę, na którą nakręcimy obrabiany przez nas kawałek acetalu. Jak już to zrobimy, to będziemy mieli dostęp do całości, którą czeka dalsza obróbka. Zaznaczymy żądany wymiar (15mm) i przygotujemy się do odcięcia nadmiaru. http://i.imgur.com/GCjbekK.jpg Do odcięcia zbędnego nadmiaru użyjemy noża zwanego przecinakiem. Tniemy. http://i.imgur.com/KPybrKN.jpg Po ucięciu możemy zebrać z grubości nadmiar materiału i tym samy wykończyć powierzchnię zewnętrzną korka. Zagadka: Półfabrykat ma 25 mm średnicy, a my chcemy uzyskać 24 mm, więc zagłębimy się nożem w materiał.....no właśnie, ile? Zbieramy nadmiar. http://i.imgur.com/EvtYArP.jpg Od czoła również to zrobiliśmy. http://i.imgur.com/95O6dLx.jpg. Żeby było ładniej, zrobimy fazę. http://i.imgur.com/52UaiX6.jpg Dobrze nam idzie . Faza zrobiona. http://i.imgur.com/sL1t5ai.jpg Edytowane 3 Grudnia 2014 przez SKEEPER46 12 Cytuj Link to post Share on other sites
Vieworld 2608 Napisano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2014 o mamusiu, patrząc na taką robotę to robi sie czarna magia przed oczami... chyba, zacznę pokazywać klientom krok po kroku, suwak po suwaku, warstwa po warstwie co zmieniam w kolejnych krokach na zdjęciach.. może wtedy zaczną doceniać i więcej płacić 3 Cytuj Link to post Share on other sites
worm 17532 Napisano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2014 Świetny art SKEEP. Miło popatrzeć i poczytać, zwłaszcza jak się nie kształciło w tym kierunku 1 Cytuj Link to post Share on other sites
SKEEPER 16089 Napisano 3 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2014 Dziękuję. Moje wykształcenie nie ma nic wspólnego z tym, co lubię . czarna magia No co Ty. Nie jest to nic trudnego. Każdy odnalazłby się w tym. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Cleaner_1980 267 Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 Podpinam się, jednocześnie gratuluję skrupulatności wykonania. Miło również widzieć, że nie boisz się korzystać i chwalić polskich produktów. Tak trzymać. Pozdrawiam 1 Cytuj Link to post Share on other sites
SKEEPER 16089 Napisano 4 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 polskich produktów No tak, jestem Polakiem i mieszkam w Polsce, chociaż wolałbym być Japończykiem i mieszkać w Japonii . 2 Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10126 Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 Muszę pokazać temat mojemu ojczulkowi. On jest z zawodu tokarzem/szlifierzem. Nigdy nie widziałem jednak u niego w warsztacie takich warunków. Cytuj Link to post Share on other sites
ernig 2969 Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 (edytowane) kubbak bo to japońska szkoła Skeeper Sun'a jest . W takich warunkach lepiej się pracuje Edytowane 4 Grudnia 2014 przez ProrokK 1 Cytuj Link to post Share on other sites
jayson2309 52 Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 Patrząc na takie tematy to aż chce się odwiedzać to forum Gratulacje umiejętności. Dobrze wiem jaka jest praca dobrych rzemieślników i takich ludzi szanuję za pracę jaką wkładają w to co robią. A teraz koniec słodzenia i dawaj "wincyj" zdjęć. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Popularne posty SKEEPER 16089 Napisano 4 Grudnia 2014 Autor Popularne posty Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 tokarzem/szlifierzem. Proszę o łagodny wymiar kary:) dobrych rzemieślników Może kiedyś takim będę. OK, pracujemy dalej. Zrobimy teraz otwór i nagwintujemy go gwintownikiem 1/4". Przed wywierceniem otworu, nawiercimy sobie wstępnie nawiertakiem. http://i.imgur.com/LptduIQ.jpg Gotowe. http://i.imgur.com/LkuZdjY.jpg Teraz wiertłem wywiercimy otwór pod gwintownik. http://i.imgur.com/mSEFsEN.jpg Zrobione. http://i.imgur.com/rDfx436.jpg Przed nagwintowaniem zrobimy fazę na krawędzi wewnętrznej. http://i.imgur.com/6pDbd4h.jpg Użyty tym razem pogłębiacz jest mniejszego kalibru. Pogłębiacz mały, ale fazy robi piękne http://i.imgur.com/Q991ApW.jpg Przygotujmy sobie teraz gwintownik i posmarujmy płynem do gwintowania. http://i.imgur.com/yFUE2oE.jpg Gwintujemy. http://i.imgur.com/jQ5BwiG.jpg Gotowe. http://i.imgur.com/iOLwJ6H.jpg Rurka ma dwa końce, więc drugi korek musimy zrobić. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Krótkie podsumowanie. Tak zmieniła się końcówka rurki, http://i.imgur.com/oEPsn5J.jpg a tak nakrętka od strony rurki http://i.imgur.com/Y6yU7YE.jpg i ostateczna metamorfoza zakańczająca prace. http://i.imgur.com/Rdr96k9.jpg Nagwintowaliśmy rurkę na długości 10mm, zrobiliśmy nakrętkę z wewnętrznym gwintem o głębokości 11mm. Takie wymiarowanie zostawiło nam 1mm przestrzeni między czołem rurki, a najgłębszą częścią korka. Przestrzeń tą wypełni uszczelka - oring o grubości 1,5mm. Dzięki gwintowi drobnozwojnemu będziemy w stanie ścisnąć uszczelkę o te 0,5mm nadwyżki, tym samym uszczelniając połączenie. Tak wygląda gotowy korek na rurce http://i.imgur.com/vhqL1py.jpg i z wkręconą złączką. http://i.imgur.com/bdEzFXX.jpg Tym, którzy dotrwali do tego momentu, dziękuję za uwagę . Nie zrobiłem zdjęcia całej przedłużki i nie zrobię, bo jej już nie ma.....przepraszam. 10 Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10126 Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 Proszę o łagodny wymiar kary:)Myślałem raczej by pokazać mojemu ojczulkowi, że można pracować w porządku niż miałby szukać dziury w całym . 1 Cytuj Link to post Share on other sites
SKEEPER 16089 Napisano 4 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 Uff, już się bałem. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Vieworld 2608 Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 a tato na to: "to nie szopa tylko fotoszopa". Cytuj Link to post Share on other sites
classicgamer2 379 Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 Ładne to! Chciałbym zobaczyć "na żywo" jak wygląda wykonanie chociażby złączki czy korka. Co do tego, że każdy by się w tym połapał- pewnie racja, ale żeby tworzyć takie rzeczy, to chyba trzeba mieć "trochę" sprzętu, co nie? Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.