Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

design by SKEEPER - przedłużka/złączka z pleksi

skeeper rezerwuar przedłużka lc chłodzenie wodne złączka

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 SKEEPER

SKEEPER
  • LC manufacture

  • 2929 postów

Napisano 30 listopad 2014 - 23:13

*
Popularny

Witam w moim nowym temacie, w którym pokażę Wam proces powstawania przedłużki z pleksi.

Będzie to rzecz bardzo podobna, jak rurki w górnej części tego rezerwuaru.

 

Zaczynamy:

 

 

Przedłużka czy złączka? - jedno i drugie, bo przedłuża i łączy :) .  Opisując przebieg prac, będę używał nazwy "przedłużka"

 

 

Zaczynamy od półfabrykatu w postaci rurki z pleksi. W naszym przypadku będzie to rurka o wymiarach 20/14, wytłaczana (ekstrudowana).

SNyGKI2.jpg

 

 

Po zgrubnym przycięciu na wstępny wymiar (ciąłem ją ręcznie z bardzo długiego kawałka, ponieważ maszyna nie zmieści 2 metrowerj rury), musimy przygotować końcówkę rurki do procesu gwintowania.

oKrflCl.jpg

 

 

Zaczniemy od wyrównania miejsca po cięciu ręcznym. Musimy mieś pewność, że zakończenie rurki będzie prostopadłe. Po umieszczeniu w tokarce, musiałem użyć kła tokarskiego do usztywnienia obrabianego materiału. Wygodniejszą sprawą byłaby tak zwana podtrzymka, ale ona pozostawiłaby ślad na rurce, którego nie usunąłbym (powstałaby skaza).

5yV5xQn.jpg

 

 

Do wstępnego wyrównania użyjemy wieloostrzowego noża z wymienną płytką z węglika spiekanego (nr noża nie będę podawać, bo są bardzo długie), o dość smukłej budowie, dzięki której wciśniemy się ostrzem pomiędzy kła a rurkę.

E7W7Wpl.jpg

 

 

Rozpoczynamy proces wyrównywania.

NKcwYYd.jpg

 

...już prawie koniec

jVj9gwm.jpg

 

Przyspieszmy tempa.

ezPyPYF.jpg

 

...i gotowe.

wXbmsZN.jpg

Nikt z Was pewnie nie ma złudzeń, że zakończenie rurki po tym procesie wygląda gorzej, niż po cięciu ręcznym, ale dla przypomnienia - tym sposobem uzyskaliśmy prostopadłe zakończenie, które możemy obrabiać dalej.

 

Do kolejnego procesu, jakim będzie wygładzenie czoła rurki, użyjemy noża z wlutowaną płytką węglikową i po bardzo małych partiach zbierzemy materiał z czoła tak, żeby uzyskać gładką powierzchnię.

JlK9Jky.jpg

 

Rozpoczynamy.

PPjt9Nh.jpg

 

Jeszcze troszeczkę

xB5qYGX.jpg

 

Gotowe. Powierzchnię czoła rurki uzyskaliśmy taką, jaką chcieliśmy.  

VqnT1tz.jpg

 

Nasuwa się pytanie - czemu od razu nie wyrównywać powierzchni przed uzyskaniem prostopadłego zakończenia?

Odp: Wyrównanie powierzchni odbywa się bez udziału kła usztywniającego materiał (kieł daje kontrę na siły działające przy skrawaniu), a brak prostopadłego zakończenia może spowodować wysunięcie się obrabianego materiału z uchwytu tokarskiego, co może doprowadzić do jego zniszczenia (tu chodzi o cykliczne uderzenia, kiedy nóż tokarski napotyka na obracający się materiał). Jeżeli zakończenie jest prostopadłe, to nie ma tych uderzeń. W przypadku krótkich materiałów, nie ma z tym problemu - stosowanie kła lub podtrzymki nie jest konieczne.

Drugą sprawą jest to, że gdybym ręcznie uciął równo, to mógłbym pominąć wstępne wyrównywanie  %-)

 

C.D.N.


  • 19

#2 MrSzarko

MrSzarko
  • Gaduła

  • 304 postów
  • Miejscowość:Bolszewo
  • 3DMark 06:36622

Napisano 30 listopad 2014 - 23:32

Jeden post, a tak wiele cennych informacji :O Mistrzostwo Skeep, gratulacje :D Chętnie będę czytać takie przebiegi prac krok po kroku, bo też mam jakieś zapędy na złotą rączkę, a takie opisy na pewno mi się przydadzą. Choć nie jestem do końca pewien czy będzie mnie stać na tokarkę, czy jak to się tam zwie ;)
  • 1

#3 SKEEPER

SKEEPER
  • Autor tematu
  • LC manufacture

  • 2929 postów

Napisano 30 listopad 2014 - 23:58

Dziękuję.

 

Zapraszam na dalszą część lektury.

 

 

Niektóre zdjęcia będę powielać, żeby wątku nie stracić.

 

Żądaną powierzchnię uzyskaliśmy, ale krawędzie wciąż mają zadziory i są postrzępione. Nie jest to widoczne gołym okiem, ale palcem można to wyczuć.

Spoiler

 

 

Zaczniemy od krawędzi wewnętrznej - aby wygładzić ją, zrobimy delikatną fazę. Użyjemy do tego pogłębiacza wieloostrzowego (9 ostrzy), kąt 90 stopni.

VHVsT6n.jpg

Jest dość spory i masywny, przez co doskonale sprawdza się również jako narzędzie ręczne.

 

Wymiana narzędzia - wyciągamy kła i wsadzamy pogłębiacz. Następnie wprowadzamy go do rurki.

CTjZrTc.jpg

 

Rozpoczynamy proces fazowania. Dzięki prostopadłej powierzchni, każde ostrze pogłębiacza jest używane i faza będzie równa.

CZ4aTV6.jpg

 

Gotowe.

f8u6piD.jpg

 

 

 

 

Cztery etapy za nami - poniższe zdjęcie pokazuje, jak czoło rurki się zmieniło.

NjnJBqP.jpg

 

 

C.D.N.


  • 8

#4 ernig

ernig
  • Stary Piernik

  • 1465 postów
  • Miejscowość:Szczecin

Napisano 01 grudzień 2014 - 08:27

Jak to jest zrobione by Skeep :) na coś takiego czekałem :D
uwielbiam takie programy


  • 1

Zapraszam do oglądania i wyrażania opinii

CM ELITE 331 v2 , NAS drewniak, BIG TT, MiniPC, biurko

Spoiler

#5 GreQonE

GreQonE
  • T3h Pwn3r3r

  • 5195 postów
  • GG:1390152
  • Miejscowość:Warszawa
  • 3DMark 06:1337

Napisano 01 grudzień 2014 - 09:55

Podpinam sie
  • 0
GreQ-Main ver. 5.0 | GreQ-Main ver. 4.0 | GreQ-Main ver. 3.0 | GreQ-Serwer ver. 3.0 | Moje Allegro
"Piractwo do kradzieży ma się jak cp do mv."

#6 SKEEPER

SKEEPER
  • Autor tematu
  • LC manufacture

  • 2929 postów

Napisano 01 grudzień 2014 - 17:23

Kolejny etap.

 

 

Jak wspomnieliśmy na samym początku, zewnętrzna średnica rurki wynosi 20mm. Do nagwintowania jej potrzebujemy 19, 8mm, więc zbierzemy troszkę materiału. Długość gwintu będzie wynosić 10mm. 

Zaznaczamy sobie na rurce żądaną odległość (jest to zaznaczenie orientacyjne, dokładnie będzie to odmierzone noniuszem posuwu wzdłużnego noża)

9USlXQ0.jpg

 

Do zebrania materiału użyjemy tego samego noża, którego używaliśmy do wyrównania wstępnego.

DSMwZBW.jpg

 

No to odpalamy maszynę i zaczynamy skrawanie.

HpTGyMZ.jpg

 

Gotowe. 

nfJyTft.jpg

Już prawie mamy przygotowaną końcówkę do gwintowania, ale czego brakuje i skąd się wziął widoczny, delikatny pierścień w miejscu zebranego materiału, to powiem Wam, jak tylko zawiozę córkę na j. angielski. :)


  • 5

#7 smokowiec1203

smokowiec1203
  • Gaduła

  • 276 postów

Napisano 01 grudzień 2014 - 18:45

dawaj kolejne materiały  :)


  • 1

#8 SKEEPER

SKEEPER
  • Autor tematu
  • LC manufacture

  • 2929 postów

Napisano 01 grudzień 2014 - 20:18

O.K.

 

Wyjaśnijmy sobie, skąd powstał ten pierścień.

Żeby wiedzieć dokładnie o co chodzi, to przybliżmy go i zaznaczmy na zdjęciu.

RQAP2hG.jpg

 

Na powstanie tego pierścienia miało wpływ tak naprawdę wiele czynników, ale głównym winowajcą jest temperatura.

Podczas obróbki skrawaniem wytwarza się wysoka temperatura. Pleksi jest materiałem, który takich temperatur nie lubi.

Chcąc zrobić zdjęcie, czyli wziąć do ręki telefon, uruchomić aparat, wycelować, złapać ostrość itd., to dla bezpieczeństwa zatrzymałem posuw wzdłużny.

bxvKtC5.jpg

Materiał wciąż się obracał, tarcie noża rozgrzewało go, temperatura rosła, a jak temperatura rośnie, to materiał się rozszerzył i w efekcie powstał pierścień o nieznacznie mniejszej średnicy. Pierścień jest w środku "gładki / przeźroczysty", ponieważ jak zapewne wielu z was wie, wysoka temperatura zamienia matową powierzchnię pleksi, w gładką i przeźroczystą. Po obróbce często używany jest palnik gazowy do wygładzenia matowych krawędzi.

 

Lać wodę możemy jeszcze, ale nie stójmy w miejscu, lecz pozostała jeszcze jedna rzecz do zrobienia, czyli to,

 

 

czego brakuje

 

 

Skoro mamy już odpowiednią średnicę do gwintowania, to teraz wykonamy fazę (której brakuje) na zewnętrznej krawędzi rurki, abyśmy mogli łatwiej wprowadzić narzynkę. 

Do wykonania takiej fazy używam noża do robienia gwintów - uwielbiam go, tnie jak brzytwa i nie nagrzewa zbytnio materiału, choć nie jest to odpowiednie narzędzie do tego (nóż powinien mieć kąt 90 stopni, ten do gwintów ma 55 stopni). Mimo różnicy w kątach gwinty wychodzą bardzo ładne i odpowiednie.

m8gPn46.jpg

 

Rozpoczynamy fazowanie krawędzi zewnętrznej.

KhAsZch.jpg

 

Gotowe.

C9PNfR1.jpg


  • 9

#9 MrSzarko

MrSzarko
  • Gaduła

  • 304 postów
  • Miejscowość:Bolszewo
  • 3DMark 06:36622

Napisano 01 grudzień 2014 - 23:47

Chyba jeszcze żadna książka mnie nie wciagnęła jak Twoje poczynania skeep ;) na końcu każdego postu myślę sobie, że chcę więcej :D
  • 3

#10 SKEEPER

SKEEPER
  • Autor tematu
  • LC manufacture

  • 2929 postów

Napisano 02 grudzień 2014 - 01:17

*
Popularny

Mówisz, masz. ;)

 

 

Robiąc fazę na zewnętrznej krawędzi, tym samym w pełni zakończyliśmy przygotowania do procesu gwintowania.

 

Kilka słów o narzynkach i gwintownikach, a w zasadzie chcę powiedzieć o moim przywiązaniu do pewnej firmy, którą jest:

ofTNdLn.jpg

Nie stosuję żadnego marketowego dziadostwa.

Uwierzcie mi, że nie trzeba być specjalistą, aby docenić jakość tych narzędzi.

Każdy z Was byłby w stanie gołym okiem zobaczyć różnicę w jakości ich wykonania - wykończenie, szlif, brak zadziorów itp.

Fanar jest polską firmą i jest firmą liczącą się. Oczywiście na rynku istnieją również inne bardzo dobre firmy, pewnie nawet są i lepsze, ale ja zaopatruję się głównie w ich narzędzia, ponieważ mam do dyspozycji polską stronę, polski katalog, dostępność i znośną cenę. 

BTW - nie jest to reklama, tylko moje osobiste wrażenia. Zresztą firma nawet nie jest dla hobbystów, tylko siedzi głównie w branży typowo przemysłowej.

 

Do gwintowania używam specjalnego płynu o nazwie Terebor, który ułatwia pracę narzędziu. Płyn jest błogosławieństwem przy gwintowaniu aluminium - polecam. Dzięki niemu, zniszczyłem znaczniej mniej gwintowników  %-)

qZCDbXD.jpg

 

Rozpoczynamy gwintowanie.

yIBInJg.jpg

 

Kontynuujemy...

Iss4W9t.jpg

 

..i dzięki naszej cierpliwości, staranności i dokładnemu przygotowaniu, efektem naszej pracy jest piękny gwint :) .

KRQjLtY.jpg

 

Kolejnym etapem będzie tworzenie korka.

 

C.D.N.


  • 11

#11 PatrykT

PatrykT
  • misterT.design

  • 3326 postów
  • Miejscowość:Karczew

Napisano 02 grudzień 2014 - 01:47

Skeeper wrzucił byś kiedyś przy okazji fotkę warsztatu . Bardzo mnie to ciekawi bo na fotkach wszystko wygląda mega sterylnie


Użytkownik PatrykT edytował ten post 02 grudzień 2014 - 01:59

  • 3

#12 SKEEPER

SKEEPER
  • Autor tematu
  • LC manufacture

  • 2929 postów

Napisano 02 grudzień 2014 - 10:59

*
Popularny

wszystko wygląda mega sterylnie

W takich warunkach pracuję. Pleksi, acetal, mosiądz, poliwęglan, aluminium, są delikatnymi materiałami i ostrożność przy pracy z nimi jest wskazana, ponieważ łatwo zrobić skazę, czy też uszkodzić lub zniszczyć próbkę..

Czystość zachować chcę i muszę, pozawala to na lepszą kontrolę podczas obróbki, wychwycić jakieś ewentualne niedoskonałości, dokładniej dokonać pomiaru, a poza tym przyjemniej się pracuje mając czyste ręce i narzędzia :) . 

Na zdjęcia warsztatu musicie niestety poczekać.

 

e://

 

 

Mamy już zrobiony gwint z jednej strony rurki. 

Nagwintowaną stronę rurki musimy umieścić teraz w tokarce, aby móc nagwintować drugą stronę rurki, ale zaciskając szczęki uchwytu zniszczyłbym naszą pracę.

zWbnzRP.jpg

 

Zastosujemy więc nagwintowany wewnątrz kawałek rurki mosiężnej, którą umieścimy w uchwycie.

HMmu0cH.jpg

 

Do mosiężnej rurki wkręcimy nagwintowaną rurkę z pleksi,

P6Ba3RK.jpg

 

do samego końca. Tym sposobem nie uszkodzimy gwintu i nie zrobimy skazy na pleksi.

Bby5tyh.jpg

 

Gwintowanie drugiej strony rurki odbywa się identycznie, jak pierwszej, więc opisywać tego nie będziemy.

 

Nadszedł czas na zrobienie korka - w rzeczywistości będzie to nakrętka uszczelniająca z nagwintowanym otworem GI1/4"

 

Materiał z jakiego wykonamy nakrętkę, to znany Wam wszystkim acetal.

Bierzemy kawałek półfabrykatu o średnicy 25 mm i umieszczamy w uchwycie.

Ru2nDT8.jpg

 

Zaczniemy od pozbycia się pozostałości po poprzednich obróbkach i wyrównamy powierzchnię czołową.

Do tego użyjemy noża z wymienną płytką do obróbki zgrubnej. 

hUoszPb.jpg

 

Zaczynamy. 

W pierwszej kolejności pozbędziemy się tego grzyba.

jEWU6y0.jpg

 

Jak już się go pozbyliśmy, to zaczynamy wyrównywać powierzchnię czołową. Taką operację nazywamy "planowaniem".

xSPDyHo.jpg

 

Podczas planowania powstało ciekawe zjawisko, a mianowicie uwidocznił się kołnierz (zaznaczony na zdjęciu).

1QSQFX6.jpg

Na powstanie kołnierza miał wpływ kształt noża - skrawał pod skosem i skrawał jednocześnie zbyt dużą partię materiału, co doprowadziło do wystąpienia wysokiej temperatury, przez co acetal stał się bardzo miękki i nóż tokarski nie był w stanie skrawać w tym miejscu, tylko formował acetal jak garncarz glinę. 

Nie było to planowanie ostateczne, więc powstanie kołnierza, który i tak odpadł przy zbliżeniu się noża do osi materiału, nie przeszkadza.

 

Po uzyskaniu właściwej powierzchni czołowej, tak zwanym nawiertakiem przygotujemy miejsce pod wiertło.

wmoFakB.jpg

 

Przyjrzyjmy się bliżej nawiertakowi.

Jak zapewne zwróciliście uwagę, nawiertak wygląda jak niedorozwinięte wiertło;)

Jego konstrukcja umożliwia dokonanie wstępnego nawiercenia otworu nie wyginając się przy tym jak zwykłe wiertło, czyli będziemy mieli pewność, że zaczniemy wiercić dokładnie tam gdzie chcemy.

kyBIpuo.jpg

 

Rozpocznijmy nawiercanie.

lvH1Hvn.jpg

 

Głębiej.

1ktGMW1.jpg

 

Gotowe. Wykonaliśmy otwór nawiertakiem, dzięki któremu wiertło będzie właściwie prowadzone i we właściwym miejscu.

0MID7gj.jpg

 

C.D.N.

 

 

 

 

E://

 

 

Otwór mamy nawiercony, to teraz będziemy wiercić.

Bierzemy odpowiedniej średnicy wiertło i wiercimy otwór na głębokość 11 mm.

A3v3Kz1.jpg

Większość wierteł w moim warsztacie jest z firmy Baildon - znają się na rzeczy.

 

Wiercimy wiercimy.

8v04OSv.jpg

 

Wywiercone.

KqGtYVE.jpg

 

Parę słów o wiertle.

Kawałek żelastwa, który nie wzbudzająca ani zachwytu, ani emocji, traktujemy je obojętnie.

Nas dzisiaj interesuje jego kształt, a dokładniej kąt wierzchołkowy.

YDSEUyR.jpg?1

Jak widać na powyższym zdjęciu, kąt wierzchołkowy nie ma 180 stopni, tylko 118.

 

Wywierciliśmy otwór o głębokości 11mm, ale nasz otwór nie ma odpowiedniego kształtu, abyśmy mogli go nagwintować i wkręcić 10 mm rurki.

Po wywierceniu nasz otwór wygląda tak:

iRXMhdb.jpg

Wszyscy wiemy o co chodzi  ;) (wybaczcie amatorski rysunek).

 

Obszary zaznaczone na szaro, to nadmiar materiału, którego się pozbędziemy.

axAZ2KF.jpg

 

Do wybrania nadmiaru materiału z wnętrza otworu, posłuży nam nóż zwany wytaczakiem.

blpd1cA.jpg

 

Gotowe. Nadmiar materiału wybrany i otwór prawie gotowy do gwintowania.

W4lrKJV.jpg

Prawie gotowy, ponieważ musimy jeszcze wykonać małą fazę na wewnętrznej krawędzi.

 

Fazę wykonamy już wcześniej użytym pogłębiaczem.

DLyywjJ.jpg

 

Gotowe.

E1trmGV.jpg

 

 

Zaczynamy gwintowanie.

OMQRcIi.jpg

 

Nie zapomnijmy o płynie do gwintowania.

aVXoimG.jpg

 

Gwintujemy.

ENDsKW1.jpg

 

Nagwintowane.

VWzsnLc.jpg

 

Zrobimy jeszcze fazę na zewnętrznej krawędzi. Użyjemy noża, którego już znacie.

LtotRK8.jpg

 

Fazujemy.

0KIM42j.jpg

 

Mamy już nagwintowany otwór o głębokości 11 mm. Planowana wysokość korka, to 15mm. Ten kawałek acetalu, który jest umieszczony w uchwycie, jest zbyt krótki abyśmy mogli go dalej obrabiać. Chodzi o to, że wystająca poza uchwyt część ma długość około 10mm i tylko do tej części mamy dostęp (pozostała część jest w uchwycie).

Musimy więc zrobić coś, co pozwoli nam zamontować obrabianą część tak, abyśmy mieli swobodny dostęp do całości

Co zrobimy?

 

Nie każdy odpad jest odpadem.

C5oQAyF.jpg?1

 

Niewielki, nagwintowany kawałek rurki z pleksi wykorzystamy jako przedłużkę, na którą nakręcimy obrabiany przez nas kawałek acetalu.

Jak już to zrobimy, to będziemy mieli dostęp do całości, którą czeka dalsza obróbka.

Zaznaczymy żądany wymiar (15mm) i przygotujemy się do odcięcia nadmiaru.

GCjbekK.jpg

Do odcięcia zbędnego nadmiaru użyjemy noża zwanego przecinakiem.

 

Tniemy.

KPybrKN.jpg

 

Po ucięciu możemy zebrać z grubości nadmiar materiału i tym samy wykończyć powierzchnię zewnętrzną korka. 

 

Zagadka:

Półfabrykat ma 25 mm średnicy, a my chcemy uzyskać 24 mm, więc zagłębimy się nożem w materiał.....no właśnie, ile?

 

Zbieramy nadmiar.

EvtYArP.jpg

 

Od czoła również to zrobiliśmy.

95O6dLx.jpg.

 

Żeby było ładniej, zrobimy fazę.

52UaiX6.jpg

 

Dobrze nam idzie :) . Faza zrobiona.

sL1t5ai.jpg


Użytkownik SKEEPER46 edytował ten post 03 grudzień 2014 - 20:57

  • 12

#13 Vieworld

Vieworld
  • Adrian

  • 2650 postów
  • GG:7083836
  • Miejscowość:na Mazowszu

Napisano 03 grudzień 2014 - 21:21

o mamusiu, patrząc na taką robotę to robi sie czarna magia przed oczami... chyba, zacznę pokazywać klientom krok po kroku, suwak po suwaku, warstwa po warstwie co zmieniam w kolejnych krokach na zdjęciach.. może wtedy zaczną doceniać i więcej płacić :D
  • 3

Fotografia reportażowa i dokumentalna: www.adrianmirgos.com Wydawca magazynu fotograficznego: www.vieworld.pl
Black&Red Worklog | CASE Lian Li A61@mod + HX850i + Asrock Z97 Professional + TridentX 4x8GB 2400/10 + 4790K@4500/1,18V + NT-H1 + Corsair H110 + Lamptron FC5 v2 + Alpenfohn WB2 Red (4x120 + 2x140) HDD Qnap TS-119PII + MX100 256GB + 850PRO 128GB + WD Black (2x2TB + 1TB) GLASS Eizo SX2262W + X-Rite i1 Display Pro AUDIO AIM SC808 + Canton GLE 436 + Technics SU-V570 + SL-PS700 PHOTO Nikon D600 + N16-35/4 + T28-75/2.8 + studio


#14 worm

worm
  • π

  • 10887 postów

Napisano 03 grudzień 2014 - 21:30

Świetny art SKEEP. Miło popatrzeć i poczytać, zwłaszcza jak się nie kształciło w tym kierunku ;)


  • 1

Moderator / Ekspert działów: Kącik retro komputerów / Pełne zestawienie Ekspertów


#15 SKEEPER

SKEEPER
  • Autor tematu
  • LC manufacture

  • 2929 postów

Napisano 03 grudzień 2014 - 21:56

Dziękuję.

Moje wykształcenie nie ma nic wspólnego z tym, co lubię :)

 

czarna magia
 

No co Ty. Nie jest to nic trudnego. Każdy odnalazłby się w tym.


  • 1

#16 Cleaner_1980

Cleaner_1980
  • Pasjonat

  • 818 postów
  • Miejscowość:Łódź

Napisano 04 grudzień 2014 - 01:28

Podpinam się, jednocześnie gratuluję skrupulatności wykonania.

Miło również widzieć, że nie boisz się korzystać i chwalić polskich produktów. Tak trzymać.

Pozdrawiam


  • 1

Spoiler

#17 SKEEPER

SKEEPER
  • Autor tematu
  • LC manufacture

  • 2929 postów

Napisano 04 grudzień 2014 - 08:56

polskich produktów

No tak, jestem Polakiem i mieszkam w Polsce, chociaż wolałbym być Japończykiem i mieszkać w Japonii :)


  • 2

#18 kubbak

kubbak
  • Powered by Intel

  • 9110 postów
  • 3DMark 06:17365

Napisano 04 grudzień 2014 - 12:23

Muszę pokazać temat mojemu ojczulkowi. On jest z zawodu tokarzem/szlifierzem. Nigdy nie widziałem jednak u niego w warsztacie takich warunków.


  • 0

"If everything seems under control, you're just not going fast enough." | "Straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers."

Mario Andretti Colin McRae

"The Isle of Man is very difficult. If you make a mistake, maybe it’s the last mistake."
Valentino "The Doctor" Rossi

Rumble Bee Project

#19 ernig

ernig
  • Stary Piernik

  • 1465 postów
  • Miejscowość:Szczecin

Napisano 04 grudzień 2014 - 12:50

kubbak bo to japońska szkoła  Skeeper Sun'a jest . W takich warunkach lepiej się pracuje ;)


Użytkownik ProrokK edytował ten post 04 grudzień 2014 - 12:52

  • 1

Zapraszam do oglądania i wyrażania opinii

CM ELITE 331 v2 , NAS drewniak, BIG TT, MiniPC, biurko

Spoiler

#20 jayson2309

jayson2309
  • Dyskutant

  • 208 postów

Napisano 04 grudzień 2014 - 12:53

Patrząc na takie tematy to aż chce się odwiedzać to forum :) Gratulacje umiejętności. Dobrze wiem jaka jest praca dobrych rzemieślników i takich ludzi szanuję za pracę jaką wkładają w to co robią. A teraz koniec słodzenia i dawaj "wincyj" zdjęć.
  • 1





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: skeeper, rezerwuar, przedłużka, lc, chłodzenie wodne, złączka

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych