Skocz do zawartości

Far Cry 4 - spadki fps na GTX 970


Recommended Posts

Witajcie,

 

Sprzęt mam z sygnaturki. GTX 970 po OC, sterowniki aktualne, wszystkie ustawienia na ultra, 1080p, SMAA, SSAO.

 

Na pierwszej mapie (tj przed wykonaniem misji z mostem) wszystko chodziło w miarę dobrze - fps na poziomie 55-60. Problem zaczął się na drugiej mapie, gdzie średni fps to 50-55 i częste spadki do 30 fps. Zastanawiam się o co chodzi - czy tylko ja doświadczam tego problemu?

Może coś się stało z grafiką...

Link to post
Share on other sites

Dlatego że dzisiejsze konsole są strasznie wolne i ledwo daja rade renderowac przy 30fps (i czesto maja spadki do 10 i mniej) to twórcy gier staraja sie przepchać standard że "30fps jest super plynne i dobre i wystarczajace", co jest oczywista bzdurą, przy 30 fps kazda gra ktora nie odbywa sie w tempie szachów jest po prostu niegrywalna. Dlatego gry są celowo źle optymalizowane by chodziły tragicznie nawet na high endowym sprzęcie. By PC nie dawał lepszych wynikó niż konsole bo wtedy kto kupowal by konsole i gry na konsole za 2x wyższą cene?

 

Staraja się obniżyć nasze standardy by mogli jeszcze mniejszym kosztem wciskac nam kicz i uzyskiwac jak najwiekszy przychód.

Edytowane przez Okawaru
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

patrząc na filmiki z youtube to kolesie z gtx970 też mają spadki do 30fpsów wiec nie przejmuj się.

nie którzy ludzie mnie rozbrajajà ,zamiast wpuści się w fabułę to patrzą na ilość klatek ;)

 

Fabuła jest fajna, jak i sama gra super, ale nie grają w grę FPS muszę mieć płynność, by czerpać przyjemność z rozgrywki.

Nie po to inwestowałem tyle kasy w super sprzęt, żeby mi najnowszy tytuł takie cyrki odstawiał... Tym bardziej, że cała masa recenzji przepełniona jest 'ohami' i 'ahami' jak ta gra jest świetnie zoptymalizowana względem poprzednika.

 

Ubisoft znów wypuścił niezoptymalizowany szajs z masą poważnych błędów do poprawy.

Szkoda, bo sama gra mimo, że jest odgrzewanym kotletem, ma ogromny potencjał...

Gram z Frapsem. Nie wiem czy to wina śniegu na drugiej mapie (da się to jakoś wyłączyć?),

ale spadki FPS potrafią być dotkliwe - nawet do 22-25 klatek / sec.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Witam :)

 

Co do tego, że Ubisoft wypuszcza gry z błędami - przyznaję rację.. Ale tak jak poprzednik mówił, masz coś chyba nie tak z jakimś z komponentów.

 

Ja swojego kompa składałem jakiś miesiąc temu, i też mam GTX-a 970. FPS-y w Far Cry-u 4, wahają się między 70 a 80fps-ami.

 

Spadki jakie ja zaobserwowałem u siebie, to spadki do około 63fps-ów :)

 

Pozdrawiam forumowiczów, Kacpii  :)

Edytowane przez Kacpii15
Link to post
Share on other sites

Cóż, problem występował (i chyba nadal występuje) głównie na na początku drugiej mapy, za mostem.

 

Dalej już jest znośnie, ale Stuttering ewidentnie występuje...

 

Pojawił się kolejny problem - nie mogę odblokować umiejętności Vehicle Takedown.

Wymagane jest ukończenie jedno z wyścigów - którego bym nie ukończył i z jakim czasem, umiejętność odblokowuje się, ale po wyjściu z wyścigu znów się wyłącza i blokuje... Ta umiejętność jest niezbędna do wykonania jednej z dalszych misji, tak więc lipa.

Link to post
Share on other sites
  • 1 miesiąc temu...

Trochę odgrzewam ale miałem podobnie na moim GTX 970 od Asusa tylko że od początku gry, spadki fps i szarpanie, szczególnie przy szybkim ruchu np. jazda samochodem. W Asus GPU Tweak ustawiłem na "G" lekko podkręcając kartę, włączyłem GameBoostera i w zasadzie problem zniknął, Stabilne 60 fps z włączonym Vsync rzadko kiedy szarpnie do 55, choć w skupiskach ludzi czasami do 45 ale w małym fragmencie otoczenia.Nie wiem co to powoduje, może karta może mój I5 3570k, a moze gra jest kiepsko zoptymalizowana albo wszystko po trochu.

Link to post
Share on other sites
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...