Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam

Reklamujac produkt nie korzystal Pan z ustawy ktora zostala przytoczona w

poprzednim mailu. Wybral Pan rodzaj serwisu: Reklamacja gwarancyjna

produktu, czyli korzystal z udzielonej przez nasz sklep gwarancji. To dwa

odrebne sposoby realizowania reklamacji.

Pozdrawiam

 

Niakapuje tego gościa.

Link to post
Share on other sites

Witam

Reklamujac produkt nie korzystal Pan z ustawy ktora zostala przytoczona w

poprzednim mailu. Wybral Pan rodzaj serwisu: Reklamacja gwarancyjna

produktu, czyli korzystal z udzielonej przez nasz sklep gwarancji. To dwa

odrebne sposoby realizowania reklamacji.

Pozdrawiam

 

Niakapuje tego gościa.

No tak, skorzystałeś z reklamacji gwarancyjnej, ale jak dla mnie gwarancja podlega naprawianiu uszkodzonego sprzętu. A w momencie gdy zostaje wymieniony na nowy, to znajduje się w nim karta gwarancyjna, bądź zaczyna ona obowiązywać od daty zakupu (w tym przypadku wymiany). Tak ja to rozumiem. Więc najlepiej jeszcze zadzwoń pod ten numer podany wcześniej skoro jest to bezpłatne

Link to post
Share on other sites

No opowiadasz im co i jak, że wysłałeś towar na gwarancji, towar został wymieniony na nowy i w ustawie masz zagwarantowane, że w takim przypadku gwarancja liczy się od nowa, a sklep nie chce odnowić gwarancji. Czy to jest w porzadku ze strony sklepu? Jeśli nie, to pytasz się, co masz zrobić. Chyba można wytoczyć im sprawę przez ten urząd.

Link to post
Share on other sites

Dokłądnie takie coś napisał.

 

Witam

W zgloszeniu widze, ze wybral Pan rodzaj serwisu: Reklamacja gwarancyjna

produktu . Nasza gwarancja w przypadku naprawy przez wymiane przewiduje jej

wydluzenie o czas pobytu w serwisie.

Pozdrawiam

 

Witam

Reklamujac produkt nie korzystal Pan z ustawy ktora zostala przytoczona w

poprzednim mailu. Wybral Pan rodzaj serwisu: Reklamacja gwarancyjna

produktu, czyli korzystal z udzielonej przez nasz sklep gwarancji. To dwa

odrebne sposoby realizowania reklamacji.

Pozdrawiam

 

 

(spytałem sie tutaj jak musiałbym reklamować by dostać od nowa, ale nic z tego nie rozumiem myśle że coś kręći koleś)

Zareklamowac produkt z tytulu niezgodnosci towaru zakupionego na odleglosc.

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

No rzeczywiście niezbyt ciekawie to wygląda, ale racja jest po twojej stronie. Ja do jednego serwisu kilkakrotnie oddawałem sprzęt, raz było bez problemów wymienili na nowe i był nowy okres gwarancyjny, za drugim razem wymienili na nowe ale gwarancji nie chcieli od nowa, a że był akurat spoko gość, powołałem się na kodeks cywilny. Gość pomyślał, coś poszukał i kazał przyjść jutro. Na nazajutrz miałem nowy okres gwarancyjny. Kolejny raz trafiłem na jakiegoś tempaka, sprzęt wymienili na nowy, ale dali kontynuację gwarancji. Kłóciłem się, powołując się na zapis w KC, ale gościa to nie ruszało. Powiedział, że nie bo mają takie zasady i tyle. Poszedłem więc do kierownika serwisu, pokazałem zapis, kierownik popatrzył, poczytał i kazał wystawić dla mnie nową gwarancję.

 

Jeżeli u Ciebie gość idzie w zaparte - zaskarżaj. Albo bezpośrednio u jego przełożonych, albo w urzędzie ochrony konsumenta.

Link to post
Share on other sites

Zapisy w gwar. nie mają tu nic do rzeczy, bo nie może być zapisu niezgodnego z kodeksem, ogólnie prawem - taki punkt nie jest zobowiązujący nawet jeżeli go "podpisałeś", czy zatwierdziłeś.

 

Najlepiej przeczytać parę ustaw (jeżeli je ogarniasz), albo od razu pogadać z jakąś organizacją wspierającą konsumentów - http://www.federacja-konsumentow.org.pl/, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich. Kiedy upewnisz się o słuszności swoich praw, zacznij rozmowę odnośnie gwarancji. Jeżeli nie pomoże to do UOKIK, w ostateczności bezpośrednio do sądu.

 

Edit: Przeczytałem wszystko i średnio widzę twoje szanse.

 

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176):

 

Do sprzedaży konsumenckiej nie stosuje się przepisów art. 556-581 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964
Link to post
Share on other sites

No nic narazie czekam w ogóle żeby mi przysłąl gwarancje, bo wraz z zasilaczem była tylko jakaś neiważna karta gwarancyjna co miała zamiast liczby miesięcy napisane nr RMA Zaraz napisze do nich znów

 

Edit:

 

Ciekawe co będzie na niej napisane. Jak około 8 miesiecy gwary to w miare ok, ale co ja napisze na allegro( bo chce ją sprzedać i kupić komórke),że nowy zasilacz z starą gwarancją? :):zamykamy::zamykamy::]:]

Link to post
Share on other sites

Ok, jako student prawa stwierdzam, iż prawo jest po twojej stronie. Tylko jak je teraz wyegzekwować. Mi kilkakrotnie się to udało, bez wchodzenia na drogę sądową.

 

Co do gwarancji, jak co tydzień byłem u znajomego radcy - zasięgnąłem również rady w Twojej sprawie. Dowiedziałem się.

Otóż serwis powinien wydać w tym przypadku nową gwarancję. Chociaż nie jest do tego zmuszony, jeżeli nie wyda nowej, tylko kontynuację to z punktu widzenia prawa ta gwarancja będzie traktowana jako dokument pomocniczy, a sama gwarancja będzie biegła od nowa.

Czyli okres gwarancyjny będzie biegł od nowa, mimo, iż nie zostało to udokumentowane nową gwarancją.

 

Serwis/sklep w tym wypadku powinien wydać nową gwarancję, ale jeżeli tego nie zrobi co prawda prawa nie złamie, ale gwarancja z punktu widzenia prawnego będzie obowiązywała tak jak by od nowa.

 

Problem jest tylko w tym, jak nie dostaniesz nowej gwarancji to jak później przekonasz serwis, że mają ją uwzględnić. To w tedy pozostaje urząd ochrony konsumentów albo sąd.

Dlatego lepiej teraz bić się o wystawienie nowej gwarancji.

 

Ale jak już nie raz podkreślałem prawo jest po twojej stronie - teraz tylko kwestia jego wyegzekwowania.

 

No masz racje ale ja nie mam jakby to powiedzieć sił do takich spraw, a tak poza tym nie jestem pełnoletni.

To, że jesteś nie pełnoletni w tej sprawie nie ma nic do rzeczy. Tym się nie przejmuj.

a co to za zasilacz? - moze oni maja w swoich postanowieniach gwary cos takiego ze sie przedluza gware a nie od nowa?

Takie postanowienie gwarancyjne, nawet jeżeli by istniało, było by martwym zapisem, gdyż było by sprzeczne z obowiązującym na terenie Rzeczypospolitej Polskiej prawem.

 

Edit: Przeczytałem wszystko i średnio widzę twoje szanse.

Akurat nie masz racji, bo tych zapisów nie stosuje się w jego przypadku.

 

Jeszcze raz powtórzę, wnioskując po treści zapisu w KC, własnych doświadczeniach z serwisem w takiej sprawie w których powoływałem się na wspomnianą kilka postów wyżej ustawę, oraz rozmowę z radcą jestem w 100% pewny, iż masz mieć nowy okres gwarancyjny!

Link to post
Share on other sites

w sumie to nawet nie wiem czy cos ci bedzie potrzebne, jedynie swistek z pieczatka i data kiedy wymienili zasilacz.

Ja jak kupuje czesci do kompa ani razu jeszcze nie dostalem karty gwarancyjnej, wszytkie rzeczy a bylo ich nie za wiele oddawalem na podstawie faktury, w apollo to wystarcza.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...