Lucky4 0 Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 Witam, Zwracam się do was o pomoc w dość irytującym problemie, postaram się go mniej więcej opisać. Otóż jakiś czas temu zakupiłem kartę sieciową (TP-LINK WN951N) plus dodatkową antenkę aby wzmocnić sygnał, po zamontowaniu i skonfigurowaniu karty w programie dołączonym do niej wszystko działało dobrze, dopóki nie został włączony drugi komputer do którego internet jest "dostarczany" poprzez kabel, dostęp do internetu został zerwany, a wraz z nim wyświetlał się komunikat o KONFLIKCIE ADRESÓW IP. Po bezowocnych próbach przywrócenia internetu, skontaktowaliśmy się z dostawcą internetu, po przyjeździe Panów i wytłumaczeniu im o co chodzi, skonfugurowali oni router od nowa i niestety nie wiem czy robili coś jeszcze. Zostałem zapewniony, że wszystko będzie działało i tak też było... przez następne kilka dni... a po tych kilku dniach problem powrócił. Kolejny telefon do dostawcy, Panowie się zjawili i wymienili router ( routery są dwa jeden podłączony do kabla koncentrycznego, a drugi rozsyła sygnał), problem zniknął, niestety tym razem na znacznie krócej bo na 1 dzień. Kiedy 2 komputery są włączone jednocześnie internetu nie ma na żadnym, albo pojawia się na chwilę i znika. Dopiero po wyłączeniu komputera z kartą sieciową i zresetowaniu routera internet pojawia się na tym podłączonym przez kabel. Jedyne co mi pozostaje to zdać się na Was i prosić o pomoc. Jeżeli czegoś nie napisałem, lub nie podałem czegoś ważnego, to proszę o zwrócenie mi uwagi. Z góry dzięki za pomoc. Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2060 Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 Nie było coś kombinowane z adresami MAC? Komputery dostają adresy poprzez DHCP czy ręcznie? Cytuj Link to post Share on other sites
Lucky4 0 Napisano 22 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2014 Wiesz, nie za bardzo się w tym orientuję, przy adresach Mac napewno nikt nic nie robił, a adresy przypisywane są automatycznie. Chociaż nie wiem czy dokładnie o to Ci chodzi. Cytuj Link to post Share on other sites
KifKick 1 Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 Witam, miałem podobny problem i rozwiązaniem problemu było przypisanie innego adresu IP wewnętrznego karty. Np z 168.192.0.3 na 168.192.0.12 Poradnik: [\code] Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2060 Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 Wiesz, nie za bardzo się w tym orientuję, przy adresach Mac napewno nikt nic nie robił, a adresy przypisywane są automatycznie. Chociaż nie wiem czy dokładnie o to Ci chodzi. No to nie bardzo potrafię sobie wyobrazić w jaki sposób router ma przydzielić dwa takie same adresy IP żeby wystąpił konflikt. Cytuj Link to post Share on other sites
KifKick 1 Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 Oba urządzenia tzn. obie karty sieciowe chcą pracować pod tym samym adresem IP wewnętrznym. Dlatego powstaje konflikt i nie ma połączenia z internetem. Proszę ten poradnik zastosować do jednego z komputerów. Zmiana w ustawieniach karty nie wpłynie na jej działanie. Cytuj Link to post Share on other sites
Lucky4 0 Napisano 22 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2014 (edytowane) Wielkie dzięki za odpowiedzi, jutro zastosuje się do instrukcji z filmu. Edytowane 22 Października 2014 przez Lucky4 Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2060 Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 Oba urządzenia tzn. obie karty sieciowe chcą pracować pod tym samym adresem IP wewnętrznym. Dlatego powstaje konflikt i nie ma połączenia z internetem. Proszę ten poradnik zastosować do jednego z komputerów. Zmiana w ustawieniach karty nie wpłynie na jej działanie. Ja pytam jak to się dzieje? Serwer DHCP nie ma prawa przypisać tego samego IP dwóm różnym kartom, chyba, że występuje jakaś anomalia. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Lucky4 0 Napisano 23 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2014 Witam, Niestety wszystko tak jak w powyższym filmiku miałem ustawione już wcześniej. Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2060 Napisano 23 Października 2014 Udostępnij Napisano 23 Października 2014 Koledze chodziło to, że masz przestawić IP na sztywne, przypisane ręcznie. Pamiętaj tylko, że musi byc z tej samej podsieci co IP LAN routera. Czyli jeśli router ma IP 192.168.1.1 z maską 255.255.255.0 to ustawiasz na jedenym z komputeró 192.168.1.2 a na kolejnym 192.168.1.3, maski takie same jak na routerze. Cytuj Link to post Share on other sites
Lucky4 0 Napisano 23 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2014 (edytowane) Zmieniłem ustawienia, a właściwie tylko adres Bramy domyślnej i wystąpił całkowity brak internetu, wróciłem do automatycznego przypisywania IP w przypadku komputera który łączy się z internetem przez wifi, a przy tym który łączy się przez kabel ustawiłem adresy na sztywno na takie jakie były mu przypisywane automatycznie, w tej chwili internet jest, zobaczymy na jak długo. Edit Komputer z kartą wifi co jakiś czas traci połączenie i nie może wyszukać sieci. Edytowane 23 Października 2014 przez Lucky4 Cytuj Link to post Share on other sites
incised 60 Napisano 23 Października 2014 Udostępnij Napisano 23 Października 2014 Niestety wszystko tak jak w powyższym filmiku miałem ustawione już wcześniej. I tu może być problem. Na jednym z hostów masz statycznie przypisany adres IP z puli DHCP. Kolejny host prawdopodobnie ustawiony na DHCP otrzymuje ręcznie przypisany adres. Albo pozbądź się statycznej konfiguracji na wszystkich hostach, albo statycznie przypisz adresy do KAŻDEGO urządzenia. No chyba, że masz pewność poprawnej konf. statycznej. @cooger Anomalia, 2 indentyczne mac'i (cos grzebane lub sąsiad nieumiejętnie kradnie internet), 2 serwery DHCP... ale racja samo z siebie raczej się nie P#$%#$ Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2060 Napisano 23 Października 2014 Udostępnij Napisano 23 Października 2014 Komputer z kartą wifi co jakiś czas traci połączenie i nie może wyszukać sieci. To nie ma związku z adresami IP. Sugeruje 1) słaby zasięg i/lub 2) problem z kartą i/lub 3) problem z routerem. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.