Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam.

 

Ponad miesiąc temu znalazłem na tym forum temat z konfiguracją komputera i zakupu dokonałem w morele.net.

 

Pech chciał, że moja karta graficzna Raden R9 280 okazała się wadliwa.

 

Odesłałem Towar na podany adres przez morele.net z stosownym pismem.I tutaj zaczynają się problemy.

 

Jako konsument mam prawo do wyboru czy chce skrzoystać z gwarancji czy z tytułu nizgodności towaru z umową.  Gdy nie otrzymałem po 3 tygodniach (mają 2 na odpowiedz), żadnej ifnromacji napiasłęm do nich. Morele zinterpretowało sobie, bo tak im wygodnie, że towar chce reklamować z tytułu gwarancji i towar wyslali do producenta, a ten ma miesiąc na odpowiedz od momentu otrzymania towaru...

Pierwsze moje pytanie na jakiej podstawie stwierdzili, że chce reklamowac produkt z tytulu gwarancji zostalo bez echa, na drugie odpisali po kilku dniach (dzisiaj i tutaj moje zaskoczenie!

 

Że towar został zakupiony na firmę i ze nie moge reklamwoac z tytulu niezgodnosci towaru z umowa.

 

Absurd i kpina. W danych wpisalem jedynie adres firmowy. NIPu nie podalem, a w emailu od nich potwierdzajacym zamowienie jasno stoi "Dane do rachunku Typ rachunku: paragon(osoba fizyczna)".

 

Chce się teraz skontaktować z UOKiK 

 

Jakie mam jeszce inne pole manewru? 

 

Dla mnie zachowanie firmy jest tragiczne i chamskie. Nie po to kupiłem kartę za ponad 1000zł, żeby mieć z tego tytułu nieprzyjemności. 

 

Pozdrawiam

Michał

Link to post
Share on other sites

"...Należy też podkreślić, iż nie ma domniemania, iż kupujący składa reklamację na podstawie gwarancji. Już szybciej można uznać, iż takie domniemanie istnieje co do reklamacji z tytułu nizgodności towaru z umową. Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową istnieje zawsze a odpowiedzialność gwarancyjna tylko na zasadzie wyjątku. Dlatego bardziej uzasadnionym stanowiskiem jest takie, że jeśli kupujący nie wskazał podstawy reklamacji, to należy przyjąć, iż złozył ją z tytułu niezgodności towaru z umową, o ile oczywiscie składa ją bezpośrednio do sprzedawcy."

 

Karol Fiedoruk
Prawnik - konsultant
Konsumenckie Centrum E-porad
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich

Link to post
Share on other sites

http://www.morele.net/pokaz_pomoc/1/

Jeśli Sison postąpił tak jak w regulaminie to rozumiem pretensje.No i małe wyjaśnienie.Ja nikogo nie bronię tylko my jako kupcy internetowi często nabywamy coś na zasadzie "klik","klik" i poszło.Ja już się na tym przejechałem kiedyś i teraz jeśli coś kupuję to najpierw poświęcam 15 minut na zapoznanie się z regulaminem sklepu.....Czy wysyłałeś na ten adres: Morele.net - Zwroty, ul. Fabryczna 20a 31-553 Kraków ? Jeżeli dokładnie na ten adres wysłałeś to masz rację i walcz..Jeśli możesz informuj co się dzieje.

Powodzenia

Edytowane przez jarrino
Link to post
Share on other sites

http://forum.pclab.pl/topic/967746-Pech-z-R290/

 

http://di.com.pl/news/50348,0,Na_infolinii_morelenet_nikt_nic_nie_wie_czyli_historia_pewnej_reklamacji.html

 

http://www.wykop.pl/ramka/1402471/uokik-ukaral-sklep-internetowy-morele-net/

 

w którymś linku była podobna sytuacja, skończyło się u rzecznika praw konsumenta

 

widocznie mało im kar, brak słów na ten pseudo sklep

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...