Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam wszystkich bardzo serdecznie.

Chciałbym Was prosić o pomoc w złożeniu zestawu do 4500 zł. Absolutnie się na tym nie znam, opinii w sieci jest od groma i ciężko mi się w tym połapać.

 

  • Zastosowanie komputera : Głównie grafika 2D ( photoshop, Illustrator, Indesign) oraz grafika 3D
  • Maksymalna kwota : 4500 zł z systemem operacyjnym
  • Których części potrzebuję : cała buda
  • Czy będę podkręcać sprzęt? :nie sądzę, nie znam się na tym i raczej nie będę się w to bawił
  • Rozdzielczość mojego monitora i model: 2560x1440 Dell 2713 hm
  • Specjalne wymagania brak
  • Posiadane części : brak
  • Własna propozycja zestawu : Brak

Będę wdzięczny za wszelką okazaną pomoc w tym temacie :)

Edytowane przez Tiago
Link to post
Share on other sites

Seagate 1 TB 7200rpm 64MB cache SATA600 Barracuda

Plextor M6S 128GB SATA3 (520/300MB/s)

MSI Z97-G43 /intel Z97, LGA 1150/

Crucial 16GB (2x8GB) 1600MHz CL9 Ballistix

Intel Core i7-4790K /4.0GHz, 8MB, LGA 1150, BOX/

Microsoft Windows 7 Professional OEM 64Bit PL SP1

Cooler Master G550M 550W 80+ Bronze 120mm modular

Gigabyte GeForce GTX 660 WF2 2GB DDR5 192bit (1046/6008)

Gelid Darkforce USB3.0 (b/z)

Crucial 16GB (2x8GB) 1600MHz CL9 Ballistix

 

Zestaw głównie pod 2D. 16 GB ramu to takie minimum, na razie masz 2 kości, a w przyszłości możesz pomyśleć nad następnymi. Przy stacjach roboczych zdecydowanie zaleca się OC, stąd też w propozycji jest 4-rdzeniowy / 8-wątkowy CPU z odblokowanym mnożnikiem. Płyta z 6-fazową sekcją zasilania i obsługą RAID, SSD pod system i niezbędne aplikacje + HDD na dane. W przyszłości warto będzie dołożyć drugi SSD pod Scratch Disk, gdyż Photoshop korzysta z takowego nośnika. Do tego GTX660 2 GB do akceleracji sprzętowej, cichy PSU oparty na DC-DC. Wszystko to w bardzo solidnej i przewiewnej obudowie z oknem.