Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

HDD CrystalDisk

CrystalDisk

Najlepsza odpowiedź Warren1987, 03 listopad 2014 - 18:26

Witaj!

 

Po pierwsze HDTune w wersji 2.55 która jest już leciwa, sprawdź ten dysk albo najnowszym darmowym CrystalDiskInfo (oczywiście SMART) i porównamy z tą z tego HDTune 2.55. Albo załatw czyli kup sobie HDTunePro (żeby nie było że namawiam do piractwa) i zobaczymy co on pokaże.

 

Druga sprawa, HDTune w tej wersji ale i w nowszych potrafi w przypadku niektórych dysków Seagate'a niektóre parametry oznaczać na żółto mimo iż są one całkowicie sprawne, te oznaczenia na żółto na Twoim skanie w żadnym wypadku nie sygnalizują jakiś anomalii. Zwróć uwagę że kilka pozycji w tym HDTune 2.55 jest nazwana jako unknow atribute - a więc program sam ich nie rozpoznaje. 

 

W mojej opinii nie ma powodów do niepokoju. Dla 200% pewności zrób ErrorScan ale sądzę że wyjdzie że on bezbłędnie. 

 

SeagateSeaTools z tego co kojarzę nie służy do update'u firmware. 

Przejdź do postu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
32 odpowiedzi w tym temacie

#1 marekpl

marekpl
  • Dyskutant

  • 150 postów

Napisano 26 wrzesień 2014 - 20:32

Witam wszystkich. Pobrałem dzisiaj wyżej wymieniony program w celu sprawdzenia dysku i jak widać na zdjęciu mam jedną z wartości zaznaczoną na żółto. Szukając w googlach dokopałem się do informacji, że dysk jest już na wymarciu;/ akurat gwarancja kończy mi się za 2 tyg w morele. Uważacie, że jest się czym przejmować i szybko zgłosić go na gwarancję czy nie dzieje się nic złego z nim?

 

http://www.fotosik.p...e829a6a11a.html


  • 0

#2 Warren1987

Warren1987
  • ♫ ♪ ♫...Do The Evolution???...♪ ♫ ♪

  • 2005 postów

Napisano 26 wrzesień 2014 - 21:06

Nie jest jeszcze tak źle, zrób error scan w programie HDTune (może potrwać kilka godzin) i rzuć screen z tego.


  • 0

Intel i7 4790 @ 3,6 GHz, Raijintek Aidos, MSI H87-G43, Gigabyte GTX 1660 OC

A-DATA 4x4GB XPG 1600 MHz, ADATA SU800 256GB, WD Caviar Blue 1TB, Seagate Barraqcuda 1TB & 2TB

Zalman Z3, Tacens Valeo V 800W 80+ Silver, AOC G2460VQ6

Logitech G405 Hero SE, Gigabyte K7 Force

Roccat Taito, Sharkoon Skiller SGH2


#3 marekpl

marekpl
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 150 postów

Napisano 27 wrzesień 2014 - 11:00

Jak tylko wrócę do domu to od razu robię test. A tak z ciekawości jakbym chciał na podstawie tego oddać go na gwarancję to jak to im przedstawić? 

 

 

edit.

Poniżej link ze screenem z HDTune.

 

http://www.fotosik.p...a92543589d.html


Jeszcze screen z HDTune Pro. Proszę o rady co robić z dyskiem. Gwarancja niedługo dobiega końca ;/

 

6127903_tn.jpg


Użytkownik marekpl edytował ten post 27 wrzesień 2014 - 00:55

  • 0

#4 Warren1987

Warren1987
  • ♫ ♪ ♫...Do The Evolution???...♪ ♫ ♪

  • 2005 postów

Napisano 27 wrzesień 2014 - 11:32

Nie ma bad sektorów także nie jest jeszcze tak źle. Żeby wyeliminować te błędy który Ci pokazuje możesz przeprowadzić procedurę Erase Dalays w programie MHDD bez utraty danych lub całkowite zerowanie dysku wraz z utratą danych. Po tej procedurze te błędy powinny zniknąć. Program MHDD nagrywasz na płytkę tak by była bootowalna, następnie w BIOSie przełączasz kontroler na IDE i uruchamiasz przy starcie ten program. Tutorial MHDD znajdziesz w necie. Do gwarancji się to niekoniecznie nadaje bo nie ma badów tylko relokacje. 


  • 0

Intel i7 4790 @ 3,6 GHz, Raijintek Aidos, MSI H87-G43, Gigabyte GTX 1660 OC

A-DATA 4x4GB XPG 1600 MHz, ADATA SU800 256GB, WD Caviar Blue 1TB, Seagate Barraqcuda 1TB & 2TB

Zalman Z3, Tacens Valeo V 800W 80+ Silver, AOC G2460VQ6

Logitech G405 Hero SE, Gigabyte K7 Force

Roccat Taito, Sharkoon Skiller SGH2


#5 marekpl

marekpl
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 150 postów

Napisano 27 wrzesień 2014 - 12:01

Rozumiem ze ta pierwsza opcja bez utraty danych mogę przeprowadzić normalnie w uruchomionym systemie? Druga opcja odpada gdyż nie posiadam napędu ;P
  • 0

#6 Warren1987

Warren1987
  • ♫ ♪ ♫...Do The Evolution???...♪ ♫ ♪

  • 2005 postów

Napisano 27 wrzesień 2014 - 12:22

Nie, musisz zrobić BOOT'a przy uruchomieniu systemu. Skoro nie masz napędu to sprawdź to: http://www.fixitpc.p...nego-pendrivea/ albo to: http://systemclinic....a_pendrive--825


Użytkownik Warren1987 edytował ten post 27 wrzesień 2014 - 12:23

  • 0

Intel i7 4790 @ 3,6 GHz, Raijintek Aidos, MSI H87-G43, Gigabyte GTX 1660 OC

A-DATA 4x4GB XPG 1600 MHz, ADATA SU800 256GB, WD Caviar Blue 1TB, Seagate Barraqcuda 1TB & 2TB

Zalman Z3, Tacens Valeo V 800W 80+ Silver, AOC G2460VQ6

Logitech G405 Hero SE, Gigabyte K7 Force

Roccat Taito, Sharkoon Skiller SGH2


#7 marekpl

marekpl
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 150 postów

Napisano 27 wrzesień 2014 - 15:51

spróbuje się tym zając. Jak myślisz mimo wszystko warto spróbować go oddać na gwarancję? rozumiem, że te błędy oznaczają jego śmierć w nieokreślonym czasie (jutro, rok). Jakby też nie patrzeć dysk działa bez zarzutu i chyba ciężko by było z wymianą na nowy w morele.  


  • 0

#8 Warren1987

Warren1987
  • ♫ ♪ ♫...Do The Evolution???...♪ ♫ ♪

  • 2005 postów

Napisano 27 wrzesień 2014 - 16:02

SMART sygnalizuje że są relokacje które mogą prowadzić do powstawania bad sektorów a których na razie nie masz. Pojawienie się bad sektorów na dysku z Windowsem może już prowadzić do kłopotów; freezy, bluescreeny i dłuższe wczytywanie normalnych procesów.

 

Jako że nie masz bad sektorów nie wiem jak będzie wyglądała gwarancja - mogą sprawdzić i uznać że nic się nie dzieje i wysłać z powrotem, a mogą też wymienić Ci dysk na nowy. Jeśli masz czas bawić się w gwarancje i być bez dysku kilka tygodni to OK, wysyłaj. W mojej ocenie przy tej sytuacji która jest u Ciebie poświęciłbym jeden dzień i zrobił procedurę naprawczą MHDD i miał święty spokój na pewien czas, być może na bardzo długi czas. Sam przerabiałem kilka wydawało by się beznadziejnych sytuacji z dyskami i MHDD potrafi zdziałać bardzo dużo - a wystarczy poświęcić te kilka godzin. 


Użytkownik Warren1987 edytował ten post 27 wrzesień 2014 - 16:03

  • 0

Intel i7 4790 @ 3,6 GHz, Raijintek Aidos, MSI H87-G43, Gigabyte GTX 1660 OC

A-DATA 4x4GB XPG 1600 MHz, ADATA SU800 256GB, WD Caviar Blue 1TB, Seagate Barraqcuda 1TB & 2TB

Zalman Z3, Tacens Valeo V 800W 80+ Silver, AOC G2460VQ6

Logitech G405 Hero SE, Gigabyte K7 Force

Roccat Taito, Sharkoon Skiller SGH2


#9 marekpl

marekpl
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 150 postów

Napisano 27 wrzesień 2014 - 17:03

W pełni masz racje dlatego właśnie w tym momencie zeruje cały dysk. Mam nadzieję ze to pomoże. Dla pewności odpialem SSD a żeby się nie pomylić ;P dam znać po wszystkim.
  • 0

#10 Warren1987

Warren1987
  • ♫ ♪ ♫...Do The Evolution???...♪ ♫ ♪

  • 2005 postów

Napisano 27 wrzesień 2014 - 17:05

OK.


  • 0

Intel i7 4790 @ 3,6 GHz, Raijintek Aidos, MSI H87-G43, Gigabyte GTX 1660 OC

A-DATA 4x4GB XPG 1600 MHz, ADATA SU800 256GB, WD Caviar Blue 1TB, Seagate Barraqcuda 1TB & 2TB

Zalman Z3, Tacens Valeo V 800W 80+ Silver, AOC G2460VQ6

Logitech G405 Hero SE, Gigabyte K7 Force

Roccat Taito, Sharkoon Skiller SGH2


#11 marekpl

marekpl
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 150 postów

Napisano 27 wrzesień 2014 - 18:25

właśnie zakończyłem proces zerowania dysku. Niestety nic nie pomogło;/ logi ze SMART wyglądają tak samo;/


  • 0

#12 Remus

Remus
  • Researcher

  • 554 postów
  • Miejscowość:Kraków

Napisano 27 wrzesień 2014 - 18:48

oddaj dysk na gwarancję i dokładnie podaj że wystąpiły relokacje i że nie możesz używać dalej dysku ponieważ obawiasz się o jego stabilność i o utratę swoich danych, bez problemu Ci wymienią, przynajmniej w oddziale w krakowie wymieniają. 


  • 0

Jeżeli pomogłem daj +


#13 marekpl

marekpl
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 150 postów

Napisano 27 wrzesień 2014 - 19:13

wysłać im w załączniku log z HDTune?

 

wysłałem załącznik ale po zatwierdzeniu reklamacji wyskakuje podgląd jak to wygląda i zdjęcie się chyba nie wgrało bo nie da się go otworzyć  ;/


Użytkownik marekpl edytował ten post 27 wrzesień 2014 - 19:40

  • 0

#14 Warren1987

Warren1987
  • ♫ ♪ ♫...Do The Evolution???...♪ ♫ ♪

  • 2005 postów

Napisano 28 wrzesień 2014 - 07:44

właśnie zakończyłem proces zerowania dysku. Niestety nic nie pomogło;/ logi ze SMART wyglądają tak samo;/



Robiłeś tylko Erase Delays czy pełne zerowanie wraz z utratą danych? Ile czasu to zajęło?
  • 0

Intel i7 4790 @ 3,6 GHz, Raijintek Aidos, MSI H87-G43, Gigabyte GTX 1660 OC

A-DATA 4x4GB XPG 1600 MHz, ADATA SU800 256GB, WD Caviar Blue 1TB, Seagate Barraqcuda 1TB & 2TB

Zalman Z3, Tacens Valeo V 800W 80+ Silver, AOC G2460VQ6

Logitech G405 Hero SE, Gigabyte K7 Force

Roccat Taito, Sharkoon Skiller SGH2


#15 marekpl

marekpl
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 150 postów

Napisano 28 wrzesień 2014 - 07:45

Robilem pełne zerowanie wraz z utrata danych. Zajęło mi to lekko ponad godzinę
  • 0

#16 Warren1987

Warren1987
  • ♫ ♪ ♫...Do The Evolution???...♪ ♫ ♪

  • 2005 postów

Napisano 28 wrzesień 2014 - 07:55

No właśnie, w nieco ponad godzinę nie ma opcji zrobić ani Erase Delays ani tymbardziej zerowania przy dysku 500 Gb. Zerowanie trwa kilka godzin, Erase z około dwie. Coś poszło nie tak.
  • 0

Intel i7 4790 @ 3,6 GHz, Raijintek Aidos, MSI H87-G43, Gigabyte GTX 1660 OC

A-DATA 4x4GB XPG 1600 MHz, ADATA SU800 256GB, WD Caviar Blue 1TB, Seagate Barraqcuda 1TB & 2TB

Zalman Z3, Tacens Valeo V 800W 80+ Silver, AOC G2460VQ6

Logitech G405 Hero SE, Gigabyte K7 Force

Roccat Taito, Sharkoon Skiller SGH2


#17 marekpl

marekpl
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 150 postów

Napisano 28 wrzesień 2014 - 07:57

Robilem według tego poradnika Zerowanie Dysku. http://systemclinic....?pid=221#pid221
  • 0

#18 Warren1987

Warren1987
  • ♫ ♪ ♫...Do The Evolution???...♪ ♫ ♪

  • 2005 postów

Napisano 28 wrzesień 2014 - 09:19

A po tym zerowaniu normalnie odpaliłeś system??? 


  • 0

Intel i7 4790 @ 3,6 GHz, Raijintek Aidos, MSI H87-G43, Gigabyte GTX 1660 OC

A-DATA 4x4GB XPG 1600 MHz, ADATA SU800 256GB, WD Caviar Blue 1TB, Seagate Barraqcuda 1TB & 2TB

Zalman Z3, Tacens Valeo V 800W 80+ Silver, AOC G2460VQ6

Logitech G405 Hero SE, Gigabyte K7 Force

Roccat Taito, Sharkoon Skiller SGH2


#19 marekpl

marekpl
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 150 postów

Napisano 28 wrzesień 2014 - 11:13

System mam na innym dysku. Odpalilem Windowsa i sformatowalem dysk aby Windows mógł go wykryć
  • 0

#20 Warren1987

Warren1987
  • ♫ ♪ ♫...Do The Evolution???...♪ ♫ ♪

  • 2005 postów

Napisano 28 wrzesień 2014 - 12:35

Nie chce mi się wierzyć że zerowanie dysku poszło w nieco ponad godzinę, taka procedura całkowitego zerowania leci z kilka godzin jak nic i błędy powinny na 99% zniknąć. Po wyborze dysku wcisnąłeś F4 i nastepnie F4?? Miałeś zaznaczoną opcję Erase Dalays? 


Użytkownik Warren1987 edytował ten post 28 wrzesień 2014 - 12:36

  • 0

Intel i7 4790 @ 3,6 GHz, Raijintek Aidos, MSI H87-G43, Gigabyte GTX 1660 OC

A-DATA 4x4GB XPG 1600 MHz, ADATA SU800 256GB, WD Caviar Blue 1TB, Seagate Barraqcuda 1TB & 2TB

Zalman Z3, Tacens Valeo V 800W 80+ Silver, AOC G2460VQ6

Logitech G405 Hero SE, Gigabyte K7 Force

Roccat Taito, Sharkoon Skiller SGH2





Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych