Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam,
Od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym posiadaczem vw z silnikiem ASZ 130KM PD , auto przeszło wymianę turbin na według mojego mechanika troszkę większą bo poprzednia była już lekko zacinająca się. Po wymianie nie było żadnej zmiany w dynamice ani spalaniu ( w stosunku do poprzedniej turibny z czasów jej świetności) ale zastanawiam się nad zmianą mapy wtrysku czy co tam jeszcze się składa na chip tuning , a podyktowane jest to faktem że znalazłem sporo infomracji że taki chip potrafi zmienić moc silnika w zwyż o 10 % a dodatkow zmniejszyć spalanie o 0,3l-1l. I tu prosiłbym o wypowiedzi ekspertów w tym temacie czy takie wyniki są rzeczywiście do osiągnięcia czy jest to tylko lanie wody na ten temat. Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Ja w swoim 1,9 TDI  ( 110 KM ) po przeszczepie turbinki od ARL i dostrojeniu autko wypluło 150 koników i 350 Nm 

Teraz sie tym przyjemnie jeździ 

 

Wszystkie mody robiłem tu no poza swapem hamulców z 280mm na 288mm od IV GTI ;)

 

http://www.ecuproject.pl

Edytowane przez szahi
Link to post
Share on other sites

Cóż o wzroście mocy to wiem i z tego silnika da się sporo wycisnąc ale bardziej zastanawiało mnie czy wpłynęło i jak to na spalanie, bo dobrze zoptymalizowana mapa w połączeniu z większą mocą rzeczywiście w teori może sprawić że samochód będzie potrzebował mniej ropy, ale to moje domysły stąd ogólny temat, tak że proszę się wypowiadać 

Link to post
Share on other sites

Jak pali 5,5 w mieście to spoko spalanie :D mi wychodzi przy spokojniej jeździe 7,5, chociaż auto jest w dobrej kondycji technicznej i powinno palić z 6- 6,5 max ,a jak przycisne to nawet 8,5 spali ... O stąd moje zapytanie czy chip jest w stanie cos z tym poprawić.

Link to post
Share on other sites

Witam,

zwyż o 10 % a dodatkow zmniejszyć spalanie o 0,3l-1l. I tu prosiłbym o wypowiedzi ekspertów w tym temacie czy takie wyniki są rzeczywiście do osiągnięcia czy jest to tylko lanie wody na ten temat. Pozdrawiam

 

Zmniejszenia spalania po chiptuningu akurat nie odnotowałem w żadnym swoim samochodzie .

Dynamika pojazdu faktycznie wzrasta a przyrost jest zależny od stanu technicznego podzespołów i specyfikacji danego silnika. W autach grupy VAG z silnikami z turbiną najłatwiej jest uzyskać przyrost mocy nawet rzędu 30%. W silnikach wolnossących to skórka za wyprawkę.

 

Tak jak przedmówcy napisali, najszybciej uzyskasz przyrost po wymianie turbiny na większą, ale za tym idą dodatkowe koszta. Bo moc trzeba czymś przenieść - może zajść więc potrzeba mocniejszego sprzęgła, intercooler a nawet wydech ale o tym można się rozpisywać.

 

 

W Twoim silniku da się zrobić 150ps na spokojnie. Niektórzy lecą po hardcorze i nawet 160 z małą górką ps da się zrobić samą mapą. Pod warunkiem, że masz zdrową serię.

 

 

Co do turbiny - jedź zaadaptować nową turbinę, bo komputer "myśli" i podaję paliwo jak dla starej.

Edytowane przez softendo
Link to post
Share on other sites
  • 3 tygodnie później...

Shiftanc, pocałuj się. Chcę się po prostu dowiedzieć dlaczego, jakie jest ograniczenie. 

Szahi - jest to 1.8 benzyna 2003r. z mazdy premacy. Chciałem z niego wyciągną troszkę więcej, bo gdy auto załadowane jest trochę bardziej, silnik nie ma już siły mocno ciągnąć. Jeśli nie chip tuning, to co innego polecasz?

Link to post
Share on other sites

polecam udać sie na forum i troche  poczytać , moze cos znajdziesz  :co:

 

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewforum.php?f=121&sid=66828e583db9239d324ea08298111fe9

http://mazda.auto.com.pl/forum/viewforum.php?f=971

 

z silnika raczej nic nie wycisniesz bo  jak juz pisali przedmówcy ( brak TURBINY uniemożliwia chip tuning ) 

Jezeli jestes przywiazany do auta to w gre wchodzi tylko swap silnika na mocniejszy :evil: , ale jest to wydatek od kilku do kilkunastu  tyś .

Przy kolejnej zmianie auta , szukaj czegos  z turbinką ( benzynka bedzie miała zawsze mniejszy moment przy tej samej pojemności co diesel ) 

 

A nie sugeruj sie aukcjami na allegro gdzie oferuja BOX-a  który rzekomo podnosi moc :

 

http://allegro.pl/chip-tuning-box-25km-mazda-premacy-1-8i-100km-i4639749051.html

 

bo szybko silnik zakonczy swój żywot 

 

fajna stronka : https://www.facebook.com/EcuProject?fref=ts

Edytowane przez szahi
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Moc zawsze mozna podniesc indywidualnym softem tyle ze w turbo zyskasz nawet 60KM(oczywiscie z kilkoma innymi modami) a w benzynie N/A 5-10KM majac powazne mody silnika a i tyle nie zawsze sie uda. Podsumowujac wydanie ok.1000 zl za np. 8KM to lipa

 

Benzyna w turbo w 90% bedzie szybsza niz klekot :)

 

Edytowane przez Staszek Alkatras
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...