Remus 60 Napisano 22 Września 2014 Udostępnij Napisano 22 Września 2014 Witam,Od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym posiadaczem vw z silnikiem ASZ 130KM PD , auto przeszło wymianę turbin na według mojego mechanika troszkę większą bo poprzednia była już lekko zacinająca się. Po wymianie nie było żadnej zmiany w dynamice ani spalaniu ( w stosunku do poprzedniej turibny z czasów jej świetności) ale zastanawiam się nad zmianą mapy wtrysku czy co tam jeszcze się składa na chip tuning , a podyktowane jest to faktem że znalazłem sporo infomracji że taki chip potrafi zmienić moc silnika w zwyż o 10 % a dodatkow zmniejszyć spalanie o 0,3l-1l. I tu prosiłbym o wypowiedzi ekspertów w tym temacie czy takie wyniki są rzeczywiście do osiągnięcia czy jest to tylko lanie wody na ten temat. Pozdrawiam Cytuj Link to post Share on other sites
szahi 629 Napisano 22 Września 2014 Udostępnij Napisano 22 Września 2014 (edytowane) Ja w swoim 1,9 TDI ( 110 KM ) po przeszczepie turbinki od ARL i dostrojeniu autko wypluło 150 koników i 350 Nm Teraz sie tym przyjemnie jeździ Wszystkie mody robiłem tu no poza swapem hamulców z 280mm na 288mm od IV GTI http://www.ecuproject.pl Edytowane 22 Września 2014 przez szahi Cytuj Link to post Share on other sites
Remus 60 Napisano 23 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2014 Cóż o wzroście mocy to wiem i z tego silnika da się sporo wycisnąc ale bardziej zastanawiało mnie czy wpłynęło i jak to na spalanie, bo dobrze zoptymalizowana mapa w połączeniu z większą mocą rzeczywiście w teori może sprawić że samochód będzie potrzebował mniej ropy, ale to moje domysły stąd ogólny temat, tak że proszę się wypowiadać Cytuj Link to post Share on other sites
szahi 629 Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 jak jade jak ostatnia melepeta to pali 5,5 litra , przy ostrej jezdzie ( pedał e podłoge 8 l ) Cytuj Link to post Share on other sites
Remus 60 Napisano 24 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2014 czyli jednak Ci spalanie wzrosło bo te silniki na spokojnie do 4,5 schodzą z tego co sam zaobserwowałem a miałem styczność z tym silnikiem i w vw i w seacie. Cytuj Link to post Share on other sites
szahi 629 Napisano 24 Września 2014 Udostępnij Napisano 24 Września 2014 te silniki na spokojnie do 4,5 schodzą w miescie ? Cytuj Link to post Share on other sites
chudy131080 14102 Napisano 24 Września 2014 Udostępnij Napisano 24 Września 2014 (edytowane) Podnoszenie mocy to nie tylko dobre turbo,bo tutaj musisz mieć sprawne pompki,koło dwumasowe,sprzęgło itp.Wydajny intercooler co by Ci się turbo nie zagotowało.Ale pożądany tuner oczywiście zbada Twój statek przed zabiegiem. Edytowane 24 Września 2014 przez chudy131080 Cytuj Link to post Share on other sites
Remus 60 Napisano 30 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2014 Jak pali 5,5 w mieście to spoko spalanie mi wychodzi przy spokojniej jeździe 7,5, chociaż auto jest w dobrej kondycji technicznej i powinno palić z 6- 6,5 max ,a jak przycisne to nawet 8,5 spali ... O stąd moje zapytanie czy chip jest w stanie cos z tym poprawić. Cytuj Link to post Share on other sites
softendo 128 Napisano 30 Września 2014 Udostępnij Napisano 30 Września 2014 (edytowane) Witam, zwyż o 10 % a dodatkow zmniejszyć spalanie o 0,3l-1l. I tu prosiłbym o wypowiedzi ekspertów w tym temacie czy takie wyniki są rzeczywiście do osiągnięcia czy jest to tylko lanie wody na ten temat. Pozdrawiam Zmniejszenia spalania po chiptuningu akurat nie odnotowałem w żadnym swoim samochodzie . Dynamika pojazdu faktycznie wzrasta a przyrost jest zależny od stanu technicznego podzespołów i specyfikacji danego silnika. W autach grupy VAG z silnikami z turbiną najłatwiej jest uzyskać przyrost mocy nawet rzędu 30%. W silnikach wolnossących to skórka za wyprawkę. Tak jak przedmówcy napisali, najszybciej uzyskasz przyrost po wymianie turbiny na większą, ale za tym idą dodatkowe koszta. Bo moc trzeba czymś przenieść - może zajść więc potrzeba mocniejszego sprzęgła, intercooler a nawet wydech ale o tym można się rozpisywać. W Twoim silniku da się zrobić 150ps na spokojnie. Niektórzy lecą po hardcorze i nawet 160 z małą górką ps da się zrobić samą mapą. Pod warunkiem, że masz zdrową serię. Co do turbiny - jedź zaadaptować nową turbinę, bo komputer "myśli" i podaję paliwo jak dla starej. Edytowane 30 Września 2014 przez softendo Cytuj Link to post Share on other sites
michalschulz1 210 Napisano 15 Października 2014 Udostępnij Napisano 15 Października 2014 No dobra, podłączając się pod temat. A co z benzynowcami? Powiedzmy 1.8 100KM. Jednostka zdrowa. Nie wiem czy opłaca się jechać do magików od chipów. Tak czysto teoretycznie, jakieś sensowne efekty da się z tego wyciągnąć? Cytuj Link to post Share on other sites
szahi 629 Napisano 15 Października 2014 Udostępnij Napisano 15 Października 2014 a turbinka jest ? Cytuj Link to post Share on other sites
michalschulz1 210 Napisano 15 Października 2014 Udostępnij Napisano 15 Października 2014 Nope, niestety nie. Podkreślam, że jest to japoniec. Dziwactwa jakich mało, ale niezawodne. Wiem, że starsze wersje tego silnika miały coś około 110KM. Zdaje sobie sprawę, że wszystko rozchodzi się o charakterystykę i przyspieszanie do średnich prędkości. Cytuj Link to post Share on other sites
Krystian69 682 Napisano 15 Października 2014 Udostępnij Napisano 15 Października 2014 Nic w tym silniku nie zdziałasz. Cytuj Link to post Share on other sites
michalschulz1 210 Napisano 15 Października 2014 Udostępnij Napisano 15 Października 2014 Coś więcej? Cytuj Link to post Share on other sites
shiftanc 327 Napisano 18 Października 2014 Udostępnij Napisano 18 Października 2014 Co więcej? Chcesz więcej razy usłyszeć, że nic nie zrobisz? Cytuj Link to post Share on other sites
szahi 629 Napisano 18 Października 2014 Udostępnij Napisano 18 Października 2014 podaj dokładny typ/numer silnika Cytuj Link to post Share on other sites
michalschulz1 210 Napisano 18 Października 2014 Udostępnij Napisano 18 Października 2014 Shiftanc, pocałuj się. Chcę się po prostu dowiedzieć dlaczego, jakie jest ograniczenie. Szahi - jest to 1.8 benzyna 2003r. z mazdy premacy. Chciałem z niego wyciągną troszkę więcej, bo gdy auto załadowane jest trochę bardziej, silnik nie ma już siły mocno ciągnąć. Jeśli nie chip tuning, to co innego polecasz? Cytuj Link to post Share on other sites
Krystian69 682 Napisano 18 Października 2014 Udostępnij Napisano 18 Października 2014 Nie ma turbo nie ma zabawy. Cytuj Link to post Share on other sites
szahi 629 Napisano 18 Października 2014 Udostępnij Napisano 18 Października 2014 (edytowane) polecam udać sie na forum i troche poczytać , moze cos znajdziesz http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewforum.php?f=121&sid=66828e583db9239d324ea08298111fe9 http://mazda.auto.com.pl/forum/viewforum.php?f=971 z silnika raczej nic nie wycisniesz bo jak juz pisali przedmówcy ( brak TURBINY uniemożliwia chip tuning ) Jezeli jestes przywiazany do auta to w gre wchodzi tylko swap silnika na mocniejszy , ale jest to wydatek od kilku do kilkunastu tyś . Przy kolejnej zmianie auta , szukaj czegos z turbinką ( benzynka bedzie miała zawsze mniejszy moment przy tej samej pojemności co diesel ) A nie sugeruj sie aukcjami na allegro gdzie oferuja BOX-a który rzekomo podnosi moc : http://allegro.pl/chip-tuning-box-25km-mazda-premacy-1-8i-100km-i4639749051.html bo szybko silnik zakonczy swój żywot fajna stronka : https://www.facebook.com/EcuProject?fref=ts Edytowane 18 Października 2014 przez szahi 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Staszek Alkatras 2 Napisano 18 Października 2014 Udostępnij Napisano 18 Października 2014 (edytowane) Moc zawsze mozna podniesc indywidualnym softem tyle ze w turbo zyskasz nawet 60KM(oczywiscie z kilkoma innymi modami) a w benzynie N/A 5-10KM majac powazne mody silnika a i tyle nie zawsze sie uda. Podsumowujac wydanie ok.1000 zl za np. 8KM to lipa Benzyna w turbo w 90% bedzie szybsza niz klekot Edytowane 18 Października 2014 przez Staszek Alkatras 2 Cytuj Link to post Share on other sites
michalschulz1 210 Napisano 18 Października 2014 Udostępnij Napisano 18 Października 2014 No i to są sensowne odpowiedzi. Generalnie auto to służy do pracy, także nie chodzi o przywiązanie Dzięki wielkie! Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.