Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

GIGABYTE RADEON R7 260X - artefakty, czarny ekran, "trudne sprawy" z supportem

amd gigabyte radeon r7 260x gigabyte 2gb

Najlepsza odpowiedź rez, 09 wrzesień 2014 - 21:03

nie znamy przyczyny dlaczego w Gothic jest problem... :(
  WTF?

Widać, że grafa jest walnięta - wierć im dziurę w brzuchu i niech Ci wymienią na inny egzemplarz albo niech kasę oddają.

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
54 odpowiedzi w tym temacie

#1 gothic1210

gothic1210
  • Dyskutant

  • 194 postów
  • 3DMark 06:16683

Napisano 09 wrzesień 2014 - 19:17

Witam. 
W lutym bieżącego roku zakupiłem w sklepie internetowym Agito.pl kartę graficzną GIGABYTE RADEON R7 260X 2GB OC. Niestety z kartą są problemy i serwis GIGABYTE nie chce mi pomóc. Z kartą mam dwa problemy:
Problem 1 - czarny ekran
Karta od czasu do czasu się zawiesza - po prostu czarny ekran, nic się nie wyświetla, dźwięki np z gry lecą dalej, a obrazu brak. Komputer trzeba resetować, bo sam się nie otrząśnie. Taki problem pojawia się głównie podczas niskiego obciążenia: korzystania z internetu, ale także na pulpicie, oraz starych grach takich jak np. The Sims 2 (siostra gra) lub Gothic. Od czasu zakupienia karty ten problem wystąpił około 20 lub 30 razy na różnych wersjach sterowników karty. 
Problem 2 - artefakty
Na karcie sporadycznie występują także artefakty. Nie występują ciągle i po jakimś czasie znikają np. po zamknięciu gry. Oto dwa filmiki:


 
Kartę odsyłałem do serwisu dwa razy. Za pierwszym razem jako powód podałem problem 1, problem 2 oraz to, że taktowania pamięci nie spadały (cały czas pamięć taktowała na maxa - nawet bez obciążenia).
Serwis poradził sobie tylko z tym trzecim, a pozostałe 2 pierwsze zignorował. Karta niedawno wróciła z drugiej naprawy. Nie zrobiono nic, mimo iż opisałem problem i dołączyłem filmik z artefaktami. 
Co mam z tym dalej zrobić? Mogę się jakoś dogadać z agito? Chciałbym zwrot pieniędzy.
 
Fragment konwersacji z serwisem:

Witam ponownie. Miałem jakiś miesiąc spokoju z kartą, jednak znowu zaczęły się problemy. Karta w dalszym ciągu wyświetlała co jakiś czas czarny ekran i komputer wymagał restartu. Zainstalowałem system i sterowniki od nowa. Problem wciąż występuje. Dodatkowo zauważyłem, że teraz nawet w grach pojawiają się błędy i czasem fragmenty ekranu, oraz cienie migoczą. Zgłosiłem już to sklepie. W ciągu najbliższych dwóch tygodni karta powinna znowu trafić do waszego serwisu. Wiem, że stwierdzenie tej wady jest trudne, bo pojawia się to sporadycznie, ale bardzo proszę o doprowadzenie tej karty do porządku lub wymianę na inny egzemplarz. Pozdrawiam.

Szanowny Panie,

w dalszym ciągu upieralbym się ze wina jest gdzies pomiędzy. ze to nie tylko wina karty...

czy zna Pan numer RMA?

pozdr

Proszę Pana, ale co może być nie tak w świeżutkim systemie i sterownikach? Kazał Pan wgrać nowego to wgrałem. Sterowniki podpisane cyfrowo ze strony AMD. Mój numer RMA: XXXX. Wygląda to tak: No i do tego czasem to przerywanie pracy co jest najbardziej irytujące. Pozdrawiam.


Witamy,

Niestety, to jest tylko sprzęt i czasami zawieszanie w kontretnym tytule na konkretnej konfiguracji nie jest winą samej grafiki.

Pana karta testowana 12h pod największym obciążeniem na naszych konputerach testowych zachowuje się OK.

oczywiście nie gramy w żadne gry tutaj więc nie znamy przyczyny dlaczego w Gothic jest problem... :(

pozdr.


  • 0

CPU: AMD Trinity A10 5800K GPU: GIGABYTE HD 7870 Windforce 3 RAM: 8GB 1600MHz PSU: Aerocool 500W

 


#2 rez

rez
  • Zapaleniec

  • 1053 postów

Napisano 09 wrzesień 2014 - 21:03   Najlepsza odpowiedź

nie znamy przyczyny dlaczego w Gothic jest problem... :(
  WTF?

Widać, że grafa jest walnięta - wierć im dziurę w brzuchu i niech Ci wymienią na inny egzemplarz albo niech kasę oddają.


  • 0

#3 decrypterie

decrypterie
  • Wlodipawel87

  • 942 postów
  • Miejscowość:Irlandia

Napisano 10 wrzesień 2014 - 01:03

Siemanko, 

Czy problem występuje tylko oto w grze?? Podaj jak możesz temp.gpu cpu i płyty podczas gry.

2. próbowałeś umieścić kartę w drugim slocie pcie?może on tu nawala. 

3.czy płyta posiada najnowszy bios?

4.masz szanse sprawdzenia karty w innym PC? 

 

 

Nie chce nic mówić ale jeszcze kilka minut temu w innym temacie również próbuje pomoc. Karty serii R są bardziej niż problematyczne bym powiedział. Średnio mamy 1 temat dziennie z kartą serii R i problemami dotyczącymi artefaktów czy jakiś pasów na ekranie itd.


  • 0

InWin H-Tower:i7 7700k@5.0Ghz, Asus ROG Maximus Formula IX, 2 x Titan Xp StarWars Edition SLI, 16GB Corsair Dominator 3200mhz, SSD Samsung 256 PM961, 2TB Seagate, Corsair RM750i


#4 gothic1210

gothic1210
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 194 postów
  • 3DMark 06:16683

Napisano 10 wrzesień 2014 - 07:10

Problem występuje w różnych grach.
Spróbuję ją przełożyć.
Płyta ma BIOS fabryczny, ale zaraz zrobię update.
Co do punktu czwartego to nie jest to możliwe niestety. Wszyscy znajomi, którym mógłby powierzyć tę kartę przerzucili się na laptopy. Z "mocnym" komputerem stacjonarnym (tzn że bez złącza AGP  :rotfl: ) jestem praktycznie sam w okolicy. 

To na razie się wstrzymam z pisaniem do sklepu o zwrot i popróbuję z tymi złączami i BIOSEM.

 

E; Wgrałem bios F5. Poczekać na rozwój wydarzeń czy przekładać kartę do drugiego slotu? Wydaję mi się, że nie ma potrzeby bo mobo wydaję się okej, ale jak trzeba to to zrobię. 


Użytkownik gothic1210 edytował ten post 10 wrzesień 2014 - 07:25

  • 0

CPU: AMD Trinity A10 5800K GPU: GIGABYTE HD 7870 Windforce 3 RAM: 8GB 1600MHz PSU: Aerocool 500W

 


#5 decrypterie

decrypterie
  • Wlodipawel87

  • 942 postów
  • Miejscowość:Irlandia

Napisano 10 wrzesień 2014 - 09:53

Problem występuje w różnych grach.
Spróbuję ją przełożyć.
Płyta ma BIOS fabryczny, ale zaraz zrobię update.
Co do punktu czwartego to nie jest to możliwe niestety. Wszyscy znajomi, którym mógłby powierzyć tę kartę przerzucili się na laptopy. Z "mocnym" komputerem stacjonarnym (tzn że bez złącza AGP  :rotfl: ) jestem praktycznie sam w okolicy. 

To na razie się wstrzymam z pisaniem do sklepu o zwrot i popróbuję z tymi złączami i BIOSEM.

 

E; Wgrałem bios F5. Poczekać na rozwój wydarzeń czy przekładać kartę do drugiego slotu? Wydaję mi się, że nie ma potrzeby bo mobo wydaję się okej, ale jak trzeba to to zrobię. 

Przekładaj odrazu,niema co zwlekać,jeżeli się okaże karta to jak najszybciej oddać,tak samo z płytą .Ważne byś znalazł tylko winowajce jak najszybciej a nie oddawał sprzętu który działa.


  • 0

InWin H-Tower:i7 7700k@5.0Ghz, Asus ROG Maximus Formula IX, 2 x Titan Xp StarWars Edition SLI, 16GB Corsair Dominator 3200mhz, SSD Samsung 256 PM961, 2TB Seagate, Corsair RM750i


#6 szambor5

szambor5
  • Top Spamer.

  • 10371 postów

Napisano 10 wrzesień 2014 - 13:31

Kto normalny pisze na koncu pozdr. To sklep czy gimbaza?

I kto to mówi. :rotfl:

 

E; Wgrałem bios F5. Poczekać na rozwój wydarzeń czy przekładać kartę do drugiego slotu? Wydaję mi się, że nie ma potrzeby bo mobo wydaję się okej, ale jak trzeba to to zrobię. 

Przełóż. Nic nie stracisz, a może akurat się uda. 


  • 0
Kiedyś szembor5, ale zbieg wydarzeń przyczynowo-skutkowych sprawił, że muszę to napisać w swojej sygnaturce

#7 gothic1210

gothic1210
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 194 postów
  • 3DMark 06:16683

Napisano 10 wrzesień 2014 - 17:59

Dobra, przerzuciłem kartę do drugiego slotu. Brakło mi kabla, ale użyłem tych dziwnych przejściówek i jest ok. Zobaczymy karta się wywali czy nie. 


  • 0

CPU: AMD Trinity A10 5800K GPU: GIGABYTE HD 7870 Windforce 3 RAM: 8GB 1600MHz PSU: Aerocool 500W

 


#8 decrypterie

decrypterie
  • Wlodipawel87

  • 942 postów
  • Miejscowość:Irlandia

Napisano 10 wrzesień 2014 - 20:29

Nie czaje,jakiego kabla?


  • 0

InWin H-Tower:i7 7700k@5.0Ghz, Asus ROG Maximus Formula IX, 2 x Titan Xp StarWars Edition SLI, 16GB Corsair Dominator 3200mhz, SSD Samsung 256 PM961, 2TB Seagate, Corsair RM750i


#9 BuryZenek

BuryZenek
  • Maniak

  • 2436 postów
  • Miejscowość:Kraków

Napisano 10 wrzesień 2014 - 21:27

Nie czaje,jakiego kabla?

Może chodzi mu o zasilanie bo w sumie jaki inny kabel tam może być, ale to musiał on być naprawdę krotki.


  • 1

#10 gothic1210

gothic1210
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 194 postów
  • 3DMark 06:16683

Napisano 11 wrzesień 2014 - 14:54

Tak, chodziło mi o zasilanie. Ten idący od zasilacza oznaczony PCI_E był za krótki. 


  • 0

CPU: AMD Trinity A10 5800K GPU: GIGABYTE HD 7870 Windforce 3 RAM: 8GB 1600MHz PSU: Aerocool 500W

 


#11 decrypterie

decrypterie
  • Wlodipawel87

  • 942 postów
  • Miejscowość:Irlandia

Napisano 11 wrzesień 2014 - 19:25

no dobra ,pomogło coś czy nie?bo ani me ani be tu tylko o kablu jakimś


  • 0

InWin H-Tower:i7 7700k@5.0Ghz, Asus ROG Maximus Formula IX, 2 x Titan Xp StarWars Edition SLI, 16GB Corsair Dominator 3200mhz, SSD Samsung 256 PM961, 2TB Seagate, Corsair RM750i


#12 gothic1210

gothic1210
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 194 postów
  • 3DMark 06:16683

Napisano 16 wrzesień 2014 - 16:19

Wyluzuj. Ledwie jeden dzień chodzi na drugim slocie. Jak coś się będzie działo to napiszę. 


No, minął mniej więcej tydzień. Wywaliła się. 

Siostra grała, czarny ekran, muzyczka z gry leciała dalej. Jest jedna rzecz, która mnie zaniepokoiła. Mianowicie brak reakcji klawiatury. Wciskałem (podczas tego gdy ekran był czarny) Caps Lock, Num Lock a diody się nie zapalały. Może to jednak zasilacz? 

Pisać do sklepu czy nie? A jakbym miał pisać to mógłby mi ktoś doradzić co im opisać, żeby ich przekonać? 


  • 0

CPU: AMD Trinity A10 5800K GPU: GIGABYTE HD 7870 Windforce 3 RAM: 8GB 1600MHz PSU: Aerocool 500W

 


#13 gepardmak

gepardmak
  • Maniak

  • 4214 postów

Napisano 16 wrzesień 2014 - 16:33

Podmień zasilacz na inną trochę mocniejszą konstrukcję. Bo albo zasilacz nawala lub nie radzi sobie z grafią a powinien. Wyłącz w sterownikach funkcję AMD Overdrive. 


  • 0

#14 Freso

Freso
  • Maniak

  • 2087 postów

Napisano 16 wrzesień 2014 - 16:34

Hm.. Mialem w sumie identyczne objawy - czarny ekran, kompletne freezy, klawiatura bez reakcji.. Tez mam R7 260x tyle ze od Sapphire. Zmiana systemu na W8.1 oryginał + nowy dysk pomogła, dziwne jednak, że to juz trzeci taki przypadek opisywany na forum..
  • 0

#15 gothic1210

gothic1210
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 194 postów
  • 3DMark 06:16683

Napisano 16 wrzesień 2014 - 17:58

Ani na zasilacz, ani na nowego Windowsa nie mam kasy. ; ( 

Ile mógłbym powiedzieć za tę kartę na allegro? 


Użytkownik gothic1210 edytował ten post 16 wrzesień 2014 - 17:59

  • 0

CPU: AMD Trinity A10 5800K GPU: GIGABYTE HD 7870 Windforce 3 RAM: 8GB 1600MHz PSU: Aerocool 500W

 


#16 Freso

Freso
  • Maniak

  • 2087 postów

Napisano 16 wrzesień 2014 - 18:56

Sluchaj - ja nie gwarantuje, ze to karta. Mialem stary dysk, ktory potrafil nawet zgubic ustawienia systemu, wiec moze i w sterownikach GPU mieszal i to jego wina..
  • 1

#17 gothic1210

gothic1210
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 194 postów
  • 3DMark 06:16683

Napisano 16 wrzesień 2014 - 19:17

Nie no rozumiem. 

Nie wiem co zrobić z tą kartą teraz. Czy to jej wina czy nie. Chyba napiszę do tego agito, bo nie widzę innej drogi. 


  • 0

CPU: AMD Trinity A10 5800K GPU: GIGABYTE HD 7870 Windforce 3 RAM: 8GB 1600MHz PSU: Aerocool 500W

 


#18 gepardmak

gepardmak
  • Maniak

  • 4214 postów

Napisano 16 wrzesień 2014 - 20:33

Czasami nie ma możliwości samodzielnie w warunkach domowy przetestować pewny rzeczy. Oddaj w takim razie pc lub samą grafikę do dobrego serwisu komputerowego w Swojej okolicy. Możesz wstępnie spytać pracowników serwisu ile taka usługa diagnozy będzie Cię kosztować(na pewno nie majątek). Bo może się okazać, że karta grafiki, jest sprawna a problem leży w innym podzespole. Wyślesz sprzęt do agito a serwis obciąży Cię kosztami sprawdzenia karty. Jeśli okaże się, że to grafika jest uszkodzona to będziesz tego pewny prawie na 100%.      


  • 0

#19 gothic1210

gothic1210
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 194 postów
  • 3DMark 06:16683

Napisano 19 wrzesień 2014 - 17:36

Zawiozę kompa do sklepu w którym go kupiłem. Został mi ostatni miesiąc gwarancji, więc może coś wymienią za darmo. Będę na bieżąco informował o postępach.

 

Gdyby nie ten brak reakcji klawiatury już by szedł mail do agito. 


Panowie artefaktuje ta karta. Piszę do agito. Nie ma co odwlekać, bawić się w diagnostykę, jak ewidentnie widać, że karta nawala. 


Użytkownik gothic1210 edytował ten post 16 wrzesień 2014 - 21:11

  • 0

CPU: AMD Trinity A10 5800K GPU: GIGABYTE HD 7870 Windforce 3 RAM: 8GB 1600MHz PSU: Aerocool 500W

 


#20 gothic1210

gothic1210
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 194 postów
  • 3DMark 06:16683

Napisano 12 październik 2014 - 14:22

Witam po przerwie.
Tak jak pisałem, kartę odesłałem trzeci raz do agito.pl. Napisałem im, że serwis nie chce mi naprawić karty. Dali mi nowy numer RMA i kazali wysłać kartę. Wróciła w piątek. Tak jak sądziłem to ta sama karta. Dostałem kartkę od serwisu, że ich zdaniem karta jest na 100% ok. Była nawet pieczątka. Kazali mi "zastosować w obudowie wentylatory". A ja mam otwartą budę niezamykaną od czasu zakupu karty xD W Wiedźminie 2 miałem dzisiaj artefakty na teksturach. No ręce opadają. Czwarty raz nie odsyłam. Chyba będę musiał grać na takiej. Te artefakty niby nie przeszkadzają, bo są na jakichś obiektach typu mur. Nie mniej jednak coś jest nie tak, albo z tą kartą, albo z moim PC.

Użytkownik gothic1210 edytował ten post 12 październik 2014 - 14:24

  • 0

CPU: AMD Trinity A10 5800K GPU: GIGABYTE HD 7870 Windforce 3 RAM: 8GB 1600MHz PSU: Aerocool 500W

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: amd gigabyte radeon, r7 260x, gigabyte, 2gb

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych