Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Project Primo

Enthoo Primo Phanteks Worklog akrylowe rurki WC

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
90 odpowiedzi w tym temacie

#21 Agivex

Agivex
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 192 postów
  • Miejscowość:Tarnowskie Góry

Napisano 28 październik 2014 - 19:43

zwykłe occt, nawet nie zauważyłem tego drugiego  :cry: 
rozumiem, że to drugie bardziej obciąża i moja bajka się skończy?


  • 0

#22 _Gość_

_Gość_
  • Gaduła

  • 269 postów

Napisano 28 październik 2014 - 19:59

mniej więcej + 10 stopni.

 

Ale takich temp nie uświadczysz w normalnym użytkowaniu. Temperatury  w zwykłym occt to można przyjąć maks, co będzie pod obciążeniem na co dzień.

 

Ja mam 66 stopni przy 1,34 v, aczkolwiek ja na ten moment mam 3 x 360 mm i tylko na jednej wentyle, więc jeszcze z 10 stopni zejdę lekko.


  • 0

#23 Agivex

Agivex
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 192 postów
  • Miejscowość:Tarnowskie Góry

Napisano 28 październik 2014 - 20:42

Jutro puszczę test na przynajmniej 6 godzin i zobaczę. Jak będzie się dało, to dźwigne go jeszcze wyżej, a jak nie to trudno, to co jest i tak mi starcza :)
Swoją drogą będę miał porównanie destylka vs pastel- zobaczymy czy dedykowane płyny lepiej oddają ciepło, czy to tylko chwyt marketingowy ;)
  • 0

#24 natsu

natsu
  • LOL

  • 3340 postów
  • Miejscowość:Poznań

Napisano 28 październik 2014 - 20:56

2-3 stopnie na niekorzyść pastela. Swoją drogą pierwsze słyszę o tym by te "dedykowane" płyny lepiej oddawały ciepło


  • 0

Liquid PC

"Każdy wiedźmin ma dwa miecze. Nieżyczliwi mawiają, że ten srebrny jest na potwory, a ten z żelaza na ludzi. To oczywiście nieprawda. Są potwory, które można ugodzić wyłącznie srebrnym ostrzem, ale istnieją i takie na które działa tylko żelazo."

 


#25 Agivex

Agivex
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 192 postów
  • Miejscowość:Tarnowskie Góry

Napisano 30 październik 2014 - 00:10

@natsu
gdzieś to wyczytałem kiedyś w tzw "internetowych poradnikach", ale faktycznie Mayhems nic takiego na stronie nie napisał. Zrobię testy u siebie tak czy siak, więc będę miał odpowiedź na własne wątpliwości ;)

Póki co CPU siedzi stabilnie na 4,7GHz i przeszedł test OCCT Linpack (6,5 godziny) z max temp 79st. Spróbuję go jeszcze troszkę wyżej puścić, może się uda :)

edit.
4,8GHz @1.300V w krótkim teście 30min max 84st. Do jakiej temperatury można go dobić żeby jeszcze było bezpiecznie? Spróbuję jeszcze zejść na napięciu, bo na 1.250V wyrzucił bsod po 10minutach :D

edit 2.
No to chyba już się wyjaśniło i niestety procesor nie wejdzie na 5Ghz. Na 4,9GHz wchodzi na 1.370V i krótkie 30minut w OCCT Linpack przechodzi dobrze, ale już bez AVX, bo tutaj temperatura bardzo szybko zawirowała w okolicach 92st. Natomiast wspominane 5GHz nie wchodzi przy napięciu 1.400V, a wyżej już go nie chcę katować, więc odpuszczam. Rano zapuszczę 12 godzin testu w OCCT Linpack bez AVX i zobaczę czy to będzie stabilne, czy się sypnie. Najprawdopodobniej ponabijam punkty w benchmarkach i zostawię go na spokojnym 4,5GHz albo osiągniętym 4,7Ghz @1.250V (albo na niższym napięciu jak będzie się dało). 200MHz dużo mi nie da wzrostu wydajności, a będzie chłodniej i ciszej ;)


Użytkownik Agivex edytował ten post 30 październik 2014 - 00:11

  • 0

#26 Vieworld

Vieworld
  • Adrian

  • 2650 postów
  • GG:7083836
  • Miejscowość:na Mazowszu

Napisano 30 październik 2014 - 00:13

4,5 na jakim masz napięciu? mój 4790k trzyma się na 1,2V.. chociaż jak znów podłączę kompa to postaram się go wbić na 1,17-1,18 czyli tak jak większość trzyma te procki z tego co widziałem na zagranicznych forach :)


  • 0

Fotografia reportażowa i dokumentalna: www.adrianmirgos.com Wydawca magazynu fotograficznego: www.vieworld.pl
Black&Red Worklog | CASE Lian Li A61@mod + HX850i + Asrock Z97 Professional + TridentX 4x8GB 2400/10 + 4790K@4500/1,18V + NT-H1 + Corsair H110 + Lamptron FC5 v2 + Alpenfohn WB2 Red (4x120 + 2x140) HDD Qnap TS-119PII + MX100 256GB + 850PRO 128GB + WD Black (2x2TB + 1TB) GLASS Eizo SX2262W + X-Rite i1 Display Pro AUDIO AIM SC808 + Canton GLE 436 + Technics SU-V570 + SL-PS700 PHOTO Nikon D600 + N16-35/4 + T28-75/2.8 + studio


#27 Agivex

Agivex
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 192 postów
  • Miejscowość:Tarnowskie Góry

Napisano 30 październik 2014 - 00:30

Oj już nie pamiętam dokładnie, ale 4,5 wchodziło na 1.150-1.200V
Jutro testy na 4,9GHz, a potem wbijam na 4,5-4,7 i schodzę z napięciem tak nisko jak się będzie dało.

Jeszcze może spróbuję z pamięciami pokombinować, bo podobno potrafią się fajnie kręcić. Trochę sztuka dla sztuki, ale wytestować trzeba ;)
No a na końcu przyjdzie pora na R9 290, ale z tym to już nie ma takiej frajdy, ot takie tam przesuwanie suwaków. Bleh.


  • 0

#28 Vieworld

Vieworld
  • Adrian

  • 2650 postów
  • GG:7083836
  • Miejscowość:na Mazowszu

Napisano 30 październik 2014 - 00:33

daj znać jak się kręcą, to jak odpalę kompa to porównamy z moimi tridentami 2400 CL10 2x8GB... one na standardowym taktowaniu lecą od początku bo nie miałem czasu się w to bawić.. minęły 2-3 tygodnie i komputer odłączyłem na już prawie 2 tygodnie bo remont w pokojach a teraz nie ma miejsca gdzie nawet kompa podłączyć to stoi w szafie :D nie do końca sztuka dla sztuki... chociaż 2400/10 vs 2666/11 to już żadna prawie różnica, nie to co 1600/9.. ale na tym pułapie już bardzo małe różnice, no chyba, że dasz je na 2933/12 to jakaś tam wzwyżka 2-3 klatek w niektórych grach może wystąpić lub przyspieszenie małe w programach. Mnie ciekawi czy moje pójdą na 2400/9 lub 2600/10.. na niektórych sztukach się da, ciekawe jaką dostawę mieli w morelach ;)


Użytkownik Vieworld edytował ten post 30 październik 2014 - 00:39

  • 0

Fotografia reportażowa i dokumentalna: www.adrianmirgos.com Wydawca magazynu fotograficznego: www.vieworld.pl
Black&Red Worklog | CASE Lian Li A61@mod + HX850i + Asrock Z97 Professional + TridentX 4x8GB 2400/10 + 4790K@4500/1,18V + NT-H1 + Corsair H110 + Lamptron FC5 v2 + Alpenfohn WB2 Red (4x120 + 2x140) HDD Qnap TS-119PII + MX100 256GB + 850PRO 128GB + WD Black (2x2TB + 1TB) GLASS Eizo SX2262W + X-Rite i1 Display Pro AUDIO AIM SC808 + Canton GLE 436 + Technics SU-V570 + SL-PS700 PHOTO Nikon D600 + N16-35/4 + T28-75/2.8 + studio


#29 Agivex

Agivex
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 192 postów
  • Miejscowość:Tarnowskie Góry

Napisano 30 październik 2014 - 21:23

Procesor póki co oblał test 10godzinny 4,9 na 1.370V kończąc go uroczym BSOD w diabli wiedzą którym momencie ;)
Jutro spróbuję puścić go na taki sam test na 1.400V i jak też go nie przejdzie to wracam do 4,7GHz na 1.250V i schodzę na napięciu. Już wystarczająco mnie to wkurza, bo komputer na 4,8-4,9 jest stosunkowo głośny nawet w idlu , a nie o to w tym chodzi...

Swoją drogą, czy zwiększenie obrotów pompy/przepływu ma duży wpływ na temperatury? Siedzi to to u mnie na 25% obrotów i jest cichutkie, ale powyżej już zaczyna mi to brzęczeć na tyle, że wyróżnia się dźwiękiem spośród wentylatorów i dysków :/


  • 0

#30 elder

elder
  • Touch of darkness

  • 606 postów

Napisano 30 październik 2014 - 21:37

Nie ma to większego wpływu na temp cieczy w układzie,nie warto walczyć o wyższy flow

i z testów jakie robiłem z różnymi pompami wyniki pokrywają się...flow w zakresie 60->100 l/h jest optymalny

dla typowych układow LC bo superpower multi GPU zestawy to inna bajka.


  • 0

#31 Agivex

Agivex
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 192 postów
  • Miejscowość:Tarnowskie Góry

Napisano 31 październik 2014 - 23:03

*
Popularny

Przy kolejnej modernizacji przybędzie mi czujnik przepływu i temperatury z aquacomputer żeby sobie to zgrać w jeden wspólny system to będzie to miało ręce i nogi. Teraz to jedynie wiem ile pompka ma obrotów na minutę, a to troszkę mało ;)

Paczka z angeli już jedzie do paczkomatu, więc jak się uda to w weekend będzie wszystko zalane białym pastelem. No i mam nadzieję, że napiszę wreszcie wszystko po kolei jak to było, bo póki co trochę czasu brakuje na cokolwiek...


Update 31.10.2014

 

Nadeszła długo oczekiwana chwila i w końcu zabrałem się za napisanie co i jak robiłem przez ostatnie parę tygodni.
Po dotarciu do mnie 8 metrów rurek akrylowych uznałem, że pierwszą sztukę mogę potraktować treningowo, bo zapas duży, a doświadczenie żadne. Obejrzawszy chyba wszystkie filmiki i przeczytawszy chyba wszystkie poradniki na temat gięcia rurek przystąpiłem do wybudowania własnego "stołu" do tejże czynności. Z założenia nie chciałem inwestować w żadne specjalnie do tego celu przeznaczone urządzenia, bo budżet mały, a i wykorzystać się później tego nie da wcale. Znalezione gdzieś na strychu kawałki płyty OSB, trochę śrubek i minimum narzędzi pozwoliło mi na zbudowanie czegoś, co z założenia miało trzymać rurkę tak, żeby dało się ją nagiąć na jakimś okrągłym obiekcie, dzięki czemu uzyskałbym powtarzalny i idealny kąt prosty. Mój pseudo-wynalazek wyglądał tak:
dsc_00310iupx.jpg

Spoiler


No dobra, pośmialiśmy się, można opowiadać dalej ;)
Początkowo używałem jako "wkładu" do rurek znalezionego gdzieś w garażu kabla, który o dziwo idealnie do niej pasował. Wszystko pięknie, ładnie, ale kabel jest za sztywny do takiej zabawy. Ponadto guma pod wpływem temperatury zaczynała się odkształcać i falować, przez co nie dość, że zagięcia były krzywe jak diabli, to jeszcze ciężko to wszystko było usunąć. Nie polecam.
dsc_0034ezua7.jpg

Pierwsze próby wykonania gięcia:
dsc_0051qouh6.jpg
Spoiler

A tutaj efekt pierwszych błędów, czyli przegrzania akrylu i dodatkowo zginania na zimno- rurka pękła w pewnym momencie.
dsc_004222uz5.jpg
Spoiler


Idealnym rozwiązaniem okazało się kupno sznura silikonowegohttp://allegro.pl/sz...4683976814.html Takie coś polecam każdemu, jest to identyczny produkt jak sprzedawany przez wszelakich producentów chłodzenia wodnego, a przy tym dużo tańszy i czasem nawet lepszy (bodajże Primochill sprzedaje nie sznur, a przewód- pusty w środku). Odporne to to jest na temperaturę, idealnie daje się wyginać i jest dostatecznie twardy. Skoro mowa o sznurze, to od razu nadmienię ważną rzecz, której sam nauczyłem się na własnej skórze. W internecie krążą filmiki sugerujące różne rozwiązania na zwalczanie tarcia między silikonem a akrylem podczas wprowadzania sznura do rurki. Główne 3 pomysły to:
1. Starcie sznura papierem ściernym = zmniejszenie jego średnicy o ułamek milimetra
2. Użycie jako lubrykanta oliwy z oliwek = tłuste i nie pali się 

3. Woda z mydłem jako lubrykant do namoczenia sznura
Wszystkie powyższe wypróbowałem i obaliłem jednocześnie. Najgorsze co można zrobić to zetrzeć sznur papierem ściernym!! Powstają chropowatości, które zwiększają tarcie zamiast je zmniejszać, a ponadto gromadzi się w nich mnóstwo kurzu i innego syfu, co przeszkadza w pracy i stwarza dodatkowe tarcie. Oliwa z oliwek? Lepiej, fajnie się wprowadza, ale powodzenia z usunięciem tego z rurki :) Woda z mydłem i płukanie wiele wiele wiele wiele wiele razy i daje radę. Szkoda czasu i energii. Woda z mydłem natomiast już jest najbliżej tego, co wykorzystałem, ale dla mnie dawała za mały poślizg i nie mogłem wprowadzić sznura na całą długość rurki...
Koniec końców mój pomysł polegał na wprowadzeniu mydła w płynie bezpośrednio do suchej rurki, tak żeby mydło zajęło ok 2-3cm rurki. Następnie wprowadzałem suchy sznur i wpychałem do rurki z jednoczesnym skręcaniem sznura. Po połowie trzeba było czasem nakropić odrobinę mydła bezpośrednio na sznur i tyle. Po wykonaniu gięcia resztki mydła wypłukiwałem pod ciśnieniem wężem ogrodowym przez parę minut. Voila ;)
Co do zdjęć, to niestety nie zachowało mi się ich mnóstwo, gdyż padł mi hdd w laptopie, a z nim mnóstwo zdjęć, dokumentów itd.  :/

Twórcza radość po dotarciu złączek:
20141017_15314365ugp.jpg20141017_165735g8uy3.jpg
Chyba jedyne zdjęcie wygiętej rurki :/
20141017_221959h2ue0.jpg
A tutaj dobry i sprawdzony przeze mnie sposób na szlifowanie brzegów rurki. Bez tej taśmy jednym delikatnym dotknięciem papierem ściernym mamy rysy widoczne gołym okiem, więc warto trochę papierowej taśmy nawinąć i mieć spokój.
dsc_00725gulr.jpgdsc_0075xouaw.jpg

Chwila rozluźnienia zmęczonym kotem :D
dsc_01054fsv5.jpg


Co do samego gięcia to wykonywałem je "w rękach". Odmierzałem odpowiednie długości (linijka, na oko, miarka, wszystkie chwyty dozwolone!), które następnie nanosiłem na kartkę papieru. Po wykonaniu kilku prostopadłych linii i naniesieniu ołówkiem na rurce miejsca gięcia, ogrzewałem opalarką, po czym kładąc rurkę na ziemi wykonywałem zgięcie tak, aby zgodziło się z moimi liniami. Nie jest to może idealny sposób i ma on mnóstwo wad, natomiast ja zrobiłem to w ten sposób i wg mnie wyszło to wszystko bardzo przyzwoicie jak na pierwszy raz z wodowaniem sprzętu. No ;)

Parę zdjęć z przygotowań i składania wszystkiego do kupy. Pod intelowskim wiatraczkiem jest ciekawy obraz tej ich pseudo-pasty :D
dsc_0077i4u4o.jpg

Spoiler

Tutaj już złożony układ przygotowany do zalania.
dsc_00888yu7d.jpg

Jedno zdanie na temat rezerwuaru. Jakość, wygląd i rozmieszczenie wlotów w XSPC Photon jest świetne. Natomiast napełnianie tego to katorga. Pierwsze co zrobiłem to miałem zalaną obudowę, gdyż woda zamiast spływać do rezerwuaru po prostu się cofnęła i polała wszystko wokół. Na rozwiązanie wpadła bardzo szybko moja dziewczyna, która zasugerowała włożenie słomki do picia w fillport na szczycie rezerwuaru, dzięki czemu woda spływała po tej rurce z jednoczesnym odprowadzeniem powietrza. Dzięki temu możliwe było napełnienie układu w parę minut.
 

dsc_0098y9ubo.jpg

 

Tutaj już zdjęcia gotowego układu zalanego póki co destylką, którą wymienię na dniach na białego pastela. Dwie buteleczki koncentratu stoją dumnie na biurku i czekają na swoją kolej ;)
(tak, wiem, wentylator na tyle jest odwrotnie- zauważyłem po zrobieniu zdjęć i poprawiłem, ale już po sesji)
dsc_01239xsgu.jpg

Spoiler


Póki co tyle. Mam nadzieję, że po zalaniu ostatecznym płynem uda mi się dorwać dzień z dobrym światłem i zrobić lepszej jakości zdjęcia. Piszcie co wam się podoba, co się nie podoba, pytajcie, a odpowiem na ile pozwoli moja wciąż jeszcze mała wiedza :)


  • 17

#32 ML MODS

ML MODS
  • ML MODS

  • 1973 postów
  • Miejscowość:Kraków

Napisano 31 październik 2014 - 23:17

Moim zdaniem wyszło elegancko a sznur już kupiłem :D


  • 0

Fanpage: ML MODS

Wcześniej znany pod nickiem: Mlody

CPU : Intel i7 5820k@4.5GHz // MOBO : Asus X99 Deluxe USB 3.1 // RAM : 16GB Geil Super Luce DDR4 // GPU : EVGA GTX 980Ti // SSD : Sandisk a110 256GB +  2x Crucial MX100 256GB RAID 0// PSU : EVGA SuperNOVA 1000 P2 80+ Platinum // CASE : Thermaltake Core P5 // Chłodzenie: Full Custom LC Loop (Project Purple Core)


#33 sebbo98

sebbo98
  • Entuzjasta

  • 729 postów
  • Miejscowość:Toruń

Napisano 31 październik 2014 - 23:31

Pięknie. Podpinam się :)

Widzę, że także używasz złączek barrowa, czy też masz problem z uszczelkami podczas wkładania rurki? Gdy u siebie na próbę włożyłem rurkę zerwała mi pierwszą uszczelkę. Rurkę namoczyłem w wodzie uprzednio. Wygląda to jakby guma była sparciała.. 


  • 0

#34 PatrykT

PatrykT
  • misterT.design

  • 3308 postów
  • Miejscowość:Karczew

Napisano 31 październik 2014 - 23:54

Sebbo a zrobiłeś delikatną fazkę żeby nie było kąta prostego na końcu rurki ?

 

Co do projektu to wyszło bardzo fajnie, tyko czemu biały pastel a nie żółty ? Chyba że planujesz zmodzić radiatorki na mobo* 

 

*przyznam się że nie śledzę worka za dokładnie i byc może było o tym wspominane :P

 

p.s. wentylator na tyle był dobrze ustawiony, często przy LC ustawia się tak wentylator na tylnej ścianie aby był nadmuch na sekcje zasilania płyty


Użytkownik PatrykT edytował ten post 31 październik 2014 - 23:57

  • 0

 i7 5960X/Asus RVE/Evga ddr4 ram/SLI GTX 980Ti/LiteOn NVME SSD RAID0/Bq DP PRO 850w/TJ-07/AIM SC808/DT 770 Pro 80Ohm/AOC Q32279VWF/SteelSeries Apex/Steel Series Rival/ LC by Bitspower

  MrT Design                                         Profesjonalny delid Intel cpu

 

#35 natsu

natsu
  • LOL

  • 3340 postów
  • Miejscowość:Poznań

Napisano 01 listopad 2014 - 00:09

Genialnie wyszły gięcia bez przyrządów


  • 0

Liquid PC

"Każdy wiedźmin ma dwa miecze. Nieżyczliwi mawiają, że ten srebrny jest na potwory, a ten z żelaza na ludzi. To oczywiście nieprawda. Są potwory, które można ugodzić wyłącznie srebrnym ostrzem, ale istnieją i takie na które działa tylko żelazo."

 


#36 krzesuo

krzesuo
  • #teamB5

  • 616 postów
  • Miejscowość:Lublin

Napisano 01 listopad 2014 - 08:22

Zdaje mi się, czy ta rurka od rezerwuaru do chłodnicy jest nieco krzywa? Tak czy siak wygląda to nieziemsko :D.


  • 0

R5 1600X/B350M Pro-VDH/8GB DDR4 2400/R9 270/OCZ MxS 500W/SSD230+HD502HJ+1TB Toshiba/Dell T1600/Win10/U2311HB+E2240


#37 Agivex

Agivex
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 192 postów
  • Miejscowość:Tarnowskie Góry

Napisano 01 listopad 2014 - 11:29

Dzięki za miłe słowa :)

 

Pięknie. Podpinam się :)

Widzę, że także używasz złączek barrowa, czy też masz problem z uszczelkami podczas wkładania rurki? Gdy u siebie na próbę włożyłem rurkę zerwała mi pierwszą uszczelkę. Rurkę namoczyłem w wodzie uprzednio. Wygląda to jakby guma była sparciała.. 

Ja zawsze rurkę miałem oszlifowaną papierem ściernym i te wewnętrzne oringi były całe. Po paru przymiarkach widać było na nich co prawda lekkie przetarcia, ale nic nie ciekło nigdy. Kolejnym plusem jest to, że są w tych złączkach 2 oringi i jakby pierwszy puścił to zawsze jest drugi. No i ja w komplecie z każdą złączką miałem dodatkowe oringi zapasowe, więc w razie czego idzie to wszystko wymienić...

 

Zdaje mi się, czy ta rurka od rezerwuaru do chłodnicy jest nieco krzywa? Tak czy siak wygląda to nieziemsko :D.

Jest to trochę krzywe, też to widzę. Wynika to chyba z krzywo przykręconego rezerwuaru, sprawdzę to jeszcze dzisiaj i spróbuję poprawić.
Z tym wiąże się kolejna dobra myśl- lepiej doginać rurki przy reszcie sprzętu włożonej już na stałe. Ja dogiąłem rurki, po czym rozebrałem wszystko, bo musiałem przepłukać chłodnicę i zamontować blok na stałe. Przez to są minimalne różnice w położeniu wszystkiego względem siebie i już tak idealnie to nie wygląda. No ale cóż, człowiek się uczy całe życie ;)


Co do projektu to wyszło bardzo fajnie, tyko czemu biały pastel a nie żółty ? Chyba że planujesz zmodzić radiatorki na mobo* 

 

p.s. wentylator na tyle był dobrze ustawiony, często przy LC ustawia się tak wentylator na tylnej ścianie aby był nadmuch na sekcje zasilania płyty

Początkowo był pomysł na czarno-żółty układ, ale jak się ten pomysł rodził, to takich układów było mało. Teraz jest tego coraz więcej, a że ja jestem lekkim indywidualistą, to muszę mieć coś ciut innego ;)
Aktualnie jest pomysł na połączenia kolorów jak np tutaj:
Aeryn-2-Black_Yellow_White.jpgAir-Max-90-Mens-Shoes-Cheap-On-Sale-Yellco_lacor.gif

Zobaczymy co mi z tego wyjdzie, póki co zaleję białym pastelem i płytę zostawię jak jest. Możliwe, że częściowo radiatory przemaluję/obkleję na biało i zostawię żółte znaczki M i napis MPOWER, a resztę akcentów będzie białe. Na razie projekt jest w dość początkowej fazie i będzie rozwijany przez długi czas wraz z rozwojem potrzeb i funduszy na rozbudowę układu. Jak przyjdzie pora (i kasa...) na zmianę monitora na coś większego/lepszego pod postacią 4K, 3 monitorów lub jakiegoś ultrawide, to będzie się to wiązało z kupnem nowych kart graficznych i zrobieniem SLI. A wtedy karty pójdą pod wodę, dojdzie nowa chłodnica i całość nabierze kształtu, zamiast wiać pustką jak do tej pory. Ot takie plany/marzenia ;)


Użytkownik Agivex edytował ten post 01 listopad 2014 - 11:18

  • 0

#38 sebbo98

sebbo98
  • Entuzjasta

  • 729 postów
  • Miejscowość:Toruń

Napisano 01 listopad 2014 - 14:56

Patryk, niby zeskrobałem trochę nożykiem, ale zrobię tak jak Autro tematu-papierem ściernym i zdam relacje w swoim mocno zapomnianym workologu.

Ciekawi mnie jeszcze jak udało się to wszystko spasować @Agivex. Przeraża mnie fakt, że 5mm nie w tę stronę co trzeba i cały odcinek trzeba poprawiać :D
No cóż, muszę czekać tylko na mobo i zacząć zabawę u siebie.


  • 0

#39 Agivex

Agivex
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 192 postów
  • Miejscowość:Tarnowskie Góry

Napisano 02 listopad 2014 - 00:05

*
Popularny

Ciekawi mnie jeszcze jak udało się to wszystko spasować @Agivex. Przeraża mnie fakt, że 5mm nie w tę stronę co trzeba i cały odcinek trzeba poprawiać :D

Hmm jakby Ci tu powiedzieć- metoda prób i błędów :D
Tu jakiś wygrzebany z telefonu przykład ;)20141020_1138479mszv.jpg20141020_114109chskk.jpg20141020_221812uesbw.jpg

 

W sumie jak sobie przypominam to rurkę rez-pompa robiłem 2 razy, cpu-pompa 2 razy, chłodnica-cpu 3 razy (najprostsza :D), chłodnica-rez 2 razy. Z tego rurka cpu-pompa wyszła za pierwszym razem bardzo dobrze, ale była przesunięta za bardzo w prawą stronę i trochę się gubiła za blachą zasłaniającą zatoki 5.25 i postanowiłem ją zmienić. Dobrze, że się udało bo to była ostatnia rurka ;)
Zwykle wychodziło na to, że gdzieś właśnie brakowało tych paru milimetrów, o których mówisz i robiłem drugą wersję od podstaw z poprawkami. Efekt jaki jest każdy widzi.


Update 2.11.2014

 

Dzisiaj przyszła pora na przetestowanie kranika, wymianę płynu i zrobienie oświetlenia. Całość zamiast 3 godzin zajęła mi jakieś 10, ale przynajmniej jest z głowy ;)

W zasadzie to miałem nie pokazywać ciemnej strony, ale co tam. Ulokowanie kranika całkiem łatwo pozwoliło mi się pozbyć większości cieczy. Niestety za diabły nie mogłem opróżnić całkowicie rurki chłodnica-rez i w tym "kolanku" zaległo trochę wody destylowanej. Nie pomagały przechylania, odwracania, potrząsania, błagania, ani groźby. Zostało i już. Trudno.

dsc_0132n9ufo.jpgdsc_01306ruoj.jpg

 

Kable nie są idealnie ułożone, ale jak na półmodularny zasilacz to i tak uważam, że jest całkiem znośnie. Kiedyś przyjdzie pora na nowy zasilacz i kable na wymiar, ale póki co bezczelnie wykorzystuję ogrom miejsca jakie oferuje EP ;)
Tutaj zdjęcie po zalaniu białym pastelem:
dsc_0147l7uph.jpg

Ajjj uwalona ta buda paluchami, teraz zobaczyłem na zdjęciu dopiero :D
Swoją drogą ciekawostka- cały komputer waży bagatela 30kg!  :o Plecy mi już dzisiaj wysiadają od podnoszenia tego cuda, więc paluchami przejmował się też nie mam zamiaru. A co!

Przy okazji widać, że poprawiłem troszkę rezerwuar i rurka biegnie już pod zdecydowanie lepszym kątem niż kiedyś. A przynajmniej ja to tak widzę :D

Oświetlenie wykonywałem ze zwykłej taśmy ledowej w kolorze białym zimnym. Była to najtańsza taśma 8mm dostępna na morele.net (bodajże 22 zł za 5m) i jestem z niej zadowolony. Świecić świeci jak każda inna tego rodzaju, a kosztuje grosze. Dodatkowo zastosowałem profil aluminiowy z mleczną szybką rozpraszającą światło, który został mi z budowy kuchni ;)
Całość wyglądała mniej więcej tak:
dsc_0137dquti.jpg

Spoiler

Po zamontowaniu 3 odcinków ledów i podpięciu wszystkiego do obudowy mogę zaprezentować efekt końcowy moich dokonań :)

dsc_0158wlu07.jpgdsc_0159afuz9.jpgdsc_015756uzd.jpgdsc_0153cduro.jpgdsc_0160m2u59.jpgdsc_01628aum2.jpgdsc_0163etuv2.jpgdsc_0165nnuyo.jpg

 

Na koniec moje ulubione zdjęcie  8-) 
dsc_0167v1u9i.jpg

 

Cały efekt świetlny miał być subtelny i lekko podkreślać to, co siedzi w obudowie. Na zdjęciach wychodzi to mimo wszystko ciut jaśniejsze niż w rzeczywistości. Jak ktoś jest w stanie podpowiedzieć jak ustawić lustrzankę żeby wykonać fajne zdjęcia podświetlenia to będę wdzięczny :)
Zdjęcia wybrałem najlepsze, chociaż wiem, że idealne nie są. Brak statywu skutecznie utrudnia wykonanie ostrych zdjęć bez lampy :/

Teraz worklog będzie prowadzony w ciut wolniejszym tempie. Całość prac miała być wykonana na przełomie września i października, lecz jak to zwykle bywa wynikły opóźnienia. Osobiście z efektu jestem bardzo zadowolony, teraz czekam na wasze opinie :)


  • 13

#40 PatrykT

PatrykT
  • misterT.design

  • 3308 postów
  • Miejscowość:Karczew

Napisano 02 listopad 2014 - 00:28

Podświetlenie wyszło elegancko  :) tylko miał bym jedną prośbe wrzucaj troche mniejsze fotki, bo tak to się ładuje strona i ładuje :P


  • 3

 i7 5960X/Asus RVE/Evga ddr4 ram/SLI GTX 980Ti/LiteOn NVME SSD RAID0/Bq DP PRO 850w/TJ-07/AIM SC808/DT 770 Pro 80Ohm/AOC Q32279VWF/SteelSeries Apex/Steel Series Rival/ LC by Bitspower

  MrT Design                                         Profesjonalny delid Intel cpu

 





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Enthoo Primo, Phanteks, Worklog, akrylowe rurki, WC

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych