Skocz do zawartości

Zestaw do zdjęć i filmów - wątpliwości


Recommended Posts

Cześć

 

Najwyższy czas wymienić stary sprzęt i kupić nowy :)

Do tej pory miałam wsparcie w postaci miłego sprzedawcy w sklepie, ale on już tam nie pracuje, więc nie mam pewności, że ktoś mi dobrze poradzi (żeby było dobrze dla mnie, a nie, żeby sklep zarobił jak najwięcej). Od ponad tygodnia studiuję wszystkie strony ze sprzętem, ale jednak nie mam pewności czy dobrze wybiorę. :co:  Mogę na was liczyć? :)

 

Komputer wykorzystuję do programów biurowych (tu raczej wymagań specjalnych nie ma, bo nawet na starym sprzęcie wszystko ładnie działa) i do obróbki zdjęć (Photoshop) - tu już są czasami spore problemy. Planuję niedługo zabrać się za robienie filmików, więc dobrze by było, gdyby sprzet również z tym dał sobie radę, żebym nie musiała za pół roku wymieniać ponownie na nowszy (wystarczy dobra obsługa HD, za 4k raczej się nie zabiorę).

 

Potrzebuję:

Płyty głównej

procesora (+chłodzenie)

karty graficznej

pamięci

 

Resztę mam. Zasilacz raczej dobry i nie powinien mieć problemów z nowszym sprzętem (chyba, że się mylę) - Chieftec - CFT - 650 - 14CS.

Monitor pracuje w rozdzielczości 2560x1440, więc karta graficzna też potrzebna taka w miarę (ale chyba to akurat nie jest problemem, bo większość to obsługuje).

 

Zawsze miałam AMD, bo z reguły oferował wyższą wydajnośc przy niższej cenie. Tak chciałam zrobić i tym razem, ale zauważyłam, że płyty pod AMD nie obsługują nowszych kart graficznych, więc w sumie już nie wiem... Procesory AMD wydajniejsze od intela są w niższych cenach. Ale do tego słabsza grafika i wolniejsze pamięci... :co:

 

Wybrałam sobie 2 zestawy:

AMD http://www.morele.net/inventory/info/x8Opo1/

INTEL http://www.morele.net/inventory/info/neHhbt/

W każdym po kilka różnych podzespołów, bo nie mogę się jeszcze do końca zdecydować.

 

Proszę, pomóżcie :pomocy: