Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam to mój pierwszy temat na forum więc jeśli pomyliłem działy to proszę o przeniesienie. Do rzeczy, otóż mam problem z 3ds Max'em 2011 (wersja 32 bit) gdy próbuję sklecić jakiś model i przełączam się między opcjami pojawia mi się takie oto coś:
 

http://oi62.tinypic.com/33z7ke8.jpg

Niby nic wielkiego, ale przez to coś praca w 3ds max staje się niemożliwa. Dodam, że po wyłączeniu Maxa'a błąd po chwili znika. Mój system to Windows 8.1. Z góry dziękuję za pomoc przy rozwiązaniu problemu.

Link to post
Share on other sites

W takim razie warto zaczcząć od zminany ostawień trybu pracy viewportu. Customize / preferences / viewport / configure driver i zmień DX10 na DX9. Warto też zmienić sterowniki karty graficznej.


Ogólnie nie wiem dokładnie dlaczego pracujesz akurat w 3ds 2011. Ta edycja była przejściowa i nieudana.

Link to post
Share on other sites

W takim razie warto zaczcząć od zminany ostawień trybu pracy viewportu. Customize / preferences / viewport / configure driver i zmień DX10 na DX9. Warto też zmienić sterowniki karty graficznej.

Ogólnie nie wiem dokładnie dlaczego pracujesz akurat w 3ds 2011. Ta edycja była przejściowa i nieudana.

Chciałem robić na 9, ale nie działała, a 11 polecił mi kolega.

Link to post
Share on other sites

2011 to akurat najgorsza edycja ze wszystkich ;) Taka spartaczona przejściówka pomiędzy klasycznym i bardzo dobrym 3dsMAX2011 i początkiem nowej generacji 3dsMAX2012. Bardzo nie polecam. Też z nią mialem problemy pod windowsem 8 i to nawet z profesionalnym GPU Quadro i dedykowanym API. Do windowsa 8 bardziej pasują nowsze edycje.

Link to post
Share on other sites

2014? Czy 14?

14 to 3dsMAX 2012.
W obu przypadkach będzie dobrze. Możesz wybrać nawet 2015. W tych nowych jest bardziej gamingowy viewport, który lepiej współpracuje z Windows8. Ten z 3ds2014 i 2015 ma dodatkowe wsparcie DX11, które poprawia nieco wydajność.

Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

Ehhh, nawet nie wiesz ile ludzi by Cie zjadlo za te slowa. W tej chwili Blender jest już bardzo potężnym, lekkim i przyjemnym narzędziem. Dodatkowo oferta DT zostala wzbogacona ostatnio o ten program wiec o czyms to swiadczy.

 

Takze Gornik,

to Ty wybierasz soft jaki Ci lezy najlepiej. Jak dla mnie to jeden pies czy ktos robi w Maxie, Blendzie , Majce , , Cinemie , czy innym Modo. Kazdy ma swoje wady i zalety.

Link to post
Share on other sites

Blender jest faktycznie potężny, ale też potężnie zabugowany. Robienie w nim przetartych tutoriali po godzinach to jedna rzeczywistość, a wykorzystywanie go indywidualnie do komercyjnych projektów to już patalogia. Szczególnie jeśli chodzi o współpracę z innymi pakietami narzędzi i wymianę danych.

Importery i eksportery są niekompletne i potrafią gubić różne atrybuty geometrii wiec sporo czasu traci się na rozwiązywanie funadamentalnych problemów małpią metodą. To raczej narzędzie dla zaawansowanych projektantów, którzy sami potrafią debugować i werywikować poprawność atrybutów, a do tego trzeba wiedzieć jak działają normalne płaszczyzn i wierzchołków, mapowanie UV i pozostałe atrybuty na najniższych poziomach

Sam wykorzystuje go do pracy, ale tylko jako narzędzie pomocnicze. Komercyjnie i bez armii programistów za Twoimi plecami po prostu nie ma racji bytu, bo trudno na nim polegać. Wykorzystują go w najtańszych studiach, ale nikt z takimi nie chce mieć nic wspólnego, a na poważnie tylko w bardzo dużych. Dla takich jest to bardzo wygodny i elestyczny host z otwartym kodem, a przy dużym budżecie i armii programistów potrafią go idealnie dostosować do specyfiki danego projektu.

Robiąc pierwsze kroki ku komercyjenej pracy w domenie 3d nauka blendera nie ma sensu, bo praktycznie wszędzie wykorzystywany jest 3dsMAX, Maya i dużo rzadziej C4d.

Link to post
Share on other sites

Zasady w 3D i tak sa takie same. Blender fakt, wyklada sie czesto tam gdzie nie powinien ale dla domowego free to i tak bedzie jeden pies na czym robi z tym, ze jeden jest darmowy. A w przyszlosci przejscie na Maxa czy Chudego w razie potrzebny to dla zaawansowanego juz w jakims tam stopniu grafika to bedzie bardzo szybki proces. Fakt ze Max na poczatku ma duzo wyzsze wsparcie ale nie wiem czy to dobrze. Ludzie ucza sie wtedy robic wszystko jak po sznurku i gdy przychodzi do zrobienia cos niestandardowego to jest kanał. Ale to juz inna kwestia i nie wiem czy jest sens w ogóle filozować na ten temat.

 

Ogolnie w PL i tak zbyt duzych studiów nie mamy. Jest PI oparte o Autodeska i Arnolda i to w zasadzie tyle.

 

Ja tam jestem tego zdania ze jak jestes dobry to mozesz sobie robic w Blenderze czy czymkolwiek a jak zlapiesz robote w firmie z innym softem to sie szybko dostosujesz i tyle. Jest sporo osób, ktore robią w Blenderze i na zarobki nie narzekaja.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...