Skocz do zawartości

Wysoka temperatura PHENOM X4 965


Recommended Posts

Witam dziś podkręciłem mój procesor do 1,8 Ghz a napięcie 1,250 V a temp.  w spoczynku przekracza 45 *C niestety chłodzenie mam boxowe ponieważ nie miałem czasu na kupno lepszego , martwi nie bardzo ta temperatura jestem amatorem w dziedzinie Overclockingu i mam pytanie czy opłaca się dalej zmniejszać napięcie do 1,225 V czy powinienem dokupić chłodzenie ? A i czy opłaca się kupywać pasty cenowo wychodzą po ok.25zł 

Procesor : Amd Phenom x4 965
Płyta głowna : GA-970A-D3
Chłodzenie : Boxowe 
Zasilacz : Aerocool VS 500

Edytowane przez sztuka13
Link to post
Share on other sites

Jak narazie nie baw się w oc procka puki nie zakupisz lepszego cooler'a np: SPC Fera albo Fortis (dobra wydajność w dobrej cenie), a  z racji tego że phenom lubuję się w wyższych napięciach, postaraj się o zakup radiatorków na sekcje zasilania na płycie.

No i zapewnij jeszcze o odpowiedni przewiew w obudowie. Po tym możesz poszukać na forum info na temat oc tego procka, a trochę tego było.

Link to post
Share on other sites

To są normalne temperatury jeżeli chodzi o ten model procesora - są wręcz całkiem dobre więc nie martw się o nie, bo wszystko jest jak powinno. Co do podkręcania - jeżeli chcesz mu podrzucić +10% to nic nie stoi na przeszkodzie nawet na BOXie ale nie idź dalej bo troszkę szkoda takiego fajnego procesora. (PS w dzisiejszych czasach 3.8 dla tego procesora to w zupełności dobrze).

Nie wiem czy wiesz ale Twój model odblokowuje 2 dodatkowe rdzenie więc zamiast go podkręcać, lepiej zrób sobie z niego "sześcio-rdzeniaka", nie kosztuje Ciebie to nic a daje jedynie potężne profity :)

 

Co do pasty to kup sobie po prostu SilverArrow - jedna z najlepszych i najtańszych - nie pamiętam dokładnie ile to wychodziło cenowo, wiem że też niedrogo.

Link to post
Share on other sites

Po pierwsze myśląc o OC Phenoma musisz zapomnieć o boxowej suszarce