Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Oculus Rift za 400 zł?

gogle Oculus Rift VR Dive

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Marcin-prv

Marcin-prv
  • First Ever

  • 77 postów
  • Miejscowość:Londyn

Napisano 17 sierpień 2014 - 06:42

Firma Oculus Rift została ostatnio wykupiona przez Facebooka za kwotę 2 mld dolarów.
Od ponad roku tworzy gogle do rzeczywistości wirtualnej, a ja w ciągu 3 dni stworzyłem własny, w pełni działający prototyp.
Skorzystałem z mojego telefonu Nexus 5, obudowy Durovis Dive oraz przewodu micro USB (reszta to rozwiązania czysto softwarowe).
 
Gogle które zbudowałem mają takie samo opóźnieni co Oculus Rift Development Kit 2 czyli 30 ms, ale mają już o 13% wyższą gęstość pikseli na ekranie tj. 445 ppi (DK2 ma 386 ppi). Dodatkowo w Nexus 5, którego użyłem znajduje się nowsza wersja czujnika ruchu MPU-6515 Six-Axis w stosunku do MPU-6500 Six-Axis w DK2. Na koniec dodam, że moja gogle można używać całkowicie bezprzewodowo (z wykorzystaniem sieci WiFi), ale wówczas input lag wzrasta do około 50 ms.
 
Poniżej pierwszy film na świecie prezentujący gogle VR wykorzystujące smartfona i oferujących te same możliwości co Oculus Rift.
 
 
Niedługo zamieszczę więcej informacji :)
 
P.S.
Dla ścisłości: w Rift Development Kit 2 dodano jeszcze kamerę IR do śledzenia pozycji wychylenia (u mnie jest tylko możliwość rozglądania).

  • 6

Zapraszam na moją stronę - First Ever!


#2 Alamar

Alamar
  • Nowicjusz

  • 7 postów

Napisano 17 sierpień 2014 - 09:48

A masz rolling scan dla Oleda?


  • 0

#3 Marcin-prv

Marcin-prv
  • Autor tematu
  • First Ever

  • 77 postów
  • Miejscowość:Londyn

Napisano 17 sierpień 2014 - 15:56

A masz rolling scan dla Oleda?

 

W Oculus Rift DK2 używają ekranu z Samsung Note 3 Super AMOLED, natomiast ja w moim Nexus 5 mam True HD IPS+ (w testach wychodzi, że jest jaśniejszy i po przybliżeniu mniej widać pixele). Natomiast Super AMOLED ma zdecydowanie lepszą czerń.

 

EnJRhIB.jpg
 
w5z0ChE.jpg

Użytkownik Marcin-prv edytował ten post 17 sierpień 2014 - 15:57

  • 0

Zapraszam na moją stronę - First Ever!


#4 Alamar

Alamar
  • Nowicjusz

  • 7 postów

Napisano 17 sierpień 2014 - 21:58

Ze wzgledu na szybkosc matrycy ips nie sprawdzi sie (np. do gier), zreszta gdy chodzi o vr to tutaj wymagania sa ogromne.

 

ps- ciekawy projekt ofc


  • 0

#5 Marcin-prv

Marcin-prv
  • Autor tematu
  • First Ever

  • 77 postów
  • Miejscowość:Londyn

Napisano 17 sierpień 2014 - 22:45

Ze wzgledu na szybkosc matrycy ips nie sprawdzi sie (np. do gier), zreszta gdy chodzi o vr to tutaj wymagania sa ogromne.

 

ps- ciekawy projekt ofc

 


Ze wzgledu na szybkosc matrycy ips nie sprawdzi sie (np. do gier), zreszta gdy chodzi o vr to tutaj wymagania sa ogromne.

 

Z tego co sprawdzałem, IPS+  nie jest takie złe (poniżej zwykły IPS)

 

A tutaj IPS+ (są ostrzejsze niż AMOLED Plus nawet pod powiększeniem = ważne w goglach)

 


Użytkownik Marcin-prv edytował ten post 17 sierpień 2014 - 23:08

  • 0

Zapraszam na moją stronę - First Ever!






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: gogle, Oculus, Rift, VR, Dive

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych