Skocz do zawartości

Pytanie laika - OC w przyszłości warto ?


Recommended Posts

Witam
 
W temacie pokręcania (OC) jestem typowym laikiem i jest to dla mnie na razie czarna magia.

W najbliższym czasie planuje wymianę PC na cos nowszego. Myślałem miedzy innymi o CPU I5 4690K,  MSI Z97-G43 gaming 3. Słyszałem że podkręcać najlepiej od razu po złożeniu zestawu, niestety z braku czasu zanim ogarnę w zadowalającym stopniu teorie OC trochę minie. Tak więc moje pytanie:
Czy OC dopiero za np. rok/dwa ma sens czy może lepiej inwestować w "zwykły" sprzęt ?

Osobiście myślę że zawsze dobrze mieć jakieś wyjście awaryjne w postaci OC niż kupić "typowy" sprzęt a potem żałować. Od razu też mówię ze rekordów w podkręcanu bić nie zamierzam :D

Link to post
Share on other sites

Wiesz co najlepiej składając zestaw myśl o OC.Producenci płyt głównych coraz częściej implementują funkcje w Bios ,które pozwalają za jednym naciśnięciem klawisza podnieść zegar naszego procesora.Oczywiście później to wszystko należy przetestować sprawdzić napięcia ,ale mimo wszystko wiedza o OC przyjdzie bardzo szybko.Musisz także pamiętać o porządnym chłodzeniu procesora bez tego nie można podkręcać.

Link to post
Share on other sites

OC glownie stosuje sie po to gdy naszemu sprzetowi na stock brakuje mocy :) Wtedy zabieramy sie za podkrecanie sprzetu zeby nadrobic strate i nie kazdy od razu kreci nowy bo sa ludzie ktorzy zabieraja sie za to w 4 letnich sprzetach kiedy wydajnosc tych rzeczy jest juz mniejsza w nowych grach. Niestety intel wprowadzil taka mozliwosc w ostatnich latach tylko w procesorach z literka "K". Kilka lat wstecz taki i5 750 z zegarm 2.6 ghz mozna bylo krecic do ponad 4 ghz ale to juz historia i te wspaniale czasy nie wroca.

Link to post
Share on other sites

 

 

Czy OC dopiero za np. rok/dwa ma sens czy może lepiej inwestować w "zwykły" sprzęt ?