Skocz do zawartości

Retro wspomnienia, retro problemy, retro dziś.


Gość DANNY_79

Recommended Posts

CougarV6 coś w tym jest :) Pixele rządzą, a nie jakiś antyaliasing.

Dziś bez fotograficznej jakości nie przejdzie, wyobraźnia ograniczona do minimum.

Na pewno dało (i daje) mi wiele przyjemności korzystanie z uroków sprzętów z tamtej epoki.

Nostalgicznie się zrobiło...chlip chlip :)

Link to post
Share on other sites

Ostatnio miałem na ten temat trochę przemyśleń i chciałem się z wami podzielić wnioskami:

 

Grafika idzie cały czas do przodu (przez konsole zwolniła ale jednak). Jak wiemy produkowanie coraz bardziej realistycznej grafiki kosztuję coraz większe nakłady pieniędzy i czasu oraz zasobów ludzkich.

Wydaję się zatem logiczne, że gry podzielą się na te z super grafiką i na te z super fabułą bogatą merytorycznie. Raczej nie będzie się dało tego w przyszłości pogodzić.

Z jednej strony trudno wymagać by ktoś kto wyłoży na grę 50 mln $ chciał zrobić grę skomplikowaną i której zrobienie zajmuje 5 lat. Z drugiej strony ludzie, którzy będą robić gry niszowe nie będą mieć pieniędzy na to by grafika była najwyższych lotów.

Wydaję mi się, że w okresie 5-10 lat gry typu Rpg, przygodowe czy ekonomiczne będą oddzielną rodziną gier odstających graficznie mocno od tego co będzie oferować COD 10.

 

Co o tym myślicie?

Link to post
Share on other sites

Z jednej strony trudno wymagać by ktoś kto wyłoży na grę 50 mln $ chciał zrobić grę skomplikowaną i której zrobienie zajmuje 5 lat.

No ale te duże "hitowe" produkcje są tyle produkowane :)

Często gra jest już w fazie produkcji a jeszcze o niej nikomu nie mówią. Te ambitniejsze produkcje (że tak powiem :) ) nie powstają w ciągu roku czy dwóch.

 

Z drugiej strony ludzie, którzy będą robić gry niszowe nie będą mieć pieniędzy na to by grafika była najwyższych lotów.

Trudno powiedzieć, wydaje mi się że kupno gotowego engine'u nie jest już takim dużym wydatkiem. Nadal największym problemem jest fabuła i konstrukcja gry (przynajmniej jeżeli chodzi o pozycje rpg, przygodowe itp).

 

Wydaję mi się, że w okresie 5-10 lat gry typu Rpg, przygodowe czy ekonomiczne będą oddzielną rodziną gier odstających graficznie mocno od tego co będzie oferować COD 10.

W ciągu tylu lat to spokojnie kolejny Gothic czy TES dogoni Crysisa 2 :)
Link to post
Share on other sites

No ale te duże "hitowe" produkcje są tyle produkowane

Tak tylko, że większość tego czasu zajmuje chyba produkcja od strony technicznej bo gry są coraz to krótsze i piękniejsze.

Nadal największym problemem jest fabuła i konstrukcja gry

Zgadzam się i zadbaj tu jeszcze o nagranie setek godzin dialogów, i cutscenek z filmowym rozmachem (wiadomo że tego typu muszą być nieliniowe więc w miarę z rozwojem akcji mnoży się potrzeba dogrywania scen)

W ciągu tylu lat to spokojnie kolejny Gothic czy TES dogoni Crysisa 2

Po pierwsze wtedy będzie już Crysis 4 a po drugie możliwe, że TES stanie się liniową grą akcji (Gothic już się nam zeszmacił, Dragon Age 2 zapowiada to samo) Gra ma na siebie zarobić, więc czym drożej kosztuje jej stworzenie tym do większego grona odbiorców musi trafić.
Link to post
Share on other sites

Po pierwsze wtedy będzie już Crysis 4

No gdzieś chyba jest granica przy której nie będzie już widać różnicy (zakładam osiągnięcie fotorealizmu)

 

a po drugie możliwe, że TES stanie się liniową grą akcji (Gothic już się nam zeszmacił, Dragon Age 2 zapowiada to samo) Gra ma na siebie zarobić, więc czym drożej kosztuje jej stworzenie tym do większego grona odbiorców musi trafić.

Nie strasz mnie :)

Niestety tego trendu się nie uniknie. Komputery już parę(naście?) lat temu przestały być czymś wyjątkowym. Konsole mocą obliczeniową tez je gonią. To powoduje że technologia schodzi "pod strzechy" i chcąc nie chcąc musi się zrobić intelektualnie byle jaka i "dla wszystkich". Ratunkiem są tutaj wszystkie gatunki multiplayerów bo zwykle nawet kiepska gra zyskuje na możliwości 'skopania tyłka" koledze :)

Oczywiście jakieś perełki zawsze będą ale czasy gdy grało się w "River Raid" całymi miesiącami już minęły.

Link to post
Share on other sites
Gość DANNY_79

... czasy gdy grało się w "River Raid" całymi miesiącami już minęły.

To cios prosto w serce ^^

 

Przyznam, że usłyszawszy o RR aż sobie w nią zagrałem na małym atari.

Mimo upływu lat (i moich i od premiery RR) bawiłem się doskonale.

Link to post
Share on other sites

Któż się nie zagrywał?

 

Wersja amiga (moja pierwsza i najulubieńsza)

 

Wersja PC (też skończyłem, nieznacznie lepsza grafika, ale dużo lepsze intro i udźwiękowienie. do tego więcej modeli postaci i aut)

http://www.youtube.com/watch?v=9QxYku4VVZk

 

I na koniec mały spuprise

 

Potem Syndicate Wars (grałem zarówno na PC jak i na PSX) niezła gra, ale tylko dla maniaków.

No i do dziś nawinie czekam na jakiś remake :(

Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Gość DANNY_79

Wszyscy fani c64 zapewne wstaną teraz z krzeseł:

 

"Łezka w oku może się zakręcić, kiedy w niedalekiej przyszłości spojrzymy na Commodore 64 na sklepowych półkach... To nie news sprzed lat, ale fakt, który zrealizuje się najprawdopodobniej jeszcze w pierwszym kwartale przyszłego roku. Firma Commodore USA postanowiła zrobić nostalgiczny powrót do przeszłości i wypuści komputer zintegrowany z klawiaturą, bazujący na platformie ION 2, do złudzenia przypominający ukochane niegdyś C64. Sercem tego urządzenia jest dwurdzeniowy procesor Atom D525 (1.8 GHz), współpracujący z układem graficznym ION 2, 2/4GB pamięci RAM, dyskiem twardym do 1TB pojemności i napędem DVD lub opcjonalnie Blu-ray. Nowe Commodore 64 otrzyma również łączność 802/11n WiFi, czytnik kart 6-in-1, komplet wyjść D-Sub, DVI oraz HDMI, Workbench 5 OS i emulator gier z C64. Ceny jeszcze nie podano."

 

 

News pochodzi z serwisu IN4.pl

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...