Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Tworzenie wizualizacji 3D

wizualizacje

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 RafalK233

RafalK233
  • Nowicjusz

  • 2 postów

Napisano 27 maj 2014 - 15:12

Cześć

 

Ostatnio coraz częściej można spotkać w sieci wizualizacje budynków, wnętrz, obiektów. Moim zdaniem to bardzo fajne narzędzie, które ma przed sobą świetlaną przyszłość. W końcu kto by nie chciał zobaczyć czegoś czego jeszcze nie ma;p Do tej pory widziałem tylko całościowe wizualizacje (cała grafika była wizualizacją: dom, trawa, otoczenie...) i muszę powiedzieć, że one akurat nie robiły na mnie specjalnego wrażenia. Oczywiście były lepsze i gorsze ale ogólnie zbytnio czyło się tą "sztuczność". Ostatnio jednak natrafiłem na wizualizcje budynków naniesione na prawdziwe zdjęcia! Ba powiem więcej, nawet na panoramy! I muszę przyznać, że na początku nie mogłem uwierzyć, że owe budynki są tylko wizualizacją bo wyglądały na prawdę bardzo realnie. Ale aby nikt mnie tu o bujną wyobraźnię nie oskarżył to tu znajdziecie tą panoramę: http://magazyny.pl/t...-podgorne-35ha/ .

 

Aha nie wiem jak zostało to zrobione ale jest tu jeszcze opcja "schowania" wizualizacji i dzięki temu można sobie zobaczyć, że rzeczywiście obecnie to puste pole:) (aby włączyć wizualizację trzeba kliknąć oczko na dolnym pasku).

 

No i już dłużej Wam nie spamując chciałem się zapytać czy znacie jakieś programy do tworzenia wizualizacji? Wiadomo najlepiej darmowe chociaż wątpie aby istaniały jakieś DOBRE programy do tego;/ Może ktoś z Was zajmuje się taką obróbką graficzną i mógł by mi podpowiedzieć jakieś szczegóły: co potrzeba do stworzenia wizualizacji, czy potrzebny jest mocny komp?

 

Myślę, że ten temat zainteresuje każdego grafika (o ile znajdziecie czas aby mi odpowiedzieć na te kilka pytań;p).

 

Z góry dzięki i czekam ze zniecierpliwieniem na jakieś wieści:)


  • 0

#2 Xarix

Xarix
  • Master

  • 5160 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 27 maj 2014 - 15:43

Jest masa programów (Cinema, Skechup, Maya i wiele wiele innych) w którym zrobisz dobre wizki jednak najczęściej spotyka się zestaw 3ds Max (tworzenie sceny) + Vray(render). Z darmowych masz Blendera z niezłym renderem Cycles. Oczywiście można też zaimportować do niego V- Ray'a czy inne płatne renderery.

 

Od razu uprzedzę pytanie. Nie ma czegoś takiego , że któryś z nich jest lepszy. Wszystko zależy od preferencji i zastosowań. Zasady 3D we wszystkich programach są takie same. Pewnikiem jednak jest to , że do 3ds Max'a znajdziesz najwięcej kursów czy tutoriali.

 

To co podałeś : Wizka jak wizka ;)

 

co potrzeba do stworzenia wizualizacji, czy potrzebny jest mocny komp?

Soft, i przede wszystkim umiejętności. Komp wystarczy na początek średni. Mocniejszy to po prostu większy komfort i oszczędność czasu ;)


  • 0

#3 BlueMike

BlueMike
  • Trust me, I'm an engineer

  • 4240 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 27 maj 2014 - 21:52

Jeśli chodzi o Sketchupa to coś tam mogę pomóc ;) Tu taki przykład moich twórczości: http://forum.benchma...nych/?p=1344942

 

A tu jakby co oryginalne zdjęcia:

http://i.imgur.com/sm2xSnq.jpg

http://i.imgur.com/7EzaO8p.jpg


  • 0
Ekspert działów: Zestawy komputerowe / Pełne zestawienie Ekspertów

#4 saddam

saddam
  • Software 3D | CAD | DCC WebGL

  • 1712 postów

Napisano 02 czerwiec 2014 - 20:11

Lepiej zrobisz jak najpierw zainteresujesz się od strony technicznej fotografią i ogólnie sztuką kompozycji. Idąc bezpośrendnio do 3d szybko się zniechęcisz lub zdemotywujesz, bo nauki jest bardzo dużo i początkowo wszystko jest dość frustrujące. Musisz dokładnie określić co chcesz konkretnie robić(specializacja).

Z treści wątku można wywnioskować, że szukasz prostej drogi, a to jest dobre nastawienie. Trzeba solidnie usiąść do nauki i pracować systematycznie długie godziny. Tworzenie projektów 3d jest bardziej podobne do programowania, niż grafiki 2d.

Moim zdaniem niezależnie od tego jaką specializację wybierzesz zawsze warto zacząć od modelowania 3d. To jedna z najbardziej fundamentalnych umiejętnośći i bez tego będziesz jedynie składał sceny z gotowych obiektów, a to droga do nikąd.

 

czy potrzebny jest mocny komp?

Im mocniejszy tym lepiej. Jak masz coś w stylu i7 3770, 4770 lub nawet i5 4570k, to ok. Do prac projektowych wystarcza mocny rdzeń, ale pod rendering już trzeba więcej rdzeni, a pod animacje więcej procesorów. Mocnarny sprzęt jest potrzebny do komercyjnej pracy, ale do nauki wiadomo, że można iść na kompromis.

Ogólnie to nie byłbym aż tak optimistycznie nastawiony do przyszłości w tej domenie. W ostatnich latach ceny sprzętu spadły bardzo mocno i 3d przyciąga sporo ludzi teraz więc dolne segmenty są już dość zatłoczone. Do przodu idą jedynie ci bardzo dobrzy, o wysokim poziomie specializacji lub ci, który potrafią się zakręcić wokół kogo trzeba zyskać wsparcie firm(kasa + projekty + doświadczenie).
Na dodatek jest to bardzo dynamiczny sektor i wiele się zmienia każdego roku wiec trzeba mieć oczy otwarte i śledzić nowe technologie.
Warto też poszukać sobie kogoś doświadczonego, który jest w stanie podzielić się już przetrawioną wiedzą i doświadczeniem.

Dorzuć więcej konkretów do swojego pytania i jak chcesz to mogę Cię poprowadzić przez podstawowe zagadnienia i przygotuję zagadnienia do opanowania


I jeszcze coś. W czasie nauki warto mieć swoje większe projekty, które się skleca po kawałku w miarę postępu nauki. Sama nauka jest oczywiście bardzo ważna, ale to co na prawdę się liczy to faktyczna praca i czas spędzony w pakietach do projektowania.


  • 0

#5 Revo Nize

Revo Nize
  • Nowicjusz

  • 3 postów

Napisano 14 czerwiec 2014 - 08:45

Wszystko zależy od tego, czy to ma być Twoje hobby, czy też zamierzasz w przyszłości wejść do branży i zarabiać? Jeżeli hobby i nie chcesz piracić ani inwestować kasy zanim nie upewnisz się, że warto, to spokojnie możesz zacząć od Sketchupa. Jest darmowy i posiada masę narzędzi i pluginów dedykowanych tworzeniu architektury, dzięki którym można błyskawicznie tworzyć okna, drzwi, barierki, dachy, schody etc. W sieci jest ogromna ilość tutoriali, co prawda dominują te w języku angielskim, ale jeśli znasz ten język to nie będzie to przeszkodą. Do Sketchupa jest wiele rendererów, większość jest płatna, a ich darmowe wersje są często okrojone i wrzucają znaki wodne na finany obraz. Wyjątkiem jest Kerkythea, która po opanowaniu daje niezłe rezultaty. Co do samego Sketchupa, to jest on relatywnie najprostszym wg. mnie programem do opanowania, przynajmniej jeśli chodzi o podstawy. Ma zdecydowanie prostszy interfejs niż 3D Studio Max czy Blender, a możliwości niewiele mniejsze. Osobiście, radził bym Ci jednak zainteresować się Blenderem. Program oferuje wszystko w jednym pakiecie, modelowanie, zaawansowany rendering, symulacja fizyki, efekty cząsteczkowe, wolumetryczne, symulacja materiałów i cieczy i w końcu animacja i postprodukcja. Prawdziwy kombajn i do tego zupełnie za darmo. Mimo, że jest trochę bardziej wymagający na początku, to z chwilą opanowania podstaw i skrótów do narzędzi, praca z nim staje się czystą przyjemnością. Do nauki polecam cykl tutoriali na YouTube: Polski Kurs Blendera. Najlepszy darmowy kurs tego programu jaki możesz znaleźć w sieci. 


  • 0

#6 saddam

saddam
  • Software 3D | CAD | DCC WebGL

  • 1712 postów

Napisano 14 czerwiec 2014 - 09:37

Z tymi niewiele mniejszymi możliwościami sketchup w porównaniu do blendera to ostro pojechałeś.. Sketchup ma jedynie modelowanie z topologią śmieciowej jakości i rendering, a do tego najwolniejszy viewport ze wszystkich. SketchUp celuje w pewną niszę i jest do niej świetnie dopasowany, ale również maksymalnie okrojony, co oczywiście jest jednocześnie wadą i zaletą. Generalizowanie w tym przypadku jest kompromitującę dla całej wypowiedzi.


SketchUp tak w ogóle darmowy nie jest, tylko jego podstawowa wersja.


  • 1

#7 Revo Nize

Revo Nize
  • Nowicjusz

  • 3 postów

Napisano 14 czerwiec 2014 - 14:51

Z tymi niewiele mniejszymi możliwościami sketchup w porównaniu do blendera to ostro pojechałeś.. Sketchup ma jedynie modelowanie z topologią śmieciowej jakości i rendering, a do tego najwolniejszy viewport ze wszystkich. SketchUp celuje w pewną niszę i jest do niej świetnie dopasowany, ale również maksymalnie okrojony, co oczywiście jest jednocześnie wadą i zaletą. Generalizowanie w tym przypadku jest kompromitującę dla całej wypowiedzi.


SketchUp tak w ogóle darmowy nie jest, tylko jego podstawowa wersja.

 

No cóż, mój błąd, oczywiście chodziło mi o niewiele mniejsze możliwości w kontekście modelowania budynków i tworzenia wizualizacji architektury. Sądzę jednak, że dla umiejących czytać między wierszami i tych co ogarniają big picture moja wypowiedź na pewno nie była tak kompromitująca jak dla Ciebie. Co do Sketchupa, to celowo nie wspominałem o płatnej wersji, bo darmowa na początek w zupełności wystarczy komuś , kto dopiero zaczyna zabawe z 3D.


Użytkownik Revo Nize edytował ten post 14 czerwiec 2014 - 14:51

  • 0

#8 RafalK233

RafalK233
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 2 postów

Napisano 16 czerwiec 2014 - 09:26

Musze powiedzieć, że nawet nie liczyłem na taki odzew:) Jestem wdzięczny, że podeszliście do tematu tak poważnie bo Wasze rady i podpowiedzi dały mi dużo do myślenia. Może rzeczywiście było by lepiej poznać materię fotografi oraz obróbki graficznej od podszewki zanim zajmę się wizualizacjami. Nie mniej jednak z chęcią sprawdzę polecane przez Was programy.

 

Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc i jeżeli macie jeszcze jakieś cenne rady to bardzo chętnie się jeszcze trochę się od Was nauczę.

 

Pozdrawiam


  • 0

#9 saddam

saddam
  • Software 3D | CAD | DCC WebGL

  • 1712 postów

Napisano 16 czerwiec 2014 - 11:05

Na sam początek by nabrać podstawowego rozeznania w kwestiach zagadnień fotograficznych, które znajdziesz w renderingu 3d, proponowałbym raczej pobawić się indigo renderer: http://www.indigorenderer.com/

Można pobrać wersje testową typu stand-alone i tam znajdziesz kilka scenek. Przy okazji zobaczsz sobie jak Twój sprzęt radzi sobie z renderingiem, jakie są korzyści wady akceleracji GPGPU i ile trzeba zainwestować w sensowny sprzęt do pracy.


  • 0

#10 pentaggon

pentaggon
  • Dyskutant

  • 184 postów
  • Miejscowość:Łódź

Napisano 22 sierpień 2014 - 19:07

Jeśli interesujesz się fotografią, to polecam program Agisoft Photoscan. Mam na przykład poniżej dwa zdjęcia posadzki, na podstawie których program wygenerował obiekt 3D:

 

kayuxfnjqe3s.jpg

 

x1iulw08ev7d.jpgpcsw4uauote9.jpgxx5crcplwotj.jpg


  • 1

AMD Phenom II X4 955 3.2 GHZ ● Asrock M3A770DE ● Gigabyte GeForce GTX 660 3GB WindForce 2X ● HDD Seagate 1 TB ● 12GB (2x4 GB + 2x2GB) DDR3 Goodram 1333 MHZ● nagrywarka LG ● zasilacz OCZ ModXStream Pro 700W ● obudowa SilentiumPC Brutus M23 Pure Black<p>maksymalna wydajność tego zestawu po overclockingu na standardowym chłodzeniu to wyniki w 3DMark11 Extreme w granicach ~ 2500 punktów.


#11 saddam

saddam
  • Software 3D | CAD | DCC WebGL

  • 1712 postów

Napisano 09 grudzień 2014 - 13:45

No dobra, ale po co to komu do pracy? :roll:

Generowanie tekstur i mapek pod bump, displace i specular OK, ale jak masz zamiar w tym zrobić projekt? To raczej zabawa dla tych, którzy lubią mieć złudzenie, że są w stanie coś zrobić. Oczywiście bez nauki i nakładu pracy. ;)


  • 0

#12 Xarix

Xarix
  • Master

  • 5160 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 09 grudzień 2014 - 14:33

Ten soft używany jest raczej wtedy gdy mamy pierdylion zdjęć obiektu pod różnymi kątami. Rzutuje chmurę punktów. A surowiznę , którą wypluje i tak trzeba obrobić.

 

A tak apropo tekstur. Ogólnie zwykłe zdjęcia nie są do końca dobre. Zawierają połysk od światła. Lepsze są zdjęcia robione przy pomocy światła spolaryzowanego.

 

Do wizek to ja bardziej bym polecał skrypty takie jak floor generator, sweep profiler itp. jeśli chodzi o jakieś dodatki.


  • 0

#13 pentaggon

pentaggon
  • Dyskutant

  • 184 postów
  • Miejscowość:Łódź

Napisano 30 styczeń 2015 - 20:51

No dobra, ale po co to komu do pracy? :roll:

Generowanie tekstur i mapek pod bump, displace i specular OK, ale jak masz zamiar w tym zrobić projekt? To raczej zabawa dla tych, którzy lubią mieć złudzenie, że są w stanie coś zrobić. Oczywiście bez nauki i nakładu pracy. ;)

 

Mówię o tym oprogramowaniu w samych pozytywach może dlatego, że jestem z wykształcenia geodetą i wyrażenia "fotogrametria" oraz "skaning 3D"  to dla mnie, używając frazeologizmów, "chleb powszedni" ? Mam doświadczenie w pracy z tą aplikacją i przyznam, że aby być mistrzem Photoscanu to jednak trzeba przeznaczyć na to dużo nauki i nakładu pracy. Trzeba umieć robić odpowiednią sekwencję zdjęć o odpowiedniej ostrości i pod odpowiednim kątem, tak aby wirtualny model 3D miał możliwie jak najlepiej odwzorowaną geometrię. Tak tworzy się model wysokopoligonowy (czyli High-Poly). Oczywiście na tym etapie często trzeba manualnie wprowadzać poprawki , wiadomo że program komputerowy to tylko narzędzie w rękach użytkownika. Poźniej model High Poly można eksportować do np. Zbrush, gdzie można wprowadzać kolejne poprawki, tworzyć model Low Poly (narzędzia Decimation Master, ZRemesher),  i później wypalać normal oraz displacement maps.

Eksperymentowałem z różnymi aplikacjami i np. mam taki workflow: Agisoft Photoscan (skaning 3D drzew), Zbrush (optymalizacja modeli), Substance Designer (edycja tekstur zgodnie z filozofią Physically Based Rendering), Speedtree (do tworzenia animacji drzewa) oraz import modeli do Unity 3D.


  • 0

AMD Phenom II X4 955 3.2 GHZ ● Asrock M3A770DE ● Gigabyte GeForce GTX 660 3GB WindForce 2X ● HDD Seagate 1 TB ● 12GB (2x4 GB + 2x2GB) DDR3 Goodram 1333 MHZ● nagrywarka LG ● zasilacz OCZ ModXStream Pro 700W ● obudowa SilentiumPC Brutus M23 Pure Black<p>maksymalna wydajność tego zestawu po overclockingu na standardowym chłodzeniu to wyniki w 3DMark11 Extreme w granicach ~ 2500 punktów.


#14 Xarix

Xarix
  • Master

  • 5160 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 31 styczeń 2015 - 10:19

Przy wizualizacjach nikt nie będzie miał czasu na coś takiego.


  • 0

#15 kamila27

kamila27
  • Nowicjusz

  • 4 postów

Napisano 07 kwiecień 2015 - 10:17

A kojarzycie może prace tej drukarni cyffrowej jak tu? nie wiem czy faktycznie opłaca się inwestować w takie tablice reklamowe?


  • 0

#16 dariamikus

dariamikus
  • Nowicjusz

  • 1 postów

Napisano 06 czerwiec 2016 - 07:27

Dobrych programów nie znam, bo nawet jeśli znalazłabym jakiś, to za dużo czasu pochłonęłoby mi nauczenie się obsługi. Potrzebowaliśmy u nas w firmie wizualizacji trzech budynków i zleciliśmy wykonanie fama.net.pl Wizualnie mistrzostwo! J


  • 0

#17 Xarix

Xarix
  • Master

  • 5160 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 06 czerwiec 2016 - 19:13

Won z chamskimi reklamami.
  • 0

#18 cebulak87

cebulak87
  • Nowicjusz

  • 11 postów

Napisano 15 czerwiec 2016 - 14:39

ja miałem styczność z programami do wizualizacji takimi jak sketch up korzystałem z wersji darmowej typu make, 3ds Max, AutoCad i do tworzenia obiektów Autodesk 123 Catch bardzo fajna sprawa, wrzucasz sobie  zdjęcia obiektu który chcesz mieć w komputerze i on ładnie je składa w obiekt przestrzenny :)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: wizualizacje

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych