Skocz do zawartości

Recommended Posts

Mało ramu, przełącz API na Mantle

Aby wskazania z msi afterburnera działaly musisz jeszcze miec odpalony serwer RivaTuner statistic server, który jest w paczce z msi afterburner.

Nie działa to pod Mantle

Edytowane przez kosmita
Link to post
Share on other sites

Na Mantle na oko tak samo. Jednak chyba rzecz rozbija się o sprzęt, bo obniżenie ustawień grafiki na niskie pomaga, ino dziwne, że ustawienia dobrane automatycznie tak chrupią. Chyba zacznę rozglądać się za dodatkowymi 4 GB ramu...

Link to post
Share on other sites

@up: 13.12 miałem przed instalacją bety 14.3, które wgrałem, mając nadzieję, że rozwiążą problem przycięć no i dadzą lepszą wydajność dzięki Mantle. Zintegrowanej grafiki nie mam. Sprawa o tyle dziwna, że sama gra czy program AMD Gaming Evolved, który pobrał się z najnowszymi sterami, proponuje ustawienia wyższe niż średnie, na których gra chrupie tak, że jest ledwo grywalna. Coś grubo jest nie tak. Czy to możliwe żeby ściny wynikały z 4 GB ramu?

Edytowane przez Player1
Link to post
Share on other sites

Szczerze wątpię...na pewno nie w singlu, w multi prędzej ale to tylko na dużych mapach z dużą ilością graczy...

Pokombinowałbym jeszcze z tą kartą dźwiękową Xonara czy może ona i jej stery nie są powodem problemów. Na 965 i 7850 BF4 powinien spokojnie na wysokich dawać radę a już na pewno nie powodować zagadkowych freezów...IMO.

Edytowane przez Warren1987
Link to post
Share on other sites

No więc tak:

1) Przeskanowałem kompa Malwarebytes: brak zagrożeń

2) Wyłączyłem na 1 godz. Avasta: wygląda na to, że szarpanie ustało. Ale: fps na ustawieniach wysokich z 2xMSAA wahają się od 28 do 60 (przeważnie w grze jest w ok 30-40), podczas dogrywania kolejnego etapu lub po śmierci potrafią spadać do 4 ale i wzrastać do 60. Dziwi mnie również długi czas ładowania (gra zainstalowana na SSD M5S Plextora przy 26 GB wolnego miejsca).

Czy takie wskazania fps (według miernika wbudowanego w grę wywoływanego poleceniem PerfOverlay.drawFPS 1) są normalne dla mojego sprzętu?

Edit: to jednak nie jest kwestia Avasta..na początku 2. misji fps bez żadnego powodu spadł do 13 (bez zmiany ustawień grafiki, wygląda to trochę tak, jakby samo wejście w opcje ustawień graficznych powodowało zamulenie...)

Edytowane przez Player1
Link to post
Share on other sites

BF4 chyba na wszystkich konfiguracjach długo się wczytuje, zaraz sprawdzę szybkość działania na Phenom II x4 3.8 Ghz + HD6850, 7950 + 4 GB RAM 

 

U mnie to samo w rozdzielczości 1366*760 ustawienia ultra bez wygładzenia 30-40 fps ale straszne frezzy wieczorem dołożę dodatkowe 4 GB ram i dam znać.

Windows 7 64bit sterowniki najnowsze 14,4

Grafika i procek nie wykorzystane w 100% tak więc chyba to nie ich wina.

Edytowane przez kosmita
Link to post
Share on other sites

Ja gram w 1680x1050, ale u mnie wahania fps są ogromne, nawet podczas przerywników filmowych z 60 spada np. do 30. W samej grze czasami osiąga ok.50 (licznik na żółto) ale dosłownie na sekundę i w tym samym miejscu bez żadnych fajerwerków na ekranie potrafi spaść do kilkunastu klatek/s. Próbowałem różnych rozwiązań, które wygooglałem (wyłączenie pamięci wirtualnej, wyłączenie opcji Origin w grze, zmiana skalowania rozdzielczości w opcjach graficznych na 80% ale nic nie pomaga).

Edit: przeinstalowałem samą grę i zainstalowałem bety 14.4, bez skutku. fps skacze i ogólnie jest niski.

Pograłem chwilę z włączonym wykresem zużycia cpu i gpu. Wykres procka był dziwny, bo zdarzały się skoki pod górną krawędź ekranu, nie bardzo rozumiem wartości maksymalne zużycia, bo sądziłem, że to wartości procentowe, ale wskazało np. wartość maksymalną dla cpu 375. O co chodzi?

Edytowane przez Player1
Link to post
Share on other sites

Podczas przerywników filmowych framerate jest ograniczany do 30FPS z jakiegoś powodu, więc nie jest to problem ze sprzętem.

Also, wykresy perfoverlay.drawgraph pokazują czas renderowania klatek w ms, im mniej tym lepiej, 375 dla CPU to 375ms czasu potrzebnego na renderowanie klatki, więc około 3FPS.

 

Ja się osobiście śmieję z faktu że na moim desktopie gra niby działa w tych 120FPS ale czasem bez powodu zarżnie się do 5000ms FRT (bo skróty są zacne, Frame Render Time) a na lapcioku trzyma stabilne 16.67ms cokolwiek na ekranie by się nie działo, widać w przypadku BF4 Win8.1 jest magiczny i cudowny.

Link to post
Share on other sites

Ano w jednym z poradników zalecano Windę 8.1, na której BF4 ponoć znacznie lepiej śmiga, ale u mnie musi być jeszcze jakaś przyczyna, fps potrafi spaść do kilkunastu kl/s na ustawieniach, na których powinno być płynnie.

Edit: przed chwilą odpaliłem Grida 2 i zapuściłem wbudowany w grę benchmark...tnie podobnie jak w BF4, więc to nie wina samej gry. Mam jakiś syf obciążający zasoby i powodujący klatkowanie w grach... Macie jakieś sugestie oprócz skanu antywirem i Malwarebytes?

Edytowane przez Player1
Link to post
Share on other sites

Ja bym raczej sprawdził co innego. Podczas spadków FPS popatrz czy dioda dysku nie pracuje jak oszalała. BF4 ma kretyńską tendencję do korzystania z pamięci podręcznej nawet w sytuacjach kiedy ma pełno wolnego RAM'u. U mnie tak właśnie było i wyłączenie SWAP rozwiązało znaczącą cześć problemów z spadkami. Teraz ścinki mam podczas efektów levolution (co za kretynizm) i czasami tuż po załadowaniu mapy a potem - tylko grać o ile oczywiście nie rozwalisz klawiatury jak któryś raz z kolei nie załatwią Cię za przeszkodą z powodu gównianego netcodu.

 

Tak samo zauważyłem jakiś kretynizm. Kiedy mam włączonego Vsync'a gra daje po du**e niemiłosiernie, mimo że w kompie siedzą naprawdę dobre komponenty (SLI i 6 rdzeniowy proc). Ja po prostu zrezygnowałem z Vsync który poprawia jakość wyświetlanego obrazu ale w jakiś, niezrozumiały dla mnie sposób zacina i nie jest w stanie utrzymać tych 60 klatek na sekundę, kiedy w dokładnie tym samym miejscu gra bez vsynca ciągnie normalnie. DO tego najnowsze sterowniki Nvidi (wersja beta 337.67) naprawdę poprawiają jakość rozrywki a zwłaszcza minimalny FPS. Odkąd je zainstalowałem gra się znacznie bardziej komfortowo.

Edytowane przez Lord_Nikkon
Link to post
Share on other sites

Ze strony benchmarka.

 

Z jakiś niewytłumaczalnych dla mnie powodów na polskiej stronie Nvidii nie ma uaktualnionych sterowników beta, choć na angielskiej widziałem. To dziwne bo po zainstalowaniu jest pełna polonizacja. W sumie między jednymi obiema betami jakiś kolosalnych różnic nie widzę ale jak dają to biorę.

Link to post
Share on other sites

@karoli: dysk nie ma uszkodzonych sektorów a w zakładce Health HD Tune wszystko jest Ok (to roczny i mało intensywnie użytkowany M5S).

@Lord_Nikkon: wyłączenie pamięci wirtualnej nie rozwiązuje problemu.

Wczoraj przełożyłem  kartę graficzną do górnego slotu PCIE, jest lepiej, tzn. gra chodzi już przyzwoicie a pozostałe (tzn. Grid 2 ) płynnie jak wcześniej), ale jest daleko od ideału. Wypróbuję porady dotyczące optymalizacji. Słyszeliście coś na temat odparkowywania rdzeni cpu, tzn. wpływu na płynność rozgrywki w BF4?

Link to post
Share on other sites

Trudno się z tym nie zgodzić. BF4 jest nadal pokopane jak jasna cholera. Fakt nie wywala z serwerów jak kiedyś ale czasami są takie jaja podczas gry, że włos się na głowie jeży. Następnym razem poczekam z kupnem aż wszystko będzie wiadomo i ściągnę krzywą wersję aby zobaczyć jak to wygląda. Wiem wiem. Piractwo nie popłaca ale pseudo beta nie daje obrazu rozgrywki a kolejny raz kota w worku kupować nie będę. W sumie nie wiem o co to larum. Ludzie ściągają pirata. Jak się im gra podoba to kupują, jak nie to wywalają. Kiedyś każda gra miała demo a teraz - z świeczką szukać. Producenci chyba sami siebie nie słuchają. Najlepiej, żeby kupić grę w ciemno i potem płakać a jak pokazuje przykład EA, dostajemy nie poprawki ale jednego wielkiego środkowego palca.

Link to post
Share on other sites

Chodzi mi bardziej o mechanikę jaka działa w grze. Oczywiście piraty nie są idealne ale dają na pewno lepszy pogląd na grę niż fantazyjne opowiadania pseudo redaktorów o tym jak gra jest za******a i ogólnie dostają ślinotoku. To że mapy są lepszy lub gorsze to wiadomo. Co ciekawe zanim oryginalna wersja gry zaczęła działać jako-tako to piracie naprawili cześć błędów co dla mnie było ewenementem. Tak więc nadal trzymam się mojego stwierdzenia - lepiej zagrać w gównianą cześć gry i mieć jakikolwiek obraz gry niż bazować na recenzjach wyssanych z palca.

Link to post
Share on other sites
Witam, chce uzywac mojego ipada jako mapy podczas grania w bf4 na PC jednak mam jakis probem z polaczeniem. Bedac zalogowanym na PC nie moge dolaczyc do gry za pomoca ipada bo wyskakuje ze musze byc zalogowany na PC jako ja, przeciez jestem :/

Loguje sie za pomoca PC do serwera i nagle na ipadzie guzik dolacz staje sie aktywny i pokazuje sie niebieski pasek, bedac juz na serwerze czekam na ekran bojowy ale po chwili wczytywania wyskakuje blad polaczenia i komunikat ze musze byc w tej samej sieci.

Ktos pomoze z tym problemem? dodam ze PC jest polaczony kablem z routerem a ipad poprzez wifi z tym samym routerem, nawet zmienilem siec na domowa i dalej lipa.

Please HELP

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...