Skocz do zawartości

GTS 450 - niski pixel fillrate i ogólna wydajność


Recommended Posts

Witam, mam problem z GTS 450 od Palita, wersja 1 GB, bez żadnych OC i ECO.

GPU-z pokazuje Pixel fillrate 6,4 GPix/s a Texture fillrate ok 25 GTexel/s.

Karta ma 16 pokotów renderujących co licząc przy zegare ok 800 MHz powinno dać 12.8 GP/s.

Texture fillrate jest ok. Gdyby zegary zeszły o 50% w dół, także texture by spadło.

 

Błąd programu, możliwe, że działa tylko 8 potoków ? Wiem, że to mało miarodajne, ale wynik wydajności grafiki Win 7 - 7,2.

 

Mafia 2 1024x768 - wszystko max z AA bez Physix - ok 30 klatek ze spadkami do 18 kl/s.

8600GTS miał na tym sprzęcie na średnich bez AA ok24 kl/s

 

Core 2 Duo E4600 2.6 GHz

2 GB RAM DDR2 800 MHz

Płyta główna z PCI-E 1.1 x16.

 

 

Link to post
Share on other sites

Ale wniosłeś do dyskusji. Graty...

Po prostu wiem, jak Mafia działała na ponad 2x słabszej karcie (dodatkowo wtedy grałem w 1280x720).

Może wypowie się ktoś, kto bardziej ogarnia temat tej karty ;)

Link to post
Share on other sites

Przypadkiem CPU-Z nie pokazuję Ci 8600gt?8600gt chyba ma 8 potoków, na twoim miejscu bym zrobił formata godzina roboty, a powinno wszystko wyjaśnić.
Po za tym jaką masz wersje 450gts z ddr3 czy gddr5? Bo to bardzo duża różnica, jeśli ddr3 to się nie dziw, że Mafia będzie Ci tak działać, no i jeszcze OC procka by się mocniejsze przydało, przy niektórych grach dałoby to bardzo dużą różnice.

Link to post
Share on other sites

Czy Mafia 2 nie śmigała tak czasem w dx11 ?

W takim razie ten gts 450 ma dużo więcej do wyświetlania na ekranie, masz odpowiedź dlaczego radzi sobie niewiele lepiej od 8600 ale zostaje pytanie o te Pixel fillrate.

 

Zapuść jakieś smarki i porównaj w sieci czy na twoim sprzęcie były podobne wyniki. Jeśli nie będą odbiegać to bym się tym nie martwił.

 

Co do reinstalki systemu to daruj sobie bo to podejście typu zepsuło się auto ? - kup nowe.

Tylko odinstaluj aktualne sterowniki z karty, wspomóż to przy pomocy np. Driver Fusion i zainstaluj na nowo. Powinno wyrzucić wszystkie pozostałe syfy z 8600 o ile jeszcze tego nie zrobiłeś.

Edytowane przez MasterBarti
Link to post
Share on other sites

8600 była z rok temu, potem pół roku miałem Radka 3450 i 3850 OC, także jedynie po AMD mogło coś zostać, ale również wyrzuciłem.

Da się jakoś w configu gry zmienic DX 11, na 10 czy tam 9 ?

 

Wersja z GDDR5. Innej bym nie kupił :P Jeszcze próbowali mi wcisnać 2 GB :o, że niby więcej klatek haha.

Link to post
Share on other sites

Od wersji 0.5.7 GPU-Z ma nową formułę do obliczeń pixel fillrate na rdzeniach Fermi. W wielkim skrócie wyniki są dzielone przez 2. W recenzjach zazwyczaj znajdziesz starsze screeny, z błędną, dwukrotnie większą wydajnością.
 
 
Wcześniej pod uwagę była brana liczba ROP, a teraz prawidłowo liczba SM (streaming multiprocessor) która limituje px/takt.
Według nvidii:

 

What about the fillrate? Pixel fillrate, that is. Some fillrate tests from 3DMark runs indicated a pixel throughput not worthy of the mighty 48 ROP-Units a GTX 480 has to do it's engines bidding. Earlier in our conversations with Nvidia, they said a full-blown Fermi chip could have a throughput of 32 pixels per clock in the shader-engine and 256 z-samples if the data is compressible. But how does this change with actual products like GTX 480 and GTX 470? According to Nvidia this throughput can change at either the GPC or SM level. A 15 SM configuration like GTX 480 would be limited to 30 pixels per clock due to the SM count, for example.

The raw ROP throughput of 48 seems to be higher than the maximum number of pixels the shader-engine can supply (max. 32) - what's Nvidias take on this? They said, the ROP-throughput was sample based whereas the shader engines are pixel based [note that a pixel can have multiple samples of z (for depth information)]. This is important for AA rendering where complex scenes will have significant portions that are uncompressed. For example in 8xAA, the peak GPC output rate is 32*8 = 256 samples per clk, whereas the peak ROP rate is 48 samples per clk. Improved performance on AA rendering was the main objective for the increased ROP horsepower.

 

http://www.pcgameshardware.com/aid,743526/Some-gory-guts-of-Geforce-GTX-470/480-explained/News/

 

 

GF116 (GTS450) w każdym SM zawiera 48SP (w skrócie shaderów).
 
192/48=4 [sM]

 

Przyjmijmy taktowanie 800Mhz. Dwójka to dwa piksele na cykl zegara rdzenia (w Fermi shadery mają dwukrotnie większe taktowanie).

 

4*800M*2=6400M=6,4G [px/s]

 

 

 

Co do wydajności w grze: wyłącz v-sync, monitoruj zegary pod obciążeniem, kombinuj.

Edytowane przez walker15130
  • Popieram 4
Link to post
Share on other sites

Wydajność w grze powinna wzrosnąć od OC, może to dać na prawdę duże rezultaty, szczególnie w minimalnym fps(spadkach) 

Spróbuj zrobić 3-3,2 Ghz, e4x00 dość dobrze się podkręca, więc wydaje mi się, że da radę, u mnie dawało 3ghz z lekko podwyższonym napięciem, ale żeby osiągnąć wyższe taktowania, musiałem już mocniej zwiększyć napięcie, a wydaje mi się, że nie warto, jeśli miałbyś za wysokie temp, to zmień pastę, ja dałem Mx-2 pod Box'a i nie przekraczało 72*C podczas testów
Co do dx, to jak wyżej, Mafia nie wspiera dx11 a nawet dx10. 

Link to post
Share on other sites

Sprawa wygląda tak, gra przycina pierwsze kilka min, potem jest ok, czasem spadki jak HDD pracuje.

Zaraz zrobię test 3DM06.

 

A tak swoją drogą, karta nie za mocna dla E4600 ? Inwestować w Q6xxx lub Q9xxx ? A może E8400 i OC ? Komp jeszcze ze 2 lata ze mną będzie i chcę pograć w GTA4, jakieś NFSy sprzed roku, dwóch.Nie koniecznie w FullHD :) Zwykłe HD mi styknie.

Link to post
Share on other sites

Wanna146, wiem, że minimalnie dx9 ale chodziło mi o to, że max na 8600GTS to mógł być dx10 (o ile jest dodany w tej grze, jeśli nie to dx9) a na GTS 450 to dx11. ;)

 

assistant, myślę że jakiś 4ro jajowiec dodałby trochę wigoru do twojego zestawu ale również dodatkowe 2GB ramu by się przydało. Edytowane przez MasterBarti
Link to post
Share on other sites

Napięcia na tej płycie nie podniosę. Zasilacz mam 350W Chiefteca. Ten zestaw pobiera ok 300W max więc luz jak na razie.

Pytanko tylko, przy podnoszeniu zegara procka, bez podnoszenia V, CPU pobiera dużo więcej prądu ? Chodzi mi o podniesienie z 2400 MHz do ok 2800. Potem już nie jest stabilny.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...