Skocz do zawartości

Recommended Posts

Wina może też leżeć po obu stronach, karta graficzna nie ma aż takiej wagi, żeby nawet przy bóg wie jakim grzmotnięciu na taśmę wyłamała się... Możliwe, że była włożona ale nie dokręcona. Uważam, że zestaw złożony na od... odwal, i to wystarczyło, ja bym tym argumentował reklamacje.

Link to post
Share on other sites

Morele powinno testowac sprzet przed wysylka, mozna sprawdzic czy dysk byl uruchamiany - wtedy wedlug mnie komputer byl zlozony i zapakowany poprawniei i wina raczej po stronie kuriera, jezeli dysk nie byl uruchomiony to dalej nic nie wiemy ;)

Link to post
Share on other sites

@up

 

Pewnie, że warto sprawdzić. Osobą, która odbierała paczkę była moja matka i nie była w stanie sprawdzić zawartości bez niszczenia pudła, bo po prostu komputer był dla niej za ciężki, żeby go wyjąć. Sprawdziła tylko pudło z zewnątrz i po stwierdzeniu, że jest nienaruszone, podpisała odbiór. Inna sprawa, że morele wprowadziło mnie w błąd, bo w mailu napisali, że paczka zostanie dostarczona w godzinach 18:00-22:00, a przyszła koło 14:30 kiedy nie ma  mnie w domu.

Link to post
Share on other sites

@up

Zadzwoń do morele i powiedz to co wyżej napisałeś czyli dlaczego zmienili godziny i nie mogłeś sprawdzić....W razie problemów dowiedz się na jakiej podstawie wydano zamawiany towar osobie innej.To nie ważne ojciec czy matka.Ty zamawiałeś i ty powinieneś odebrać.

Edytowane przez jarrino
Link to post
Share on other sites

Protokół uszkodzenia z DHL można wypełnić nawet następnego dnia. Najlepiej jakby kurier przyjechał i wspólnie z Tobą Autorze go wypełnił.

Ważne jest też czy na opakowaniu były naklejki, żeby obchodzić się z przesyłka ostrożnie (taki czerwony kieliszek).

DHL może próbować odrzucić reklamację, a jeden argument już mają - nie uszkodzone opakowanie. Natomiast jeśli nie było etykietki z kieliszkiem, to kolejny argument na nie dla DHL (i winą obarczą Morele).

 

A czy przesyłka była ubezpieczona na te 6 tysięcy?

 

Poza tym na samą reklamację przesyłki jest 14 dni -> http://dhlservicepoint.3e.pl/strona.php?p=32

 

I można poczytać tez ten wątek -> http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/409544-uszkodzona-przesylka-kurierska-dhl.html a szczególnie ostatni wpis - autor z kurierem tak sporządzili protokół, żeby został uznany.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Ponieważ nie minęło jeszcze trzech dni dzwoń do firmy przewozowej.Muszą przysłać kuriera i napiszecie reklamację.Jeszcze jedno.Czy kurier dzwonił do Ciebie z informacją o zmianie godzin dostawy?Rozmawiałem z morele o takiej dokładnie sprawie i powiedzieli mi,że nie ma problemu tylko musisz szybko działać (3 dni).Zadzwoń do nich a powiedzą dokładnie co i jak robić.....

Link to post
Share on other sites

@up

 

Kurier zadzwonił, gdy już był pod domem. Nie wiem, czy w takiej sytuacji miałem go odesłać i powiedzieć żeby przyjechał później, ale teraz to już nieistotne. Dzisiaj DHL ma przyjechać żeby spisać protokół szkody. Na pudle są naklejki "Uwaga! NST". Nie wiem, co one oznaczają, ale domyślam się, że to coś w stylu "uwaga szkło".

Link to post
Share on other sites

NST - przesyłka niestandardowa:

 

  • O kształcie okrągłym, cylindrycznym lub owalnym
  • O nieregularnych kształtach z wystającymi elementami
  • O lepkiej powierzchni uniemożliwiającej zsuwanie się (np: gumy itd.)
  • Zawierające luźne ciężkie elementy lub takie, których rozkład ciężaru jest nierównomierny
  • Umieszczone w luźnym opakowaniu lub o niestabilnym kształcie (tzn. możliwe jest przesunięcie się zawartości i związane z tym przesunięcie środka ciężkości podczas transportu)
  • Oznakowane naklejkami DHL „Góra” oraz „Uwaga! NST”; których zawartość wymaga obsługi specjalnej ze względu na możliwość uszkodzenia innych przesyłek lub uniemożliwienie automatycznego sortowania w magazynach przeładunkowych
Link to post
Share on other sites

Miałem podobny problem z Proline.pl i kurierem GLS.

Pudła dostałem dwa (obudowa osobno, podzespoły osobno, bo sam lubię poskładać) - oba nienaruszone.
O ile podzespoły były całe, to obudowa (w folii i otoczona styropianem) miała wgnieciony cały bok i wyłamany przedni panel jakby ktoś w nią kopał lub czymś uderzył.

Protokół uszkodzenia sporządzono na drugi dzień, a obudowę odesłałem na ich koszt.

 

Generalnie tylko współczuć, a moim skromnym zdaniem wina leży po obu stronach - zły montaż (nie do końca wpięta karta i źle zamontowane dyski w zatokach) + "latające" pudło w trakcie transportu/przeładunku dokonało dzieła zniszczenia.

Link to post
Share on other sites

To nie jest wina kuriera, tylko źle złożonego sprzętu. Jak byś miał jebn$# obudową tak aby przykręcona karta wypadła ze slotu PCIE to chyba musiałbyś ją z 4 piętra zrzucić i wiadomo jak by wyglądała, więc ewidentnie było to źle złożone. Poza tym w obudowa coisaira dysk jezeli mialby wypasc to tylko do przodu, z tylu trzymaja go kable sata/zasilania, gora dol przy szynie jest prawie niemozliwe.

 

Pewnie ktoś miał ostatni dzien w pracy albo poklocil sie z kierownikiem czy tam stwierdzil, ze za takie grosze to do konca zycia bedzie niewolnikiem i nie chcialo mu sie robic. Szkoda tylko, ze bujasz sie z tym ty - nic nie winny klient.

 

A zestaw fajny, chlodzonko, obudowa super :) Miejmy nadzieje, że nie będzie żadnych problemów z reklamacją w morele

Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...