Meursault 9 Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 (edytowane) Dzisiaj otrzymałem zestaw zamówiony w Morele.net. (jakiś czas temu prosiłem o radę w tym temacie http://forum.benchmark.pl/topic/124348-zestaw-do-gier-5500-z%C5%82/). Ostateczny zestaw, na który się zdecydowałem: http://www.morele.net/inventory/info/Tt9udJ/ Po zdjęciu bocznej klapy obudowy okazało się, że montaż wygląda tak: http://i.imgur.com/60v0M3Bs.jpg Karta wypięta ze złącza (trzyma się tylko na śledziu), złącze na płycie głównej jest wyłamane, dyski zamontowane krzywo, oplot na przewodach od karty jest uszkodzony. Na moje nieszczęście, nie było mnie w domu, gdy przyjechał kurier (z zewnątrz paczka była OK, bez żadnych śladów uszkodzeń). Powiadomiłem firmę kurierską i dopiero jutro mają przyjechać żeby spisać protokół szkody. Wysłałem też maila do Morele. Miał ktoś podobne przygody w tym sklepie? Myślicie, że mogą robić jakieś problemy przy reklamacji? Ile to może potrwać? Nie ukrywam, że bardzo mnie ta sprawa zmartwiła. Edytowane 22 Kwietnia 2014 przez Meursault Cytuj Link to post Share on other sites
szarak512 48 Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 (edytowane) Dlatego lepiej jest składać samemu kompa, bo jak widać panowie którzy składają tam zestawy się to tego nie nadają. Z drugiej strony jeżeli zestaw był poprawnie złożony to kurier musiał chyba w coś przyłożyć lub jechał po samych dziurach. Ale nie chce mi się wierzyć, że podczas transportu przykręcona karta wypięła się z pci i dysk wyleciał z szyny. Edytowane 22 Kwietnia 2014 przez szarak512 3 Cytuj Link to post Share on other sites
sowix71 1203 Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 (edytowane) To wygląda jak by paczka z Twoim kompem latała cały dzień na pace u kiera od jednej ściany samochodu do drugiej albo kurier rzucał sobie paczkami, masakra jakaś... współczuję. Edytowane 22 Kwietnia 2014 przez sowix71 2 Cytuj Link to post Share on other sites
mistrzucs 1 Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 moim zdaniem wina kuriera, nie ma szans żeby bez ostrego trzęsienia wyrwała się karta z płyty i tak wisiała, komp za tyle pieniędzy a tu taka niespodzianka niemiła. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Meursault 9 Napisano 22 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Też mi się nie chce wierzyć, że w takim stanie mogli wydać towar do klienta (zwłaszcza, że podobno przeprowadzają jakieś podstawowe testy po złożeniu). Z drugiej strony nie wiem, co musiałoby się dziać z paczką żeby doprowadzić do takich uszkodzeń. Cytuj Link to post Share on other sites
worm 17563 Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Ciekawe, że z zewnątrz było ok, a w środku takie uszkodzenia. Może przepakowali. Na karcie widać jakieś rysy, ewidentnie latało wszystko. Jeszcze widać tajemniczy glut przy wentylatorach frontowych Cytuj Link to post Share on other sites
jacekgothic 18625 Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Na 100% wina kuriera, firmy kurierskiej. Na zdjęciach doskonale widać, że ktoś musiał rzucić tą paczką, spodem budy/paczki o "glebę". Bardzo przykra sprawa, która to firma kurierska? Cytuj Link to post Share on other sites
Meursault 9 Napisano 22 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 (edytowane) @up Firma kurierska to DHL. Na karcie widać jakieś rysy, ewidentnie latało wszystko. Jeszcze widać tajemniczy glut przy wentylatorach frontowych To nie rysy, a zabrudzenia jakąś klejącą się substancją. Wentylatory chyba tak mają fabrycznie, przewody są zatopione w dość specyficznie wyglądającej masie. To akurat na zdjęciu wyszło gorzej niż w rzeczywistości. Edytowane 22 Kwietnia 2014 przez Meursault Cytuj Link to post Share on other sites
eVerest 1092 Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Masz na zwrot zakupionego towaru 10 dni bez podania przyczyny.Skorzystałbym z tego prawa. http://www.morele.net/pokaz_pomoc/1/ Tu masz info odnośnie uszkodzenia z winy kuriera http://www.morele.net/pokaz_pomoc/29/ Cytuj Link to post Share on other sites
ilov3 106 Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Gdyby kurier rzucał tą paczką to byłyby jakieś ślady na niej.. Według mnie tak mu komputer złożyli. Cytuj Link to post Share on other sites
Stawskiszef 1174 Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Przynajmniej wiesz ,aby już nigdy nie brać składanych zestawów przez kogoś ,szybko to oddaj i po problemie. Cytuj Link to post Share on other sites
Etemity 1918 Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 (edytowane) Niestety nie ma prawa oddać bez podania przyczyny, ponieważ towar jest uszkodzony. Najprawdopodobniej podczas przewozu zostało uszkodzone wnętrze. Ja bym dzwonił na numer ze zlecenia kurierskiego i wzywał kuriera i spisał protokół. Edytowane 22 Kwietnia 2014 przez Etemity Cytuj Link to post Share on other sites
Meursault 9 Napisano 22 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Masz na zwrot zakupionego towaru 10 dni bez podania przyczyny.Skorzystałbym z tego prawa. http://www.morele.net/pokaz_pomoc/1/ Tak, mam 10 dni na zwrot, ale co w przypadku takich uszkodzeń? Sklep chyba nie przyjmie z powrotem towaru w takim stanie. Trzeba będzie ustalić, czy to wina kuriera, czy montaż był do bani. Cytuj Link to post Share on other sites
eVerest 1092 Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 A kto odbierał przesyłkę? bo mówisz, że Ciebie w tym czasie nie było. Cytuj Link to post Share on other sites
Etemity 1918 Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Niestety nie masz już takiego prawa, musisz wezwać kuriera. Cytuj Link to post Share on other sites
kajtek. 11359 Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Dziwne że obudowa i opakowanie całe. Żeby wyrwać kartę ze slotu z jednoczesnym jego wyłamaniem potrzeba niemałej siły, a siła ta musiała działać również na obudowę .... Dziwne również to że chłodzenie nie wyrwało płyty, chociaż może jeszcze tego nie widać. Przynajmniej wiesz ,aby już nigdy nie brać składanych zestawów przez kogoś ,szybko to oddaj i po problemie. Gdyby paczka przechodziła to samo (jeżeli to wina kuriera) to chyba prawdopodobnie na nic by się to zdało ... Może przepakowali. Oni chyba mają taśmę firmową "morele.net" więc łatwo będzie poznać ... Cytuj Link to post Share on other sites
Meursault 9 Napisano 22 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Komputer był zapakowany w dwa pudła: Najpierw w pudło od obudowy (zabezpieczone taśmą sklepową), potem duże pudło razem z opakowniami od płyty głównej, karty graficznej, itd. Duże pudło również zabezpieczone taśmą sklepową. Do stanu opakowań nie można mieć zastrzeżeń, żadnych wgnieceń i tym podobnych. Nie mam wyjścia. Odsyłam na reklamację i zobaczymy. Mam tylko obawy co do tego, jak długo to może potrwać. Cytuj Link to post Share on other sites
Mariusz21_21 305 Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Walcz kolego walcz, bo szkoda wydanych pieniędzy i fajnego zestawu. Nawet jeśli miałoby to trwać długo, walcz!!! Cytuj Link to post Share on other sites
kajtek. 11359 Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 To wg mnie jest niemożliwe aby wszystkie opakowania były cacy a zestaw w środku tak koszmarnie zniszczony przez rzekomy transport. No chyba że były jakieś koszmarne turbulencje w aucie i bardzo duże przeciążenia, które i tak powinny pozostawić ślad na reszcie. Cytuj Link to post Share on other sites
Meursault 9 Napisano 22 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 (edytowane) @up I właśnie to jest najdziwniejsze. Z zewnątrz wszystko wygląda cacy (w pudle na obudowę są jeszcze styropiany, które zapewniają dodatkową ochronę), a w środku masakra. Nie wyobrażam sobie żeby to się stało podczas transportu, ale tym bardziej nie chce mi się wierzyć, że mogli to wysłać w takim stanie. Edytowane 22 Kwietnia 2014 przez Meursault Cytuj Link to post Share on other sites
kajtek. 11359 Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Wiesz, jeżeli były faktycznie jakieś spore przeciążenia to mogło dojść do czegoś takiego. Zdarzały się przypadki że chłodzenia CPU były wyrywane przez płytę razem z backplatem. Mówimy tutaj jednak o przeciążeniach o nie o rzucaniu paczki po całej pace samochodu. Z drugiej strony tak jak pisałem wcześniej, do wyrwania GPU i wyłamania potrzeba sporej siły .... Cytuj Link to post Share on other sites
Mariusz21_21 305 Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Pudełko ok, ale nie zmienia to faktu że przesyłka została rzucona [może nie jeden raz] na taśmę przy rozładunku. Zdarza się i po opakowaniu nie widać tego. A w kwestii uszkodzeń jest tak że do puki coś się nie wylewa, nie hałasuje czy pudełko nie jest uszkodzone tego się nie sprawdza nikt nie ma rentgenu w oczach. [doświadczenie nie pytajcie skąd je mam...] Teraz spisanie z kurierem wniosku o uszkodzeniach, a co do pakowania, przeglądając strony typu PC unboxing to zestaw już gotowy ma zabezpieczenia w środku różnymi piankami w celu unieruchomienia karty graficznej i innych części o większej masie. Cytuj Link to post Share on other sites
szambor5 4836 Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Ja bym zrobił z siebie głupa, coś w stylu "podłączyłem i komputer nie komputeruje się". Ciężka sprawa, bardzo ciężka. Nie wyobrażam sobie jakim cudem pudła są całe, a w środku wygląda jak po huraganie. Cytuj Link to post Share on other sites
Mariusz21_21 305 Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 (edytowane) Mnóstwo razy przesyłka wygląda cacy to nie znaczy że w środku tak jest. Mnie martwi jedno: podpisałeś odbiór czyli zaświadczyłeś że jest ok, a czy sprawdziłeś to...? Mogą nie uznać tego uszkodzenia. Każda firma odpowiada za dostawy nawet jeśli jest to firma kurierska jest to w ich interesie. Teraz możliwe wyjście jest takie żeby trzymać się tego że nie można było sprawdzić wszystkiego-czyli środka komputera a pudełko nie miało oznak złego potraktowania przesyłki. Czyli trzeba zgłosić to w firmie kurierskiej i w Morele, złożyć zażalenie na usługę. Edytowane 22 Kwietnia 2014 przez Mariusz21_21 Cytuj Link to post Share on other sites
BlueMike 2579 Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Miałem raz przypadek lekko pofatygowanego pudła z morele, ale zestaw w środku był nienaruszony. Może po prostu pudło stało między innymi i przeciążenie (np w trakcie gwałtownego hamowania) załatwiło sprawę? Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.