Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Orange/Telekomunikacja, zmiana oferty wraz z modemem. Sygnał WiFi

Orange Livebox 3.0 Livebox 2.0 TP SA Telekomunikacja Polska Problem WiFi słaby sygnał do 10 mb/s

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Ra - V

Ra - V
  • TheVedDesign

  • 26 postów
  • Miejscowość:Trzciana

Napisano 09 kwiecień 2014 - 19:43

Witam,

 

chciałbym się poradzić w pewnej sytuacji a mianowicie mieszkam w domu dwupiętrowym jednorodzinnym, jestem jednym z użytkowników usługi, internet ( do 10mb/s ) + Telewizja od firmy Orange/Telekomunikacji Polska. Dzisiaj dostałem ofertę która, przyznaje zaciekawiła mnie, a mianowicie zaproponowano mi nową usługę ( nowy Livebox 3.0 oraz Internet do 80 mb/s ).

 

Obecnie mam Internet do 10 mb/s, i tak wiem, że jest to "do" i według umowy mam faktycznie te minimalne 8mb/s, ale na komputerze znajdującym się obok modemu, oczywiście komputer podłączony za pomoca kabla Ethernetowego. Na moim drugim stanowisku ( ważniejszym i częściej używanym ) oddalonym o 3 pokoje mam swój komputer stacjonarny wraz z kartą WiFi od TP-Linka, problem tkwi w tym, że mam maksymalnie 3 kreski zasięgu na 5 oraz internet często "zrywa" ( niezależnie od umiejscowienia odbiornika, modem niestety musi być na komodzie ze względu na podłączenie do sieci telekomunikacyjnej ), wielokrotne interwencje Orange skończyły się tylko ustabilizowaniem całej tej sytuacji. ( mniejsze szarpanie sieci, braki internetu ) 

 

Wracając do głównej myśli tematu, oferta przedstawia się zachęcająco zwłaszcza, że do dopłaty miałbym jedynie 9 zł miesięcznie. Wiem, że obecnie używany przeze mnie Livebox 2.0 ma bardzo słabą antenę przez co zasięg w mym drugim komputerze jest słaby, a patrząc na Livebox-a 3.0 mam 90% pewności, że zasięg nie ulegnie żadnej zmianie, jednak zostałem poinformowany, że w mej miejscowości zostanie przebudowana sieć wraz z centralą co da mi możliwość posiadanie lepszej oferty,  inna sieć planuje przeprowadzić tu światłowody. Posiedziałem chwile i pomyślałem, czy by nie dokupić dobrego rutera np. od TP-Linka i połączyć z nim modemu a potem przez WiFi komputery )

 

Może aby ten temat nie był zbyt chaotyczny podam kilka ważnych informacji ( jeśli o czymś zapomnę to bardzo państwa przepraszam )

 

- Maksymalna przepustowość kabla,magistrali telekomunikacyjnej to 20 mb/s, tutaj siec ma być przebudowana w celu obsługi takich ofert, obecnie modem jest podłączony do kabla telekomunikacyjnego.

 

- Obecny Modem to LiveBox 2.0 ( niemodyfikowany, żadnych wzmacniaczy sygnału )

 

- Odbiornik w mym komputerze to TP-Link TL-WN722N

 

- Sygnał WiFi przechodzi do drugiego komputera przez 3 pokoje ( Kuchnie, przebieralnie i przedpokój ).

 

Jeśli o czymś zapomniałem to serdecznie Państwa przepraszam, lecz jestem zielony w tych sprawach.

 

Pozdrawiam.


  • 0

#2 challey

challey
  • Master of Science

  • 172 postów

Napisano 10 kwiecień 2014 - 20:31

Napisałeś wszystko poza tym o co Ci chodzi. :)  Internet zrywa Ci się na połączeniu między LiveBoxem a Twoim komputerem? Chcesz to wyeliminować?  Rozwiązań jest wiele. Po pierwsze możesz położyć kabel sieci ethenet w korytku przeprowadzając go w pobliże Twojego komputera. Po drugie możesz kupić access point WiFi, ustawić w trybie klienta i umieścić w miejscu, gdzie łączność radiowa nie będzie zrywana, o ile takie istnieje w pobliżu Twojego komputera. Po trzecie możesz też użyć transmiterów zestawiających połączenie sieciowe po przewodach sieci energetycznej. Są rozwiązania z portami sieciowymi RJ45 jak i z access pointami bezprzewodowymi.

Czy o to chodziło?


Użytkownik challey edytował ten post 10 kwiecień 2014 - 20:32

  • 0

#3 Ra - V

Ra - V
  • Autor tematu
  • TheVedDesign

  • 26 postów
  • Miejscowość:Trzciana

Napisano 11 kwiecień 2014 - 13:35

Problem tzw. zrywania sieci został już dawno wyeliminowany przez pomoc techniczną firmy Orange, problem polegał na tym, że niezaleznie jak podłączone były komputery ( kabel Ethernet, WiFi ) zrywało połączenie co ok. 1h ( na połączeniu z komputerami ) rozwiązaniem problemu okazała się zmiana wadliwego modemu na nowego LiveBoxa 2.0.

 

Sprecyzuje moje pytanie ;)

 

Czy po zmianie oferty na "do 80mb/s" wraz z nowym LiveBoxem 3.0 poprawi się jakośc sygnału WiFi na Drugim komputerze ? ( Komputer oddalonym o 3 pokoje ), Czy będe musiał kupić np. drugi ruter połączyć go z modemem w celu poprawienia jakość sygnału WiFi.

 

Tak, wiem że LiveBox 3.0 wygląda tak samo jak 2.0 ;)


  • 0

#4 jarrino

jarrino
  • Maniak

  • 10899 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 11 kwiecień 2014 - 13:52

Zmiana prędkości nie zmieni jakości przekazu do urządzeń podłączonych.Może ja mam farta ale trafiam na rozsądnych ludzi w Orange i już wiele razy mi pomogli.Popytaj w dziale technicznym czy "trójka" ma silniejszy sygnał itp....

http://www.elektroda...pic2696604.html


Użytkownik jarrino edytował ten post 11 kwiecień 2014 - 13:54

  • 0

i5 9600K; EVGA Z370 ;32Gb Hyperx 2666 ; MSI 1070 ;Thermaltake Smart SE 630W


#5 Ra - V

Ra - V
  • Autor tematu
  • TheVedDesign

  • 26 postów
  • Miejscowość:Trzciana

Napisano 11 kwiecień 2014 - 14:00

O tym, że zmiana usługi na szybszą nie zmieni jakości sygnału wiedziałem ;) lecz miałem nadzieje, że LiveBox 3.0 ma lepszą " antenę ? " niż LiveBox 2.0. Jeżeli o mnie chodzi to moge powiedzieć, że też trafiłem na dobrych ludzi z Orange., przynajmniej tych od 2 wizyty ;)

 

Dziękuje, popytam w dziale technicznym o LiveBoxa 3.0.


  • 0

#6 jarrino

jarrino
  • Maniak

  • 10899 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 11 kwiecień 2014 - 14:02

Przeczytaj ten link z "elektrody".Tam jest sporo informacji na temat Liveboxa3...


  • 0

i5 9600K; EVGA Z370 ;32Gb Hyperx 2666 ; MSI 1070 ;Thermaltake Smart SE 630W


#7 Ra - V

Ra - V
  • Autor tematu
  • TheVedDesign

  • 26 postów
  • Miejscowość:Trzciana

Napisano 11 kwiecień 2014 - 14:05

Własnie czytam temat podrzucony przez ciebie, poczytam a potem podejme decyzje.


  • 0

#8 challey

challey
  • Master of Science

  • 172 postów

Napisano 11 kwiecień 2014 - 18:30

Problem tzw. zrywania sieci został już dawno wyeliminowany przez pomoc techniczną firmy Orange

 

Nie pisalem o problemie dot. "zrywania internetu" na łączu dostępowym do Orange tylko o problemie między Liveboxem a Twoim komputerem właśnie i rozwiązania tego problemu podałem.


  • 0

#9 Ra - V

Ra - V
  • Autor tematu
  • TheVedDesign

  • 26 postów
  • Miejscowość:Trzciana

Napisano 11 kwiecień 2014 - 18:47

zrywało połączenie co ok. 1h ( na połączeniu z komputerami ) rozwiązaniem problemu okazała się zmiana wadliwego modemu na nowego LiveBoxa 2.0.

Ten problem tak jak napisałem wyżej został już wyeliminowany. Ale za te rady serdecznie dziękuje, może komuś się przydadzą.

 

Edit:

Temat można już zamknąć, zdecydowałem się na LiveBoxa 3.0, oby się dobrze sprawował ;) 


Użytkownik Ra - V edytował ten post 11 kwiecień 2014 - 18:48

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Orange, Livebox 3.0, Livebox 2.0, TP SA, Telekomunikacja Polska, Problem, WiFi, słaby sygnał, do 10 mb/s

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych