Dazuo 88 Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 Witam! Otóż od około 3 miesięcy działa u mnie w domu router D-Link DIR-860L. Ostatnio (jakiś tydzień temu) pojawił się problem z siecią bezprzewodową. Otóż internet normalnie działał na komputerach podłączonych kablem, lecz na bezprzewodowych urządzeniach sieć była widoczna, ale nie było możliwości podłączenia się do niej. Po kliknięciu połącz w windows 7 wyskakiwał problem Nie udało się połączyć z siecią. Problem udało się naprawić poprzez zwykły restart routera. Mimo to mam pytanie: Co mogło być przyczyną i (właściwe moja sugestia) czy jakiś "custom rom" do routera by pomógł w tym wypadku? I w nawiązaniu do tego alternatywnego oprogramowania mógłby się ktoś jeszcze wypowiedzieć: z czym ten custom rom się je i czy to rzeczywiście poprawia również bezpieczeństwo sieci domowej? Z góry dzięki! Cytuj Link to post Share on other sites
Dazuo 88 Napisano 6 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 Podbijam temat Błąd wciąż się pojawia, np. dzisiaj tak po prostu sobie nie mogę wejść przez wi-fi do internetu, mimo tego, że w komputerze na kablu internet działa znakomicie. POMOCY! Aha, po zrestartowaniu routera znowu "tymczasowo" mogę naprawić internet bezprzewodowy w domu. Pomóżcie! Cytuj Link to post Share on other sites
challey 44 Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 W ustawieniach sieci bezprzewodowej na routerze (zakładka "Setup") wyłącz "Autoskanowanie kanału" (Auto Channel Scan) i poniżej w polu "Wireless Channel" wybierz jeden z kanałów 1, 6, 9 lub 11. Oczywiście najlepszym wyborem będzie ten kanał, który nie jest zajęty przez inne urządzenie bezprzewodowe, np. router sąsiada. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Dazuo 88 Napisano 11 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 Dzięki, zrobione. Zobaczymy czy pomogło. Nie wiem tylko, na którym kanale działają routery sąsiadów (w sumie mieszkam w jednorodzinnym, więc routery są dopiero z sąsiednich domków). A co w sprawie innego oprogramowania do routera? Czy ktoś mógłby jakoś konstruktywnie wyjaśnić co to i jakie zalety są w praktyce? Niestety problem nadal się pojawia, występuje zarówno na kanale 6 jak i 1, 9, 11. Jest jeszcze jakaś inna możliwość? Wydaje mi się, że to wina softu routera, co zrobić w takim przypadku? Cytuj Link to post Share on other sites
challey 44 Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Czy problem rozwiązany? Cytuj Link to post Share on other sites
Dazuo 88 Napisano 22 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Niestety nie, może niebawem producent da jakąś softwareową poprawkę Z tego co widziałem, nie tylko w moim przypadku występuje przypadłość padania wi-fi... Ten problem ma znacznie większą skalę. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.