MoonWalk 159 Napisano 26 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 Witam. Otóż, dziś, po całych 3 tygodniach od oddania słuchawek (dousznych marki Philips jeśli to ma znaczenie) do sklepu SATURN otrzymałem odmowę udzielenia naprawy w ramach gwarancji... Powód? Uszkodzenie mechaniczne - przerwanie wewnętrznego przewodu słuchawek. W słuchawkach nie działała jedna z nich. Jest to dla mnie śmieszne, bo przede wszystkim słuchawki nie noszą żadnych śladów uszkodzeń zewnętrznych, mogących świadczyć o tym, że to ja miałem wpływ na uszkodzenie. Zapewne część z Was zna ten problem, gdyz wewnętrzne przewody tych słuchawek są zrobione ze splotów żyłek grubości cieńszej niż włos i to się co chwilę przerywa. Mam w domu chyba z 5 innych par takich słuchawek, które nie działają, tylko tym razem kupiłem je w sklepie stacjonarnym i stwierdziłem, że skoro wystarczy je zanieść to to zrobię. I się wkurzyłem. Pani z serwisu stwierdziła, że mogą to wysłać jeszcze raz na mój koszt albo mogę sam zgłosić się do serwisu. Nie przystałem na to i zostawiłem słuchawki w sklepowym serwisie. Zastanawiam się, czego mogę domagać sie od samego sklepu, bo uznałem, że im bardziej będzie zależeć na renomie niż jakiemuś autoryzowanemu serwisikowi, tym bardziej, że nie rozumiem czemu to ja mam jeździć takie odległości i to załatwiać. Jutro idę do biura rzecznika, bo nie mam zamiaru co pół roku kupować nowych słuchawek (oduczyłem się już kupować droższych niż 50-60zł ;>) Nie wiem co mogę zrobić, może sformułować jakieś oficjalne pismo? Przecież to jest oczywiste, że te słuchawki są tak skonstruowane, ale ja nie miałem żadnego wpływu na ich popsucie się. To w ogóle jest śmieszne, bo gwarancja na te słuchawki jest w zasadzie sztuczna, gdyż ta wada jest chyba jedyną, jaka może wystąpić. Ktoś może mi cos polecić jeszcze w takiej sytuacji? Dodam, że podstawą gwarancji był paragon. Kosztowały całe 40zł.... Smieszna kwota, wiem, ale już po prostu się wkurzyłem. Cytuj Link to post Share on other sites
bialyboski 5351 Napisano 26 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 witaj! nie daj się robić w jajo! sklep MA OBOWIĄZEK rozpatrzyć reklamację w 2 TYGODNIE. jeżeli w przeciągu dwóch tyg. nic się nie odezwali, na temat Twoich słuchawek, a dopiero po trzech poinformowali Cię, iż tejże gwarancji nie uznają - jesteś w dobrej sytuacji. w myśl ustawy, Twoja reklamacja ZOSTAŁA uznana z automatu ( 2 tyg. bez odzewu). teraz napisz do nich oficjalne pismo (mail i poczta, ale KONIECZNIE za potwierdzeniem odbioru), iż żądasz wymiany słuchawek na nowe. wszelkie maile wysyłaj z całą historią (jako ciągłość korespondencji) DW Federacji konsumentów, UOKiK itd. w sytuacji, kiedy dalej będą się upierać przy swoim, wystosuj pisemną prośbę o mediację w Twoje sprawie do Federacji Konsumentów, oraz pisemne zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa (ale tylko jeśli jesteś pewny swego!!!) spróbuj się również skontaktować z kimś z kierownictwa lub dyrekcji, dwoniąc na BOK. oni nagrywają rozmowy, Ty też możesz (poinformuj ich o tym). może być ona dowodem w razie Cuś... jeżeli powiedzą Ci jednak, że ok, w takim razie damy Panu nowe słuchafony, ale będą zwlekać z ich wydaniem - rób jak wyżej. jeżeli są na stanie magazynowym - MUSZĄ je wydać najszybciej jak to możliwe. p.s. nie ważne czy 5pln czy 40pln... zarabiając je spędziłeś ileś tam czasu, którego nikt Ci nie zwróci. a takie mendy w sklepach żerują na takich co odpuszczają walkę o swoje!!! powodzenia!!! 1 Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 26 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 A to 14 dni nie dotyczy rękojmy? nawet jak byłem tam wcześniej, pani poinformowała mnie, że proces reklamacji trwa u nich do 21 dni roboczych. Zastanawiałem się czy to możliwe, ale nie czytałem zasad gwarancji, bo w sumei nawet nie miałem na czym, a na ich stronie nie ma tego uszczegółowionego. Cytuj Link to post Share on other sites
bialyboski 5351 Napisano 26 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 (edytowane) to co jest na ich stronie i w ich regulaminie zazwyczaj ma się nijak do rzeczywistych przepisów prawnych. ustawa jest dokumentem nadrzędnym. maja 14 dni. po 14 bez odpowiedzi - reklamacja jest uznana z automatu. z całym szacunkiem dla tej pani ale albo jest mało bystra albo przebiegła... z resztą tak czy siak możesz się powołać na niezgodność towaru z umową. Edytowane 26 Lutego 2014 przez bialyboski Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 27 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 Rzecznik praw konsumenta stwierdził, że praktycznie nie mogę nic zrobić. Powiedział, że sklep ma tak jak pisał użytkownik wcześniej - 14 dni na realizację gwarancji na podstawie paragonu, ale żeby była ona automatycznie przyjęta po tym okresie musiałbym wystosować do sklepu odpowiednie pismo. A tego nie zrobiłem. Pani w sklepie w sumei sama poinformowała mnie o 21 dniach roboczych na czas realizacji reklamacji, 4 dni po minięciu dwóch tygodni, więc wprowadziła mnie w błąd. Pan rzecznik stwierdził jednak, że musiałbym mieć dowody na to, więc i tak nic nie mogę. Innym sposobem ma być opinia rzeczoznawcy. Zadzwoniłem do takiego bo uznałem, że a nóż za taką błahą sprawę nie weźmie dużych pieniędzy. 30 minut słuchałem monologu na temat polityki marketów, ich serwisów wypełnionych jedynie kontaktami do kancelarii prawnych i tego, że powinienem pozwać prezydenta miasta za doprowadzenie do takiego stanu, po czym jak zapytałem o koszt opinii zapytał się ile kosztowały słuchawki... Powiedziałem, że 50zł, a ten odpowiedział "niech pan sobie pomnoży 2 razy". Wtedy stwierdziłem ,że muszę kończyć... Ponoć jeszcze mogę sie zgłosić do wojewódzkiego inspektoratu inspekcji handlowej do rzeczoznawcy - dzwoniłem do takiego od spraw elektroniki na moim terenie, ale nie odbiera. Już nie wiem co mogę zrobić więcej. Pozostało mi odebrać słuchawki i wystosować pismo do serwisu chyba... Cytuj Link to post Share on other sites
bialyboski 5351 Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 masz jakiś dowód lub potwierdzenie odbioru ze strony sklepu lub serwisu? chodzi mi, czy dali Ci jakiś papier jak oddałeś im sprzęt? niech Ci oni udowodnią, że Cię poinformowali (listownie lub tel.) o przebiegu reklamacji w ciągu 14 dni. jeżeli nie żądaj nowego sprzętu na piśmie (powołując się na te 14 dni właśnie). wyślij takie pismo i zaznacz w nim, że są 2 egzemplarze. rugi wyślij o Federacji Konsumentów, prosząc ich jednocześnie o mediację w Twojej sprawie. zgłoś na prokuraturze (nawet poprzez ich stronę www lub mailowo) zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa (w sumie bardziej chyba wykroczenia bo poniżej 400pln o ile dobrze pamiętam). !!!WSZYSTKO miej na piśmie. dupochron misi być!!! Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 27 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 Może bez przeginania? Zgłaszać do prokuratury? Nie stać mnie na koszty postępowania. Mam dokument z datą o przyjęciu reklamacji. Jednakże wg rzecznika to ja po 14 dniach powinienem był wystosować pismo Cytuj Link to post Share on other sites
bialyboski 5351 Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 no to właśnie teraz je wystosujesz. nie ma z tym żadnego problemu. jest przecież już po 14 dniach. trust me man!!! jestem na bieżąco z tymi sprawami. z dużymi i małymi sklepami. wszystkich obowiązuje prawo. WSZYSTKICH. a kosztów postepowania???? nic stary nie płacisz. Ty tylko zgłaszasz to na prokuraturę. oni się tym zajmują. badają temat (co już zwykle skutkuje szybciutka reakcją sklepu i decydują czy zgłaszać sprawę do sądu. sprawa jest z urzędu. ale najważniejsze, że masz dokumet z przyjęcia do reklamacji. a jeszcze ważniejsze, że nie ma żadnego dokumentu napisanego przez sklep w ciągu 14 dni od daty oddania słuchawek. w myśl prawa sytuacja jest po Twojej stronie. prokurator i Federacja Konsumentów Ci tylko pomoże dochodzić swoich praw. pamiętaj, że to Ty ich utrzymujesz. płacisz podatki. prokurator jest dla Ciebie a nie Ty dla niego!!! korzystaj ze swoich praw. Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 3 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 (edytowane) A mogę spróbować zażądać wymiany na nowy na podstawie niezgodności towaru z umową? Słuchawki otrzymałem z powrotem. A nie minęło jeszcze pół roku od daty ich zakupu. Poza tym reklamacja została realizowana na zasadzie gwarancji, a nie na pdst. ustawy, co niby wybrałem (bzdurne to, bo nie znalem możliwości gwarancji, a oni w tym momencie podsunęli mi taką czyli niejako wybrali za mnie, czego nie powinni robić). Edytowane 3 Marca 2014 przez MoonWalk Cytuj Link to post Share on other sites
bialyboski 5351 Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 oczywiście. napisz pismo, że towar niezgodny z umową, i że żądasz wymiany na nowy , wolny od wad. Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 3 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 (edytowane) Hmmm. Pisać pismo? Będzie miało jakiś sens zanieść je osobiście czy moze po prostu podejść i to załatwić ustnie przy świadku? Bo jak mi dadzą odpowiedź po terminie pół roku (który mija na końcu tego tygodnia) to już nie będę miał takiej możliwości. I co jeżeli mi odmówią po raz kolejny? Edytowane 3 Marca 2014 przez MoonWalk Cytuj Link to post Share on other sites
bialyboski 5351 Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 prokuratura... a pismo i sluchawki wyslac za potwierdzeniem doreczenia 1 Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 3 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Jak na razie sporządziłem 2 pisma - jedno z reklamacją na podstawie niezgodności towaru z umową oraz odwołanie do decyzji odmowy. Jutro wręczę reklamację i być moze odwołanie jako załacznik ,chociaż to też chciałem skierować do serwisu (w sumie nie wiem czy to ma sens, przecież oni mi kasy nie oddadzą bo nie u nich kupowałem towar, a tego przecież nie da się naprawić... ni chyba, że na zasadzie serwisu Philipsa to firma wymieni mi towar). Zobaczymy Cytuj Link to post Share on other sites
bialyboski 5351 Napisano 4 Marca 2014 Udostępnij Napisano 4 Marca 2014 powodzenia w doprowadzenia tematu do końca i gratuluje zaciętości!!! nie ma co złodziejom odpuszczać... Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 4 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2014 (edytowane) Zaniesione, załatwione, podpisane. Zostało czekać na decyzję sklepu (Pani przyjęła moje pismo w dwóch egzemplarzach, dała mi tylko do podpisania potwierdzenie złożenia reklamacji ). Swoją drogą mimo wszystkiego zachowują się okej w kontaktach z klientem, pomijając wydawane przez nich decyzje Edytowane 4 Marca 2014 przez MoonWalk 1 Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 14 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 Witam Postęp w sprawie jest taki, że po wysłaniu odwołania do decyzji reklamacyjnej do serwisu Philipsa ten zdecydował się naprawić słuchawki w ramach gwarancji. Nie wiem jak to zrobią, ale to już nie mój problem. Po prostu dostarczę im towar i mam nadzieję, że wszystko będzie w porządku tym razem. Słuchawki musze jednak najpierw odebrać z saturna lub donieść tam pismo przesane mi z serwisu. Cytuj Link to post Share on other sites
-Tommy- 5033 Napisano 14 Marca 2014 Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 sklep MA OBOWIĄZEK rozpatrzyć reklamację w 2 TYGODNIE. jeżeli w przeciągu dwóch tyg. nic się nie odezwali, na temat Twoich słuchawek, a dopiero po trzech poinformowali Cię, iż tejże gwarancji nie uznają - jesteś w dobrej sytuacji. True Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 17 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 Trzeba po uplynieciu terminu wyslac pismo, bez tego termin nie obowiązuje. Poza tym ro dotyczy tylko reklamacji z tytułu ustawy. Chciałem poinformować, że firma Satur również rozpatrzyła moją kolejną reklamacje pozytywnie. Teraz nie wiem czy oddac do naprawy philipsa czy od razu eymienic w saturnie. w sumie serwisowi juz odpisalem ze skorzystam z ich uslugi, ale saturn jest szybszy m rozwiązaniem xd Cytuj Link to post Share on other sites
bialyboski 5351 Napisano 17 Marca 2014 Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 jak masz okazję zakończyć to bez czekania - saturn. grunt, żebyś Ty był ostatecznie zadowolony... zresztą pamiętaj, że w świetle prawa oni już tą reklamację uznali poprzez nieustosunkowanie się do niej w ciągu pierwszych dwóch tygodni... 2 Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 17 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 Nie, zastanawiałem sie po prostu czy robić to w saturnie, gdyż w przyszłości znowu mogliby robić problemy... Ale wymieniłem w Saturnie, żeby w końcu po półtorej miesiąca mieć te słuchawki. Najwyżej za pół roku znowu będę miał rollercoaster. Dzięki wszystkim 1 Cytuj Link to post Share on other sites
stalkerpl 129 Napisano 19 Marca 2014 Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 nie można zgłaszać reklamacji i jednocześnie powoływać się na niezgodność towaru z umową, wybieramy jedna albo druga drogę Cytuj Link to post Share on other sites
kista69 0 Napisano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2016 Kolejna odmowa reklamacji słuchawek sklep SATURN Witam dokonałem zakupu słuchawek dousznych JBL.E25,bt za kwotę 260zł .z racji tego że są to słuchawki bez przewodowe zgodnie z zaleceniem producenta włączyłem je do ładowanie w domu ,po naładowaniu okazało się że jakość dźwięku jest fatalna wróciłem do sklepu z prośbą o wymianę na inny model o lepszej charakterystyce z moją ewentualną dopłata .W punkcie obsługi klijenta powiedziano mi że nie ma możliwość wymiany ani nawet zwrotu tego towaru ! Dodam że przed zakupem nie było żadnej informacji że ten towar nie podlega wymianie ani obsługa stoiska nie informowała .Jednak dla pewności zapytałem przy kasie o ewentualnym zwrocie gdzie poinformowano mnie ze mam na to 30 dni . Pewnie czeka mnie kolejna walka z wiatrakami dlatego chciałem ostrzec kolegów przed takimi zakupami. Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3908 Napisano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2016 Wymiana na inny model,to nie jest reklamacja. A jakbyś majtki zaniósł do sklepu i powiedział ,że cię w du**ę piją to myślisz żeby ci wymienili...? 1 Cytuj Link to post Share on other sites
kista69 0 Napisano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 A jeżeli dany towar nie spełnił moich oczekiwań pod względem jakości dźwięku to znaczy że nie mam szans na wymianę .tak jak wcześniej pisałem nie było możliwosci sprawdzenia go .... Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3908 Napisano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 Jeśli są sprawne (niestety tak grają) to nie masz takiej możliwości. Jest to rzecz jednak "osobista" (wkładasz do swojego ucha).Może wypowie się ktoś,kto miał taki przypadek. Wydaje mi się jednak,że wszystko zależy od sprzedawcy ale on też ma przepisy... Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.