Skocz do zawartości

[MULTI] Kingdom Come: Deliverance - seria


Czy warto zagrać/kupić (opinie graczy)?  

16 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy warto zagrać/kupić (opinie graczy)?

    • trzeba zagrać, tytuł zasługujący na miano gry roku
    • solidna pozycja, zapewnia świetną zabawę na długie godziny, posiada minimalne błędy
    • ciekawa pozycja ale sporo jej jeszcze brakuje do ideału
    • można zagrać ale niekoniecznie, pozycja skierowana głównie do fanów gatunku/klimatu
    • zdecydowanie nie, gra nie miała prawa wyjść
      0


Recommended Posts

 

 

(...) nie bardzo chce mi się wracać do grania, bo wcześniejszy zapis mam troszkę stary. Czas odpocząć chyba.
 

 

Miałem ostatnio kilka pracowitych dni które uniemożliwiały granie i jakoś też mi się nie chce do tej gry wracać. Chyba jednak jeszcze trochę magnesu jej brakuje ;) Może za rok jak ją dopieszczą będzie okazja sobie odświeżyć na przyzwoitym poziomie.

Link to post
Share on other sites

 

 

Mam podobnie, na chwile obecną - półeczka. 
 

 

O dziwo z wiedźminem 3 miałem tak samo. Jak mi obowiązki uniemożliwiły granie przez kilka dni i straciłem wątek (na szczęście dopiero na etapie krwawego barona tj przed pierwszą wizytą w Novigradzie) to powędrował na półkę. Dopiero po 2 latach wróciłem do niego i ubawiłem się nieźle już ze wszystkimi dodatkami. Mam nadzieję, że tutaj będzie podobnie.

Link to post
Share on other sites

Wczoraj ukończyłem grę, zajęło mi to ~ 150H a i tak nie robiłem wszystkich mniejszych pobocznych zadań (przynieś mięso...)

Myślę, że gdyby gra od początku działała tak, jak działa po łacie 1.3, to robiłbym wszystko jak leci, włącznie z bardzo małymi zadaniami, ale zanim doczekałem się łaty, byłem już za daleko i tego typu czynności nic mi już nie dawały.

 

Jeśli w przyszłości zostaną do gry dodane jakieś dodatkowe zadania, to zapewne z miłą chęcią zagram jeszcze raz.

 

Edytowałem mój głos w ankiecie, gra po łacie 1.3 znalazła się oczko wyżej :)

 

Kawał świetnej przygody, aż trochę szkoda, że się skończyła :(

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

 

E// Jakiegoś specjalnego szału to nie ma, bardziej zaciekawił mnie darmowy dlc co do hd audio. Jest lepiej, zwłaszcza w dialogach :)

Edytowane przez Szarik
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Dzisiaj pograłem pierwsze parę godzin. Fabularnie zapowiada się bardzo ciekawie. PIERDYLIARD bugów ( grałem na 1.4 ) mechanika walki trudna choć po jakimś czasie robiąca sens. Graficznie meh do momentu aż polazłem polować z szlachcicem. Jak rano wlazłem do lasu to minęło parę sekund aż mogłem z siebie coś wydusić. Po prostu  OPAD SZCZENY.  Nigdy w życiu nie widziałem tak pięknego wirtualnego lasu. No po prostu miazga. Nie chcę wiedzieć jak by to wyglądało z  Perfect Reshade i ENB....

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

Łatka 1.4.3 dostępna ( 4,5GB steam)

 

 

Fixed issues:

 
*Cutscene after completion of "Questions and Answers" quest now triggers properly.
*Game no longer crashes after interrogating the captive in "Questions and Answers"
*Rattay armorer should no longer get stuck in infinite sleep behaviour.
*Player with an equipped bow can now be dehorsed by enemies.
*Player can no longer lock on a non-existing opponent.
*Fixed instant game over bug in Baptism of Fire quest.
*Crashes after timeskip/fast travel should no longer occur.
*Game no longer crashes after "The Sport of Kings" quest.
*Crash after walking into Straw's house during the "Pestilence" quest is fixed.
*Crash after finishing the "Pestilence" quest is fixed.
*Very rare crash after loading a game is fixed.
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
  • 4 tygodnie później...

KCD jednak otrzyma DLC. Kilka darmowych dla wszystkich, część będzie darmowa tylko dla osób wspierających grę na Kickstarterze a pozostałe płatne. 

 

http://img6.gram.pl/20180523150403.jpg

 

Ciekawe bo najpierw twierdzili że dodatków nie będzie...

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

Patch 1.5 dostępny na steamie (7,8GB), więcej poniżej:

New features: 
 

Henry can now wash away his sins by buying indulgences in churches.

 

Physically simulated women's clothing added.

 

We scattered 16 new lore books around the world.

 

Any forgotten or despawned quest items will now be moved to the gravedigger's chest and the player will be notified via new quest"Lost and Found".

 

Fixed issues: 
 

Guards no longer drop halberds. All previously dropped halberds 

deleted. This should fix many performance and camera twitching 

issues.

 

Several bugs that caused abnormal CPU usage fixed. This should 

improve performance for many players.

 

Optimized lighting in battles should give the player few more FPS.

 

Several crashes at the beginning of the first two quests fixed.

 

Any remaining issues with going through doors should be fixed.

 

Slow loading of detailed textures after long game sessions fixed.

 

Archery tournament no longer causes inability to save.

 

Infinite fader in archery tournament will no longer appear.

 

Three more activities now have initial map markers.

 

The game now autosaves on completion of most of the quests.

 

The game now consistently autosaves before critical story events.

 

Several helmet shadows added. Should fix any odd shadows of 

player

 

Many endless faders after dialogues fixed.

 

NPCs now can swap weapons from melee to ranged faster.

 

NPCs now reacts to player aiming at them with a bow and will try to 

get to him faster, instead of only reacting to being shot at as 

previously.

 

NPCs being aimed at or shot at will no longer approach the player in 

a straight line.

 

A bug that prevented the player from talking to Father Godwin in 

Mysterious Ways fixed.

 

Corrupted autosave at the start of "Homecoming" quest fixed.

 

It is no longer possible to stealth-kill NPCs in narrow spaces without 

playing the animation.

 

Cages in the quest "A Bird in the Hand..." should no longer disappear. 

Any players with the quest in progress will have the quest reset.

 

Master Karel now correctly goes to play dice in the evenings. So the 

player can win all his money in "Rocketeer" quest.

 

Executioner Hermann no longer keeps beating the player 

unconscious when he is angry.

 

Tutorial for axe and mace master strikes fixed.

 

Miller Peshek can no longer get stuck in lockpicking tutorial.

 

It is no longer possible to lockpick Peshek's tutorial trunk before 

starting the tutorial, which was causing the tutorial to fail.

 

Novice Antonius should no longer get stuck after saving while he 

investigates the blood.

 

Talking to Antonius before passing out from poison no longer ends in 

infinite fader.

 

When the player is ambushed during fast travel he will be placed 

much closer to the enemies.

 

Parts of Rattay Rathaus are now properly locked.

 

Killing important NPCs during "Sheep in Wolf's Clothing" quest now 

properly fails the quest.

 

Erik now has lower RPG stats and is easier to persuade. This should 

make the achievement/trophy Freud easier to achieve.

 

The player can no longer evade some crimes by being mounted on a 

horse.

 

Knocking out Margaret during "Sheep in Wolf's Clothing" can no longer 

break the quest.

 

Killing the scouts near the mines before "The King's Silver" quest no 

longer causes infinite fader in that quest.

 

Loading the autosave from "The King's Silver" quest will no longer skip 

one of the cutscenes in that quest.

 

Final skirmish in "Robber Baron" quest no longer fails to start.

 

The player no longer has the option to fix the leg of one of the 

wounded if the wounded NPC is dead, which cause the game to 

freeze.

 

It is no longer possible to drop off the horse in "Run!" quest when the 

player skips the cutscene.

 

Encouraging Procopius to have his tooth pulled now works even when 

the player has "Rocketeer" quest started.

 

Objective now properly fails and gives more information in the journal 

in "The House of God" quest when the player doesn't meet Zmola at 

the scaffolding.

 

"Gallows Brothers" quest can now be properly finished even when the 

player steals the money in Talmberg.

 

Hidden places in the monastery where the player could access his 

horse inventory removed.

 

NPCs should no longer sink into terrain on collision in Rattay.

 

It is now always possible to knock on the bathhouse door in the "Next 

to Godliness " quest.

 

Saving the game while carrying a corpse no longer makes NPCs see 

the corpse even after the player drops it.

 

Fritz and Matthew are no longer frightened by corpses during "A Rock 

and a Hard Place" quest.

 

Any successful transaction now slightly raises reputation with traders 

based on the transaction amount - only up to 75 reputation.

 

Ambushers now carry torches at night.

 

The player is now officially allowed to hunt in the forest after being 

named Master Huntsman.

 

The probability of ambush by just one stronger opponent is now much 

higher.

 

It is no longer possible to kill your opponents in "Chumps" minigame 

without triggering crime.

 

There should be more chatter dialogues between NPCs about the 

deeds the player did.

 

And 200 other bugs fixed.

 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
  • 3 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...
  • rafal12322 zmienił tytuł na [MULTI] Kingdom Come: Deliverance - seria

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...