Skocz do zawartości

SSD dla programisty warto ?


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez Nowaj,

Recommended Posts

Witam,

Mam pewien problem, dużo pracuję jako programista, i często zdarza się potrzeba budowania programu. Trwa to przy średniorozbudowanych programach około 40s, a przy bardziej nawet do 2 minut. 

Jest to bardzo uciążliwe. Czy kupno dysku SSD coś zmieni ? (120-128gb (tylko na system i vs'a 13) transfery na poziomie 500mbs).

Przedstawiam poniżej aktualną konfigurację:

 

Windows 7 Professional x64

Płyta główna ASRock 970 

Procesor AMD Phenom II X4 Quad Core 965 Black Edition 3.4GHz

Zasilacz Fortron ATX HEXA 500W 120 mm

Karta graficzna XFX Radeon HD7750 Core Edition 1GB DDR5

Pamięć Good Ram DDR3 4096MB PC1333

Dysk Western Digital Caviar Blue, 3.5'', 500GB, SATA III, 7200RPM x2 złączone w raid0.

 

Czy dołożenie dysku SSD na dysk systemowy, i przesiadka na windows 8.1 poprawi komfort pracy ? 

Czy ewentualnie podmienić jakiś inny podzespół ? Oczywiscie wszelkie projekty na których bym pracował również by były przechowywane na dysku SSD.

 

Oprogramowanie i system operacyjny jest oryginalny więc  nie może być zmulone z racji piractwa lub czegoś podobnego.

Edytowane przez Hipochondryk
Link to post
Share on other sites

SSD bardzo poprawi komfort pracy, nie byłem przekonany do SSD zanim nie złożyłem dla znajomego kompa w którym był SSD pod system. Byłem mega zaskoczony jak to wszystko śmiga na tym dysku. Kolosalna różnica.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Kolega nie pyta czy system będzie działał tylko czy kompilacja programów będzie przebiegała szybciej...

Więc tak, czy przy budowaniu programu korzysta on z masy różnych bibliotek czy pracuje w obrębie jakby samego VSa i twoich składni ?

Chociaż w sumie, zamiast kupować od razu SSD może zobaczysz jak to będzie działało jak dasz Ramdysk ? Jeśli czasy nie ulegną zmianie to czy warto dać 500zł za dysk który da ci Tylko i wyłącznie szybszy czas pracy systemu ?

Link to post