Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam, proszę o pomoc bo w kwestiach audio jestem mocno zielony. Postaram opisać problem zwięźle i zrozumiale lecz proszę o wyrozumiałość :).

 

Konfiguracja:

Mobo: AsRock P55m Pro - korzystam ze zintegrowanej karty dźwiękowej

Dźwięk na słuchawkach/wbudowanych głośnikach monitora (z tym jest problem).

 

Problem nie pojawił się nagle, mam z nim do czynienia już długi czas, po prostu teraz zaczął mi szczególnie doskwierać.

 

Podczas gry np. w Simcity czy Battlefielda (generalnie w większości jak, nie w każdej grze) gdy dźwięk puszczony jest przez głośniki (monitor) i głośność jest powyżej ~ 20/100 zaczyna być słyszalny szum/elektroniczne zakłócenia, i wraz z podgłaszaniem monitora efekt ten jest coraz to głośniejszy, aż przy 60/100 słychać bardziej te zakłócenia niż grę.

 

Efekt ten jest o wiele gorszy (szybciej występuje) gdy np. w mikserze Windows ściszę grę do powiedzmy 50 %, to szumy już słychać mocno przy 15/100.

 

Na tym etapie problemem może być bardzo wiele rzeczy, więc postarałem się na własną rękę "podiagnozować", posprawdzać różne konfiguracje. 

 

- gdy dźwięk puszczony jest przez słuchawki, nie ma żadnych problemów z jakością dźwięku

- problemem nie są głośniki monitora (monitor z tunerem tv) ponieważ dźwięk jest czysty nawet na 90/100 gdy puści się telewizję

- problem nie występuje - lub jest ledwo słyszalny gdy np puszczę piosenkę na YouTube nawet przy 70/100

- lekkie szumy słychać gdy głośność jest na 70/100> i nic nie jest na komputerze odtwarzane

- problemem nie jest gniazdo w komputerze (zamieniałem przód/tył)

 

Chciałem jeszcze przetestować kabel ale nie miałem zamiennika (poza tym na kablu przy obu końcach są zgrubienia, 'wujek' mówił że to filtry :D). 

 

Najbardziej mnie dziwi to że problemów nie ma z odtwarzaniem dźwięków na YouTubie, czy Allplayer lecz właśnie z grami.

 

Błagam o pomoc

z poważaniem

ucho lewe i prawe  :/

 

 

 

 


,,,

Link to post
Share on other sites