Skocz do zawartości

kupić w salonie czy sklepie internetowym?


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez drachenfeles,

Recommended Posts

Witam,

 

nie mam dużego doświadczenia w zakupach sprzętu i chciałbym wiedzieć jak lepiej kupić monitor.

Waham się czy lepiej:

- wybrać się do salonu (np. euro, komputronik, proline) gdzie przed zakupem obejrzę, podłączę monitor i sprawdzę np podświetlenie, pixele.

- kupić online. Mam wtedy chyba możliwość odesłania przez kilka dni (jakaś ustawa) jeśli np znajdę martwe pixele albo coś podobnego.

 

 

co o tym myślicie?

 

 

Link to post
Share on other sites

Jeśli nie jesteś zdecydowany na konkretny model to wybierz się do jakiegoś Saturna, czy innego Euro, gdzie spokojnie sobie porównasz, a później zamów w sklepie internetowym, bo różnice w cenach bywają dość spore.

Link to post
Share on other sites
  • Rozwiązanie

obie opcje mają wady i zalety 

  • kupując w salonie unikasz ewidentnego bubla, podłączasz sobie jakiś soft i masz przed oczyma, jak coś jest nie tak prosisz o inną sztukę, czego nie unikasz to ewentualnego problemu później, który może wystąpić po tzw "wygrzaniu" monitora, jak np martwy piksel itp prawdopodobieństwo jest niskie, ale jest
  • kupując przez sieć możesz odsyłać na swój koszt bez podania przyczyny, odbierać kasę i ponownie próbować, operację możesz powtarzać w zasadzie w nieskończoność, masz na to 10 dni więc spokojnie możesz go wygrzać 100 godzin pracy i w zasadzie masz pewność, że jak jest ok to będzie ok
Link to post
Share on other sites

ja tak odesłałem telefon komórkowy wraz z podpisaną umową na dwa lata, bo podpisałem ją zdalnie (potem dopiero wyszło, że próbowali mnie nabić w butelkę więc mają ten szajs z powrotem)

załączyłem tylko pismo, że odstępuję od tej i tej umowy na podstawie przepisu bla bla bla nie pamiętam formułki, znajdziesz na sieci i tyle, nawet nie "plumknęli" a był tel rozpakowany, używany itd

Link to post
Share on other sites

Wszystko zależy od tego co to za sklep. Jeśli to jeden z bardziej znanych(morele, agito, komputronik, esc, proline itp. itd.), z kilkoma oddziałami a nie jakiś lokalny sklepik który dorabia sobie sprzedając przez neta to nie będzie problemów.

 

Miałem doświadczenie z odstąpieniem od umowy z "dużymi" sklepami i nigdy nie miałem problemów, a kasę zwracali najczęściej do tygodnia - nigdy nie przekroczono ustawowego terminu 14 dni. 

 

Z małym sklepem też miałem "do czynienia" i tutaj się zawiodłem, bo sklep grał na zwłokę, dopiero gdy zawitała do gościa policja to oddał kasę(po 2 miesiącach zwłoki) z odsetkami.

 

 

Pamiętaj że wadą tego rozwiązania zawsze będą koszty transportu - ich nikt Ci nie zwróci.

 

 

Na marginesie też dodam, żebyś nawet nie spoglądał na oferty kurtmedia.pl - mają tam niskie ceny, ale często nie mają towaru(pomimo rzekomej dostępności) i wszystko może się przedłużać.

Edytowane przez gregotsw
Link to post
Share on other sites

Jest warunek - sprzęt nie może nosić śladów użytkowania(ewentualnie może zostać zerwane opakowanie i folie - w ramach "zwykłego zarządu"). 

 

Link - poradnik konsumenta - umowy na odległość.

 

 

Jeśli wszystko było zgodne z ustawą to taki zwrócony sprzęt sklep może sprzedać ponownie i zazwyczaj tak właśnie robi. 

Edytowane przez gregotsw
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...