orfeusz 0 Napisano 15 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 Witam, nie mam dużego doświadczenia w zakupach sprzętu i chciałbym wiedzieć jak lepiej kupić monitor. Waham się czy lepiej: - wybrać się do salonu (np. euro, komputronik, proline) gdzie przed zakupem obejrzę, podłączę monitor i sprawdzę np podświetlenie, pixele. - kupić online. Mam wtedy chyba możliwość odesłania przez kilka dni (jakaś ustawa) jeśli np znajdę martwe pixele albo coś podobnego. co o tym myślicie? Cytuj Link to post Share on other sites
Nowaj 61941 Napisano 15 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 Jeśli nie jesteś zdecydowany na konkretny model to wybierz się do jakiegoś Saturna, czy innego Euro, gdzie spokojnie sobie porównasz, a później zamów w sklepie internetowym, bo różnice w cenach bywają dość spore. Cytuj Link to post Share on other sites
Rozwiązanie drachenfeles 5499 Napisano 15 Listopada 2013 Rozwiązanie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 obie opcje mają wady i zalety kupując w salonie unikasz ewidentnego bubla, podłączasz sobie jakiś soft i masz przed oczyma, jak coś jest nie tak prosisz o inną sztukę, czego nie unikasz to ewentualnego problemu później, który może wystąpić po tzw "wygrzaniu" monitora, jak np martwy piksel itp prawdopodobieństwo jest niskie, ale jest kupując przez sieć możesz odsyłać na swój koszt bez podania przyczyny, odbierać kasę i ponownie próbować, operację możesz powtarzać w zasadzie w nieskończoność, masz na to 10 dni więc spokojnie możesz go wygrzać 100 godzin pracy i w zasadzie masz pewność, że jak jest ok to będzie ok Cytuj Link to post Share on other sites
Misio-Jedi 18 Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 Tylko czy ktoś z was ma doświadczenie z tym odsyłaniem sprzętu w ciągu 10 dni ? Bo w teorii to brzmi nieźle, ale boję się jak wygląda w praktyce. Jak znam życie to pewnie utrudniają jak mogą. Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 ja tak odesłałem telefon komórkowy wraz z podpisaną umową na dwa lata, bo podpisałem ją zdalnie (potem dopiero wyszło, że próbowali mnie nabić w butelkę więc mają ten szajs z powrotem) załączyłem tylko pismo, że odstępuję od tej i tej umowy na podstawie przepisu bla bla bla nie pamiętam formułki, znajdziesz na sieci i tyle, nawet nie "plumknęli" a był tel rozpakowany, używany itd Cytuj Link to post Share on other sites
Misio-Jedi 18 Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 Fajnie by było gdyby jeszcze parę osób się wypowiedziało, bo wyobraźnia mówi mi że różnie może z tym być. Cytuj Link to post Share on other sites
gregotsw 791 Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 (edytowane) Wszystko zależy od tego co to za sklep. Jeśli to jeden z bardziej znanych(morele, agito, komputronik, esc, proline itp. itd.), z kilkoma oddziałami a nie jakiś lokalny sklepik który dorabia sobie sprzedając przez neta to nie będzie problemów. Miałem doświadczenie z odstąpieniem od umowy z "dużymi" sklepami i nigdy nie miałem problemów, a kasę zwracali najczęściej do tygodnia - nigdy nie przekroczono ustawowego terminu 14 dni. Z małym sklepem też miałem "do czynienia" i tutaj się zawiodłem, bo sklep grał na zwłokę, dopiero gdy zawitała do gościa policja to oddał kasę(po 2 miesiącach zwłoki) z odsetkami. Pamiętaj że wadą tego rozwiązania zawsze będą koszty transportu - ich nikt Ci nie zwróci. Na marginesie też dodam, żebyś nawet nie spoglądał na oferty kurtmedia.pl - mają tam niskie ceny, ale często nie mają towaru(pomimo rzekomej dostępności) i wszystko może się przedłużać. Edytowane 20 Listopada 2013 przez gregotsw Cytuj Link to post Share on other sites
Misio-Jedi 18 Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 Zastanawia mnie co oni potem robią z tym odesłanym sprzętem ? Cytuj Link to post Share on other sites
gregotsw 791 Napisano 20 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2013 (edytowane) Jest warunek - sprzęt nie może nosić śladów użytkowania(ewentualnie może zostać zerwane opakowanie i folie - w ramach "zwykłego zarządu"). Link - poradnik konsumenta - umowy na odległość. Jeśli wszystko było zgodne z ustawą to taki zwrócony sprzęt sklep może sprzedać ponownie i zazwyczaj tak właśnie robi. Edytowane 20 Listopada 2013 przez gregotsw Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.