Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

kupić w salonie czy sklepie internetowym?

salon sklep internetowy gdzie kupić

Najlepsza odpowiedź drachenfeles, 15 listopad 2013 - 20:42

obie opcje mają wady i zalety 

  • kupując w salonie unikasz ewidentnego bubla, podłączasz sobie jakiś soft i masz przed oczyma, jak coś jest nie tak prosisz o inną sztukę, czego nie unikasz to ewentualnego problemu później, który może wystąpić po tzw "wygrzaniu" monitora, jak np martwy piksel itp prawdopodobieństwo jest niskie, ale jest
  • kupując przez sieć możesz odsyłać na swój koszt bez podania przyczyny, odbierać kasę i ponownie próbować, operację możesz powtarzać w zasadzie w nieskończoność, masz na to 10 dni więc spokojnie możesz go wygrzać 100 godzin pracy i w zasadzie masz pewność, że jak jest ok to będzie ok
Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 orfeusz

orfeusz
  • Nowicjusz

  • 16 postów

Napisano 15 listopad 2013 - 20:11

Witam,

 

nie mam dużego doświadczenia w zakupach sprzętu i chciałbym wiedzieć jak lepiej kupić monitor.

Waham się czy lepiej:

- wybrać się do salonu (np. euro, komputronik, proline) gdzie przed zakupem obejrzę, podłączę monitor i sprawdzę np podświetlenie, pixele.

- kupić online. Mam wtedy chyba możliwość odesłania przez kilka dni (jakaś ustawa) jeśli np znajdę martwe pixele albo coś podobnego.

 

 

co o tym myślicie?

 

 


  • 0

#2 Nowaj

Nowaj
  • Nie wstydzę się konsoli.

  • 17858 postów
  • Miejscowość:Bydgoszcz
  • 3DMark 06:Fire Strike - 16k

Napisano 15 listopad 2013 - 20:41

Jeśli nie jesteś zdecydowany na konkretny model to wybierz się do jakiegoś Saturna, czy innego Euro, gdzie spokojnie sobie porównasz, a później zamów w sklepie internetowym, bo różnice w cenach bywają dość spore.


  • 0

i7 6900K / RTX 2060 / 32GB DDR4 3200MHz / Samsung 950PRO 512GB / Phanteks Enthoo Primo Philips BDM4350UC/00 / Corsair K95 RGB / Logitech G900

Playstation 4 Pro / Xbox One S / LG OLED65B7V / Denon AVR-X1300W / Jamo S626

Worklog STAR WARS FireStrike
Moderator globalny / Ekspert działów: Dyski twarde, napędy optyczne i nośniki pamięci, Karty graficzne i Zestawy komputerowe / Pełne zestawienie Ekspertów

 


#3 drachenfeles

drachenfeles
  • Let the Galaxy Burn!

  • 19606 postów
  • Miejscowość:Kraków

Napisano 15 listopad 2013 - 20:42   Najlepsza odpowiedź

obie opcje mają wady i zalety 

  • kupując w salonie unikasz ewidentnego bubla, podłączasz sobie jakiś soft i masz przed oczyma, jak coś jest nie tak prosisz o inną sztukę, czego nie unikasz to ewentualnego problemu później, który może wystąpić po tzw "wygrzaniu" monitora, jak np martwy piksel itp prawdopodobieństwo jest niskie, ale jest
  • kupując przez sieć możesz odsyłać na swój koszt bez podania przyczyny, odbierać kasę i ponownie próbować, operację możesz powtarzać w zasadzie w nieskończoność, masz na to 10 dni więc spokojnie możesz go wygrzać 100 godzin pracy i w zasadzie masz pewność, że jak jest ok to będzie ok

  • 0

#4 Misio-Jedi

Misio-Jedi
  • Gaduła

  • 263 postów

Napisano 20 listopad 2013 - 11:32

Tylko czy ktoś z was ma doświadczenie z tym odsyłaniem sprzętu w ciągu 10 dni ?

Bo w teorii to brzmi nieźle, ale boję się jak wygląda w praktyce.

 

Jak znam życie to pewnie utrudniają jak mogą. 


  • 0

WWW.CZOLGOWNIA.PL

CZOŁGI TO PIĘKNE MASZYNY :D 

#5 drachenfeles

drachenfeles
  • Let the Galaxy Burn!

  • 19606 postów
  • Miejscowość:Kraków

Napisano 20 listopad 2013 - 11:41

ja tak odesłałem telefon komórkowy wraz z podpisaną umową na dwa lata, bo podpisałem ją zdalnie (potem dopiero wyszło, że próbowali mnie nabić w butelkę więc mają ten szajs z powrotem)

załączyłem tylko pismo, że odstępuję od tej i tej umowy na podstawie przepisu bla bla bla nie pamiętam formułki, znajdziesz na sieci i tyle, nawet nie "plumknęli" a był tel rozpakowany, używany itd


  • 0

#6 Misio-Jedi

Misio-Jedi
  • Gaduła

  • 263 postów

Napisano 20 listopad 2013 - 11:49

Fajnie by było gdyby jeszcze parę osób się wypowiedziało, bo wyobraźnia mówi mi że różnie może z tym być.


  • 0

WWW.CZOLGOWNIA.PL

CZOŁGI TO PIĘKNE MASZYNY :D 

#7 gregotsw

gregotsw
  • The one who knocks

  • 1856 postów

Napisano 20 listopad 2013 - 12:43

Wszystko zależy od tego co to za sklep. Jeśli to jeden z bardziej znanych(morele, agito, komputronik, esc, proline itp. itd.), z kilkoma oddziałami a nie jakiś lokalny sklepik który dorabia sobie sprzedając przez neta to nie będzie problemów.

 

Miałem doświadczenie z odstąpieniem od umowy z "dużymi" sklepami i nigdy nie miałem problemów, a kasę zwracali najczęściej do tygodnia - nigdy nie przekroczono ustawowego terminu 14 dni. 

 

Z małym sklepem też miałem "do czynienia" i tutaj się zawiodłem, bo sklep grał na zwłokę, dopiero gdy zawitała do gościa policja to oddał kasę(po 2 miesiącach zwłoki) z odsetkami.

 

 

Pamiętaj że wadą tego rozwiązania zawsze będą koszty transportu - ich nikt Ci nie zwróci.

 

 

Na marginesie też dodam, żebyś nawet nie spoglądał na oferty kurtmedia.pl - mają tam niskie ceny, ale często nie mają towaru(pomimo rzekomej dostępności) i wszystko może się przedłużać.


Użytkownik gregotsw edytował ten post 20 listopad 2013 - 12:44

  • 0

#8 Misio-Jedi

Misio-Jedi
  • Gaduła

  • 263 postów

Napisano 20 listopad 2013 - 12:46

Zastanawia mnie co oni potem robią z tym odesłanym sprzętem ?


  • 0

WWW.CZOLGOWNIA.PL

CZOŁGI TO PIĘKNE MASZYNY :D 

#9 gregotsw

gregotsw
  • The one who knocks

  • 1856 postów

Napisano 20 listopad 2013 - 13:00

Jest warunek - sprzęt nie może nosić śladów użytkowania(ewentualnie może zostać zerwane opakowanie i folie - w ramach "zwykłego zarządu"). 

 

Link - poradnik konsumenta - umowy na odległość.

 

 

Jeśli wszystko było zgodne z ustawą to taki zwrócony sprzęt sklep może sprzedać ponownie i zazwyczaj tak właśnie robi. 


Użytkownik gregotsw edytował ten post 20 listopad 2013 - 13:01

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: salon, sklep internetowy, gdzie kupić

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych