Skocz do zawartości

budowa WC na bazie części samochodowych


Recommended Posts

Witam

 

ulepszam kompa i przy okazji chciałbym zrealizować projekt który od pewnego czasu chodzi mi po głowie :)

planuje zbudować sobie zestaw chłodzenia wodą na bazie  części które kupiłem na złomie samochodowym. 

 

Nagrzewnica- 

silniczek spryskiwaczy Ford

pojemnik na płyn chłodniczy  

całośc 50zł

 

Galeria

 

bloku wodnego jeszcze nie zakupiłem, chciałbym na początek jedynie CPU tym chłodzić,

zastanawiam się też nad zakupem pompki zintegrowanej z pojemnikiem Alphacool Eheim 600 Station II 12V bo jednak silniczek od Forda trochę głośny:]  i zbiornik duży także nie wiem czy jakoś w miarę sensownie uda mi się to rozplanować i wyciszyć.

 

Link do aukcji

 

obudowia Aerocool  X-strike Red, planuje dospawać  konstrukcje do umieszczenia chłodnicy nad obudową lub z tyłu, całość ma być w czerwono czarnych barwach, na chłodnicy wiatrak 20cm węże czerwone .

 

foto wnętrza obudowy

 

Wszystko ma chodzić na 

cpu: Xeon 5540

mobo: Foxconn Blood Rage GTI

 

może ktoś ma jakieś konstruktywne rady  :)

 

 


poprawiony link do części

Link to post
Share on other sites

Fajny pomysl, tez mi chodzil po glowie. Ale z uwagi na to ze przy samochodach pracuje juz z 15 lat to powiem Ci ze nie ma to sensu. Bo nie bedzie taniej niz kupic gotowy zestaw, a jesli nawet troche taniej to bedzie to wygladalo ...brzydko. Nie polecal bym uzywania jako chlodnicy nagrzewnicy ze zlomowiska ze wzgledu na wewnetrzna korozje i osady ktore sie w niej napewno znajduja. I mozesz to plukac ile chcesz i tak zawsze cos zostanie. Popatrz na ten zbiorniczek od golfa co masz na zdjeciu , to samo bedzie w chlodnicy plus korozja aluminium . Nowe czesci ok, ale za to mozna kupic dedykowane czesci do komputerowego chlodzenia. Ten syf zatka blok wodny. W samochodzie takie drobiny zanieczyszczen to nie problem ze wzgledu na wymiary kanalow chlodzacych (nawet tych najmniejszych) plus cicnienie ukladu i temperatura trzyma wszystko w ruchu . Silniczek spryskiwaczy nie wytrzyma zbyt dlugo jako pompka do systemu. Nie jest zaprojektowany do dlugotrwalej pracy, poprostu sie zepsuje.To bardzo delikatna i tania pompka do okazjonalnego krotkotrwalego uszywania. 

Edytowane przez keczu
Link to post
Share on other sites

całość jednak tak tanio nie wyszła jak myślałem :] z tanich części z auta to zostawiam tylko chłodnice 

 

na dzisiaj to tak wygląda...

 

zmieniam płytę prawdopodobnie na ASUS Rampage III Gene 

 

-chłodnice planuje solidnie przeczyścić i maznąć sprayem delikatnie, trochę straci na efektywności ale bedzie ok myśle

muszę tylko zredukować jakoś z niej wyjścia na wężą 10mm

-podepnę też na niej wiatrak 20cm Aerocool i jakiegoś grila muszę wykombinować 

-co do pompki to kupiłem tą Alphacool Eheim 600 Station II 12V

- blok cpu SWIFTECH APOGEE

-zakupiłem też przy okazji blok MNP GPU Prison V3 + radiatory przyda się na przyszłość jak zmienię Gpu

-czekam na węże PrimoChill PrimoFlex Advanced LRT 16/10 mm czerwone

Link to post
Share on other sites

Nie wiem jaką chłodnicę masz od samochodu ale zrobienie przejściówki nie będzie łatwe choć jeśli masz narzynki to powinieneś dać sobie radę aby zrobić 1/4" na wejściu i wyjściu.

 

Domyślam się że chłodnica jest używana a w takim przypadku na jej dnie jest mnóstwo śmieci które dla układu chłodzenia auta nie są niebezpieczne ale dla LC będą zabójcze. Chyba najlepszą metodą będzie poddanie chłodnicy elektrolizie (w sieci jest parę ciekawych filmików know how). Czyszczenie za pomocą kerchera czy innych płynów nie jest zbyt udane a elektroliza usunie wszelkie śmieci (jak tak odnowiłem 30 letni bak w jednym aucie). Po elektrolizie podłączasz wąż ogrodowy i z maksymalnym ciśnieniem płuczesz ją. Potem malowanie.

 

Pompa nie jest zła ale martwi mnie jej wydajność w połączeniu z chłodnicą samochodową. Pompa wg producenta osiąga maksymalnie 600l/h ale przy założeniu, że cały układ ma stałe ID które w Twoim przypadku powinno wynosić 10/16 mm lub 3/8 na 5/8 cala i nie jest zbyt długi (maksymalna wysokość tłoczenia). Chłodnica samochodowa ma szersze kanały a więc przepływ będzie mniejszy. Przepływ w układzie również się zmniejszy bo do chłodnicy wchodzi naprawdę sporo wody a ta sama w sobie będzie stanowiła dość duży opór dla tak małej pompy (długość wewnętrznego orurowania) . Do typowego układu wchodzi ok 700ml - 1litra. U Ciebie tyle może wejść do samej chłodnicy. Wszystko zależy od wielkości chłodnicy ale do takiej zabawki to bardziej bym widział pompę D5, lub zgoła pompy, zewnętrzne akwariowe o dużej wydajności. Są wersje na 12V (pamiętać należy, że nie wolno ich podłączać pod płytę) o wydajności 1000L/h + a w cenach niższych niż pompy D5. Może nie są tak ciche ale na pewno już by podołały takiemu wielkiemu układowi.

 

To są wszystko gdybania ale po prostu się boję, że ciśnienie na wyjściu chłodnicy możesz mieć znacznie mniejsze a pompa będzie mocno obciążona a tym samym dość głośna, bo będziesz musiał na niej wymusić jak największe ciśnienie.

 

Osobiście jakbym bawił się w części samochodowe to bym poszedł w nagrzewnicę. Ma mniejsze złącza plus sama w sobie jest po prostu mniejsza. Wymiennik zazwyczaj jest w lepszym stanie niż chłodnica (o ile nie cieknie) i może nie jest zrobiony w z miedzi ale naprawdę może się lepiej sprawdzić niż chłodnica z pierwotnego obiegu. Można by się też zastanowić nad wymiennikiem ciepła od układu klimatyzacji ale ma on znowu za małe średnice króćców a to też nie jest dobre.

 

Eksperymentować można ale w sumie najtańsze chłodnice 240mm zaczynają się już od 150 zł (o ile pamiętam). Liczy się jednak pomysł i zacięcie.

 

P.S. Napisz jaką konkretnie masz chłodnicę.
 

Link to post
Share on other sites

hej

to jest nagrzewnica ale nie wiem od jakiego auta , ma 21x29cm

jeśli chodzi o redukcje węża do włożę po prostu jeden w drugi i zacisnę opaską, ewentualnie kapnę 2 krople silikonu miedzy nie

gdyby się załamywał to włożę kawałek miedzianej rurki w środek. trzeba przetestować jakiś czas ale wydaje mi się że wystarczy

 

co do tej elektrolizy to nie wiem czy się w to bawić , jakiś środek do czyszczenia chłodnic kupie na razie i puszcze w obieg jak będę miał pompke

 

SAM_7648.JPG

 

SAM_76492.jpg

 

 

cały czas czekam na pompke , Bloku na gpu narazie nie zamierzam zakładać

SAM_7654.JPG

 

nie wiem tylko czy ma znaczenie w która stronę puszcze płyn w chłodnicy? bo niewiem gdzie jest wejście a gdzie wyjście

 

SAM_7501.JPG

 

Link to post
Share on other sites

Ok nagrzewnica to lepszy pomysł bo wcześniej pisałeś o chłodnicy a to trochę inne zabawki i się trochę przestraszyłem.

 

Po drugie nawet się nie wygłupiaj aby wpuścić jakiś silny środek w obieg przy pompie od chłodzenia wodnego a to co się nawet wypłuka osiądzie ci na wew stronie węży, pompy i rezerwuaru.. Szlag trafi wszystkie oringi uszczelniające w pompie a sam akryl z jakiego jest zrobiony pojemnik może ci w najlepszym razie zmatowieć (o ile pamiętam w tych płynach używa się roztworów zasadowych). Pomijam już fakt, że węże mogą Ci się rozpuścić bo na sto procent nie są przystosowane do czegoś takiego (może Tygony bo te są produkowane dla laboratoriów). Mógłbyś tak przeczyścić chłodnicę ale na jakiejś starej pompce od akwarium której nie byłoby żal. Już lepiej by było jakbyś zrobił roztwór tego płynu i zalał nim wymiennik na pionowo, odczekał i wypłukał wężem ogrodowym.

 

Trzecia sprawa. Nie wygłupiaj się nawet z zaciskaniem węża na wężu. Puści ci to w najmniej odpowiednim momencie. Może i węże z wtórnego obiegu sprawiają wrażenie twardych ale już przy temp 40 stopni zaczynają mięknąć i bez choinkowych zaczepów się tego nigdy nie montuje (zresztą masz choinkę na wlocie i wylocie wymiennika). Zresztą czerwony wąż też zmięknie i zacznie się marszczyć. Jak koniecznie chcesz lecieć tanim kosztem to najpierw sprawdź jakie masz przekroje wewnętrzne węży i rurek - chodzi mi o czarną i tą czerwoną. Potem idź do obi czy innej castoramy i na dziale ogrodniczym powinieneś znaleźć przejściówki między pewnymi wymiarami z plastiku czy też metalu. I wtedy będzie to miało sens i będzie bezpieczne. Nie obraź się ale takie łączenie rurek zwłaszcza koło elektroniki jest co najmniej głupie.

 

Jeśli chcesz naprawdę łączyć to miedzianą rurką to dopasuj ją do wew średnicy czarnego węża a czerwony zamocz na końcu w bardzo gorącej (nie wrzącej) wodzie na kilka minut i powinieneś to dopasować/naciągnąć na miedizną rurkę.

 

Silikonem nawet tego nie próbuj robić! Silikon z czasem parcieje i odrywa się od powierzchni a jego drobinki mogą utknąć w pompie i blokach. Zwłaszcza jeśli woda cały czas jest ciepła. Jak już koniecznie musisz to użyj taśmy teflonowej. Zauważ co używają hydraulicy do uszczelniania zaworów i łączeń.

 

Kolejna sprawa.

 

Nie wiem jak ty chcesz pomalować ten wymiennik bez jego dokładnego wyczyszczenia (patrz elektroliza). Przecież on cały jest zaśniedziały (czy jak to tam się nazywa na aluminium). Farba zacznie ci z tego złazić w oczach i to już podczas malowania (będzie spływać lub tworzyć krople a w niektórych miejscach tworzyć oczka). Wiem bo raz lakierowałem bez oczyszczenia top chłodnicy i efekt był taki że po miesiącu nie było na nim farby. Problem w tym że ten wymiennik ma finy które łatwo uszkodzić, więc paskowanie odpada. Pozostaje Ci chyba polerka ręczna ramy radiatora, potem podkład (najlepiej przystosowany do aluminium) a następnie specjalna farba do aluminium. Użycie farby do stali daje podłe efekt i wysoce nietrwałe (może się łuszczyć). Możesz też użyć farb do wygrzewania (coś koło VHT) ale pewnie rodzina by cię zabiła jakbyś to zaczął utwardzać w piekarniku. Tak czy siak bez porządnego oczyszczenia nawet nie trać farby na malowanie. Lepiej zostaw ją tak jak jest i ją jakoś obuduj i to ładnie pomaluj. Finów też nie maluj. Nawet nałożenie najcieńszej warstwy migiełkowej może dać nieobliczalne efekty. Finy są gęste (niemal jak w chłodnicach przystosowanych do szybkich wentylatorów) i możesz je pozatykać bez ich wcześniejszego wyczyszczenia a na pewno zmniejszysz możliwości oddawania przez nich ciepła.

 

Pomysł masz niezły i ciekawy ale próbujesz za bardzo oszczędzać. Niestety kupiłeś tanio wymiennik ale zabierasz się za niego trochę na łapu capu. Poczytaj w sieci na forach samochodowych jak ludzie czyszczą aluminiowe chłodnice i wtedy się do tego zabieraj. Bo jak na razie to widzę potencjalną powódź, rozwaloną pompę i zasyfione bloki.

Link to post
Share on other sites

dzięki za rady

miał być tani zestaw domowej roboty hehe i niewiele z tego zostało

co do malowania masz racje mogłem znaleźć czarną nagrzewnice i zacytuje klasyk "to je amelinium"

także zaleje ją czymś i później przepłucze tylko ,

finy są bardzo delikatne i niema jak tego wyczyścić właściwie z zewnątrz ,ewentualnie jakiś grill by trochę uratował wygląd

za jakiś czas zmienię ją na coś dedykowanego może ale mam już ten wentyl 20cm i niewiem do czego będzie mi pasował

 

węże są nowe i sądzę że to może działać zaciśnięte na rurce, byłem w małych sklepach ogrodniczych i nic takiego nie mieli

więc chyba wybiorę się do tych dużych  marketów 


aukcja allegro- co myślisz?

Link to post
Share on other sites

Zacznę od końca. Chłodnica wygląda na dobrą, ale wentylatory w kosz. Widać że sporo przeszły a ktoś nawet nie pokwapił się żeby je z grubsza wyczyścić. Trudno się rozeznać na temat FPI (fins per inch) i czy jest to chłodnica pod wolno czy szybkobieżne wentylatory.

 

Jednak cena 136 zł hmmm ja bym się zastanawiał. Nie wiesz z jakim chłodziwem pracowała i nie wiadomo w jakim stanie są finy (zdjęcie o kant czterech liter można rozbić).
Znalazłem dwie dość tanie opcje które mogą Cię zainteresować:

http://angela.pl/p7977,aquacomputer-airplex-pro-360-g1-4.html

 

http://angela.pl/p6336,magicool-slim-360.html

 

Nie są to topwe produkty ale na pewno są dobre, nowe i na gwarancji. Różnica 40 czy 50 zł nie wydaje się jakąś tragedią i wierz mi w tym wypadku polecam CI jednak kupić coś nowego. Jeden z powodów już znasz. Drugi to to że producenci udoskonalają produkty zwłaszcza jeśli chodzi o opory wewnętrzne dla chłodziwa. Mniejszy opór to dłuższe życie pompy, czyli rzecz niebagatelna.

 

Pamiętaj aby sprawdzić wymiary chłodnicy i czy na pewno wejdzie ci do obudowy - chłodnica ma mocowania które są "dłuższe" niż 360mm (mocowanie wentylów i powierzchnia wymiany ciepła). Musisz też pamiętać czy upchniesz taką chłodnicę pod "sufitem" obudowy a przy standardowych grubościach wentylatorów jest to 25mm+grubość chłodnicy. Dla magiccoola musisz mieć min 50mm dystansu.

 

Co do nagrzewnicy to wątpię abyś znalazł czarną. Siedzę trochę w samochodach i powiem Ci że jeszcze nie widziałem czarnej nagrzewnicy od auta. Po pierwsze są to elementy mocno ukryte więc po co je malować. Po drugie farba ogranicza rozpraszanie ciepła a zakładając, że w typowym aucie bez kompresora, sprężarki czy też diesla płyn ma temp ok 60 stopni i więcej to nagrzewająca farba zaczynała by śmierdzieć (wyobraź to sobie w zimie). Farby odporne na ciepło są grubsze z natury i mają więcej utwardzacza a te do aluminium to już zupełnie się różnią o tych do stalówek. Już lepiej by było jakbyś poszukał chłodnicy oleju czy płynu od motocykla. Są one jeszcze przed sprasowaniem (harmonijka) malowane specjalnymi farbami, a same radiatory są mniejsze i całkiem wydajne. Do tego często mają (zwłaszcza oleju) nakręcane gwinty co by Ci pozwoliło łatwo dobrać przejściówkę. Tanie jednak takie chłodnice nie są ale za to diabelnie wydajne, często są robione z wysoko gatunkowej miedzi ale to wynika z tego że w motorze masz mało miejsca a silniki (zwłaszcza te wysoko obrotowe) mocno się nagrzewają.

 

Powiem Ci jedno. Ja też lubię sklecić coś z "śmieci" jednak z doświadczenia wiem, że przy takich zabawach (zwłaszcza jak chcesz zachować jakąś estetykę) wychodzą nieprzewidziane zakupy i usługi i sumą sumarów koszt budowy takiego customa często zamyka się w cenie budowy normalnego zestawu a czasami go nawet może przekroczyć. Popatrz na sam wymiennik. Jakbyś chciał to zrobić naprawdę dobrze, to musiałbyś to najpierw oczyścić (a skoro sam nie chcesz) w zakładzie. Koszt na oko 100zł. Następnie zanieść to do lakiernika który ci to równo pomaluje farbą przeznaczoną do aluminium i naniesie naprawdę cieniutkie warstwy a tego bez pistoletu raczej nie osiągniesz. Kolejne 200zł (farba, robocizna plus ekstra za utrudnienie z finami). za te pieniądze masz już średniej (co nie znaczy złej) klasy radiator 360, szanowanego producenta, przeznaczonej stricte pod LC. Potem przejściówki i inne duperele i kolejne dziesiątki złotych uciekają. Sam fakt kupienia mocniejszej pompy to różnica 100zł.

 

Jak chcesz koniecznie mieć radiator 200mm, proszę:

 

http://angela.pl/p9452,phobya-xtreme-200-rev-2.html

 

Pomysł miałeś niezły ale budżet zupełnie niewystarczający, no chyba że zrobiłbyś to na łapu - capu.

 

Nie wiem ile dałeś jak na razie za wszystkie klamoty (łącznie z pompą) ale pewnie coś koło 400-500zł. Za te pieniądze miałbyś już bardzo dobry produkt od Swiftecha (H220) lub może nawet 320, który byś mógł bardzo łatwo rozbudowywać o to co ci się zamarzy bez większych problemów. Co najważniejsze - na raty. Dziś zestaw jutro grafika a pojutrze dodatkowy radiator. Ja sam mam zestaw oparty na D5 i kosztował mnie ładnych parę złotych. Szwagrowi budowałem wszystko w oparciu o Swiftecha 320 (bloki te same) i wyszło znacznie taniej a różnica w temperaturach - 2-5 stopni. Gdyż ja mam 3930K a on 3820. Tylko ja mam bez OC (nie potrzeba mi) a szwagier podbił swoją 3820.

 

Teraz trochę żałuję że sam nie poszedłem w Swiftech'a ale tak to już jest. Mój zestaw nie jest zły po prostu w porównaniu do ceny zestawu na h320/220 zysk wydajności nie powala aż tak na kolana aby to było warte ponad 600zł ekstra.

 

Rada dla Ciebie. Nie szukaj oszczędności tam gdzie się ich nie powinno szukać. Zbuduj system w oparciu o rozwiązania przeznaczone pod LC a zaoszczędzisz sobie mnóstwa rozczarowań i kłopotów.

 

Link to post
Share on other sites

fajne są te produkty gotowe jednak to nie dla mnie, lubię mieć wyjątkowy sprzęt a na pewno nikt nie będzie miał identycznego zestawu :) ale dzięki za linki ta Phobya Xtreme 200 Rev. 2 by byla idealna gorzej że dalej mi pompka nie doszła myślałem że przez weekend się pobawię :/

 

nagrzewnica będzie "zawieszona" poziomo nad komputerem jakieś 10cm tak jak pokazałem mniej więcej na foto 

do obudowy przykręcam profile i na nich będzie leżała sobie a na niej wiatrak

 

wc+pomp.jpg

Link to post
Share on other sites

nie było sensu dłużej czekać na gościa czeka mnie wizyta na Policji pewnie... 

zamówiłem pompkę EK Water Blocks EK-DCP 4.0

 

jeśli chodzi o rezerwuar to nie udało mi się wyczyścić dobrze starego pojemnika FOTO są tam 2 ścianki i ciężko dość

zastanawiałem się nad innymi rozwiązaniami w zatokach 5,25  ale w końcu kupiłem nowy taki sam pojemnik do golfa :) za 35zł

przemaluje i wywiercę 2 otworki na diody led Phobya

jak to umieszczę jeszcze do końca nie wiem ale mam kilka profili  metalowych różnego rodzaju i coś sie wymyśli


w końcu mam wszystkie części i zabrałem się do pracy 

wzystko nabiera kształtów jakie sobie zaplanowałem. konstrukcja pod nagrzewnice narazie prowizoryczna i słabo skręcona

zalałem wodą i testuje bez sprzętu

 

SAM_7718.JPG

 

planuje jeszcze wmontowac trójnik z zaworem do spuszczania z układu ale niewiem gdzie go umieścić

bo chyba najlepiej zaraz za pompką ale szkoda mi miejsca w obudowie

 

SAM_7714.JPG

 

 

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Wygląda pięknie  :wariat:

 

No ale pracuj nad tym. Przy odrobinie chęci można z tego zrobić coś oryginalnego :) Obawiam się jednak, że tak jak Ci tu mówiono nie wyjdzie Cie to w końcu wiele taniej niż dedykowane części które same z siebie wyglądają dużo schludniej. Ale przynajmniej masz się czym bawić ;)

Link to post
Share on other sites

mi się bardzo podoba hehe jasne wygladaja schludniej nowe piekne rzeczy ze sklepu ale nieda się tej radości uzyskać jak ze swojej konstrukcji :]

trójnik jeszcze mam do wmontowania pod wąż do spuszczania z układu i chyba najlepsze miejsce to zaraz za pompką? tylko szkoda  miejsca w obudowie 

zaraz za nim byłby zawór i po zamknieciu cały płyn schodziłby mocą pompki przez trójnik

Link to post
Share on other sites

Mocą pompki szczerze odradzam zlewać płyn z układu. 1-jest bardzo mocna i narobisz bajzlu, 2-nawet sekundy działania "na sucho" powodują że się zaciera i nigdy nie będzie już pracować tak cicho jak na początku. Przy składaniu "normalnego" LC jest też bardzo wiele miejsca na inwencję a ja jednak wolę nie ryzykować prowizorki w swoim sprzęcie (za dużo kosztował %-) ) ale tutaj i tak skończyłeś z najważniejszymi elementami dedykowanymi a przy tym się pobawiłeś :)

 

Przeczytaj dokładnie poradnik o chłodzeniu wodnym który napisałem w dziale "chłodzenie". Nie aplikuje się bezpośrednio do Twojej sytuacji ale wiele informacji odnośnie samego zalewania Ci się przyda.

Link to post
Share on other sites

Zamontowałem całość  z komputerem i wstępnie bardzo mi się podoba efekt i myślę że jest dobra baza na przyszłość do rozbudowy układu.

 

SAM_7730.JPG

 

SAM_7758.JPG

 

-wydajnościowo  szału nie ma w porównaniu do dedykowanych układów 

nagrzewnica z tym wentylatorem słabo oddaje ciepło także w przyszłości coś dedykowanego trzeba będzie zakupić z  wentylatorami 120, albo położyć na niej 4  mniejsze jednak dałem na nią 20zł +11zł płyn czyszczący wiec nie ma co narzekać :]

 

-zbiornik wyrównawczy też nie jest idealny  ,(zalany 2/3 woda destylowana 1/3 płyn do chłodnic)

cały czas krąży trochę bąbelków powietrza i dochodzą z niego słyszalne odgłosy wody 

ale przynajmniej słychać czy płyn krąży

 

temperatury cpu Xeon 5540 2,5Ghz @4ghz  Hyper-Threading włączony,

testy w programie  OCCT

- idle 37-38 stopni (napięcie standardowe )

- stress 2,5ghz 1.1 vcore- po 30 minutowym teście temp ustabilizowała się na 56 stopni

- stres OC 4ghz dochodzi po 5min do 76-80 (vcore 1.3) dalej nie testuje żeby nie przesilać bezsensu bo nigdy w normalnych warunkach tak nie będzie pracował ale widać że to kres wydajności chłodzenia.

 

niepokoją mnie natomiast temp chipsetów ICH - 60, IOH - 80 stopni i muszę wymyślić jakiś nawiewy lepsze  na nie

 

SAM_7742.JPG

 

SAM_7756.JPG

 

SAM_7748.JPG

 

podsumujmy wydatki wszystkie(z wysyłką):

 

Clipboard03.jpg

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 1 rok później...

zaciekawił mnie ten temat - mimo że nigdy nie bawiłem się w LC

czy nie lepiej by zamontować baterię 4x 120 z wysokim ciśnieniem statycznym (jakieś enermaxy twister pressure bądź alpenfohny wing boosty - oczywiscie led swoją drogą) - bo jak tak patrzę na tą chłodnice to wentylator obejmuje jakies 3/5 powierzchni ledwo

 

swoją drogą świetny pomysł :D 

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...