Skocz do zawartości

Pierwszy aparat dla początkującego


Recommended Posts

Witam. Pewnie podobnych tematów były dziesiątki, nie mniej jednak chciałem rozpocząć własny temat pod swoją skromną osobę.

Otóż jestem osobą zaczynającą z fotografią. Chcę kupić jakiś aparat na którym mógłbym się uczyć tej sztuki. Aparat który posłuży mi przez dłuższy czas, żeby nie musieć zmieniać po krótkim czasie.

Jednocześnie nie chciałbym aby był jakiś niesłychanie drogi. 

Fotografować zamierzam głównie w podróży krajobrazy, zachody i wschody słońca jak też architekturę.

Nie znam się kompletnie na sprzęcie, ale w poprzednich tematach wyczytałem, że nie opłaca się kupować lustrzanki za 1500zł.
Jaki aparat na początek byście mi polecili? Może być też używany aparat.
Czytałem, że dobrym aparatem jest Canon EOS 400d.

Z nowych podobno do 1000zł najlepszym aparatem jest Nikon L840.

Przepraszam jeśli coś napisałem nie tak i dziękuję za pomoc.
 

Edytowane przez WhiteFaethon
Link to post
Share on other sites

lx7

rx100

fuji xq2

lf1

g16

 

fz200

 

Są to nowe aparaty i mieścisz się w cenie więc wybij sobie używki,chyba że dostaniesz ciekawy zestaw.

 

400d to lustro,nie ładuj się w to jak nie masz pieniedzy na kolejne akcesoria.

 

Zamiast l840 lepiej fz200.

Link to post
Share on other sites

Ja mam L840 i faktycznie w swojej klasie cenowej jest bardzo dobry. Jeśli oswoję się z lustrem, ktore mam zamiar nabyć to będę miał go na zbyciu a jeśli sie nie oswoję to L840 bedzie moim podstawowym aparatem.

Link to post
Share on other sites

Właśnie na tym polega różnica. W kompaktach zoom jest sporo mniejszy niż w ultrazoomach gdzie wynosi w graniach 30-63x http://www.benchmark.pl/aktualnosci/sony-cyber-shot-h400-zoom-63x-hx400v-zoom-50x.html