Skocz do zawartości

Sens upłynniaczy TV 120 Hz dla konsol?


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez piterrrxd,

Recommended Posts

Jakie w ogóle ma znaczenie matryca 120 Hz przy grach z konsoli,pc w uhd i upłynniaczach? Czy 120 Hz nie jest tylko do aplikacji wewnętrznych i samej telewizji(przy hdmi 2.0)?

Jest jakaś różnica w działaniu np. upłynniacza w TV z matrycą 60 Hz a 120 Hz dla konsol/pc? Konsola przecież i tak może max. 60 fps , więc jaki jest sens tych 120 Hz w tym przypadku?No chyba, że chodzi o gry w full hd i niektóre TV, które mogą przetworzyć 120 Hz w full hd z PC?

Poza tym jak działa dokładnie upłynniacz gier z tą interpolacją klatek? Czy zależy to od modelu?Np. w samsungach nu 80xx piszą, że to nie jest podwojenie z 30 fps na 60 , tylko jakieś 30-40%, czyli 40-45 klatek. Z 2 klatek generuje się jedna dodatkowa, tak? Ale też wtedy przypada jedna klatka opóźnienia na każdą klatkę?Dlaczego  panuje opinia , że gry 30->60, a 60->120 fps, skoro sama metoda działania tych upłynniaczy generując 1 dodatkową klatkę z 2 , nie może fizycznie podwoić liczy fps, tak samo co niby da 120 Hz?Nawet zakładając,że gra z pc w full hd żeby wykorzystła te 120 Hz, musi mieć przynajmniej 80 klatek ( połowa czyli 40 utworzona w drodze interpolacji + 80 bazowe), czy dobrze rozumiem?

Link to post
Share on other sites

Pierwsza sprawa to uruchamiając upłynniacz w większości tv zwiększa się dramatycznie input lag. Mam tylko xboxa one z tv 120hz, wiec 30fps to maks, gram z upłynniaczem np forza czy gta v działają bardzo płynnie. Ale szczegółów technicznych to ja Ci niestety nie jestem w stanie wyjaśnić.

Link to post
Share on other sites

no ok

 

ale jak gry 60 fps z  sygnałem z konsoli 60 hz, mogą mniej smużyć, jak redukcja rozmycia może zostać zastosowana skoro tv odbiera sygnał 60 hz, gdzie miejsce na dodatkowe klatki w celu redukcji rozmycia?

 

 

Czy pomimo sygnału 60hz z konsoli, tv pomimo tego  i tak  pracuje w 120 hz  i  może  wsadzić dodatkowe klatki w celu  zmniejszenia rozmycia? rozumiem że redukcja drgań ma sens przy grach 30 fps, ale redukcja rozmycia która rzekomo ma zastosowanie  od 60 klatek jak może działać gdy mamy sygnał 60 hz z konsoli? chyba że to ma zastosowanie tylko do full hd i jeśl i tv w  pozwala odbierać sygnał 120 z konsoli/pc.

Edytowane przez luksuw
Link to post
Share on other sites

Telewizor moim zdaniem działa w 120Hz bez względu na sygnał (filmy 24fps, konsola 30-60fps). Obraz 60Hz smuży, choć oczywiście tego nie widać w takim stopniu jak przy 30Hz. Dzięki matrycy 120Hz telewizor może zredukować smużenie czy drgania dla każdego z sygnałów 30 oraz 60Hz, a także dla filmów 24fps, ponieważ 120 jest podzielne przez 24 i eliminuje to tzw judder występujący przy matrycach 60Hz.

Link to post
Share on other sites

 Czytałem dokładnie właśnie ten artykuł, stąd też moje pytanie. W powyższym tekście podają, że redukcja drgań ma zastosowanie od 30 klatek i tutaj ok, nawet mając sygnał 60 Hz( pytanie właśnie jak działa czy jest to 120hz z tv, czy może jednak sygnał z konsoli ogranicza do 60 hz) jest miejsce na dodatkowe klatki.

 

Jednak już z tego co piszą redukcja rozmyć działa od 60 klatek do 120, wtedy jeśli jest sygnał 60 hz z konsoli i jeśli tak jest wyświetlany to redukcja rozmyć na jakiej zasadzie by działa skro nie byłoby już miejsca na dodatkowe klatki.

 

Ciężko znaleźć jakieś potwierdzone info, choć nawet jeśli ta redukcja rozmyć działa od 60, to jednak efekt podobno jest widoczny, więc jakoś tu musi działać- pytanie jak i czy jednak TV jest ograniczony do sygnału z konsoli czy pomino 60 hz z konsoli i tak TV chodzi z 120hz fabrycznymi, tak żeby faktycznie to miało zastosowanie.

Edytowane przez luksuw
Link to post
Share on other sites
  • Rozwiązanie

Strasznie to sobie komplikujesz. Telewizor zawsze działa z odświeżaniem 120Hz niezależnie co do niego podepniesz. Jeśli konsola deklaruje sygnał 30Hz, to telewizor zwyczajnie wyświetla każdą klatkę 4x dłużej (lub powiela każdą klatkę x4 jak kto woli), żeby dopasować go do 120Hz. Przy 60Hz każda klatka wyświetlana jest 2x dłużej. Nie zmienia to płynności sygnału. Jak włączymy "upłynniacz", to procesor w telewizorze zacznie tworzyć klatki pośrednie i wypełniać nimi wole cykle, zamiast powielać te same klatki.

 

Dobrze to widać przy filmach, które są nagrywane w 24fps. Telewizor nie przechodzi w takim wypadku w tryb odświeżania 24Hz, tylko dalej działa w swoim natywnym. Z tąd też wspomniany wcześniej "judder" na matrycach 60Hz, ponieważ nie da się pomnożyć 24 klatek przez pełną liczbę do 60. Przy 120Hz problem znika, ponieważ wystarczy przemnożyć 24 przez 5 i mamy równe 120.

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...