mmnadelante 0 Napisano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2017 Mam problem, otóż kupiłem nowy dysk HITACHI 500GB SATA II 7.2k 3.5'' HUA722050CLA330 . Zainstalowałem nowy system, przekopiowałem dane na nowy dysk i wyskoczył problem smart. Włączyłem Hd Tune i spotkał mnie nie miły widok. Chciałbym się dowiedzieć co mam robić. Wysyłać dysk na gwarancję. Czy w przypadku tych dysków te parametry są normalne.554e5544a1510.jpg.html Tu jest zdjęcie. Przed restartem nie zdążyłem zrobić zdjęcia ale pozycja 7 była na czerwono. Po restarcie wygląda to całkiem inaczej. http://ifotos.pl/z/qxnqphs Link to post Share on other sites
lonialomax 806 Napisano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2017 (edytowane) Uruchom jeszcze CrystalDiskInfo i w zakładce Funkcje wybierz Funkcje zaawansowane następnie Wartość RAW zaznacz 10[DEC]. Pokaż screena z tego odczytu SMART. A dysk pewnie nowy zerowany. Gdzie go kupiłeś? Edytowane 5 Grudnia 2017 przez lonialomax Link to post Share on other sites
mmnadelante 0 Napisano 6 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2017 Dysk kupiłem na allegro jako nowy z 3 letnią gwarancją. Czytałem że np w Segate takie parametry są czasami wyższe i to jest normalne jak to ma się do mojego dysku? Załączam obrazek z zdjęciem. http://ifotos.pl/z/qxephpa Link to post Share on other sites
lonialomax 806 Napisano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2017 (edytowane) Dysk nadaje się do reklamacji. Masz konkretnie wyszczególnioną Ilość realokowanych sektorów 42 i Liczba sektorów niestabilnych 11. Zwróć uwagę na Liczbę operacji realokacji- 49, czyli już wykonanych. Wykonaj jeszcze w HDTune test Error Scan przy od ptaszkowanym Quick Scan. Czytałem że np w Segate takie parametry są czasami wyższe i to jest normalne Wyższe są podawane wartości które są specyficznie podawane w odczycie SMART dla Segate tu odczyt z dysku Segate https://i.imgur.com/87myFzz.jpg Edytowane 6 Grudnia 2017 przez lonialomax Link to post Share on other sites
mmnadelante 0 Napisano 7 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2017 Zrobiłem test Error Scan. Pojawiło się 1% bad sectorów. Jak rozumiem dysk jest uszkodzony i bez reklamacji się nie obejdzie? Dołączam obrazek. http://ifotos.pl/z/qxerehr Link to post Share on other sites
Rozwiązanie lonialomax 806 Napisano 8 Grudnia 2017 Rozwiązanie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2017 Odsyłasz ten dysk dołączając odczyt SMART i error scan. Domagaj się wymiany na nowy, ale najlepiej to zwrotu gotówki i zakup dysk z innego źródła, bo ten sprzedawca wydaje się być nie solidny. Link to post Share on other sites
mmnadelante 0 Napisano 9 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2017 Dysk zostanie wymieniony na nowy. Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam! Link to post Share on other sites
Recommended Posts