Skocz do zawartości

Samsung Galaxy S3 vs iPhone 5


Recommended Posts

Pierwsza część zdjęć dwóch rywali którzy jutro będą bardzo dokładnie testowani :-) 
Dzisiaj pierwsza galeryjka. Jutro poważniejsze testy i porównania. 
Telefon będzie w moich łapskach do poniedziałku. Jeżeli macie jakieś swoje własne pomysły
na testy to czekam na Wasze propozycje :-)


http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/sgs3.jpg
http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/sgs4.jpg
http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/sgs5.jpg
http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/sgs6.jpg
http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/sgs66.jpg

  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

moja S-ka po 4 miesiacach codziennej pracy znalazla na allegro nowego wlasciciela ;) powrot do SII z nowym 4.1.2  ale i tak SIII to najwiekszy kozak jaki mi przyszlo posiadac a mialem tego troche

 

Do Autora testu - poprosze o w miare doglebny test zdjec nocnych pod katem "ziarna" itp spraw. Szkoda ze nie mozna porownac jak te aparaty sposuja sie razem w takich warunkach jak koncert, klub czy wielki event z pokaznym oswietleniem 

robilem ostatnio wiele zdjec SIII na Godskitchen we wroclawiu i przy odpowiednich ustawieniach az nie moglem uwierzyc co to potrafi (moge w razie potrzeby podeslac pare sampli)

Link to post
Share on other sites
Mam SIII i nie zauważyłem jakiś zacięć, może dlatego że mam Custom ROM'a a nie stockowy. Ogólnie chodzi szybko ;-)

SGS jest duży, fajny ale Android ...

Tutaj napisałem dokładnie czemu się z robotem pożegnałem.

 

Wieczorem zamieszczony zostanie obszerny test porównawczy Samsung Galaxy S III i iPhon 5. Będzie ona zawierał miedzy innymi porównanie aparatów i jakości kręcenia filmów. Pokażemy gdzie lepiej działa stabilizacja obrazu przy filmach oraz która kamera szybciej i lepiej dostosowuje się do zmian światła. Zdjęcia wykonane w dzień i w nocy, ekran przy świetle dzienny. Będzie tego naprawdę dużo. Teraz parę zdjęć naszych bohaterów.

http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/sgs31.jpg

http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/bateria.jpg

 

http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/swiatlo-2.jpg

  • Popieram 5
Link to post
Share on other sites

w s3 jest podobny (jak nie ten sam) aparat jak w note 2 więc zamieszczę swój test zdjęć iphone4S vs note2 test głównie w dobrych warunkach oświetlenia 

 

zdjęcia są podpisane nazwą telefonu który je wykonał oraz ewentualnie HDR

https://www.dropbox.com/sh/4tw7dsosw13irqh/piN7j1AcVu

 

Jak widać czyste zdjęcia oba telefony wykonują bardzo podobnie, iphone robi zdjęcia z lepiej odwzorowanymi kolorami oraz niebo lepiej wykonuje zdjęcia HDR, zdjęcia z HDR samsunga to jakaś porażka

 

Aparat samsunga jednak posiada wiele udogodnień aparatu poprzez system. Mnóstwo opcji do ustawienia;

jedno zdjęcie, tryb upiększania którego użycie nic kompletnie nie daje :D, uśmiech - tel zrobi zdjęcie gdy osoba fotografowana się uśmiechnie, efekty graficzne - sepia, czarnobiałe itp zdjęcia seryjne wartość ekspozycji samo wyzwalacz, balans bieli

 

przy kiepskim oświetleniu (otwarta przestrzeń) samsung niestety robi zdjęcia nie wyraźne tak jakby miał wbudowaną opocję odfiltrowywania ziarna ceną ostrości

 

później postaram się zrobić kilka zdjęc nocnych 

Edytowane przez elvismt
Link to post
Share on other sites

Porównaj funkcjonalność a nie hardware... Pozycje w store.. Applowcy mówią ze w ich store jest wiecej i że lepiej. z doświadczenia wiem że appki w Google Play są nieco okrojone w stosunku do tych z  Apple Store... przykład Air nawigation... dostępność aplikacji oraz ich ceny ;) Ale może coś się zmienia może nie widać różnicy.

Suche benchmarki wiele nie dadzą.. Wiele osób używających androida nie używa usług googla (np. google drive).. no i nie ma pojęcia o usługach udostępnianych przez Apple (icloude).. Sposób synchronizacji z kompem.. wymaga nie wymaga oprogramowania dodatkowego.. W końcu wszyscy mówią że smartphony to już nie telefony a komputery.. A nikt do tej pory nie próbował tej tezy udowodnić. porównać pakiety biurowe jak działają czy się mulą czy nie. czy takie zabawki jak teamviewer na telefon ;) 

 

No i to co wszystkich boli jest za gorący jest za duży

Link to post
Share on other sites

wszystkich boli ze za duzy ? zejdz na ziemie bo wiem ze wiekoszosc boli ze 5-ka za mala :) ja teraz po 4 mieisacach na SIII musialem zejsc na SII i jednak za male teraz troche

Za goracy ? Dobre sobie :) chyba komus z OneX sie pomylio :D

Link to post
Share on other sites
Porównaj funkcjonalność a nie hardware... Pozycje w store.. Applowcy mówią ze w ich store jest wiecej i że lepiej. z doświadczenia wiem że appki w Google Play są nieco okrojone w stosunku do tych z  Apple Store... przykład Air nawigation... dostępność aplikacji oraz ich ceny ;) Ale może coś się zmienia może nie widać różnicy.

Suche benchmarki wiele nie dadzą.. Wiele osób używających androida nie używa usług googla (np. google drive).. no i nie ma pojęcia o usługach udostępnianych przez Apple (icloude).. Sposób synchronizacji z kompem.. wymaga nie wymaga oprogramowania dodatkowego.. W końcu wszyscy mówią że smartphony to już nie telefony a komputery.. A nikt do tej pory nie próbował tej tezy udowodnić. porównać pakiety biurowe jak działają czy się mulą czy nie. czy takie zabawki jak teamviewer na telefon ;)

 

No i to co wszystkich boli jest za gorący jest za duży

 

 

 

Postaram się odpowiedzieć na kilka pytań

 

 

A więc porównanie hardware'u obu telefonów niema sensu gdyż samsung już dawno pakuje dużo wydajniejsze podzespoły do swych flagowców (iphone ma chip Apple A6 2 rdzenie, dynamiczny zegar 800-1300 MHz) a samsung galaxy S3 ma cztero-rdzeniowy układ  

 

Iphone jednak działa równie płynnie i szybko a może nawet szybciej ponieważ system jest pod niego świetnie zoptymalizowany 

 

Aplikacji na iphone'a jest dużo więcej, większość jest lepsza ponieważ nie zawiera denerwujących reklam google ads, w niektórych aplikacjach darmowych na iphone są dodawane reklamy jednak są tak sprytnie wkomponowane że praktycznie nie przeszkadzają

 

Przesiadając się z iphone'a szukałem wszystkich swoich aplikacji w google play i niestety znalazłem tylko około 65% tych z których korzystałem  na iPhone

 

Jest też druga strona medalu google play rozliczany jest w złotówkach a nie w euro czy dolarach (appstore) przez co ceny większości aplikacji są niższe

 

Google play znów jest dziurawy sam miałem niemiłą okazję pobrać grę milionerzy która potajemnie wysyłała smsy prenium z mojego telefonu. W appstore gdyby taka sytuacja zaistniała apka zdjęta została by w kilka minut 

 

Synchronizacja plików hmm w androidzie korzystam z dropbox i mogę na niego wrzucić praktycznie każdy plik zrzut ekranu, notatkę wszystko 

iCloud z kolei robi automatyczną kopię telefonu ustawienia zdjęcia nagrania video zakładki kontakty notatki a nawet save gier czy zdjęcia wykonane w aplikacjach z appstore a także dokumenty i pozycje z kalendarza 

Nie można wrzucać do usługi swoich dowolnych plików 

Kolejną piękną rzeczą jest strumień zdjęć dzięki któremu zaraz po zrobieniu zdjęcia jest ono wysyłane do każdego urządzenia np PC, MAC iPad, innego iphone ale to też da się osiągnąć dropboxem 

 

Sposób synchronizacji z komputerem w iphone wymaga aplikacji itunes, to tam tworzymy swoje listy mp3 albumy ze zdjęciami oraz video, tam trzymane są posiadane przez nas aplikacje oraz możemy je tam zakupić

Na początku itunes odbierałem jako coś na siłę wstrętnego i denerwującego jednak gdy się do niego przyzwyczaić chciałbym aby androida można było synchronizować w itunes 

Dzięki niemu można zachować wzorowy porządek na telefonie 

 

Andka znów synchronizujemy przez program Kies 

Nie jest on tak rozbudowany jak itunes ale przynajmniej ma funkcję przywracania kopii z innych urządzeń nawet z iphone 

Dodatkowo telefon można podłączyć normalnie przez USB i coś skopiować, wyjąć kartę pamięci i np włożyć do czytnika 

 

Z czasem gdy plików przybywa galeria w andku zaczyna czytać wszelkie syfy, belki w formacie jpg do programów jakieś ikonki itp w tym celu trzeba tworzyć do każdego katalogu osobno plik .nomedia 

 

wszystkich boli ze za duzy ? zejdz na ziemie bo wiem ze wiekoszosc boli ze 5-ka za mala :) ja teraz po 4 mieisacach na SIII musialem zejsc na SII i jednak za male teraz troche

Za goracy ? Dobre sobie :) chyba komus z OneX sie pomylio  :D

 

Zmieniłem iphone na note2 właśnie dla wyświetlacza który jest wielki i naprawdę świetny więc to jest tylko kwestia gustu 

 

Grzeje się to prawda ale tylko pod ładowarką :)

 

Dla zainteresowanych porównaniem aparatów iphone 5 galaxy SIII znalazłem to: 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Zawsze, gdy ktoś podejmuje się porównać ze sobą dwa tak różne telefony jak iPhone 5 oraz Samsung Galaxy S3 napotyka na wiele problemów. Gdybym zestawiał możliwości np. SGS3 vs HTC ONE X sprawa była by bardzo prosta. Ten sam system operacyjny Android, podobna przekątna ekranu etc. Telefony prezentujące tą samą filozofie, tylko zaprezentowaną pod innym kontem widzenia każdego z producentów.


http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/android-vs-ios-wallpaper-L-m3Go1A.jpg


Tutaj sama punkt widzenia na tworzenie telefonów jest jeszcze bardziej różny niż wielkości i różnice w wyglądzie prezentowanych telefonów. IOS to system zamknięty z niezmienianym od chwili powstania interface użytkownika dającym w zamian nadal niezrównaną prędkość działania. Po drugiej stronie barykady Android z różnymi nakładkami producentów w tym TouchWiz zastosowany w testowanym Samsungu. Z jednej strony użytkownik Apple kupujący nowy model nie ma problemu w poruszaniu się po zakamarkach systemu. W Samsungu i innych telefonach z robotem sprawa nie jest już taka prosta. Ja przed paroma miesiącami byłem użytkownikiem SGS2 z poprzednią wersją nakładki systemowej i przyznam się, że miałem przez parę chwili w ogarnięciu menu „trójki”.
http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/IOS_TOUCHWIZ.jpg

Proszę szanownych czytelników o nie traktowanie testu, jako walki dobra ze złem. Oczywiście nie uniknę w teście prezentowania swoich osobistych poglądów, ponieważ jak wspomniałem na początku tekstu jest to nie tylko przeciwstawienie sobie samych danych technicznych, ale różnego punktu widzenia na sprawy projektowania i użytkowania nowoczesnego smartfonu.

Popatrzmy bliżej na naszych dwóch zawodników.
Samsung Galaxy S3 zalety w odniesieniu do iPhone 5
- NFC

– Wymienna bateria
– Bardziej rozpowszechniony micro sim
– Obsługa kart pamięci
– Tryb zwykłej pamięci przenośnej przy podłączeniu do PC

– Większa przekątna ekranu
– USB Host

IPhone 5 zalety w odniesieniu do Samsung Galaxy S3
– Mniejszy i lżejszy
– Lepsze spasowanie i wykonanie elementów obwodowy
– Bardziej ergonomiczne rozmieszczenie i wykonanie przycisków
– LTE
– Lepszy ekran w dziennym świetle (zaprezentujemy to w trakcie testów)

http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/swiatlo-2.jpg

Patrząc na zmiany, jakie oba modele wnoszą wobec swoich poprzedników widzimy trwałe trzymanie się pewnych utartych szlaków. Samsung stawia na otwartość i trzyma się wymiennej baterii, obsługi kart pamięci, mimo że wielu producentów telefonów jak Nokia, HTC przyjęło rozwiązania Apple. Nadgryzione jabłko poza wydłużeniem ekranu, zmniejszeniem grubości telefonu, dodaniem nowego łącza portu Lightning trzyma się twardo obranych przez siebie jeszcze przy wydaniu iPhone pierwszej generacji celów.

Wygląd zewnętrzny

Czy iPhone 5 jest ładniejszy od Samsunga Galaxy S 3? Nie odpowiem na to pytanie, ponieważ nie ma na nie dobrej odpowiedzi dla wszystkich. Każdy z nas jest indywidualnością i ma prawo do własnego zdania w kwestii, co mu się podoba.
O ile w wyglądzie jabłka możemy zobaczyć jak by potwierdzenie tezy, że najlepsze, co się udało projektantom Apple to obudowa iPhone 4, ponieważ 4s i 5 to jedynie wariacje na ten temat.
Galaxy prezentuje zupełnie inne podejście od niż przy modelu 2. Chociaż w zaokrągleniach wielu widzi nawiązanie do bardzo udanej pierwszej wersji telefonu.
http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/sgs31.jpg


W iPhone zrezygnowano ze szkła umieszczonego z tyłu obudowy i zastąpiono je estetycznym aluminium. Znając kłopoty użytkowników poprzedniej generacji z pajączkiem, który występował szkle po upadku aparatu uznaję to za dobre rozwiązanie. Jednak, aby zbytnio nie idealizować dodam od siebie, że bez zabezpieczenia tył piątki bardzo szybko się rysuje, szczególnie logo Apple. Szafirowe szkiełko chroniące obiektyw aparatu przynajmniej w obietnicach producenta jest podobno bardzo odporne na zadrapania. Niestety również odpowiada za znaną różową flarę powstającą przy zdjęciach robionych pod światło.
http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/sgs661.jpg


Gniazdo słuchawkowe zostało przeniesione na dół obudowy, dla mnie nie jest to jakaś zaleta osobiście wolę mieć na górze. Stare 30 pionowe łącze zostało zastąpione nowym sporo mniejszym. Po ukazaniu się iPhone 5 na rynku była to jedna z najbardziej heatownych rzeczy w nowym telefonie. Powodem był brak kompatybilności z akcesoriami poprzedniej generacji.
http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/Untitled-23.jpg
http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/sgs51.jpg




Dla nowego użytkownika, czyli mnie ta zmiana ma same zalety. Najważniejsze jest to, że wtyczka jest dwustronna i mała. Zamiany micro sim na nanoSim nie skomentuję. Do tej pory pamiętam wycinanie swojej z micro, ponieważ w chwili kupna wymiana od ręki w salonie nie była możliwa.
http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/sgs61.jpg

Samsung wykonany jest z doskonałej, jakości plastiku. Wszystko jest doskonale spasowanie i obiegowe opinie o tym, że coś trzeszczy czy nie pasuje można włożyć między bajki. Nie wiem jak telefon zachowywałby się przy bardzo częstym zdejmowaniu tyłu obudowy, ale przez czas testów nie było z tym problemów.
Zaletą plastikowej obudowy jest większa dostępność wersji kolorystycznych niż ma to miejsce w wypadku Apple. Umieszczenie gniazda słuchawek na górze jest dla mnie wygodniejsze od tego na dole w moim iPhonie. U dołu urządzenia Samsung umieści tradycyjne micro usb. Aby zamontować kartę sim lub kartę pamięci należy zdjąć tylną obudowę, o ile micro SD możemy włożyć od razu o tyle założenie karty sim wymaga wyjęcia baterii. W iPhone nie musimy niczego demontować. Kartę montuje się bardzo szybko.

http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/simbateria.png
http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/bateria.png

Wyświetlacz
Projektanci obu telefonów zdecydowali się na to samo, czyli powiększenie przekątnej ekranu. Są one w proporcjach 16:9. Samsung jest producentem nie tylko smartfonów, ale również doskonałej, jakości matryc Super AMOLED. Ten rodzaj wyświetlacza został użyty w budowie SGS III. Podstawową różnicą między klasycznymi matrycami LCD a AMOLED jest to, że każdy pixel świeci samodzielnie, a nie przy pomocy podświetlenia. Dzięki temu uzyskuje się prawdziwą czerni i bardzo dobry kontrast. Samsung pracuje w rozdzielczości 720p. Gęstość upakowania pixeli wynosi 306 ppi w Apple jest ona większa i wynosi 326ppi. Różnica w przekątnych wynosi 0,8 cala, 4,8” Galaxy vs 4” Apple.

http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/sgs41.jpg

IPhone dysponuje mniejszą rozdzielczością 640×1136 pixeli. S3 powinien być również bardziej odporny na zadrapania. Według danych producentów jabłko posiada Gorilla Glass 2, a Apple poprzednią wersję Gorilla. Przewaga iPhone wyróżnia się w sposobie konstrukcji pixeli matrycy. Matryca Samsunga to nadal technologia PenTile z 2 subpixelami na punkt. Matryca IPhona to RGB, nie chodzi tutaj o sposób kodowania koloru, ale o budowę ekranu.

O ile w rzeczywistości sposób budowy pixeli nie sprawia problemów o tyle w teorii poważnie zmniejsza rozdzielczość matrycy Galaxy. Jeżeli wyświetlany jest czarny tekst na białym tle, do wyświetlenia poloru białego potrzebne są wszystkie składowe RGB. Każdy pixel PenTile posiada ich tylko dwa, więc trzeci musi być pożyczony od sąsiada. Przez to z 1 pixela faktyczny wymiar pojedynczego punktu wzrasta do 1,5.
http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/galaxy-s-family-microscope-300x200.jpg


Kąty widzenia obu telefonów są doskonałe, ale przy Samsungu, gdy patrzymy pod większym kontem staje się coraz bardziej niebieski. W bardzo mocnym świetle dziennym Apple pokazuje swoją przewagę nad praktycznie wszystkim, co jest na rynku.. To akurat jest olbrzymia zaleta iPhone 5 i SGS III przegrywa.

http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/Untitled-34.jpg

Zapewne Nokia 920 może okazać się lepsza ze względu na posiadanie rewelacyjnej powłoki anty refleksyjnej. Ekran Samsunga posiada prawdziwą czerń. Wynika to z techniki, w jakiej jest zbudowana matryca. Tutaj pixel ma dwa stany. Jest zaświecony lub zgaszony. Dzięki temu filmy ogląda się lepiej na AMOLED SGS3.

Bateria i czas pracy

Bateria wbudowana w Apple iPhone 5 jest mniejsza od tej Samsunga. Telefon posiada mniejszy wyświetlacz oraz 2 rdzeniowy procesor. 1440mAh to sporo mniej niż olbrzym Samsunga o pojemności 2100mAh.
http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/bateria1.jpg


Według szczegółowych testów przeprowadzonych przez zagraniczne portale wynika, że czas rozmowy i oglądania filmów jest bardzo podobny na obu urządzeniach. IPhone wygrywa zdecydowanie w teście przeglądania Internetu. To naprawdę widać i ja mam podobne wrażenia. Poziom naładowania baterii przy tej czynności spada szybciej na SGS III niż na Apple. W praktyce poza wyraźnie dłuższym czasem przeglądaniu stron WWW na iPhone 5 można powiedzieć, że tutaj jest remis.

Funkcje telefonu i widomości

Funkcje telefonu i kontaktów są w dzisiejszy smartfonach bardzo podobnie zrealizowane. Pewne kosmetyczne różnice i smaczki jak np. swipe w klawiaturze Samsunga są miłe, ale nie przesądzają o zwycięstwie którejś ze stron. Ja graficznie wolę rozwiązania Apple z drugiej strony większy ekran SGS-a jest czytelniejszy. Nie posiadam dłoni koszykarza NBA, dlatego mniejszy iPhone jest wygodniejszy w obsłudze kontaktów, telefonu oraz wiadomości. Robimy to zwykle jedną ręką i kciukiem, w Samsungu nie jest to już tak poręczne i łatwe.
http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/klawisze-telefonu.jpg

http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/sms.jpg


Jakość rozmów jest moim zdaniem lepsza w iPhone 5 szczególnie dla osoby, która nas słucha. IPhone ma aż trzy mikrofony. Nie znajdziecie magicznych nazw różnych systemów, które coś tam mają poprawiać. To poprostu działa np. pozbycie się np. szumu wiatru, który tak często przeszkadza w rozmowie. Możecie to usłyszeć na dwóch filmach, które zamieściłem w teście. Z Samsunga słyszymy nieprzyjemny odgłos wiatru nie tylko przy kręceniu filmu, ale i będąc po drugiej stronie słuchawki. Na systemy eliminowania głosów tła w iPhone 5 działają rewelacyjnie. Z tego najbardziej będzie zadowolona osoba rozmawiająca z posiadaczem iPhone 5.Rejestr połączeń, smsów jest bardzo podobny i żaden z rywali nie zaskoczył czymś niezwykłym. Więc można przyznać remis.

Odtwarzanie filmów i muzyki.

Przy odtwarzaniu video oraz słuchaniu muzyki każdy z telefonów oferuje swoje mocne strony, których nie ma rywal. Samsung ma duży wyświetlacz dodatkowo wykonany w technologii, która może nie jest idealna do wyświetlania tekstu i stron WWW, o tyle przy oglądaniu filmów jest rewelacyjna. Soft bez problemu wyświetla nawet filmy FULL HD. Dodatkiem, którego nie ma Apple jest bogactwo formatów, jakie wspiera odtwarzacz Koreańczyków. Do odtwarzanych formatów możemy zaliczyć WMV, AVI, XviD, DivX, H.264,H.263,MPEG4, VP8.
http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/player.jpg


Apple nie rozpieszcza swoich fanów ilością formatów, dlatego potrzebna jest wizyta w AppStore po któryś z odtwarzaczy wyprodukowanych przez formy trzecie. Tutaj duży plus dla Samsunga. Bardzo pomysłową sprawą jest możliwość umieszczenia odtwarzanego filmu na ekranie dowolnego programu. Możemy pisać odpowiedź na e-m i jednocześnie oglądać ulubiony film.
http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/film.jpg


O ile filmy pod względem, jakości odbioru i wspieranych formatów należą do Galaxy o tyle muzyka to domena Apple. ITunes i wszystko staje się jasne, dodajmy do tego rewelacyjną, jakość dźwięku urządzenia oraz bardzo dobrej, jakości firmowe słuchawki i mamy obraz zwycięscy. Ilość wspieranych formatów to również nie problem, ponieważ dzięki niezależnym producentom oprogramowania mamy możliwość odtworzenia wszystkiego.

http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/IMG_0457.png

Samsung w filmach a w muzyce Apple.

Fotografia i filmowanie

O ile aparaty fotograficzne wbudowane w obydwa telefony są bardzo podobne, jeżeli chodzi o dane techniczne o tyle interface je obsługujący przedstawia dwa zupełnie odmienne podejścia. Apple robi większość w tle za użytkownika udostępniając jedynie tryb HDR oraz panoramy o tyle Samsung ma bardzo bogate menu oferujące szereg opcji. Ja osobiście wolę aparat iPhone.

http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/FOTO.jpg

Dobiera on sam dużo lepiej parametry niż Samsung. Szczerze mówiąc będąc na spacerze z psem nie chce mi się przy -8 C grzebać w opcjach. To nie lustrzanka i inna jest rola tego typu urządzeń. Filozofia Apple „wyciągnij i pstryk” jest dużo lepsza. Aparatu w telefonie używam tam gdzie liczy się szybkość, jak chcę się bawić to biorę lustrzankę. Rola idiot kamery jest bardziej praktyczna. Dla mnie takim przykładem jest tryb nocny w Samsungu. Muszę go włączyć a Apple sam dostosuje się do warunków oświetlenia i zdjęcie w nocy generalnie wychodzi jednak lepiej na Samsungu. Samsung w tzw. trybie nocnym robi jaśniejsze zdjęcia, ale czasami odbywa się to dużym kosztem jakości. Poniżej trochę przykładów zdjęć nocnych. Samsung ma trzy tryby: zwykły,HDR i tryb nocny.
Samsung noc tryby: zwykły,hdr,nocny

http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/20130112_194706_LLS.jpg
http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/20130112_194517_HDR.jpg
http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/20130112_194454.jpg


IPhone zdjęcie

http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/IMG_0375.jpg

Samsung SGS3
http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/20130112_1207391.jpg
http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/20130112_1207521.jpg

iPhone 5
http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/IMG_0359.jpg
http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/IMG_0367.jpg
http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/IMG_0369.jpg

Kamera video w iPhone ma lepszą stabilizację obrazu, dźwięk, mimo że mono również jest lepszej, jakości, a wszystko to dzięki dobremu systemowi, który w jabłku eliminuje np. szum wiatru w mikrofonie. Możecie to usłyszeć sami na prezentowanych filmach.




Za Samsungiem przemawia szersze kąty obiektywu. Generalnie w kategorii idiot kamery wygrywa Apple za łatwość i szybkość oraz lepsze automatyczne dobieranie parametrów zdjęcia.
Oba kręcą filmy 1080p 30 klatek na sekundę z bitrate dochodzącym do 17 MB/s. W samsungu na filmach szybko poruszające się obiekty potrafią przeskakiwać, to samo przy szybkiej zmianie pola filmowania. Parametry zależne od oświetlenia sceny szybciej i lepiej dobiera iPhone 5. Wszyscy pamiętamy iPhona pierwszej generacji, który nie potrafił kręcić filmów i miał tylko 2MP aparat. Piątka odrabia wszystkie straty i moim zdaniem przegrywa jedynie z Nokią 920.
IPhone 5 oferuje blokadę AF/AE, co jest nieocenione przy dynamicznych scenach. Samsung ma do zaoferowania jedynie blokadę auto focusa. Remis przy zdjeciach z lekką przewaga Apple, w kręceniu filmów jednak wygrywa jabłko.

Internet i gry.


Przeglądanie stron należy do Samsunga. 44% Większy ekran i wszystko jasne. Szybkość otwierania się stron jest podobna, powiększanie i skrolowanie jest szybsze na iPhonie. Jednak wielkość ekranu ma tutaj podstawowe znaczenie. Na SGS III jest zwyczajnie wygodniej przeglądać strony. W syntetycznych testach Safari bije wszystko jednak przeglądarka Samsunga oferuje więcej funkcji a różnica w prędkości jest raczej tylko na słupkach benchmarków. Nie można jednak zapominać o zdecydowanie krótszym czasie pracy baterii w trakcie serfowania po Internecie na Galaxy. Ciekawą opcją telefonu Koreańczyków jest możliwość wyświetlenia 2 programów jednocześnie.
http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/Screenshot_2013-01-13-12-26-48.png


Mobilna rozrywka jest na obu urządzeniach bardzo dobra. W sklepie gogle i w AppStore można odszukać wszystkie tytuły poza wydanymi specjalnie dla Apple. Gry na nowym iPhonie chodzą szybciej i bardzo często ładniej wyglądają. Byłem bardzo zdziwiony jak Asphalt 7 klatkuje na SGS III. Różnica płynności jest bardzo widoczna. ShadowGun to następny przykład, który lepiej wygląda i szybciej chodzi na Apple. Na to się nic nie poradzi. Gry dla iPhone są bardzo dobrze optymalizowane i na słabszym sprzęcie będą chodziły lepiej niż na Androidzie. Gra się lepiej na Samsungu ze względu na większy ekran. Najładniejsza grafika nie zastąpi ergonomii. Mobilne gry na 4 calach to pomyłka. Do gier używam, na co dzień iPada 2. Oba urządzenia można podłączyć do TV za pomocą HDMI. Apple oczywiście wymaga dodatkowej przystawki, która całe szczęście ma chińskie odpowiedniki na Allegro.W grach dla mnie jest remis. Gorsze jakościowo tytuły Samsung równoważy większym ekranem i wygoda grania.

Gry Samsung Galaxy s3

http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/Screenshot_2013-01-13-11-18-01.png
http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/Screenshot_2013-01-13-11-09-07.png
http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/Screenshot_2013-01-13-11-13-39.png
http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/Screenshot_2013-01-13-11-09-46.png


Gry iPhone 5
http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/IMG_0438.png
http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/IMG_0425.png

Mapy i nawigacje pomijam, ponieważ rozwiązanie Apple i Google wypada średnio na tle specjalizowanych aplikacji. Sam, na co dzień używam kiedyś na Samsung Galaxy II NaviExpert i to samo teraz na iPhone. Łapanie fixa jest tak samo dobre na obu urządzeniach. Daje plusa SGS za wielkość ekranu, a iPhone za widoczność w świetle słonecznym.
Kto więc wygrał? Ja, Ty użytkownicy. Dzięki konkurencji nie musimy kupować Apple możemy kupić Samsunga i odwrotnie. Namawianie kogokolwiek do przejścia z Androida na IOS jest tak samo karkołomne jak namawianie do zmiany wiary. Przypomina to wojny plemienne z lat 90 gdzie zwolennicy Amigi, PC i Atari toczyli z sobą niekończące się dyskusje, co jest lepsze. Tak samo jak w tedy, dzisiaj nie decyduje w tym porównaniu sam sprzęt i słupki w benchmarkach, ale filozofia projektantów.
IOS to zamknięty i hermetyczny system, bazujący na posuniętej do perfekcji optymalizacji softu do sprzętu. Robiący wiele rzeczy za użytkownika. Włącz i działaj. Widać to po interface aparatu fotograficznego. Samsung prawie opcje lustrzanki, iPhone typowa idiot kamera. Co jest lepsze?
Nie odpowiem na to pytanie. Niech każdy z Was zdecyduje sam.

Edytowane przez gshepherd
  • Popieram 8
Link to post
Share on other sites

zgadzam się w prawie w 100% 

Swoją drogą gry faktycznie trochę gorzej działają i wyglądają na androidzie, odpalając shadowguna na note2 myślałem długo że gram w jakąs betę bo grafika była zauważalnie gorsza niż na iphone ale zwaliłem to na (niestety błędnie) na przekątną ekranu w note, błędnie ponieważ na większym ipadzie 2 nadal gra wygląda lepiej niż androidowy odpowiednik

Link to post
Share on other sites
zgadzam się w prawie w 100% 

Swoją drogą gry faktycznie trochę gorzej działają i wyglądają na androidzie, odpalając shadowguna na note2 myślałem długo że gram w jakąs betę bo grafika była zauważalnie gorsza niż na iphone ale zwaliłem to na (niestety błędnie) na przekątną ekranu w note, błędnie ponieważ na większym ipadzie 2 nadal gra wygląda lepiej niż androidowy odpowiednik

 

 

Mnie dobił asphalt 7. Jest dużo wolniejszy nawet od ipada 2.

Link to post
Share on other sites

Czas grania na S3 vs iP5. Dla mnie to kluczowy parametr, bo obrazuje energooszczędność obu układów. Jestem przekonana, że wygra iOS (30FPS domyślnie limitem vs 60FPS Android)... 

 

Oprócz tego chciałabym zobaczyć ile zejdzie baterii przez noc podczas zwykłej synchronizacji danych itp, itd....

 

No i wiadomo jak sprawują alternatywne oprogramowania, Kernele, ROM-y. Wiadomo, że płynność i działanie CM-a jest nie do przebicia przez oryginalne ROM-y

 

 

ShadowGun to następny przykład, który lepiej wygląda i szybciej chodzi na Apple.

 

A jak ustawienia graficzne były ustawione na iOS vs S3?

Poza tym nic dziwnego skoro iP5 ma wydajniejsze GPU, CPU.

Edytowane przez Paula85
Link to post
Share on other sites
Czas grania na S3 vs iP5. Dla mnie to kluczowy parametr, bo obrazuje energooszczędność obu układów. Jestem przekonana, że wygra iOS (30FPS domyślnie limitem vs 60FPS Android)... 

 

Oprócz tego chciałabym zobaczyć ile zejdzie baterii przez noc podczas zwykłej synchronizacji danych itp, itd....

 

No i wiadomo jak sprawują alternatywne oprogramowania, Kernele, ROM-y. Wiadomo, że płynność i działanie CM-a jest nie do przebicia przez oryginalne ROM-y

 

 

 

A jak ustawienia graficzne były ustawione na iOS vs S3?

Poza tym nic dziwnego skoro iP5 ma wydajniejsze GPU, CPU.

Ultra w obu przypadkach. Shadow chodzi lepiej i na iPadzie 2.

Link to post
Share on other sites

Bo iPad 2 ma rozdzielczość mniejszą od i9300 i dalej moc graficzną większą. iPad 2 ma moc graficzną 4x-8x większą od tegry 2, SGS3 jest może 2,5x szybszy od tegry. Dalej iPad2 ma mocniejsze GPU. 

Edytowane przez Paula85
Link to post
Share on other sites

No właśnie ma:P 

Jedyny telefon z którym fajnie by wyszło porównanie do iP4. To ostatni telefon w którym Apple zastosowało dość słabe GPU... SGX535. Rozsądne porównanie by było Nexus S vs iP4. Dla odmiany to Android miałby mocniejsze bebechy. 

 

Bo wydajesz tutaj nam sondy na starym oprogramowaniu. Wiadomo, że są nowsze opgramowania do SGS3 niż te które tu widać na screenach, no i jest jeszcze CM. Ale CM to bardziej kwestia działania samego OS-u, czyli płynność, responsywność i lekkość. Nie ma to aż tak dużego wpływu na ilość FPSów.

Edytowane przez Paula85
Link to post
Share on other sites
No właśnie ma:P 

Jedyny telefon z którym fajnie by wyszło porównanie do iP4. To ostatni telefon w którym Apple zastosowało dość słabe GPU... SGX535. Rozsądne porównanie by było Nexus S vs iP4. Dla odmiany to Android miałby mocniejsze bebechy. 

 

Bo wydajesz tutaj nam sondy na starym oprogramowaniu. Wiadomo, że są nowsze opgramowania do SGS3 niż te które tu widać na screenach, no i jest jeszcze CM. Ale CM to bardziej kwestia działania samego OS-u, czyli płynność, responsywność i lekkość. Nie ma to aż tak dużego wpływu na ilość FPSów.

Masz jakies porównanie ?

Link to post
Share on other sites

Ujmę to tak...

iP ma ogromną zaletę. Współdzielona pamięć. Developer może np. podzielić pamięć tak, że GPU będzie mieć 200MB, a na reszte zostanie 56MB. W przypadku Android-a jest tak jak w PC. 

 

Tak, więc akurat w przypadku SGS-a mogę powiedzieć tak. Procesor można odkręcić do większości gier do 600MHz (tylko do czasu wymiany telefonu były trzy gry, które wymagały 800MHz-1,2GHz). Przypomnę jest to Cortex A8...  Ustawienie na 800MHz vs 1GHz praktycznie nie ma różnicy.

 Tak, więc Android daje aż nad to mocy procesorowej. Płynność to kwestia tego czy użyjesz kernela producenta, kernela zmodyfikowanego... Kwestia tego czy masz skomplikwoany launcher oryginalny, czy masz Launcher udający WP7.... Wreszcie czy masz CM czy oryginalny ROM. 

 

SGS ma ten plus, że GPU też można przetaktować. Ale nie miało to sensu jako, że zawsze miałeś 30FPSów+. Pierwsza gra z którą miałam problem z graniem na full to była NOVA7. 

Link to post
Share on other sites

Poniżej jako uzupełnienie recenzji ponieważ nie ma możliwości edycji postów zdjęcia wyświetlacza w słońcu. Ustawienie podświetlenia obu telefonów iPhone  5 i Galaxy S3 ustawione na maksimum.
Oraz film porównujący kamery.



http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/20130114_113503.jpg
http://xbench.pl/wp-content/uploads/2013/01/IMG_0478.jpg Edytowane przez gshepherd
Link to post
Share on other sites

Moje spostrzeżenia co do porównania:

 

+

1. Super że chciałeś zdrowo podejść do tematu! Tutaj wielki plus dla Ciebie!

 

-

1. Flara na zdjęciach pod światło? Minus iPhone'a? odpowiednie ustawienie obiektywu na mocne światło ZAWSZE DA flarę! I nie ważne czy to iPhone, czy S3, czy jakieś lustro :)

PS. Zobacz pierwszy filmik nocny. Jak odbijają się światła srebrnego auta? Robi się flara.

2. Gniazdko słuchawkowe na dole. Okej, rozumiem, że wolisz u góry jak to podkreśliłeś. Ale czy to nie jest bardziej naturalne? Wyciągasz telefon z kieszeni i go nie musisz obracać :)

3. Przy nocnym filmiku [pierwszym] załączony był flash w iP - widać to na padającym śniegu.

 

Inne moje spostrzeżenia:

- S3 wyświetla prawdziwą czerń - jest głęboka, ale chyba z lekką przesadą. Kolory w iP5 są bardziej naturalne.

- Estetyka systemu - mega przewaga Apple.

- Dziwnie żółty film [pierwszy] wyszedł z iP5.

- iPada do TV możesz połączyć również prosto i łatwo przez AirPlay, ale potrzeba tutaj AppleTV albo Raspberry PI :)

 

 

Według danych producentów jabłko posiada Gorilla Glass 2, a Apple poprzednią wersję Gorilla

Jakiś błędzik ;-)

Link to post
Share on other sites
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...