Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję

W pogoni za doskonałością - moddujemy GTA IV #2 Na pojazdy przyszła pora

W pogoni za doskonałością - moddujemy GTA IV #2 Na pojazdy przyszła pora
Poprzedni wpis spotkał się z niemałym zainteresowaniem z Waszej strony, co potwierdziła ilość głosów w ankiecie, komentarzy a także punkcików reputacji. Jak wypadła ankieta? Sam jestem zaskoczony, że tak dobrze. Liczba głosów-24 (przynajmniej tyle jest pierwszego września :)), z czego 18 to głosy na "Tak" oraz po 3 na "Nie" i "Obojętne". Jak więc nie trudno wyliczyć, 75% głosujących liczy na kontynuowanie cyklu, z czego jestem niezwykle rad. Nie przedłużając zapraszam do czytania!

Na początku spatchowaliśmy grę do wersji 1.0.4.0 i zaaplikowaliśmy mod Ultimate Textures v2.0, którego zadaniem było poprawienie jakości tekstur przede wszystkim budynków, ale innych obiektów również. Do tego dodaliśmy DKT70 Road Textures VeN Edit, czyli całkowicie nowy wygląd dróg. Co mam dla Was na dzisiaj?

Za radą użytkownika Synergia postaram się objaśnić co zrobić, aby spatchować grę do wersji 1.0.4.0 mając ją zakupioną na Steamie. Tam oryginalnie jest ona na patchu najnowszym, 1.0.7.0, od biedy do moddowania się nadaje, mimo wszystko polecam wykonać downgrade. Przyznaję, że nigdy nie miałem z tym do czynienia, a więc opisane tu porady będą w moim przypadku czysto teoretyczne, nie mam możliwości sprawdzić czy ten sposób działa na 100%, ale jeżeli ktoś już wypróbuje tę metodę prosiłbym o podzielenie się informacją o skutkach tego zabiegu :) Zalecam również wykonanie kopii zapasowej plików na wypadek, gdyby coś się pokiełbasiło.

Spoiler


No, teraz możemy wrócić do samych modów.
Chcecie mieć widok z pierwszej osoby? Nic prostszego, wystarczy, że pobierzecie First Person Mod v1.1 i gotowe. Link tutaj- http://tiny.pl/h3h8v
Zawartość folderu (poza plikiem ReadMe) wklejamy do głównego folderu GTA IV i już możemy cieszyć się widokiem "z oczu" Niko. Mod ma jednak swoje wady- podczas bijatyki pięściami albo kijem baseballowym kamera automatycznie przechodzi w tryb widoku z trzeciej osoby, ale podczas strzelania, biegania czy jeżdżenia wszystko jest ok. Wiadomo, kokpity samochodów nie powalają szczegółowością ani jakością wykonania, no ale nie ma się co dziwić- pierwotnie taki widok nie był dostępny, więc o tym nie myślano, a poza tym warto patrzeć na drogę, bo łatwo zaliczyć "dzwona".
Aby podczas chodzenia przejść w tryb kamery FPS należy dwukrotnie, szybko wcisnąć klawisz odpowiadający za zmianę kamery- nominalnie "V". Podczas jazdy po prostu pomijamy kilka trybów i w końcu zobaczymy wszystko zza kierownicy. Dostępny jest również tryb retro, czyli widok na bohatera z góry. Kilka screenów z modem w akcji.
Spoiler


Co dalej...w sumie jak już jesteśmy przy tych wnętrzach samochodu, że brzydkie i kanciaste, to może od razu zmieńmy kilka autek. Do podmiany aut potrzebne będą dwie rzeczy- program do podmiany oraz folder z odpowiednimi plikami, które owym programem zamienimy z oryginalnymi. Te pliki to nowy model pojazdu, tekstury i dane dotyczące osiągów maszyny, dostępnych kolorów itp.

Do szybkiego i bezproblemowego podmieniania pojazdów przydatny będzie GTA IV Vehicle Mod Installer v1.3 (http://tiny.pl/h3qqj). Teraz sprawa najważniejsza- pojazd, który chcemy wgrać. Ja podmienię sobie Turismo, bo wiem gdzie szybko je znajdę. Masę samochodów i motocykli znajdziemy choćby tutaj http://tiny.pl/h3qqk
Na początek instalujemy oczywiście program do podmiany aut, wskazujemy główny folder GTA IV i w sumie to tyle. Należy dodać tylko czy pliki z nowym pojazdem są jeszcze w archiwum czy w folderze- ja zawsze wszystko wypakowuję, a więc zaznaczam opcję "Vehicle install from folder". Teraz wygląda to tak:
Spoiler

Nadszedł czas na najważniejsze- samochód (ewentualnie jakiś jednoślad) do podmiany. Warto zadać sobie choć troszkę trudu i zobaczyć jak auto wygląda w grze- głównie chodzi o to, ile ma drzwi i jakie ma osiągi. Ja skoro podmieniam Turismo, które jest jednym z najszybszych aut w grze, muszę wybrać coś, co będzie jego odpowiednikiem w realu, przynajmniej mniej więcej. Ja wybrałem sobie Ferrari Italię 458, nada się na pewno. Paczki z plikami zajmują zwykle kilka MB, maksymalnie kilkanaście, ale to co wybrałem aż 36MB! Czuję, że jakość wykonania i dbałość o szczegóły stoją na najwyższym poziomie. Okej, wypakowane, przechodzimy do programu, klikamy "Browse", wyszukujemy folder, gdzie znajdują się pliki z rozszerzeniami .wtd i .wft (tylko po jednym), potem "Next", jeszcze raz "Next" i powinna pokazać się nam lista wszystkich pojazdów w grze- wybieramy ten, który chcemy podmienić, w moim wypadku jest to Turismo jak wiecie :) Znowu "Next" i jeśli pokaże Wam się to:
Spoiler

to wiedzcie, że jeśli coś się miało stać, to już się stało. Dobra, sprawdźmy jak wygląda teraz nasze Turismo.
Spoiler

Nieźle, co nie? Jak widać autor zadbał też o kokpit, który wygląda całkiem ładnie.
Odbicia na karoserii i szybach nie wyglądają jeszcze tak, jak w moim zamierzeniu powinny wyglądać, mimo to jest już dobrze. Zaczekajcie tylko do kolejnej części moddingu, w której zajmę się ENB- czyli wyciskanie ostatnich soków z komputera, żeby tylko gra "chodziła" płynnie :)

Kontynuując temat samochodów, wiele osób ma problemy z zainstalowaniem prędkościomierza, więc pokażę jak to zrobić.
Paczkę z potrzebnymi pliczkami pobieramy stąd http://tiny.pl/h3qgr
W środku mamy folder SpeedoIV, a w nim znajduje się katalog Default oraz plik Config. Jak się domyślam, większość z Was wolałaby, aby odczyt był w km/h a nie mp/h, tak więc wchodzimy w plik Config, wyszukujemy linijkę tekstu EnableKMH= false i właśnie false zmieniamy na true. Zapisujemy i zamykamy plik. Przepraszam za wprowadzenie w błąd, aby mieć prędkość w km/h nic nie trzeba zmieniać, przepraszam za kłopot :) Zostaje nam cały folder SpeedoIV oraz pliki xlive.dll, ScriptHook.dll, SpeedoIV.asi wkleić do głównego folder gry. Gotowe!
Odpalamy GTA, wchodzimy do jakiegoś pojazdu i jeśli wszystko zrobiliśmy dobrze, powinniśmy ujrzeć wokół radaru licznik. Wygląda to tak.
Spoiler


Dobrze, na dzisiaj to wszystko, jeśli jakiś mod interesuje Was szczególnie- piszcie.
Pozdrawiam gorąco i życzę...udanego powrotu/startu w szkole :)
  • 13

* * * * * 6 głosów


Ciekawe kiedy GTA 4 doczeka się serwerów role play, dobry wpis, plus za pracę :)

    • 2

Dzięki dzięki, w następnym przeskoczymy na nowy poziom graficzny przy pomocy ENB :D 

    • 0

ENB potrzebuje niesamowicie dobrego komputera, podkręcone i7 i min gtx 680 mile widziane :D
Ps. jeszcze rok temu bawiłem się w modowanie gta 4 jak i San Andreas. Na komputerze miałem ponad 10gb różnych modeli samochodów i paczek(nie licząc tekstur). Nie wyobrażam sobie, że GTA V miałoby nie wyjść na komputer.
 

    • 2
Zależy jakie ENB, jaka rozdzielczość, ustawienia. Są setki konfigów ENB, ale ja już chyba wiem, które pokażę :) No a poza tym to mocno przesadziłeś :D Zobaczymy w kolejnym wpisie jak duży będzie spadek FPS'ów.
    • 0

@Zulaga

 

Widziałeś jakiegoś Autosana do GTA IV?

    • 0

Niestety nie, przynajmniej jeśli chodzi Ci konkretnie o tę markę autobusów. Inne są do znalezienia, ale dokładnie tych nigdzie nie spotkałem. Z polskich autobusów niestety niczego nie spotkałem, ani Scanii, ani MANów czy też Solarisów. Pozostają inne :) 

    • 0