Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję

W pogoni za doskonałością- moddujemy GTA IV #4 Jestem Iron Manem!

W pogoni za doskonałością- moddujemy GTA IV #4 Jestem Iron Manem!
Witajcie ponownie :) Dzisiaj, znowu za radą Synergii, zajmę się modem, którego nazwa zdradza wszystko- Iron Man IV. Za propozycję serdecznie dziękuję, jak widać, skorzystałem :) Autorami moda są H1Vltg3, JulioNIB, wapeddell oraz Quechus13. Grafikę mamy mniej więcej zrobioną, resztę, którą chciałem Wam pokazać także, a więc możemy przejść dalej. Od teraz jeśli macie jakiś mod, którego nie potraficie zainstalować czy po prostu nie działa, coś Was ciekawi i nurtuje to piszcie w komentarzach- większość modyfikacji jestem w stanie sprawdzić i przetestować. Miłego czytania i oglądania :)

Nad tematem tego wpisu myślałem dosyć długo i postanowiłem pokazać jak wgrywać nowe mapy, a także modele postaci, jednak Synergia rzucił w komentarzu o tym modzie i to właśnie on będzie bohaterem tego materiału. Mam nadzieję, że się nie zawiedziecie.
Do instalacji moda niezbędny będzie program OpenIV, który pobierzemy z oficjalnej strony- http://openiv.com/ bądź stąd http://tiny.pl/h3fm3. Skoro jesteśmy już przy pobieraniu, to tutaj link do samej modyfikacji- http://tiny.pl/h3fgh. Zajmuje ona prawie 180MB, niezbyt wiele patrząc na to, ile nowości wprowadza. Instalacja jest bardziej skomplikowana aniżeli przy poprzednich modyfikacjach, dlatego postaram się ją opisać jak najdokładniej, chociaż w pliku ReadMe.txt wszystko jest pięknie rozpisane.

Na samym początku instalujemy OpenIV, uruchamiamy go i wskazujemy folder główny GTA IV.
1. Z folderu Main files kopiujemy pliki Microsoft.Xna.Framework.dll, NAudio.dll oraz ScriptHookDotNet.asi a także foldery pc, common i Scripts, wklejamy je do głównego katalogu gry, podmieniamy.
2. Teraz uruchamiamy OpenIV, wchodzimy do folderu anim, otwieramy plik anim.img, klikamy na File i Edit mode, potem Tak. W folderze z modem wchodzimy do Animation i przeciągamy plik parachute.wad do okna OpenIV. Sprawdzamy czy pojawił się on na liście plików, jeśli tak, to ok. Na koniec File i Rebuild (w instrukcji oficjalnej nic o tym nie ma, ale dla pewności warto wykonać ten krok). Kolejność screenów w spoilerze zgodna z instrukcją.
Spoiler

3. W OpenIV wchodzimy do folderu models, potem cdimages, a na końcu otwieramy plik componentpeds.img. Ponownie wchodzimy w tryb edycji (jeśli przedtem nie wyszliśmy z programu, to nie będzie to konieczne). W folderze z modem wchodzimy do folderu Armors, zaznaczamy wszystkie pliki (folder SHIELD AGENTS... zostawiamy w spokoju!) i przeciągamy je do okienka programu, odczekujemy chwilkę aż je załaduje, znowu rebuild i znowu gotowe.
Spoiler

4. Ponownie otwieramy plik componentpeds.img, w folderze z modem wchodzimy do SHIELD AGENTS (Optional, Repaces Cops, SWAT, FIB), zaznaczamy wszystko i wrzucamy do OpenIV. Rebuild i gitarka.
Spoiler

5. Teraz w OpenIV idziemy do models, następnie do cdimages i otwieramy vehicles.img. W folderze z modem wbijamy do APC, zaznaczamy wszystkie pliki poza folderem common i przeciągamy do okna programu. Ostatni rebuild :) Program możemy zamknąć, a z owego folderu common-->data kopiujemy oba pliki (handling i vehicles). Teraz wchodzimy do głównego katalogu gry, potem do common, następnie do data, wklejamy i podmieniamy. Mod zainstalowany!
Spoiler

Po nudnej, żmudnej i nie najłatwiejszej instalacji przyszedł czas na nagrodę-działanie (oby) w praktyce. Sprawdźmy zatem jak to teraz wygląda, o co chodzi i jak to wszystko działa.

Moi drodzy...nie będę pisał zbyt dużo, musicie zobaczyć to sami. Podam tylko sterowanie, kilkadziesiąt screenów i...wracam latać po Liberty City! :D

A więc tak- klawiszem "0" (zero) włączamy menu moda, po którym poruszamy się za pomocą strzałek w lewo i w prawo, zatwierdzamy enterem.
Armors- wojownicy/roboty/nadludzie/mutanty (niewłaściwe skreśl), których mamy do wyboru, jest ich sporo, bo aż kilkadziesiąt.
Invicible Iron Man- wybieramy zależnie od tego czy chcemy, aby nasz bohater mógł zostać pokonany.
Never wanted mode- tak jak wyżej, wybór należy do nas- albo policja nas ściga, albo nie.
Spawn ally- pojawia się nasz pomocnik, sojusznik.
Spawn enemy- a tu przywołujemy wroga.
Actual HUD- aktualnie wybrany HUD, do wyboru są 3 albo bez.
Flight collision- kolizje podczas lotu również można wyłączyć.
J.A.R.V.I.S. volume- głośność dźwięków wydawanych przez bohatera, jego bronie czy latanie.
Current armor config- konfiguracja pancerza, przy tym nie grzebałem.
Close- tego chyba tłumaczyć nie trzeba :)

Co do samego sterowania- o ile jesteśmy pod postacią normalnego człowieka- nic się nie zmienia, póki jesteśmy na ziemi też nie- będąc robotem możemy nawet jeździć w samochodzie, choć teoretycznie nie jest to możliwe. Jak wzbić się w powietrze? Bardzo prosto, wystarczy dłużej przytrzymać spację i już jesteśmy w górze. Kontrola lotu jest do opanowania w 15 minut. W,S,A,D- poruszanie się na boki, do tyłu i do przodu. Shift- wznosimy się, Ctrl- opadamy. Bronie wybieramy albo za pomocą klawiszy 1-5 albo naciskamy na kółko i wybieramy coś z naszego arsenału. Wszystko jest intuicyjne i proste w obsłudze, myślę, że sobie z tym poradzicie bezproblemowo. A, zapomniałbym! Jak wylądować, spytacie. Tak samo jak w przypadku wzbijania się do lotu- przytrzymujemy spację.
Dostępnego arsenału nie będę opisywał, wszystko widać na screenach.
Spoiler


To by było wszystko na dzisiaj, co udało mi się dla Was przygotować :) Może być? Piszcie, pozdrawiam :)
  • 9

* * * * * 6 głosów


Jak się grało ? ;D

bTw jakieś takie kolorki masz jakby to nazwać.. przepalone? zbyt jasne...zbyt rozświetlone...za duże gamma ? ( nie wiem czy dobrze używam tego określenia) choć to moja subiektywna ocena

Plusik jak zawsze za fajny i uzyteczny wpis.

Jak znajdę trochę czasu to sobie też wgram :>

 

e: 1st

    • 1

Grało się bardzo fajnie, a najlepsze, że mod w każdej chwili można włączyć i wyłączyć. Nawet spadając z wysokiego budynku da radę wbić się w jakiś skafander i uchronić się przed upadkiem :) Cd. kolorków, wgrywałem wczoraj inny ENB dla porównania i ustawienia zostały stracone i musiałem ustawiać wszystko od nowa, popracuję nad tym jeszcze :)

E: Mam nadzieję, że ostatni też nie jesteś, z chęcią zobaczyłbym tu wiele więcej komentarzy :)

 

Nie wiem czy jest jeszcze sens kontynuować ten cykl, liczba wyświetleń spadła, komentarzy za wiele nie jest, a o to mi chodziło, o dyskusje itp. Co myślicie?

 

Można grać- 183_gtaiv_2013_09_08_20_05_00_56.jpg

    • 0

Zulaga, jaką Ty masz konfiguracje PC?

    • 0

Nie potrzebnie chowasz screenshoty w spoilerach. Każdy by chętnie pogoglądał efekty od razu a tak ludzie widzą ścianę tekstu i się zniechęcają.

Btw co tak pusto na tym screenie? Gdzie przechodznie czy jakieś samochody?

    • 0

Aximus- z grubsza to prezentuje się to następująco: i5 2500K, AsRock P67 Pro3, Gigabyte HD 7870, 8GB 1333mHz, WD Green 1TB (wiem, słabo).

Synergia- Oj, chyba nie tak trudno kliknąć w przycisk ;) Ten screen robiony był wczesnym rankiem na mało ruchliwej ulicy, do tego ilość pojazdów ustawiłem chwilowo na minimum, więc tak miało być. Poza takimi wyjątkami na ulicach pełno ludu i maszyn :)

Chyba kończę ten cykl i wracam do pisania na różne tematy. 

 

Teraz lepiej? :D 

321_gtaiv_2013_09_09_20_58_14_15.jpg

    • 1

not bad ale czemu nie ma odblasków na karoserii fur i na zbroi ajrona ? ;d

    • 0

Trochę zmniejszyłem refleksy i nie zawsze widać. 

Ale proszę bardzo, tak to wygląda w innym miejscu i o innej porze :) 

119_gtaiv_2013_09_10_20_26_43_45.jpg

 

228_gtaiv_2013_09_10_20_28_36_24.jpg

    • 1

@Zulaga

 

Czy w GTA IV można mieć Gravity Gun? https://www.youtube....h?v=7D2rLjOaM0c

    • 0

za 5 dni będzie porównanie grafiki do gtaV :3

    • 0

Zobaczę co z tym modem :) 

    • 0

Może teraz jakieś mody na inny model jazdy ? Jak w SA na przykład ^^

    • 0

Póki co z moddowaniem GTA IV skończyłem ;) 

    • 0

A szkoda, przyjemnie się czyta twoje wpisy :P

    • 0

Dzięki, jak wrócę do tego to na pewno o handlingu pomyślę ;) 

    • 0

A u mnie nie działa... Zmienia się twarz na Starka, ale nic poza tym. W żaden sposób nie mogę uruchomić menu moda. Mam patha 1.0.0.4, ma to jakieś znaczenie?

    • 0
No nie wiem, ja sprawdzałem na 1.0.4.0 i 1.0.7.0 i działało bez problemu. Menu powinno się ukazać po naciśnięciu 0 (zero), jeśli tego nie masz, to najprawdopodobniej coś z podmianą plików poszło nie tak.
    • 0