Czasami zdarza się, że nasz komputer zacznie stwarzać problemy na jednej z płaszczyzn funkcjonowania. Niestety, nikt nie jest człowiekiem wszechstronnie uzdolnionym, dlatego często potrzeba poradzić się znajomego specjalisty od danej dziedziny. Wszystko dobrze, jeśli znamy ewentualne podejrzenie przyczyny problemu lub wiemy, jak dobrze opisać usterkę. Problem pojawia się, kiedy ni w ząb nie wiemy, jak zabrać się choćby do wytłumaczenia, co tak naprawdę nie działa. Wówczas przyda się Rejestrator problemów - wbudowana funkcja Windows 7, dzięki której będziemy mogli dokładnie pokazać, co tak naprawdę się zepsuło. Zapraszam na nieco luźniejszy wpis, w którym wytłumaczę, jak skorzystać z tej funkcji.
Funkcja ta może przydać się nie tylko do zarejestrowania problemu, ale także - patrząc na temat z drugiej strony medalu - do pomocy komuś, kto ma problem z komputerem.
Aby uruchomić funkcję Rejestrator problemu wejdź w Start (1) > psr (2). Uruchomi się okno z Rejestratorem (3). Obsługa jest bardzo prosta.
Aby nagrać czynności związane z funkcjami wymagającymi uprawnień Administratora, należy kliknąć na ikonę pytajnika (4) i wybrać "Uruchom jako administrator" (5).
Z kolei po wybraniu opcji "Ustawienia" (6), pokaże się okno z kilkoma funkcjami. Możemy tu wybrać miejsce zapisu folder końcowego .zip (7) czy też włączyć/wyłączyć przechwytywanie zrzutów ekranu (8). Na koniec zatwierdzamy opcje (9).
Aby zacząć rejestrowanie obrazu, kliknij na "Rozpocznij rejestrowanie" (10). Po kliknięciu system zarejestruje każdą aktywność, którą wykonasz. Możesz także dodać komentarz do zaznaczonego wcześniej pola. W tym celu wybierz "Dodaj komentarz" (11), zaznacz pole, do którego odnosić się będzie komentarz (12), i umieść jego treść w oknie, które się pojawiło (13).
Na koniec kliknij na "Zatrzymaj rejestrowanie" (14), a wyświetli się okno zapisu pliku .zip, w którym zostanie umieszczony końcowy plik. Wpisz nazwę (15) i wciśnij "Zapisz" (16).
Po otwarciu pliku w przeglądarce wyświetli się cała aktywność zapisana w postaci zrzutów ekranów i komentarzy do nich.
Teraz paczkę możemy wysłać do znajomego, mając pewność, że zrozumie, gdzie leży problem. Na dziś to tyle - mam nadzieję, że wybaczycie mi ten trochę "niedzielny" wpis.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zobacz pozostałe wpisy z akcji "Blogowy zawrót głowy" mojego autorstwa:
1. [Tesoro Colada G3NL - aluminiowy cud wśród mechaników] - [bZG]#1
2. [Facebook patrzy, Facebook słucha] - [bZG]#2
3. [Facebookowe aplikacje, czyli jak szybko pozbyć się prywatności] - [bZG]#3
4. [Microsoft i Xbox One, czyli jak wszystkich do siebie zniechęcić] - [bZG]#4
5. [Pushbullet - szybka wymiana plików na linii PC-Android] - [bZG]#5
6. [batering energing - szybki sposób na sprawdzenie poziomu naładowania laptopa] - [bZG]#6
7. [Fences - uporządkuj swój pulpit w 2 minuty!] - [bZG]#7
8. [Czytniki e-booków - lepsze od tradycyjnej książki?] - [bZG]#8
oraz pozostałych blogerów, którzy wzięli udział w akcji:
Ranking aplikacji na Windows Phone - autorstwa Bandyto3xx
Rynek Steam - przydatne narzędzie czy bezsensowny dodatek? - [bZG] - autorstwa Tycha
DLC - w jakim kierunku to zmierza? - [bZG]#2 - autorstwa Tycha
- 2
0 komentarzy
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia