Skocz do zawartości

gregotsw Pisze Jak Jest!

  • wpisów
    16
  • odpowiedzi
    167
  • wyświetlenia
    540532185

HD7950, HD7870 XT, HD6950 - test kart graficznych AMD


gregotsw

14097585 wyświetleń

blog-0557921001383671116.jpgW życiu każdego grającego użytkownika PC przychodzi taki czas, gdy stara karta zaczyna "niedomagać" w nowych grach i zaczynamy się wtedy zastanowić jak ten stan zmienić. Czasem wystarczy kartę podkręcić. Jako, że miałem trochę "odłożone", a stara karta była jeszcze coś warta postanowiłem dołożyć i kupić nową. Rozważałem karty AMD: HD7870XT albo HD7950. Testy tych kart znajdziecie w dzisiejszej publikacji. Sprawdźmy jak sprawdzą się te karty, na tle starej HD6950. Zapraszam do czytania i komentowania.

 

||| Testowane karty

 

blogentry-10287-0-09072000-1383643539_thumb.jpg

Od lewej: Gigabyte HD7950 WF3X, XFX HD6950, XFX HD7870XT DD

 

||| Specyfikacje

 

 

blogentry-10287-0-72111200-1383643599.png

 

 

||| "Stary Radosław"

- XFX HD6950 2GB (Cayman)

 

Układ HD6950 premierował w grudniu 2010r. - czyli prawie 3 lata temu. Pomimo tego całkiem nieźle daje sobie radę w nowych grach - pod warunkiem, że nie przesadzimy z teselacją. Karta wspiera dx11 i dzięki temu mamy pewność, że "odpalimy" na niej każdy nowy tytuł, z Battlefield 4 na czele.

 

blogentry-10287-0-95583000-1383644441_thumb.jpg

 

Karta była typowym referentem z chłodzeniem "turbinowym". Jak nazwa wskazuje, nie jest ono ciche - szybko je wymieniłem. Przez większość użytkowania karta pracowała z zainstalowanym Accelero S1 plus i jednym 120mm wentylatorem Alpenfohn.

 

blogentry-10287-0-56517500-1383644619_thumb.jpg

Referencyjny HD6950 z zainstalowanym chłodzeniem Accelero S1 Plus

 

"Typowy" to jednak niezbyt trafne określenie. Karta wyróżniała się tym, że posiadała odblokowane dodatkowe jednostki cieniujące oraz TMU - dokładnie na tym samym poziomie co HD6970. Bez podnoszenia napięcia można było ją podkręcić do 880MHz na rdzeniu i 1375MHz dla pamięci. Po tym zabiegu powinna oferować wydajność na poziomie standardowo taktowanego HD6970.

 

blogentry-10287-0-31754800-1383645207_thumb.gif

Zrzut ekranu z programu GPU-Z ukazujący różnicę w jednostkach TMU i Shaders - po prawej HD6950 z odblokowanymi jednostkami

 

W zestawie z kartą otrzymujemy taśmę "CrossFire", dwie płyty CD, instrukcję, oraz zawieszkę na klamkę "do not disturb"(nie ma na zdjęciu bo się gdzieś zapodziała). Wszystko znajduje się w solidnym, czarnym kartonie wsuniętym w kolorowe opakowanie.

 

blogentry-10287-0-18946900-1383645969_thumb.jpg

Karta została wyposażona w dwa złącza DVI, dwa mini DisplayPort, oraz jedno HDMI

 

 

galeria:

 

blogentry-10287-0-93150400-1383645821_thumb.jpgblogentry-10287-0-69961900-1383646100_thumb.jpgblogentry-10287-0-01047900-1383646108_thumb.jpgblogentry-10287-0-80942300-1383646116_thumb.jpgblogentry-10287-0-76192900-1383646124_thumb.jpgblogentry-10287-0-42473200-1383646131_thumb.jpgblogentry-10287-0-89322000-1383646137_thumb.jpgblogentry-10287-0-18632300-1383646143_thumb.jpg

 

 

 

||| "Przypakowany HD7870"

- XFX HD7870 XT 2 GB (Tahiti LE)

 

Debiutował na początku 2013r. i jest to przynajmniej w teorii całkiem nowy produkt. HD7870 XT bazuje na znanym z mocniejszych konstrukcji układzie Tahiti, oczywiście trochę okrojonym o jednostki cieniujące i TMU. Jednakże tak ma wyraźnie więcej jednostek niż zwykły HD7870 bazujący na Pitcairn XT. Jednakże "coś za coś". Tahiti LE pobiera zdecydowanie więcej prądu, oraz jest "gorętszy".

 

blogentry-10287-0-10541200-1383645737_thumb.jpg

 

Karta od XFX została wyposarzone w dwuslotowe chłodzenie, nawiewane przez dwa wentylatory. W spoczynku jest ciche, ale podczas gry daje o sobie znać.

 

blogentry-10287-0-56915900-1383645783_thumb.jpg

 

W zestawie, podobnie jak przy wcześniejszym HD6950 od XFX dostajemy zawieszkę na klamkę "do no disturb" i kilka innych dodatków w postaci, płyt CD, instrukcji oraz ulotki reklamującej zasilacze XFX.

 

blogentry-10287-0-33080500-1383646347_thumb.jpg

 

 

Karta została wyposażona w dwa złącza DVI, dwa mini DisplayPort, oraz jedno HDMI

 

 

galeria:

 

blogentry-10287-0-88674100-1383646695_thumb.jpgblogentry-10287-0-45081300-1383646506_thumb.jpgblogentry-10287-0-40059800-1383646515_thumb.jpgblogentry-10287-0-81771500-1383646519_thumb.jpgblogentry-10287-0-83265100-1383646524_thumb.jpgblogentry-10287-0-03145100-1383646552_thumb.jpgblogentry-10287-0-28641100-1383646701_thumb.jpgblogentry-10287-0-71884600-1383646705_thumb.jpg

 

 

 

||| WindForce 3X

- Gigabyte HD7950 3GB rev. 2.0(Tahiti PRO)

 

Pierwsze HD7950 ukazały się na początku 2012r. Karcie wyraźnie brakowało megaherców, co zauważyli najpierw miłośnicy podkręcania, dopiero później AMD. W połowie 2012r. AMD odpowiadając na GTX670 Nvidii wydało wersję GHz, z podniesionym taktowaniem rdzenia, oraz trybem turbo boost.

 

blogentry-10287-0-94035000-1383653172_thumb.jpg

 

Niestety nie miałem tutaj pod ręką swojego aparatu, a te wykonane smartfonem były kiepskie - stąd foto zapożyczone z testu redakcji benchmark.pl

 

Karta którą testowałem należy do rewizji 2.0. Pierwsza rewizja nie posiadała radiatora na sekcji zasilania, oraz nie miała trybu turbo. Rewizja 2.0 nie umożliwia za to ingerencji w napięcie zasilające rdzeń, jednakże to zostało wyraźnie podniesione z 1,1v do 1,25v - w sposób pozytywny odbija się to na większym potencjale OC tej karty.

 

blogentry-10287-0-70079800-1383652801_thumb.jpg

Karta została wyposażona w jedno złącze DVI, dwa mini DisplayPort, oraz jedno HDMI. Dodatkowo producent dołączył przejściówkę miniDP -> HDMI

 

galeria:

 

blogentry-10287-0-18121200-1383652831_thumb.jpgblogentry-10287-0-89670500-1383652876_thumb.jpgblogentry-10287-0-12597500-1383652889_thumb.jpg

 

 

 

||| Platforma testowa i metodologia

 

 

blogentry-10287-0-98770800-1380632828.png
Część testów to typowe benchmarki. Druga grupa to gry z wbudowanymi benchmarkami - tutaj korzystałem z wbudowanych benchmarków(3 testy i średnia). Ostatnia to gry, gdzie wcześniej wybrałem miejsce testowe, tak aby wyniki były powtarzalne z dokładnością do 0,5 kl/s - testy powtarzałem 5cio krotnie, dwa skrajne odrzucałem i resztę uśredniałem. Starałem się wybierać miejsca gdzieś karty mają sporo do roboty, ale po części także i takie gdzie dało się uczynić test powtarzalnym.

 

Battlefield 3 - test multiplayer - testowanie polegało na normalnej grze na mapie "Kaspijska granica" przez 2h w trybie dużego podboju. Przy liczbie graczy na poziomie 35-40. Błąd pomiarowy to mniej niż 1kl/s. Raczej sporo biegam i strzelam, aniżeli leżę ze snajperką. Czasem polatam samolotem, czy przejadę czołgiem.

 

Pomiar FPS w przypadku gier dokonany był za pomocą popularnego Frapsa.

 

 

 

 

Podkręcanie i zegary

 

AMD HD6950 2GB (800/1250 MHz)

+ OC(880/1375 MHz)

 

AMD HD6950@6970 2GB (800/1250 MHz)

+ OC(880/1375 MHz)

 

AMD HD7870XT 2GB (1000/1250 MHz)

+ OC(1120/1575 MHz)

 

AMD HD7950 3GB (900-1000/1250 MHz)

+ OC(1180/1575 MHz)

 

Powyższe ustawienia to taktowania standardowe oraz po OC. Taktowania OC są najwyższymi stabilnymi taktowaniami jakie udało się uzyskać.

HD7950 nie zawsze przeskakuje w tryb Turbo na standardowych ustawieniach(power limit 0%) - często balansuje na rdzeniu między 900MHz i 1000MHz. Przy podkręcaniu wartość pod obciążeniem jest stała, a to za sprawą podniesienia "power limit" do 20%.

Wszystkie karty działały na sterownikach AMD Catalyst 13.9, oraz na systemie Windows 7 SP1 x64 Professional.

 

 

 

||| Testy DirectX 9/10

 

 

 

3DMark Cloud Gate

ustawienia: Standardowe(Basic), 1280x720

(punkty więcej=lepiej)

blogentry-10287-0-22261900-1383653528.png

 

3DMark Vantage

ustawienia: Performance, 1280x1024

(punkty więcej=lepiej)

blogentry-10287-0-24647500-1383654158.png

 

Resident Evil 6 - Benchmark

ustawienia: Najwyższe + FXAA3HQ , 1920x1080

(punkty więcej=lepiej)

blogentry-10287-0-52059600-1383654255.png

 

Far Cry 2 - Benchmark (Ranch Long)

ustawienia: Ultra dx10 + AAx4, 1920x1080

(klatki/s więcej=lepiej)

blogentry-10287-0-58774900-1383654216.pngg]

Risen 2

ustawienia: Najwyższe, 1920x1080

(klatki/s więcej=lepiej)

blogentry-10287-0-21492000-1383654299.png

Call of Juarez: Więzy Krwii

ustawienia: Najlepsza jakość, 1920x1080

(klatki/s więcej=lepiej)

blogentry-10287-0-48119200-1383654337.png

 

Dead Island Riptide (skrzyżowanie - przystań promu)

ustawienia: Jakość, 1920x1080

(klatki/s więcej=lepiej)

blogentry-10287-0-06307600-1383654404.png

 

 

 

||| Testy DirectX 11

 

3DMark Fire Strike

ustawienia: Standardowe(Basic), 1920x1080

(punkty więcej=lepiej)

blogentry-10287-0-10091300-1383654953.png

 

3DMark 11

ustawienia: Performance, 1280x720

(punkty więcej=lepiej)

blogentry-10287-0-32617400-1383654993.png

 

Unigine Heaven 4.0

ustawienia: Extreme, 1600x900

(punkty więcej=lepiej)

blogentry-10287-0-55977400-1383655032.png

 

Unigine Valley 1.0

ustawienia: Extreme HD, 1920x1080

(punkty więcej=lepiej)

blogentry-10287-0-62770200-1383655066.png

 

Catzilla 1.0

ustawienia: 720p, 1280x720

(punkty więcej=lepiej)

blogentry-10287-0-88723800-1383655160.png

 

PLA Benchmark

ustawienia: Najwyższe dx11 + FXAA(high) + PhysX OFF, 1920x1080

(klatki/s więcej=lepiej)

blogentry-10287-0-50932100-1383655096.png

 

Metro 2033 - Benchmark (frontline)

ustawienia: Very High dx11 + MSAA 4X + AF16x adv. Physx OFF, 1920x1080

(klatki/s więcej=lepiej)

blogentry-10287-0-39522000-1383655235.png

 

Metro Last Light - Benchmark (d6)

ustawienia: Very High dx11 SSAA + AF16x + adv. Physx OFF, 1920x1080

(klatki/s więcej=lepiej)

blogentry-10287-0-37717900-1383655255.png

 

Bioshock Infinite - Benchmark

ustawienia: UltraDX11_DDOF, 1920x1080

(klatki/s więcej=lepiej)

blogentry-10287-0-58857600-1383655295.png

 

Tomb Raider (2013) - Benchmark

ustawienia: Najwyższe, 1920x1080

(klatki/s więcej=lepiej)

blogentry-10287-0-65810900-1383655339.png

 

Dirt Showdown - Benchmark

ustawienia: Ultimate + Shadow: Ultra, 1920x1080

(klatki/s więcej=lepiej)

blogentry-10287-0-02539900-1383655427.png

 

Max Payne 3

ustawienia: Najwyższe dx11 + HDAO + MSAA x2, 1920x1080

(klatki/s więcej=lepiej)

blogentry-10287-0-90616700-1383655454.png

 

 

Battlefield 3 - multiplayer (Kaspijska granica)

ustawienia: 1920x1080

(klatki/s więcej=lepiej)

high

blogentry-10287-0-35591100-1383655546.png

 

ultra

blogentry-10287-0-45631100-1383655568.png

 

 

||| Wyniki uśrednione w %

 

blogentry-10287-0-72922500-1383655857.png

 

Za 100% przyjąłem wynik niepodkręconego HD6950. Jak widać układowi HD69xx więcej daje podniesienie taktowań niż samo "odblokowanie" dodatkowych jednostek. Jednak odblokowanie jednostek także dodaje od siebie kilka groszy i przy wysokich taktowaniach jest średnio 13% szybsza, takie połączenie daje najbardziej zauważalne przyspieszenie w grach i aplikacjach korzystających z dx11.

 

HD7870XT jest na standardowych zegarach o połowę wydajniejszy od HD6950(po odblokowaniu i OC). Po podniesieniu zegarów prawie dogania standardowo taktowanego HD7950, najbardziej widać to przy aplikacjach dx11.

 

Na pewno nie ma zaskoczenia, że HD7950 wyraźnie zdominował test. Ciekawe jest to, że HD7870XT po OC potrafi czasem wyprzedzić standardowego HD7950 - tak dzieje się m.in. w Battlefield 3 i Drit Showdown. Jednakże po OC HD7950 dostaje naprawdę solidnego kopa i już nie daje sobie w kaszę dmuchać. Bardzo dobrze widać to w Battlefield 3 przy ustawieniach "ultra" oraz w Metro Last Light.

 

Wszystkie wyniki z benchmarków i gier w %:

 

blogentry-10287-0-72867200-1383655901_thumb.png

 

 

 

||| Temperatury i głośność

 

 

Temperatury

 

Stress - najwyższe zarejestrowane temperatury podczas pełnego testu 3DMark Basic(Ice Storm + Cloud Gate + Fire Strike)

Idle - temperatura 5 minut po zakończonym teście "stress"

 

temperatura otoczenia: 23st.C

(wynik w st.C, mniej=lepiej)

blogentry-10287-0-24791200-1383824376.png

 

Głośność

 

blogentry-10287-0-27741400-1383826042.png

 

Zapytacie dlaczego akurat takie prędkości wentylatorów ustawiłem? Tak więc pokrótce to wyjaśnię.

 

Jeśli chodzi o chłodzenie Accelero S1 Plus, to po prostu ustawiłem obroty wentylatora 120mm na takim poziomie aby ten był niesłyszalny.

Chłodzenie Double Dissipation zainstalowane na XFX 7870XT do testu ustawiłem na obroty 2300rpm, gdyż do takiej prędkości rozpędzały się dwa wentylatory na automatycznych ustawieniach podczas testów 3DMark.

Chłodzenie WindForce 3X zainstalowane na Gigabyte HD7950 automatycznie podczas testów rozpędzało 3 wentylatory do prędkości 2700rpm(na standardowych ustawieniach taktowań i obrotów). Jako, że przy standardowym ustawieniu prędkości obrotowej chłodzenie nie było ciche skręciłem obroty także do niższych wartości. Obniżenie prędkości wyraźnie wyciszyło chłodzenie, pozwalając dalej utrzymać całkiem niskie temperatury pracy.

 

 

W kontekście temperatura/głośność zdecydowanie najlepiej wypada HD6950 w połączeniu z Accelero S1 Plus(+120mm). Drugie miejsce przyznałbym HD7950 WF3X z obrotami ustawionymi na 1700rpm, jest stosunkowo cicho i przy tym całkiem chłodno. HD7950 WF3X z obrotami na 2000rpm nada się gdy podkręcimy kartę, takie ustawienie daje względną ciszę i w dalszym ciągu akceptowalne temperatury.

 

 

 

||| PODSUMOWANIE

 

XFX Radeon HD6950 2GB + Accelero S1 Plus (120mm)

+ Bezgłośna praca i niskie temperatury pracy

+ Wydajność w grach Dx 9/10 oraz gdy nie przesadzimy z teselacją

+ Odblokowana do HD6970 i podkręcona zyskuje sporo na wydajności (ok. + 13%)

- Wydajność teselacji

- Płynne granie w najnowsze gry może wymagać obniżenia ustawień

 

 

blogentry-10287-0-97906100-1383829356.jpg

 

Jako, że karta w takim układzie jest w zasadzie niemożliwa do nabycia, a i standardowych HD6950 jest już coraz mniej, oraz w nowszych grach karcie zaczyna brakować (pary) karta nie otrzymuje rekomendacji. Na dzień dzisiejszy w podobnej cenie można dostać HD7850, który w nowszych grach zaoferuje wyższą wydajność.

 

Cena w dniu publikacji: karta wycofana ze sprzedaży

 

 

 

XFX Radeon HD7870 XT DD 2GB

http://www.benchmark.pl/uploads/backend_img/znaczki_nagrody/mini-recenzje_dobry_produkt.png

+ Niezła wydajność - zwłaszcza w nowszych grach

+ Wysoki potencjał OC - karta zyskuje po podkręceniu ok. 10% wydajności

+ Na tle innych HD7870XT(np. Club3D Joker) jest w miarę chłodna

+ Dobry stosunek ceny do wydajności

- Przy podkręcaniu należy podkręcić obroty i karta staje się głośna

- Patrząc na konkurencyjne układy(HD7870 i R9 270X) pobiera sporo prądu i jest gorąca

 

 

blogentry-10287-0-23055100-1383828899.jpg

 

Karta otrzymuje rekomendację 4-ro gwiazdkową - głównie za potencjał OC, oraz relatywnie niezły współczynnik cena/wydajność. Odejmuję jedną gwiazdkę za chłodzenie, które po OC może być bardzo głośne, a mimo to karta gorąca.

 

Cena w dniu publikacji ok. 700zł.

 

 

 

Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3X 3GB rev. 2.0

http://www.benchmark.pl/uploads/backend_img/znaczki_nagrody/mini-recenzje_super_produkt.png

+ Bardzo wysoka wydajność

+ Bardzo wysoki potencjał OC - karta zyskuje po OC ok. 18% wydajności(przy Dx11 jeszcze więcej)

+ Wydajne i ciche(po wyregulowaniu obrotów) chłodzenie

- Wysoka cena

- Głośna na standardowych ustawieniach

 

 

blogentry-10287-0-50857600-1383828885.jpg

 

Karta otrzymuje 5-cio gwiazdkową rekomendację. Bardzo solidnie się podkręca, a dodatkowe megaherce wyraźnie przekładają się na wydajność. Jest cicha i chłodna. Minus w postaci wysokiej ceny można obejść kupując za 800-850 kartę używaną z jeszcze ponad 2 letnią gwarancją.(Gigabyte udziela 3 letniej gwarancji) Przyznam, że sam nabyłem tego Gigabyte za 800zł, a gwarancji zostało jeszcze 2,5 roku.

 

Cena w dniu publikacji: ok. 1050zł(nowa), 800-900zł(używana z GW)

  • Popieram 13

22 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Fajny test ale coś słabe masz wyniki  na radku 7870xt ,@ 1250 mhz  i  pamięci 6800mhz  [ jestem w trakcie oc  tej karty ]   dla porównania   3d mark 011  9500pkt  gpu score 10200-10400pkt  3d mark fire strike ok 6400-6500pkt bf3 tryb multi 64 detale ultra osoby  granica kaspijska ful hd    prawie cały czas jest  ponad 60 klatek rzadko kiedy spada do 58 -56  chyba mniej nigdy nie było jak 56

Odnośnik do komentarza

Fajny test ale coś słabe masz wyniki  na radku 7870xt ,@ 1250 mhz  i  pamięci 6800mhz  [ jestem w trakcie oc  tej karty ]   dla porównania   3d mark 011  9500pkt  gpu score 10200-10400pkt  3d mark fire strike ok 6400-6500pkt bf3 tryb multi 64 detale ultra osoby  granica kaspijska ful hd    prawie cały czas jest  ponad 60 klatek rzadko kiedy spada do 58 -56  chyba mniej nigdy nie było jak 56

 

WOW, naprawdę nieźle kręci się ta twoja HD7870XT. Moja niestety 1125 MHz na rdzeniu i 6300 MHz dla pamięci. Stąd zapewne ta różnica. To są w 100% stabilne taktowania, być może na potrzeby samych benchmarków poszedłby wyżej, ale przynajmniej przy mojej metodologii testowania stabilności to jest max.

 

Napisz jeszcze jakiego producenta masz HD7870 XT. 

 

 

Co do BF3 to na 7870XT można raczej grać na ultra, ale jak naprawdę sporo się dzieje to chwilami może zejść do tych 25-30 kl/s. Może to też przez procesor, ale raczej karta nie wyrabia, jak tu zadymi, tam wybuchnie, do tego sporo cieni, dynamiczne oświetlenie... Może zwolnić i ma do tego prawo.

 

Na high spokojnie można przy 120Hz monitorze już startować.

Odnośnik do komentarza

Właśnie skończyłem  zabawę w oc mojego radka 7870xt  1260mhz  i 6800mhz   super stabilne w benchmarkach i grach     ale na c odzień  jednak zdecyduje się na 1230mhz i 6800  z leciutkim podbiciem napięcia  sprawdzałem w bf3  i n ie moge odnotować tak niskiego fpsu  jak ty masz  prawie wogole nie schodzi poniżej 58  najniżej chyba było 56 -54 może przez ułamki sekund  średnio  jest  60-64 przez 90 % gry  oczywiście wszystko na ultra  i w ful hd  włącznie z msa x4  tryb multi 64 osoby  granica kaspijska  przetestowałem równiez  w wbudowanym  benchmarku najnowszego tomb rider min fps 9,2  [ ja tego nie widziałem ] średni 52  maksymalny 60,4 oczywiście ustawienia ultimate  włącznie z tres fx  i w ful hd 

Odnośnik do komentarza

Hmm ciekawe... Odpal we frapsie żeby zapisywał wyniki(F11 start - F11 koniec) i raczej przy 2h grania FPS minimalny w kilku momentach spadnie do ok. 30 i mniej. Zapewne liczy się też styl gry, ja zazwyczaj jestem w centrum rozwałki to i duża szansa na wyłapanie framedropu. Jednak z 2h testu jest to zaledwie kilkanaście sekund. Wynik jest powtarzalny. Z tego względu choćby takich momentów było mało i były bardzo krótkie musiałem to umieścić na wykresie.

 

Jednak mogłem dodać, że spadki do tak niskich wartości są bardzo rzadkie. Szczerze mówiąc podczas gry nie odczułem tych bardzo sporadycznych spadków, więc lepiej sugerować się średnim framerate'm aniżeli minimalnym.

 

PS: Jeszcze raz pytam co za HD7870 XT tam masz, że tak ładnie się kręci.

Odnośnik do komentarza

Wydaje mi się, że jeśli karta ma aktywne chłodzenie, to jej praca nie może być "bezgłośna" a jedynie w najlepszym razie "niesłyszalna" :)

Odnośnik do komentarza

Wszyscy i tak wiedzą o co chodzi :). Głośność karty po prostu nie wybija się ponad wolnoobrotowe wentylatory zamontowane w obudowie(Enermax T.B.Silence 120mm x2(900rpm), 2x Fractal R2 140mm(600rpm) i 1x Fractal R2 120mm(900rpm).

 

Czyli faktycznie jako 6 powinienem tam napisać "niesłyszalna".

Odnośnik do komentarza

Test ok rzeczowy,ale zauważyłem jednego byka w wyrazie wyposażenie.Napisałeś przez "rz" :)

Szkoda,że nie podpiąłeś accelero do radeona 7950 i nie podałeś temperatur bo jestem ciekawy jak to chłodzenie poradzi sobie z cieplejszymi radeonami.Sam mam accelero s1 na 7870 i nie wyobrażam sobie powrotu do wyjca windforce'a.

Odnośnik do komentarza

Faktycznie byk jak byk. 

 

Co do chłodzenia, to myślę że accelero S1 dałby spokojnie radę, ale sporo roboty przy montażu - zwłaszcza klej na moduły pamięci musiałby specjalnie zakupić.

 

Co do głośności to u siebie skręciłem tego windforca tak:

 

http://www.picshot.pl/pfiles/383077/msiaft.png

 

 

i przy OC rozkręca się do max 2000rpm. w idle 1100rpm.. W idle cisza w stresie tylko trochę słychać.

Odnośnik do komentarza

Gdyby XFX HD7870 XT się tak kręcił to wyniki pewnie wyszłyby podobne. Kolejna rzecz to chyba to, że kręciłeś na jakiś sterownikach beta? Zobaczymy może następne wersje sterowników też coś optymalizują. Ja testowałem na 13.9.

 

Na obecną chwilę mam tego HD7950 od Gigabyte, jemu po OC podkręcony HD7870XT nie podskoczy.

Odnośnik do komentarza

Karta radeon 7950 nie pozostawia suchej nitki na gtx 660TI  i radku 7870xt oczywiście po oc  z tym się zgodzę

Odnośnik do komentarza

Mam tego radeon 7950 w tej samej wersji, którą tu testowałeś. Sprawia mi on same problemy. Na standardowych ustawieniach i biosie po dłuższym graniu w bardziej wymagające gry komputer się zawieszał. albo zawieszała się gra. Karta nie przegrzewała się, temperatury nigdy nie przekraczały 70 stopni. Zasilacz też daje radę - Chieftec 650W. Pomogło dopiero wgranie innej wersji biosu, zmniejszenie napięcia i taktowania do 950 mhz (standardowe jest 1000 mhz).

Odnośnik do komentarza

Zdarza się  czasem jak się trafi  na bubla   ja tez   chyba 2x miałem podobne problemy   jeden na radku 7870 saphire    drugi  na  chyba  gts 8600 nasczęsci obie karty zostały szybko wymienione  na nowe w ramach gwarancji

Odnośnik do komentarza

Wytłumaczcie mi taką rzecz. Niby rewizja 2 tego Radeona 7950 ma radiator na sekcji zasilania i stałe napięcie 1250 mv i taktowanie 1000 mhz. Ja mam to samo taktowanie i napięcie ale nie mam tego radiatora. 

Odnośnik do komentarza

Widocznie masz kartę w rewizji 1.0, oraz z wgranym biosem który "uaktualnia" parametry taktowań i napięć. 

 

Gigabyte z tego co wiem, wydał kilka biosów do tych kart.(można zresztą znaleźć je nawet na stronie GB i wgrać sobie inny) Szkoda, że w kartach bez radiatora można odblokować napięcie, a w tych z radiatorem jest zablokowane. Niby 1,25v to sporo, ale chciałoby się chociaż sprawdzić jak podkręciłaby się na wyższym vCore.

Odnośnik do komentarza

Tak jak mówiłem ja mam rewizje 1.0 bez radiatora na pamięci a pomimo to fabrycznie był wgrany bios blokujący napięcie na 1,25V i taktowanie rdzenia na 1000 mhz. Karta nie była stabilna na tych parametrach i jutro kurier odbiera ją do serwisu.

Odnośnik do komentarza

W razie czego nie zgadzaj się na to, aby w serwisie wgrywali stary bios(niższe taktowania) bo mogą tak zrobić(a to przecież mogłeś zrobić sam...). Niech wymienią na nową rewizję, ta powinna być stabilna na 1,25v i dobrze się kręcić(przynajmniej na rdzeniu)

Odnośnik do komentarza

Na ogól nie testuje się kart w benchmarkach wbudowanych w grę, są wyjątki .Ale akurat w Metro 2033 i Last Light są bardzo wymagające miejsca w grze więc wbudowany benchmark zawyża wydajność kart akurat tutaj.

Odnośnik do komentarza
×
×
  • Dodaj nową pozycję...